Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misschien heb ik er wel overheen gelezen, maar wat is er vannacht bij jou gebeurd dan? wat heb je omschreven en wat heeft de vk gedaan?

2. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Hé meiden,

Ik heb weer ff bijgelezen en ga maar even op wat dingetjes reageren:

Veraatje hou jij maar lekker een off-day vandaag hoor! Niemand zal het je kwalijk nemen. En als je je echt niet happy voelt, dan doe je je beklag maar hier hoor, wij zijn er voor je!
    Maar hou wel voor ogen: het kan nooit lang meer duren en je hebt ook jullie kleintje in je armen!

Knuffelkonijn ook jij heel veel sterkte met je off-day.

Eigenlijk wilde ik Susanne nog een hele fijne trouwdag toewensen, maar ik zie dat ik je sterkte moet wensen met iets anders. Dus nog ff doorzetten en dan krijgt de datum van vandaag alsnog een super betekenis de komende jaren!

Nina jeetje da's niet niks: heel veel sterkte hoor!

Sann gefeliciteerd met je 40 weken, nog heel ff volhouden ;) .

Senninha grappig om zo al die opmerkingen terug te lezen over het huwelijk van Susanne :D . Ik moet zeggen: ik heb het wel steeds gedacht, maar nooit gezegd. Hoop niet dat ze in elk geval heel erg veel hebben geregeld en dus moeten afzeggen.

Patricia vervelend dat je zoveel last hebt gehad van je blaasontsteking. En dat je nu van de antibiotica ook nog eens een schimmelinfectie hebt gekregen, da's natuurlijk helemaal niet grappig. Hopelijk heeft de gyn dadelijk wel goed nieuws voor je.

Mone fijn dat alles weer oké was bij de VK. En inderdaad benieuwd wanneer je kleine de uitgang heeft gevonden :) .

Bd81 wat een lief SMS-je heb je gekregen van je man! Hier is mannetje ook heel lief de laatste dagen.

Nou ik geloof dat ik zo'n beetje op de meeste dingen heb gereageerd. En als ik dat niet heb: sorry :oops: .

3. lovelykids

lovelykids VIP lid

heel veel succes morgen! ! ! !
    en je weet het hè die emoties horen erbij. laat maar lekker gaan

4. lovelykids

lovelykids VIP lid

geeft niks hoor, maar dank je voor de wake-up call nu weet ik wat ik vandaag moet doen.
    zo zie je maar weer ook ik kan niet meer lezen en rekenen zo langzaamaan :oops: :)

5. lovelykids

lovelykids VIP lid

roosvicee laxo misschien
    en dit vond ik op het net voor je

Wat kunt u er zelf aan doen
    Het is gezond om vezelrijke voeding te eten. Dit werkt prikkelend op de darmen en bevordert daardoor de stoelgang. Vezelrijke producten zijn volkoren , rogge , bruin , krenten en rozijnenbrood. Ook grove graanproducten zoals gort, havermout, boekweit, muesli, tarwekiemen en zemelen zijn rijk aan vezels. Dit geldt ook voor zilvervliesrijst, dadels, vijgen, noten, pinda's, sesam en maanzaad en peulvruchten (witte en bruine bonen, kapucijners en linzen). Gedroogde en geweekte zuidvruchten als abrikozen, krenten, pruimen, rozijnen en tutti frutti zijn eveneens vezelrijk.

Sommige voedingsmiddelen kunnen een laxerende werking hebben. Voorbeelden hiervan zijn karnemelk, yoghurt, stroop, ontbijtkoek, vocht van geweekte zuidvruchten, rozenbottelsiroop of sinaasappelsap.

Als u te zwaar bent, kunt u beter geen noten, pinda's, dadels, vijgen, stroop en ontbijtkoek eten. Deze voedingsmiddelen bevatten namelijk veel calorieën.

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Naar aanleiding van m'n beschrijving, en ja goed idee, ook een lichtje aan het einde toch ;)

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb vannacht om de 5 a 10 minuten harde buiken gehad, en als die over waren dan was de kleine erg onrustig, echt met z'n hele lichaam aan het draaien en kriebelen van binnen. Echt totaal anders dan de schopjes en bewegingen die ik normaal voel. Ook om het kwartier naar de wc voor een miniplasje en er werd een hoop geduwd op m'n onderkant....echt net of ie de weg zocht....
    Verder heeft de vk niet veel gedaan hoor, niets meer dan normaal, effe voelen, bloeddruk meten, hartslag vaststellen

8. lovelykids

lovelykids VIP lid

nou ben er dus weer van d vk
    ze was tevreden en mijn kilo die ik afgvallen was voige week die is er nu weer bij.
    ik had nu eens een andere vk dan de afgelopen paar keer en ook deze schatte het kindje op zo'n 8 pond. en ze maakte zich nog niet zo druk over de datum wanneer het kindje komt, omdat ik bij de andere beide ook de 40 wk gepasseerd was.
    hoop dus dat ze er een beetje naast zit.
    volgende week dinsdag weer naar de vk

9. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Nu even over een "off-day" gesproken.

