Vervelend Nina. Hopelijk helpt je nieuwe tactiek... Mayron kan oiok rare geluiden maken hoor... Soms bromt ie echt en vannacht huilde hij in zijn slaap. Heel zacht en heel zielig, niet echt hard huilen maar echt zo'n jammergeluidje Danmerk ik dat hij toch behoefte heeft aan contact want zodra ik hem ga troosten is ie stil... Verder is het geen huilerd dus over dat laten huilen kan ik neit meepraten. Als hij al huilt is het omdat hij honger heeft maar dat is meer een klaag. Een paar keer Whheee! en dan stopt het weer... Ik heb hem wel altijd dicht tegen me aan maar wat jij zegt herken ik wel hoor, dat je de hele dag met hem bezig bent. Soms kom ik ook echt nergens meer aan toe...
heb het eindelijk voor elkaar met mijn avatar. heb vriend even lief aangekeken, want ik wou het nu toch echt voor elkaar hebben en nu weet ik voor de volgende keer hoe het moet. ik moest eerst met een bewerkingsprogramma mijn foto van formaat wijzigen en vervolgens nog eens als een ander bestandstype opslaan en ik wist dus niet hoe dat moest en nu dus wel. als onze beeb er dus is kan ik het zelf ook (hoop ik)
Hallo allemaal, Ten eerste mijn excuses voor mijn afwezigheid! Lovelykids, als jij bevalt kan je gewoon smsen hoor, voor jouw maak ik tijd De reden voor mijn afwezigheid is dat we van het weekend onwijs veel (lees veels te veel) kraamvisite hebben gehad en ten tweede dat de hechtingen uit mijn knip zijn gedaan op dag 2 uit zichzelf en de knip nu dus helemaal open staat en ik dus onwijs veel pijn heb gehad. Zitten ging dus echt niet! Woensdagavond 9-7-2008 zijn om kwart voor 9 mijn vliezen gebroken en om 9 uur kreeg ik gelijk al weeën. De weeën kwamen al gelijk vlug achter elkaar en na anderhalf uur hebben we dus ook de verloskundige al gebeld. Zij kwam rond 23 uur. Ik had toen 2 cm ontsluiting. Afgesproken om tussen 1-2 's nachts naar het ZH te gaan, omdat ik zelf graag in het ZH wilde bevallen. Daar zijn we dus rond half 2 heen gegaan. Daar ben ik in bad gegaan (thuis ook al meerdere malen in bad gezeten). Rond 4 uur kwam de verloskundige, ik had toen 5 cm ontsluiting. De kleine lag met zijn gezichtje naar boven ipv naar beneden en rond 6 uur moest ik dus uit bad, om op mijn zij de weeën op te gaan vangen in de hoop dat de kleine zou gaan draaien. Dat een half uur geprobeerd, maar draaien deed de kleine niet. Ik had toen 9 cm ontsluiting en de verloskundige heeft toen geholpen om het laatste randje weg te duwen. Rond half 7 mocht ik gaan persen. De kleine liet flink op zich wachten en na een uur en kwartier persen zij de verloskundige als hij er nu binnen een kwartier niet is, moet hij gehaald worden met een vacuümpomp. Nou ik dacht er gaat vandaag alleen nog maar iets uit mijn "onderkantje" en niks meer in! Ik ben toen uiteindelijk in geknipt en na 3 persweeën konden wij ons wonder aanschouwen... (uiteindelijk dus anderhalf uur geperst) Jesse heeft in mijn geboortekanaal uiteindelijk nog die halve draai gemaakt en kwam dus wat slap op de wereld. Ze kregen hem ook niet aan het huilen. Hij heeft dus even in de couveuse gelegen en iets wat zuurstof bij gekregen. Uiteindelijk bleek dat zijn bloed wat verzuurd was en hij dus gewoon een flinke optater van het lange persen en die draai maken heeft gehad. 's Middags mocht hij uit de couveuse en zijn we een nachtje in het ZH geweest voor de zekerheid. Vrijdagmiddag rond 2 uur mochten we naar huis. We hebben volledige kraamzorg gehad, omdat het nog heel erg rustig was, dus dat was echt super! Helaas was gisteren haar laatste dag en hebben we dus weer afscheid moeten nemen... Met de kleine gaat het super, de borstvoeding loopt als een terelier en 's nachts gaat het ook al vrij goed. Hij komt rond de 4 uur 's nachts en alleen gisternacht heel de nacht in de weer geweest van de krampjes... Ik ben heel benieuwd hoe het hier gaat met iedereen. Zag dat er al een aardig wat weer zijn bevallen!
