Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Spannend voor Mirre, wel balen voor haar dat ze na aldat werk alsnog een keizersnede krijgt.

2. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou er tegenin protest gaan want dit valt idd onder vk-zorg

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    kwam weer even spieken naar nieuws van Mirre...

maar dit klopt niet. Je krijgt het pas eind december
    jij hebt er recht op vanaf oktober en ze betalen pas aan het einde van het kwartaal. dus alle baby's uit juni krijgen het 1 okt en alle baby's in juli-aug en september krijgen het in dec

Uitkering van de kinderbijslag
    Je hebt recht op kinderbijslag vanaf de eerstvolgende peildatum. Deze zijn vier keer per jaar aan het begin van het kwartaal: 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober. De kinderbijslag wordt aan het einde van het kwartaal uitbetaald op je (post)bankrekening. Heb je dus recht op kinderbijslag vanaf 1 oktober, dan kun je de eerste bijschrijving eind december verwachten

4. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Het bloedprikken daarvan heb ik inderdaad ook steeds zelf een eigen bijdrage moeten betalen, dus zou wel eens kunnen kloppen. Maar de 20 weken echo zit absoluut in de verzekering tegenwoordig, voor de volle 100%, dus dat lijkt mij niet te kloppen hoor!

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Mirre heel veel succes meis! jeetje wat spannend nu een spoedkeizersnee.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Alle juni mama's hebben dan al kinderbijslag vanaf het einde van het derde kwartaal. Als je bevallen bent op 1 juli of later heb je pech ;)

7. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    12 juli Mees - 40,6 weken - ? gram - zoon van Christiea
    13 juli Indi - 40,2 weken - 4075 gram - dochter van Kwebbels
    15 juli Marin - 42 weken - 4000 gram - dochter van Veraatje
    15 juli Esmee - 39,6 weken - 2835 gram - dochter van Knuffelkonijn

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mirre: heel veel succes!

bedankt voor de SVB tip, handig om te weten

8. Hallo allemaal
    ik ben de man van Wendie, Christian,
    Wendie is vanmiddag bevallen, van een meisje, Esmée heet ze,
    2835gram, 16:10 geboren,
    en begon maandag op dinsdag nachts 12uur met kleine weeen, om 2uur de verloskundige erbij, volgens haar was dit niet genoeg, leek er nog niet op,
    om 3uur begonnen de echte weeen, en pijn was voor haar niet meer te houden en weer gebelt, ze kwam om half 8, toen was er 3cm ontsluiting.
    en 12uur kwam ze weer, 4 cm ontsluiting, dus naar ziekenhuis, want de pijn was te erg en het schoot niet op,
    eenmaal in het ziekenhuis schoot het mooi op, om 14:55 had ze 10cm ontsluiting, ze begon met persen dit heeft ze 1uur vol gehouden, het kind wou niet komen, toen 2x ingeknipt en met vacumpomp, en het kind was er, een mooie lieve meisje, Esmée! 2835gram.
    het is geweldig, wendie vertel de rest zelf wel, ze in nu nog in ziekenhuis mag morgen naar huis, groetjes

http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=49250

9. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

He hoi!

Van harte gefeliciteerd!
    fijn om te horen dat alles goed is gegaan!
    Nu lekker genieten met z'n drieen!

10. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Gefeliciteerd Wendie met je dochtertje Esmée!!

11. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    ik red het niet om de rest bij te lezen grrrrr!
    Genaro wil steeds niet slapen en gaat huilen en jammeren als je m in bed of de box legt!

Khoop dat ik verder niks belangrijks mis!

Mirre krijgt een keizersnede lees ik? Succes meid!

12. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Maar de brief van ML moet toch ook wel kloppen, lijkt mij.
    ML heb je geen DigId inlogcode, dan kan je op de site van SVB zien wanneer je de eerstvolgende betaling krijgt. Misschien krijg je dan duidelijkheid.

13. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ik ga afsluiten voor vandaag en richting bed. Mijn misselijkheid is afgezakt, maar ik hoop dat het in bed niet terug gaat komen, want helaas is dat bij mij meestal het geval zodra ik ga liggen. Dus ik hoop maar op het beste!
    De rest ook trusten.

14. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    Hoi christian

Gefeliciteerd met Esmée.
    vervelend dat er zoveel aan te pas moest komen maar mooi dat
    ze gezond is!
    Geniet ervan!

15. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    ik lees iets over inbakeren, ik denk dat ik ook zo'n ding moet hebben, daar word ie vast rustig van. Soms wikkel ik m ook in een doek en dan een btje stevig/strak niet te maar niet los want dan beweegt hij zich zo weer los. en dan werkt dat idd rustgevend.

Bedgym had ik na 2 weken weer met rubbers ofcourse :), alleen toen hoorde ik en me vriend van anderen datdat nog lang niet mag, nu durven we niet meer :(

16. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    Even een vraag heeft er iemand ervaring met premature babytjes?
    Brenden is nu 7 week maar kijkt niet echt nog... als ik richting zijn ogen ga met bijv. een vinger of iets anders dan reageert hij niet... deze tijd zou hij ook voor het eerst gaan lachen maar hij kijkt altijd een andere kant op is dat normaal?

17. Nannie

Nannie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    2,706
    0
    0
    wel heel raar dat er zoveel verschillende dingen bekend zijn.
    ML zou idd wel de juiste brief moeten hebben lijkt mij.
    Brenden is op 27 mei geboren en krijgt idd vanaf 3e kwartaal kinderbijslag.

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Wendie en Christian gefeliciteerd met jullie dochter Esmée!

Mirre heel veel sterkte met de ks!

Ml, lijkt me dat de brief van het svb wel klopt toch.... zou vreemd zijn als ze een brief sturen dat je het nu al krijgt en uiteindelijk toch nog een paar maanden moet wachten.

Verder wil ik iedereen die er doorheen zit een dikke knuf geven en iedereen die bezig is veel succes en hoop dat het allemaal snel doorzet zodat we de babyboom kunnen doorzetten. Verwacht nu wel dagelijks een paar beebs hoor ;)

Zelf zit ik er even doorheen, weet niet waardoor want het gaat allemaal lekker. Vanmiddag nog even een paar uurtjes geslapen en uitgerust wakker geworden, 's nachts slaap ik ook over het algemeen redelijk goed tegenwoordig (best raar want is sinds we het nieuwe bed hebben) dus eigenlijk geen reden om er doorheen te zitten maar toch is het zo :( :(

19. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Nannie dat is heel normaal hoor, het duurt allemaal wat langer, ik merkte bij Genaro (terwijl hij een randprematuur is) dat omstreeks de tijd dat hij "40 weken" zou zijn hij veel meer deed als een pasgeboren baby van 40wk, veel alerter, de 1e 2 wk sliep hij namelijk alleen maar en was hij best sloom. Ik hoop dat ik t zo goed uitleg.
    Ze zijn gewoon wat later met dingetjes omdat ze eigenlijk veel langer in de baarmoeder hadden moeten zitten. Dat zei de vrouw van het consulatatiebureau ook dat dat heel normaal is.

20. lovelykids

lovelykids VIP lid

dat klinkt vrij heavy, ben benieuwd hoe je het ervaren hebt

Share This Page