Man,man,man, wat een drama nacht was het. Voelde me gisteravond al beroerd, en veel pijn in m'n onderrug. Heb tot twee uur op de bank met een kruik tv gekeken. Toen mezelf naar de douche gesleept en naar bed. Ik had zulke rare krampen, in m'n liezen, billen, rug en buik dat bewegen echt heel pijnlijk was en ik zelfs misselijk werd van de pijn. M'n buik was zo bizar hard dat zelfs buikademhalingen niet te doen waren.
    Was zo bang dat "het" begonnen was, en ookal ben ik vandaag 37 weken, ik wil echt dat de kleine nog even in me blijft om wat meer te groeien.
    Heb zeker een uur op de wc gezeten, niet wetende of ik nou moest plassen, poepen of bevallen. Kon alleen maar heel zachtjes huilen uit onmacht.
    De rest van de nacht duurde eindeloos. Steeds heel even weg dommelen en dan weer plassen, soms om het kwartier.
    Ik moet vandaag nog behoorlijk wat beelden bewerken dat heb ik beloofd maar ik weet niet meer hoe ik moet zitten. M'n lijf lijkt m'n lijf niet meer, en ik wil alleen nog maar ........ ik weet het eigenlijk niet. Slapen, heel diep zodat ik niets meer voel.

Meiden sorry voor m'n ego tekst, moest het even kwijt. Ben zo bang en ik weet eigenlijk niet waarvoor.

10. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    ik had dus ook een schimmelinfektie na blaasontsteking en heb zalf gekregen toen maar die inbrenghulzen mocht ik niet gebruiken en ik had een tube waar ik dan dus een beetje van op mijn vinger moest doen en dan op rand vagina ingang en een beetje erin moest aanbrengen die tube is voor een jaar houdbaar dus das wel handig...
    verder had de plaatsvervanger mij iets voorgeschreven wat met van die hulzen was en een merk waarin de gebruiksaanwijzing stond dat je het niet mocht gebruiken als je zwanger bent...dus lees in elk geval de gebruiksaanwijzing....ikhad gyno daktarin....volgens mij...sterkte in elk geval..
    Nog een klein uurtje en dan komt manlief thuis joeppie....ik zal straks badkamer nog stofzuigen en kijken waar de kat ligt.....gr heidi

11. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    och penny meis.....
    kan me voorstellen dat je je ellendig voelt!
    Je moet nu wel aan je/jullie zelf denken hoor! Je lichaam geeft aan wanneer je moet rusten, probeer je daar aan te houden!

Dikke knuffel!

12. lovelykids

lovelykids VIP lid

geeft niks hoor
    je bent gewoon angstig voor het onbekende.
    maar het komt allemaal wel goed.
    en het regelt zich allemaal wel en daar wordt je ook bij geholpen door vk, kraamhulp en familie misschien ook wel

13. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Nou ik ben dus ook naar de VK geweest. Alles was oké: mevrouw zakt nog steeds verder en ik was t.o.v. vorige week 1,6 kilo afgevallen, dus het blijkt maar weer dat het veel vocht was wat er allemaal bij was gekomen aan kilo's.
    Alleen die bloeddruk hè :( . Ik ging er lichtelijk gestressed heen, dus dat is al alles behalve bevorderlijk. Het 1ste wat ze altijd doen, is de bloeddruk meten dus nu ook 166/102 :confused: :confused: . Eerst dan nog maar ff wat andere onderzoekjes en daarna nogmaals gemeten: 140/99 en vervolgens direct de andere arm ook nog eens: 128/95. Nog steeds niet helemaal oké, maar veel beter als de 1ste meting.
    Ik hoef nog niet naar het ziekenhuis, maar moet vrijdag wel op extra controle voor mijn bloeddruk. Verder mag ik bijna niks meer doen.
    Dus dat wel me het bezoekje wel :cry: .

14. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Och, meid dat is niet zo leuk! Rust maar even goed uit en hopelijk is dan vrijdag je bloeddruk goed!

15. geen idee, maar heb inmiddels 3 keer overgegeven en voel me nog steeds misselijk :(
    jij succes bij vk strakkies!

16. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hello was ik ook weer even...

mrietje ik heb zo geen tips voor je voor naar de wc gaan. ik was nog geen uur bevallen en toen moest ik al, Moet zeggen dat het ook helemaal geen pijn deed! :confused: Hoop dat je er snel vanaf bent.

nina beterschap meid!

Buddy wendie en veraatje dikke knuffel voor jullie!
    kan me goed voorstellen dat jullie er even helemaal doorheen zitten! Hoop dat de kleintjes zich snel aankondigen.

Susanne wat een stunt meid! bevallen op de dag dat je zou trouwen! heel veel succes!

essie hopelijk zakt je bloeddruk snel...probeer je echt rustig te houden.

penny doe rustig aan ook he...lees je verhaaltjes altijd maar heb het idee dat je teveel hooi nog op je vork neemt!

Met brenden gaat het redelijk de krampjes zijn nu dusdanig dat het niet meer uit te houden is. moest van consultatiebureau de kinderarts inschakelen. Die zegt dat het 2 dingen kunnen zijn. 1. dat hij toch moeite heeft met de ontlasting (hij poept wel 1 keer per dag en het is niet hard) of dat hij last heeft van het zuur wat gaat branden in zijn slokdarm :cry: hij krijgt nu eerst lactulose om de ontlasting beter op gang te helpen en als da tniet helpt krijgt hij een medicijn voor de slokdarm. Zo zielig is het hij is continu wakker en ligt alleen maar te kreunen van de pijn zelfs als hij slaapt...
    zijn voeding loopt nu ook terug doordat hij te moe is... dus hoop dat er snel wat aan gedaan wordt. je ligt zelf ook de hele nacht wakkeer als je kleintje zo'n pijn heeft!

Lliefs Nannie

17. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    De ass. van de gyn. belde net terug.....aangezien ik morgen al een afspraak heb staan is het handiger om nu geen actie te ondernemen.....kan nu voor de baby geen kwaad die schimmelinfectie, maar mocht ik nu gaan bevallen dan heeft de baby waarschijnlijk meteen last van spruw :(
    Morgen wellicht toch een kuurtje?

Pffff, wacht maar weer af....het is in ieder geval geen pretje!

18. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    moet me even afreageren hoor...
    mannetje smste net dat een vriend hem heeft gevraagd om vrijdagavond op de boot naar ameland te gaan (die vriend zit daar) en gezellig avondje daar op stap te gaan en dan zaterdag weer terug met de boot...
    (Pieter is de hele week al laat thuis pas om half zeven en dan maar zeggen dat hij er zo van baalt dat hij brenden niet de fles kan geven enz. )dus ik sms terug om te horen wat hij heeft geantwoord. zegt ie dat ie er wel even zin in heeft maar dat we het er nog wel over hebben want hij wil ook graag dat ik een avondje weg ga omda thij al weg is geweest om te vieren dat brenden er is.

zal de hormonen wel zijn maar het feit dat hij overweegt om weg te gaan baal ik van!
    ik ben ook moe en moet doordeweek nu alles al alleen doen. Met dit weer kan je geen kant op dan vind ik het ook wel leuk om in het weekend iemand om me heen te hebben en lekker samen te genieten... maar daar wordt niet bij stil gestaan...

of ben ik nu kortzichtig?

19. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ach ik deed al niet zoveel meer. Veelal op de bank hangen met de laptop op schoot en heel af en toe iets in huis doen, maar dat heel af en toe iets in huis doen, zal dus nu ook wel moeten wegvallen vrees ik.
    Als mijn bloeddruk nou vrijdag ook nog zo hoog is, gaan ze me in het ziekenhuis een half uur lang aan een bloeddrukmeter leggen. Dat geeft een beter beeld als losse metingen. En als het nou echt niet anders kan, gaan ze uiteindelijk misschien de kleine halen, afhankelijk van mijn bloeddruk.
    Maar daar wil ik eigenlijk nog niet aan denken, liever een lagere bloeddruk en de boel zelf op gang laten komen ;) .

Jij trouwens heel veel sterkte bij de VK :) Allicht komt het einde nu in zicht voor je.

20. Ff snel een reactie op wat ik nog weet:

Penny: doe maar lekker rustig aan meis.. Ze begrijpen toch wel dat jij nu wel ff andere dingen aan je hoofd hebt?

Essie: Pas je op je bloeddruk? Doe maar lekker rustig aan...

Veraatje, succes bij de vk zo. Hoelaat moest je?

Heidi, is je mannetje al thuis? Eindelijk, of niet?

Buddy Nanda: Wat zielig voor je mannetje zeg... Geef hem maar een dikke knuffel van me... Hoop dat er snel wat gebeurt zeg...

Liefs Wendie

Deel Deze Pagina