Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik heb bij de hema hele leuke gekocht! Waren ook niet zo duur, weet niet meer hoe duur maar vond het wel meevallen! ;)

2. kwebbels

Net mijn man aan de tel; er is wat veranderd en hij is sowieso thuis vanavond! Kan wel merken aan hem dat hij binnenland rijdt; Verschrikkelijk gestressed over alles wat er gebeurt (files en hoe hard je overal mag rijden, werkzaamheden). Hij zei al ''laat die kleine meid maar komen hoor want nog 3 weken binnenland en je kan me opvegen'' :) :rolleyes:

3. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi lieve meiden,
    Ik ben superbenieuwd hoe het hier met iedereen gaat, maar kom er maar niet aan toe om alles terug te lezen. Ik hoop vanavond bij te kunnen lezen.
    Maar ik wilde in ieder geval even iedereen bedanken voor de felicitaties.
    En verder mijn bevallings verhaal doen en een fotootje plaatsen.

Na mijn bevalling van Damian had ik nooit kunnen denken dat een bevalling ook zo zou kunnen gaan.
    Dus wil ik ook graag mijn verhaal vertellen van mijn bevalling omdat ik stiekem toch wel trots ben op mijzelf dat het dit keer wel op de natuurlijke manier is gelukt

30 juni om 11 uur 's avonds braken de vliezen. Om 12 uur lag ik aan de ctg in het ziekenhuis. Het kindje deed het goed en we mochten weer naar in afwachting op wat komen ging.

Om 9 uur moesten we weer bellen, ondertussen waren de weeën wel begonnen maar niet sterk en erg onregelmatig.
    Dus om half 11 weer aan het ctg waar opnieuw bleek dat het kindje het nog steeds goed deed.
    Dr. Prins kwam nog even langs om te vertellen dat ze pas na 48 uur gingen stimuleren en na 72 uur echt ingrijpen.
    Dat was wel even ontmoedigend om te horen.

Om 1 uur 's middags begonnen de weeën dan echt te komen en binnen een uur gingen ze van om de 10 minuten naar elke minuut en dat was wel pittig.
    Om 3 uur zijn we richting ziekenhuis vertrokken omdat ik thuis behoorlijk pittig begon te vinden.
    Daar werden we geinstalleerd in een verloskamer met twee lieve verpleegkundigen.
    De weeën waren heftig en moeilijk voor mij om op te vangen, ook bleef de wee "hangen" waardoor de pijn bleef.
    Toen bleek om 4 uur dat ik op 4 cm zat. De pijn was erg scherp en zorgde ervoor dat ik mij niet op de weeën kon concentreren. Ook de angst die ik had van de vorige bevalling kwam steeds naar boven.
    En dat was het moment dat ik vroeg om een epidurale verdoving, er werd overlegd met de gyn en ook hij vond dat dat een verstandige stap was voor mij.
    5 minuten later kwam de verpleegkundige mij echter vertellen dat ze had moeten afbellen omdat ze het te druk hadden op de afdeling en er dus niemand was die met mij mee naar anesthesie kon.
    Nou op dat moment stortte mijn wereld echt even in, paniek, angst, verdriet, boosheid alles vloog tegelijk op mij af.
    En ondanks dat ik nog geen reaktie had gegeven was het blijkbaar van mijn gezicht af te lezen, want de de gyn kwam en zei dat hij dan zelf wel met mij daar naar toe zou gaan want er moest actie ondernomen worden.
    Het was voor het eerst in 7 jaar dat hij dat had gedaan vertelde hij later. (maar wat was ik hem dankbaar)

Om 6 uur kreeg ik dan eindelijk mijn epiduraal en eenmaal terug op de afdeling bleek dat ik toen op 8 cm ontsluiting zat.
    Met epiduraal voel je wel de weeën en ook nog pijn maar het haalt de scherpte eraf. Al snel voelde ik persdrang maar het was nog te vroeg.
    Om 5 over half 8 mocht ik dan eindelijk persen en om 5 over 8 was hij daar dan eindelijk:

Roan Tristan, 3500 gram en +/- 53 cm.
    Vanaf het moment dat hij na de geboorte op mijn borst werd gelegd was hij zoekende en hapte hij gelijk goed aan.
    Hij drinkt supergoed en het liefst ook erg lang. Ook scoort hij een 10 op het gebied van zuigkracht, auw! Dus ik moet goed op mijn tepels letten want hij zit er het liefste non-stop en op volle kracht aan.
    Damian is erg enthousiast over zijn broertje, maar stuitert wel in het rond ook vind hij het erg moeilijk als de baby huilt want ja huilen is auw en auw is een kusje, maar baby word niet stil na een kusje.

