Nee Rensie, je hebt in totaal 16 weken. Dus als je 5 weken ervoor blijkt te hebben als je kindje een weekje te laat komt, dan heb je nog 11 weken over. Je hebt wel altijd minimaal 10 weken erna. Liefs, Lientje
Niesje van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Roan... Jeslin, kan me voorstellen dat je het nu enigszins zat bent, vooral inderdaad als je ziet hoeveel juli mama's al bevallen zijn.. Heel veel sterkte met de laatste loodjes... Hopelijk komt de kleine nu snel... Christiea, wat zielig voor Steijn... Hij zal wel geschrokken zijn zeg! Kan me voorstellen dat je even verhaal gaat halen, dat kan toch zo maar niet.... Nance, gefeliciteerd met je 40 weken... Nina, fijn om te horen dat je weer thuis bent met je kleine mannetje.... Lekker genieten! Knuffelkonijn, gefeliciteerd met je 38 weken... Rensie, als jij met 36 weken met verlof bent gegaan en je bevalt op de uitgerekende datum, dan heb je nog 12 weken erna, mocht je dan 2 weken overtijd lopen, dan wordt dat 14 weken... Maar de basis is 16 weken verlof... Dus 6 weken ervoor en 10 weken erna of in jou geval 4 weken ervoor 12 weken erna.... Voor alle meiden die voor de apk moeten, heel veel succes maar weer... Hier gaat het z'n gangetje... Vannacht een wat mindere nacht gehad, maar dat had ook voor een groot gedeelte met de warmte te maken...
Hallo allemaal, Ben gisteravond niet meer online gekomen. Was echt helemaal op. Ben wel gaan zwemmen en dat was lekker, maar de soepelheid is er nu toch echt wel uit Daarna (keurig volgens de instructies) met de voeten omhoog op de bank en meteen in slaap gevallen. Met als gevolg dat ik de halve nacht heb lopen spoken. Maar goed, daar weten velen van jullie alles van. Bah wat was het vies warm zeg en nog trouwens. Iedereen die voor de APK moet, Succes vandaag! Iedereen met een mijlpaal, Gefeliciteerd! Liefs, Lientje
Ik heb van mijn teamleidster begrepen, zodra je kindje later komt dan de uitgerekende datum dan krijg je die dagen extra... Dat maakt dus niet uit of je nu 4-6 weken van te voren stopt. Anders zou het ook raar zijn, dan heb je dus met 6 weken altijd een voordeeltje en met 4 weken heb je dus die 2 weken uitloop nog en heb je eigenlijk voor niets tot 4 weken doorgewerkt, als je kindje later zou komen... Dat is wat ik ervan begreep. Komt je kindje eerder blijft die 16 weken totaal staan.
Iedereen die vandaag apk heeft: succes! Iedereen met een mijlpaal: gefeliciteerd! Christiea: wat zielig voor Steijn, zou inderdaad ook even verhaal gaan halen. Vind het echt niet kunnen als ze het gewoon maar laten gebeuren. Jeslin: Sterkte nog, hoop dat het wachten voor jou nu snel voorbij is! Rensie: sluit me aan bij de rest wat betreft het verlof verhaal. Wat ik gehoord en begrepen heb heb je recht op minimaal 16 weken verlof en maximaal 18 weken voor de dames die dus 6 weken van te voren met verlof gaan en die ze 3 weken overtijd laten lopen houd het in dat die 9 weken houd dit in dat ze 9 weken hebben nadat de baby er is maar ze gaan er dus van uit dat ze je maximaal 2 weken laten doorlopen waardoor je dan nog 10 weken zou hebben. Verder hier een emo dag, kan niks hebben vandaag van niemand. Kreeg vanochtend ineens via mijn vader te horen dat mijn moeder en een kennis hier vandaag wel komen schoonmaken terwijl ik eerst te horen kreeg dat dit niet zo zou zijn. Heeft mijn vriend dus vanmiddag vrij gevraagd om gezellig met mij in het zwembad te hangen enzo nou is dus ook niet nodig en totaal zinloos want nu kunnen we beter zorgen dat we weggaan anders word hij met allemaal klusjes opgezadeld die mijn moeder nodig vind en ik niet. Vind het natuurlijk wel lief dat ze hier komen schoonmaken maar baal er wel van dat ik het nog even op het laatste moment te horen krijg. Heb er gewoon van zitten janken. Net zoals afgelopen maandag komen ze hier ineens 's avonds langs om een ledikantje af te geven, die is voor bij hun thuis voor als de baby daar een x gaat slapen maar mijn moeder vond en vind dat die eerst bij ons op de slaapkamer moet komen zodat de baby de eerste paar maanden bij ons op de slaapkamer kan liggen en daarna wel een keer naar zijn eigen kamer kan. Vraag me dus af waarom ik uberhaupt een babykamer heb aangeschaft. Ik vind dat de baby gewoon als alles goed is en gaat op zijn eigen kamertje kan slapen maar ja, blijkbaar heb ik daar als moeder van mijn kind weinig over te zeggen. Word hier zo kwaad van, vraag het me dan eerst maar ga het niet voor me beslissen. Kan er als ik erover nadenk zo weer van gaan janken maar heb de puf er niet meer voor om er echt iets over te zeggen tegen ze omdat ik geen zin meer heb ik een discussie.
