nou ik heb sinds gisteren ook gelige witte sliertjes maar niks wat lijkt op een propje of ik moet het gemist hebben.... het klinkt ook viezig maar het hoort er allemaal bij he ik durf niet te zeggen of dit onder de slijmprop verliezen valt.
Nou ja, we wachten het maar af... Ik lees namelijk net ergens anders dat het dan nog wel twee weken kan duren, dus.... En er rommelt bij mij eigenlijk ook nog niet echt iets, dus tja.... Het zag er alleen een beetje vreemd uit, vandaar, maar zolang de kleine blijft bewegen zal het vast wel goed zitten.... Thanks....
Ik las ook net (jaja, ben alles aan het nalezen ) dat er niet perse bloed bij hoeft te zitten.. Het kan ook gewoon slijm zijn.. Ergens werd verteld dat het een beetje op behangplaksel lijkt
ik ben ook mijn slijmprop verloren maar daar zat geen bloed bij. hoeft ook niet zo te zijn. maar t mag wel. bij mij was t slijm veel steviger als normaal en kon er met wc papier ook echt stevige slierten van trekken zeg maar hihi
nou dan kan ik wel een hele muur behangen hoor maar bij mij rommelt het al een aantal dagen maar er wil niks doorzetten jammer genoeg
Lientje wat sneu voor je schoonvader dat hij zo in de rats zat. Kan me voorstellen dat hij helemaal emotioneel was. Heerlijk dat de apk weer goed was en dat je waarschijnlijk nu snel geholpen gaat worden ( al duimen we natuurlijk nogsteeds dat het niet nodig zal zijn) Susanne, fijn om weer wat van je te lezen. Misschien beval je wel op jullie huwelijknacht!
dat zou wel erg leuk zijn penny hihi ik loop nu ook met buikweeen rond dus ga nu ff lekker een stukkie wandelen en een wii kopen. vorige keer begon t midden in de stad dus wie weet haha ik ben er later weer groetjes susanne
Ja Penny de rekening staat gewoon op onze naam en wij blijven die beheren tot dat de kinderen op zich zelf gaan om te studeren of zo.
Zo hier ben ik weer. Mijn schoonmoeder is weer weg en ik moet zeggen: de badkamer en de WC's zijn misschien nog wel nog nooit zo schoon geweest. Nou oké moet ik onszelf niet naar beneden halen, maar het is allemaal net een slagje grondiger als dat wij het altijd doen. Verder net ff een leuk speeltje gekocht voor het kleintje van de buurvrouw. Iemand hier bekend met het speelgoed van Lamaze? Het zijn knuffels in hele felle kleuren, heel zacht, met bijtringen, belletjes, kraakdingen enz.: Wij hebben deze voor het eerst ontdekt toen we een kado zochten voor een blind babietje. Deze werd toen geadviseerd. Daarna hebben we eigenlijk elk kraambezoek wel een item van Lamaze gegeven en dat valt echt zo goed in de smaak. Het is ook echt het 1ste speelgoed waar ze naar toe trekken (dat krijg ik echt van iedereen te horen) en ook heel erg lang iets aan hebben. Zo zag ik van de week dat hij nog steeds in de auto hing voor het kleintje van een neef en zij is bijna 3 nu. Alleen Lamaze is op weinig plaatsen te koop, het is nl. Amerikaans. Wel heb je vele namaaksels, maar die zijn toch net ff iets minder als je ze ziet/voelt.
dat heb ik ook gehad voor 2 weken geleden of zo, was ook aant twijfelen of dat de slijmprop was maar de vk zei dat ze dacht dat het gewoon afscheiding was .
Gefeliciteerd Nance met jullie dochter! Slijmprop: ik heb niets slijmerigs gezien, maar toen de weeen net bezig waren ben ik wel wat bloed verloren. Dat was de eerste keer ook zo. Ik dacht dat dat de prop was. Misschien geeft google afbeeldingen wel een plaatje weer?