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    nou we zijn hier weer goedgekeurd door de vk
    de krampen 's nachts schreef de vk toe aan oefen/voorweeen...dus nog niks geen teken dat zich een bevalling gaat aandienen jammer genoeg

5. Wauw, wat een mooi poppie zeg Niesje..
    En mooi dat BV goed gaat!
    Op zich wel een mooi bevallingsverhaal hoor... Die van mij mag ook wel komen. Wat een popje heb je toch...

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    Niesje wat een mooi mannetje!
    en toch idd wel een mooi bevallingsverhaal

die van mij mag nu ook wel komen, alleen zijn de krampen wat ik heb te wijten aan voor/oefenweeen

7. kwebbels

Niesje wat een mooi ventje zeg! En ook een heel mooi verhaal. Fijn voor je dat je een hele goede ervaring hebt gehad met de bevalling!

Liesje; fijn dat je door de APK heen bent.

Nou ik ga even op de bank liggen, het is hier erg rustig hihi. Tot later!

8. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,831
    884
    113
    Noord Holland
    wow niesje wat een mooi knulletje zeg.
    ik begin nou toch ook langzaam aan zin te krijgen in ons kindje, ben er helemaal klaar voor ook mar ben toch bang dat ik op mijn beurt moet wachten. eerst is veraatje aan de beurt. hihi

9. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Maar voor wie nog moet bevallen, als je denkt dat je het niet trekt en de pijn is echt te heftig vraag om een ruggeprik hoor! Is echt mijn redding geweest.
    Bij Damian was de pijn nooit zo heftig en had ik het niet nodig maar deze keer was het een godsgeschenk!
    En nu ga ik echt slapen!

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Niesje leuk om je verhaal te lezen. Super man die gyn van je! Fijn dat ze zo met je mee leven, dat is helaas niet in ieder ziekenhuis zo.

11. Mone

Mone Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,804
    0
    0
    Den Haag
    Niesje, wat een mooi manneke! Goed om je verhaal te lezen, ik kan me mijn bevalling helemaal niet voorstellen (wat misschien ook maar beter is ook...) en ik weet hoe bevallingen gaan, heb er al twee gezien (in het echt).

12. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Hoi meiden,

Hier snel even een berichtje van mij.

Petra en partner van harte gefeliciteerd met de geboorte van Isabella.

Esther1986 van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Silla fijn dat je met Tygo weer naar huis mag.

Verder hier goed geslapen en niet uit bed gedonderd gelukkig. Wel inderdaad ervaren dat zo'n zeiltje vreselijk zweet.
    Na de 3 uur krampen van gisteren heb ik nergens last meer van gehad, dus vooralsnog geen idee wat het is geweest.

Dadelijk komt de manager P&O en daar heb ik dus echt geen zin in, want ik weet nog steeds niet wat ik daar mee moet. Maar gelukkig is manlief thuis, dus sta ik er niet alleen voor in geval van een slecht gesprek.

Verder weet ik zo gauw ff niks meer te melden.

13. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Niesje prachtig mannetje hoor!

14. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Niesje, mooi mannetje...
    Lekker he die ruggenprik ;)

15. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Niesje, wat een ontzettend mooi ventje... En wat fijn dat je de bevalling zo goed hebt ervaren...

16. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Vonden jullie de ruggeprik niet eng? Lijkt me zo'n eng gevoel (misschien dat je daar op dat moment niet meer aan denkt.....)

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik ben zo bang voor een ruggeprik

18. mvp gefeliciteerd met jullie dochter Isabella

Esther, heppie bursdee toe joe!!

haha berichtje 3,5 uur geleden getypt, maar toen viel pc uit, gelukkig na bieb en winkelen en opstarten stond hij ernog! :D

liefs rensie

19. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    beetje raar berichtje, maar ik bedoel dat het als het bij mij rommelt (net zoals gister) had ik de hele tijd het id dat ik naar de wc moest maar dan ben ik er en dan komt er niks.

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    weet precies wat je bedoelt en volgens mijn vk zijn het voorweeen

Share This Page