Ik doe het ook hoor. Wat ook goed helpt is een mok heet water. Dan kan je het flesje erin terug zetten tijdens een boer of het verschonen.
Bezorgdheid uiten mag toch en als ze ligt te bevallen reageert ze toch niet terug. Zou het gewoon doen.
Bij mij braken om 22.50 uur mijn vliezen en gelijk goede weeën om de 3 minuten. Het kan dus zo uit het niets beginnen.
Zo ik had niet eerder tijd om ff te schrijven, want ik had vanmiddag bezoek, dus dan nu maar ff. Vannacht echt belabberd geslapen. Zoveel last van die verkoudheid zeg, niet te filmen. Echt de halve nacht liggen snotteren en snuiven. En als ik dan weer even sliep, werd ik weer wakker met brandend maagzuur . Of ik kreeg me toch een hoestbui wat weer heerlijk pijn deed aan mijn banden. Maar goed...........we leven nog . Vanochtend kregen we de 1ste foto's binnen van mijn schoonzus, zwager en neefje in Kenia. Allemaal hele leuke plaatjes van hun met hun dochtertje Isis. Zo bijzonder om dat te zien: kreeg tranen in mijn ogen. Zo fijn voor hun nog steeds, maar nog wel zo dubbel omdat ze hier straks niet zullen zijn . Daarnaast is de neef van manlief vanochtend ook weer vader geworden. Hij is de zoon van de tante die 2 weken geleden nog is overleden, dus ook dat is allemaal erg dubbel. Zo apart gisteren belde de vrouw van zijn neef nog en toen helemaal niks aan de hand en vanochtend is de kleine in 4,5 uur geboren. En zij waren ook de laatste die dezelfde naam als wij zouden kunnen hebben, maar het is een jongentje, genaamd Fabian, dus in de familie ook niemand meer die dezelfde naam kan kiezen. Verder zit ik met smart te wachten op een cadeau wat ik voor manlief heb besteld. Hij wilde bij de nieuwe auto nl. heel graag navigatie, maar uiteindelijk heeft hij voor mij parkeersensoren genomen. Dus had ie laatst een hele goedkope navigatie gevonden van Medion.............of dat iets voor ons was. Alleen hij had al eerder laten vallen helemaal weg te zijn van de veel duurdere Navigon. Ik dus stiekem 2 dagen geleden die Navigon besteld. Maar helaas hij is er nog niet. Misschien morgen.
Nou hoop dat het bij mij oko zo gaat. Nog max 3 weken zeg maar, maar heb echt het gevoel dat er binnen die tijd echt niets komt.... Raar he.
misschien loopt ze me wel te dwarsbomen omdat ik gezegd heb dat ik dat zou doen. maar ben nu wel al 2 mnd verder en nu heb ik dat dan eindelijk gedaan. hoop niet dat ze nou zoiets heeft van je wacht nog maar wat langer, want ik ben nu echt wel door mijn ideeen heen
Karsten heeft het sinds een dag of twee ook. Tijdens de boer sessie krijg ik eerst een grote boer en dan een kleinere en dan een serie mini boertjes die veel slijm mee terug geven en geschifte melk, kan op dit moment iedere voeding een nieuwe slab om doen omdat ie doorweekt is. Karsten maakt ook enge geluidjes (ook als hij slaapt), het lijkt op een hik alleen klinkt het net anders. Soms schrik ik er zelf van als ik hem vast heb en hij maakt zo'n geluidje.
wat een schatje is het toch. de uitleg van regeldagen even elders gevonden (wist zo snel niet hoe ik het makkelijk kon vertellen) Bijna alle moeders overkomt het: een paar dagen lang is de baby huilerig en wil heel vaak drinken. Je hebt het gevoel droog te staan, omdat je borsten zo slap aanvoelen. Maar die melk is er wel. Je borsten krijgen gewoon niet de tijd om vol te lopen! Als je haar zo vaak laat drinken als ze wil, duurt het een paar dagen. En zo plotseling als het opkwam zo plotseling houdt het dan weer op. Haar kleertjes zijn te klein geworden, en je kunt zien dat ze gegroeid is. Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken. Ook op andere momenten waarop de melk wat is teruggelopen kan je dochter vaak om de borst vragen. Als je daar aan toe geeft, komt de melkproductie weer heel snel op peil!
Als je kleintje veel zuigbehoefte heeft zou ik het gewoon doen. Sven en Maarit hadden dat wel maar Karsten heeft hem nog amper gebruikt.
Ik vind het zo leuk om al jullie verhalen te lezen over de kleintje... En de bevallingsverhalen ben ik ook steeds erg nieuwsgierig naar... Maar heb nu ook heel sterk het gevoel EN NU IKKE! Wil ook graag mooie babyfoto's laten zien en vertellen hoe de bevalling was... Maarja, kleintje werkt nog niet echt mee, word ik nu wel een beetje moedeloos van eigenlijk... Sorry hoor! Moest ik even kwijt....