hallo allemaal, allereerst: Nance gefeliciteerd met je dochter!! (mooie naam!!) en dan eindelijk mijn bevallingsverhaal: van zaterdag op zondag nacht begonnen de weeën. om de 8 tot 10 minuten. moest wel echt puffen af en toe, maar ze kwamen niet vaker. heb nog de verloskundige gebeld, maar moest terugbellen als er 3-5 minuten tussen zat. maar ik kon de hele nacht niet slapen ervan. zondag zijn we nog (mét weeen) op wedstrijd geweest, peter moest rijden en dan was ik een beetje afgeleid! ik was 's avonds wel een beetje moe, maar de weeen bleven aanhouden en kwamen iets vaker. 's nachts om een uur of één kwamen de weeën om de 3-5 minuten, dus hebben we de vlos gebeld, hij zou 's ochtends komen. Wat duurde die nacht lang zeg! en weer niet kunnen slapen! wel steeds onder de douche gegaan, daar waren de weeën nog wel uit te houden. om 6 uur hebben we mn moeder gebeld en die kwam ook. om 8 uur kwam de vlos langs, om te kijken hoe het ging.ik had 1 cm ontsluiting, daar was ik al bang voor, het ging niet echt hard na 2 nachten weeën en geen slaap. ik kreeg steeds meer last van rugweeën en wist niet meer goed hoe ik moest liggen of zitten en van het puffen kreeg ik het af en toe benauwd, peter of mama moesten soms echt meepuffen! om 10 uur kwam de verloskundige weer en had ik 2-3 cm ontsluiting. Toen heeft de verloskundige mn vliezen gebroken. er was even twijfel om de baby in het vruchtwater had pepoept, maar dit bleek wel zo te zijn, dus bij de verloskundige in de auto en naar het ziekenhuis. onderweg werden mn weeën steeds sterker en de verloskundige ging steeds harder rijden! in het zieknehuis aangekomen had ik inmiddels al 5-6 cm ontsluiting, dus nu schoot het wel op. om 2 uur kon ik het bijna niet meer aan, ik was kapot en kon de weeën niet goed meer wegpuffen. ik zei tegen mn moeder en peter dat ik wel wat wilde tegen de pijn, zodat ik even kon rusten. ik zag erg tegen het persen op en was erg bang dat ik daar geen energie meer voor over had. Maar de ontsluiting was al 8 cm en ik had af en toe al persdrang, dus heb ik niet om iets gevraagd aan de verloskundige. na 20 minuten kreeg ik echt hevige persweeën die ik niet weg kon puffen, dus moeder ging op zoek naar de verloskundige, en toen die kwam had ik volledige ontsluiting en mocht ik gelukkig persen. het persen ging erg goed, en snel. ik kon mn energie gelukkig nog gebruiken en was blij dat ik niet meer hoefde te puffen! het hoofdje was al na een perswee te zien en na een paar keer persen vroeg de vlos of ik het hoofdje wilde voelen en zien. dit heb ik beide gedaan en vond ik een mooie ervaring, ik kon zien hoe ver ik al was en daardoor kon ik nog beter persen. na nog geen 3 kwartier persen is JEROEN geboren. we mochten zelf kijken of het een jongen of meisje was, dit vond ik erg leuk! Een flinke jongen van 3780 gram en 52 cm lang. de placenta kwam ook vrij snel, alleen ben ik daarna veel bloed verloren, 1200 cc. ik mocht wel naar huis als ik zelf kon plassen en douchen. jeroen werd sowieso goed gekeurd om naar huis te gaan. maar, ik zag het niet zitten om te douchen en toen ik van bed wilde om te plassen vlie ik bijna flauw, ze konden me net op tijd weer op bed krijgen. dus ben ik een nachtje gebleven en kreeg een katheter. de katheter mocht er de volgende ochtend al uit, en toen heb ik zelf gedouched en geplast en mochten we lekker naar huis! inmiddels ben ik al weer aardig opgeknapt!heb de bevalling goed kunnen verwerken, de weeën zijn me een beetje tegen gevallen, maar dat komt vooral doordat het zolang duurde en ik 2 nahten niet heb kunnen slapen! het persen is me erg meegevallen! met jeroen gaat het ook goed, alleen wil hij niet echt aan de borst drinken, en hij groeit niet hard genoeg. de eerste paar dagen ging het prima. maar nu valt hij steeds in slaap aan de borst, dus zijn we aan het kolven en krijgt hij de voeding met de fles.we hopen dat als hij weer een beetje aankomt, hij wat actiever kan drinken aan de borst. ik heb morgen en overmorgen nog kraamhulp, dus dat is wel luxe! nu maar hopen dat jeroen de borst nog gaat pakken, dat zou ik wel erg leuk vinden. hij heeft het al goed gedaan en ik vind dat gevoel van je kind aan de borst heel mooi! nou sorry dat mn verhaal zo lang is geworden, maar ik wilde het even van me afschrijven! hier nog even een paar foto's van onze kleine jeroen! xxx maaike
Ik heb gisteren nog lopen googlelen naar slijmprop en zelfs proberen een afbeelding te vinden, maar ik heb niks gevonden. Meestal zijn het verhalen van meiden die hun slijmprop hebben gezien en elke prop lijkt er wel anders uit te zien. Wel lees je dat in veel gevallen de slijmprop pas met het persen eruit komt.
Ja, maar zover ik kan zien met ijslandse regels, en ik weet niet wat daarachter zit. Ben een beetje een schijterd hoor.....
Memoiikke, wat een mooie zoon! Goed gedaan hoor meis. Wel een pittige eerste fase, maar gelukkig ging het persen wat makkelijker. Ik hoop dat Jeroen de borst goed wil gaan pakken. Je hoort wel vaker dat dat soms wel even duurt. Het zou wel superfijn zijn als dat wil gaan lukken! Liefs, Lientje