Ja dat n natuurlijk niet meer Hoe is het met jouw, nog steeds zwanger... Is het nog een beetje vol te houden?
Hoi ML, Ik had nog even een vraagje.....je geeft aan hem de hele tijd dicht tegen je aan te hebben maar bedoel je daarmee dat je hem de hele tijd bij je draagt ofzo? Misschien beetje verlate kraamtranen hier ofzo ik weet het niet! Tuttifruti leuk dat je even je verhaal gedaan hebt! VErvelend he die krampjes! Liefs Nina
senninha, ik kreeg net een mail dat ik ook de kosten van de 20wekenecho terugkrijg! het ziekenhuis had het onder een verkeerd nummer doorgegeven bij verzekering. Dus geld wordt teruggestord! MOOI!
He Nina, hoe jij het beschrijft herken ik erg van mijn eerste. Bij Damian was ik zoooo onzeker en ook de verantwoordelijkheid kon mij erg benauwen. Maar echt elke week word dat minder. Nu heb ik er bij Roan veel minder last van. Ook hier heb ik het bedje weer verhoogd aan één kant anders gaat Roan kokhalzen na een voeding. En dat gedoe met een speen is precies de reden waarom ik er niet aan begonnen ben. Zowiezo is zijn zuigdrang een stuk afgenomen nu de regeldagen weer voorbij zijn.
nu weet ik het niet meer... is een speen nu goed of niet? Ik was echt een speenkind (moest op mijn vierde bijna naar speenrehabcentre ) Dus heb er een aantal in huis, vind ze noig steeds leuk! Maar wel doen of niet doen?
Jeeh tuttifrutti wat een verhaal! En die knip ai dat zal wel flink pijn doen,arme jij. Wel fijn dat de bv zo goed verloopt en dat de kleine het lekker doet want dat is tenslotte het allerbelangrijkste.
Dat is een keuze die je zelf moet maken. Hangt ook erg af van je kind. Ik zelf hou er niet van maar een hoop ouders vinden het een prettig hulpmiddel.
Hier ben ik even snel, ik heb een foto geplaatst in mijn album van Wessel in de draagdoek . Nu moet hij schone luier en voeding
inderdaad nog steeds rond en gezond HELAAS maar goed nog anderhalve week max, maar hoop een beetje op dit weekend want dan heeft mijn favo vk nog dienst. als ik jouw bevalling zo lees dan heb je het niet makkelijk gehad zeg, maar gelukkig is alles goed nu. en dan dat die hechtingen er zo uit zijn gegaan heb je dat vernomen of is je dat later verteld dat ze weg waren? had je wel een leuke hulp? en hoe voel je jezelf verder dan. snap dat die knip hel is, maar ben je verder wel fit? nou ja doe het in ieder geval maar rustig aan. en visite ook een beetje afhouden hor als het teveel is.
hoi dames, bedankt voor jullie advies over de kraamhulp. Ik ga zo maar even bellen denk ik! Want ik baal der echt van. Er is ook gewoon geen klik. Gister hadden we Indi gewogen in haar bedje, dus ze lag daar bloot en begon te plassen in bed. Nou werd bijna alles opgevangen door de handdoek die daar lag maar goed voor de zekerheid doe je dan toch een nieuw ondelakentje? Dus ik vroeg of ze dat gedaan had maar dat vond ze niet nodig Ik wil echt niet dat mijn kind in de urine ligt!
zelf was ik een duimenkind en dat wou ik mijn kids niet aan doen. ik zat op mijn 10e nog te duimen nl. een speen was ik ook niet kapot van, maar heb er toch voor gekozen, omdat ik die dus kan afpakken en dat lukt niet met een duim. maud is nu 3 en al een bijna jaar van de speen af en heeft ook alleen maar in bed de speen gehad en morris (1,5) heeft nu ook nog een speen maar ook alleen in bed. natuurlijk als ze ziek zijn mogen ze hem buiten bed wel even. heb ook maar weinig problemen als ze geen speen hebben en ergens anders moeten slapen. dan slapen ze ook wel zonder. tot nog toe hebben ze nog niet iets anders waar ze op sabbelen/zuigen. het is dus maar net waar je jezelf het prettigst bij voelt