Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Vanwege de hoogte of omdat de bevalling dan inene heel dichtbij is als je op dat bed ligt. :p

2. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    :) :) :) .
    Tja daarover staat niks in mijn boek of dat nou juist wee-activerend of deactiverend is.

3. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Het laatste!

4. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Dus toch niet zo'n up-to-date boek! :D
    Misschien kan Senn een nieuwe versie schrijven!

5. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Anno niem, vanaf 7.00 uur morgenochtend ga ik voor je duimen hoor! Heel spannend! Aangezien je al wat ontsluiting hebt enzo, zal het best wel lukken in 1 dag denk ik.

Vera, klinkt mij prima hoor hoe je je bed hebt opgemaakt. zeker doordat je die speciale molton er onder hebt. Heb je het het bed ook hoog staan? En jullie eigen bed ook? Want voor de kraamzorg moet het in de kraamweek ook hoog staan. Tenminste bij de meeste wel.

Niejsje, tja, jammer, ik had gehoopt dat ik je had moeten smsen vandaag, maar het zit er niet in geloof ik. Aan de andere kant je weet maar nooit, dat hebben we met een aantal andere inmiddels mama's gezien.
    En het huis is hier nog nooit zo schoon geweest volgens mij :)
    Nu maar hopen dat het geen 3 weken meer duurt anders kunnen we straks weer opnieuw beginnen :thumbdown:

Ik ga zo'n wisselbad straks ook s proberen. Hier zijn mijn benen vanaf de knie tot aan beneden ongeveer 1 rechte streep, met aan iedere voet 5 kleine worstjes :confused:

Wehh ik wil mijn enkels terug!

Liefs,
    Lientje

6. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik geloof dat het principe achter het schreeuwen is, dat je dan "toegeeft" aan de wee/pijn en dat bevorderd de ontsluiting. De weeën netjes wegpuffen kan (maar hoeft dus absoluut niet) de ontsluiting tegenhouden.
    Maar inderdaad, handen fijn knijpen, is ook een oplossing.

7. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ja, het bed beneden staat hoog maar boven niet. Ik wist niet dat het moest, maar ik kan natuurlijk na de bevalling de klossen meenemen naar boven!

Lekker zeg dat je huisje zo schoon is. Waar haal je de puf vandaan?

Hoe zit het trouwens met alle rommelende dames?

Ik ga een badje nemen!

8. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Tja, en waarom zouden wij de enige met pijn moeten zijn? toch? :D

9. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Geen idee, de puf was er ineens. Heb daarna net wel 2 uur liggen slapen trouwens.

Badder ze!

10. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik weet het ook niet. In het kraampakket zat gelukkig wel een omschrijving van alle dingen die er in het pakket zaten. Er zat sowieso een matrasbeschermer in voor direct bovenop de matras en dan nog 2 soorten kraammatrassen voor tijdens de bevalling.

11. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Zo, ik heb de pagina geopend van het jaar dat onze kleintjes 35 worden :confused:

Laten we daar nog maar ff niet aan denken, dan ben ik zelf de 70 gepasseerd....

12. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Tja hij is toch van 2007 hoor :) .

13. Pfff... Heb sinds vanmorgen al ontzettende last van spierpijn in mijn heupen en benen. Wat kan dit zijn? Voel me vandaag helemaal al anders dan normaal...

Liefs Wendie

14. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ja de reden dat dat stomme bed omhoog moet, heeft met arbo technische redenen te maken, voor de VK tijdens de bevalling en voor de kraamzorg die je straks nazorg moet geven op bed een aantal dagen lang.
    En badderse inderdaad.

15. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Tja ik heb dat ook wel een beetje hoor, maar ik probeer daar maar niet te hard over na te denken.

Vandaag bedacht ik me wel weer iets anders om me druk over te maken. Voor ik zwanger was, dacht ik altijd dat ontsluiting te maken had met het opengaan van je vagina :oops: . Nu ben ik er dus achter dat je baarmoeder opent naar 10 cm ontsluiting.
    Komt bij mij de domme/anstige vraag op: en mijn vagina dan? Die moet toch ook oprekken, anders kan die kleine er dus echt nooit doorheen.
    Dus meiden hoe zit dat eigenlijk? Soms kan sex al pijnlijk zijn, laatstaan een heel kind er doorheen.
    Lullige vraag is dit eigenlijk wel, maar het speelt wel door mijn kop heen.

16. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Euh... das 'n goeie vraag.. eerlijk gezegd dacht ik altijd dat ie pas 'n beetje mee ging rekken als het hoofdje er tegenaan zit zeg maar.. die rekt automatisch mee als je kindje er doorheen komt denk ik ? :(:

17. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    1 matrasbeschermer van 100 x 150 cm, die vier weken voor de uitgerekende datum op het bed gelegd dient te worden ter bescherming van het matras. Voor de bevalling moet je op de linkerzijde (staand aan het voeteneinde en kijkend naar het hoofdeinde) van het bed liggen, maak dit deel van het bed dus op met matrasbeschermer.
    2 kraammatrassen of onderleggers van 60x90 cm, beschermen het matras tijdens de bevalling en vangen bloed en vruchtwater op.
    10 celstofmatjes 50 x 70 cm. Deze worden gebruikt tijdens de bevalling, maar ook erna om je beddengoed en matras te beschermen.

Het kraambed
    Het kraambed is 70 cm hoog en wordt opgemaakt in onderstaande volgorde:
    • matras
    • bedbeschermer (molton)
    • plastic zeil
    • hoeslaken
    • plastic over het gehele matras
    • hoeslaken
    • kraammatras
    Na de bevalling worden het plastic en het hoeslaken weggehaald.
    misschien handig voor de dames....
    die matjes waar je er wel 10 van hebt of 12 die gebruik je dus tijdens de bevalling of als je slijm etc verliest en je weeen hebt....

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ola!

Nina en Hubby...GEFELICITEERD MET SENNA!
    Memo/Jes/Lientje...'t klonk allemaal zo hoopvol, maar balen dat het niet heeft doorgezet. Maar de dag is nog niet voorbij!
    Anno Niem...bij jou idem, maarre morgen is the big day! Spannend hoor!
    Daantje...hoe is de status nu meis! U go girl!
    Patries...balen van je B.O. ik kan me voorstellen dat je baalt dat je geen BV meer kan geven. Maar goed tis beter voor jezelf en voor de kleine! Succes meis!
    Veraatje...wat vervelend meis dat je nog steeds zo in een dippie zit. Ik kan het wel hoor, maar mss meis is dit toch een teken dat het bij jou niet lang meer gaat duren!
    Ingrid...Wat 't kamertje betreft, zijn zeker de hormonen, dat kan niet anders. Enne wat de navel betreft...heb ik ook, maar mss komt dat doordat het rondom zo strak staat?
    Wendi/Nino zijn jullie dan de volgende vandaag?!

Hier ben ik dan weer in het land der levenden (denk ik). Ben vandaag niet mezelf...weet niet wat het is. Wel een goede nacht gehad maar er komt gewoon niets uit mijn handen. Veel harde buiken maar tja ik moet zeggen dat ik dat geen "nieuws" meer vind gezien ze toch niet doorzetten. Tevens af en toe koppijn en veel last van bekken, benen en rug. Ik heb honger, maar kep geen trek in pastasalade of uberhaubt om te koken oid. Dusssssssssssssssssss, zit mezelf gewoon weer vreselijk in de weg.
    Hugh heeft vandaag de wandmandjes opgehangen, een wasje gedaan en 't hele huis gezogen dusss die is ook lekker bezig...
    Pffffffffffffff ik had beloofd de afwas te doen maarre...nou jullie snappen het wel!

19. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Essie, idd goede vraag!
    Ik heb een lichte vorm van vaginistme dus ik ben al helemaal in de stress hoe dat zou moeten gaan...
    Maar ik zie het wel...ik hoop dat ik gewoon mega in een trans ben ofzo als ik moet bevallen, me goed weet te concentreren en dat het allemaal maar snel achter de rug is.

20. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Dit is wat ik ervan weet:
    Al tijdens je hele zwangerschap worden spieren weker en soepeler door de hormonen die in je ichaam zitten. Dus alles wordt slapper zodat de baby kan groeien en dat ie er ook uit kan als ie daarmee klaar is.
    Op een gegeven moment tijdens de persweeen komt het hoofdje een klein beetje naar buiten. Ze zeggen dan dat het hoofdje 'staat'. Even voor de beeldvorming, dat voelt alsof er een flinke watermeloen tussen je benen zit! :confused: Dat is echt even pijnlijk en is ook het enige wat ik me echt goed kan herinneren van mijn eerste bevalling. Je moet dan eventjes wachten met door persen zodat de spieren oprekken. Een paar minuutjes ofzo. Als je dan meteen door zou persen is de kans op uitscheuren of zelfs een totaal ruptuur (als ik het goed schrijf) groter is.
    Als ze zien dat het niet helemaal past krijg je een knip. Ik was daar toen heel bang voor, maar geloof me toen het zover was en de gyn zei dat hij moest knippen, dacht ik alleen maar KNIP MAAR EEN END WEG, DIT KIND MOET ERUIT! Heb er ook niets van gevoeld.

Met andere woorden, het is even gevoelig, maar je lichaam past zich vanzelf aan. En als troost, zoals Lee ook al liet weten, alle cliché's zijn waar. Die pijn (bij een normale bevalling) ben je bijna direct als je je kindje vasthoud weer vergeten.

Lientje

Deel Deze Pagina