Het kan per CAO inderdaad wel wat verschillen, maar in de richtlijnen en de meeste CAO's is het toch anders. Dus inderdaad heb je een voordeel als je 6 weken voor tijd stopt en dan overloopt. Was 8 jaar geleden toen ik zwanger was van Chris overigens niet zo. Toen was het nog zo als jij schrijft. Maar nogmaals het zou kunnen dat het in jouw CAO anders is. Liefs, Lientje
Gister weer voor de APK naar de VK geweest. Alles nog goed. Kleine zit helemaal ingedaald (en dat voor 'n tweede!) en dat verklaart ook wel de buikpijn. Bloeddruk en gewicht waren goed. Dus mag weer door naar de volgende ronde . Wel afgesproken dat ze bij 40+ weken al gaan kijken of ze kunnen strippen (ipv bij 41+, omdat het de vorige keer na 2 keer de bevalling heeft opgewekt na 41,6 weken). Daar ben ik wel blij om, maar ik hoop toch echt komende week te bevallen hoor.....06-07-08 is wel een mooie datum en 08-07-08 ook . We zullen zien,.
Ach Ingrid, kan me goed voorstellen dat je baalt. Gooien ze, hoe goed bedoeld het ook is, je plannen door de war. Kan ik nu ook helemaaaaal niet tegen! En van dat ledikantje is natuurlijk ook weer heel goed gemeend, maar waarom overleggen ze dat niet eerst even? Wel herkenbaar hoor. Dikke knuf, Lientje
dat had ik ook begrepen, maar er gaan blijkbaar zoveel verschillende verhalen rond... nou ja, moet maar niet te laat gaan lopen
Sorry, hoor... maar ben ik nu blond? Hoezo is het een voordeel om te stoppen 6 weken van te voren? Je krijgt hoe dan ook 16 weken verlof? In mijn geval dus 4 weken van te voren en 12 weken erna. Maar omdat ik nu al overtijd ben, krijg ik al extra verlof. Zie ik nu iets over het hoofd? Trouwens, Rensie krijg jij ook 3 weken extra verlof omdat je in de vakantie gaat bevallen?
Niesje gefeliciteerd met jullie mannetje ROAN!! Jeslin, kan me voorstellen dat je nu wel eens je kleintje wilt kunnen knuffelen. Succes meis, nog heel eventjes! Christea, arme Stijn. Zou ook woest zijn hoor. Ben benieuwd wat de leiding te zeggen heeft. Knuffelkonijn, verlies je nogsteeds vocht? Misschien toch vruchtwater meis? Patries34, haha, voelt je mannetje aan jou of zijn water dat de kleine vandaag zal komen? Ingrid, hoop dat je toch nog een beetje leuke dag zal hebben en wat minder verdrietig bent vandaag. Kan me heel goed voorstellen dat je van je moeder baalt, hoe goed ze het ook allemaal bedoeld. Meiden allemaal bedankt voor julli lieve woorden over de naam Guus ! Dikke knuf!
mmm, mijn baas zei dat als ik later zou lopen, het erbij zou komen... hoop echt dat uk iets te vroeg of op tijd komt!