Nou Tuttufrutti dat klinkt echt heel pijnlijk over je knip , ik kijk daar nu zo tegenop omdat ik met mijn dochter ook echt heel lang last heb gehad van de knip. Kwebbels: volgens mij is jouw kraamverzorgster een beetje van het luie als ik dat zo lees. Kleine moeite om het bedje te verschonen toch, groot gelijk dat je belt.
Lovelykids; Bedankt voor de informatie! Volgens mij heeft ze vandaag zo n regeldag want ze is een beetje huilerig en wil vaak aan de borst. Begrijp dus dat ik daar dan ook gewoon aan moet toegeven!
Zo, dan nu mijn verhaal: Maandagavond rond 11 uur kreeg ik beginnende weeën. Die bleven doorkomen en na 3 uur heb ik gebeld en kwam de verloskundige. Nou, ze heeft inwendig onderzoek gedaan en zei: ik denk dat je de komende twee weken nog niet weer hoeft te bellen, want dit is niks. De baarmoedermond was iets aan het verweken... Pfff.... Ze was nog geen half uur weg en toen begonnen de weeën echt te komen. Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Been, rug en buikweeën tegelijk die ik niet op kon vangen en het werd alleen maar erger. Om 6 uur heeft Christian weer gebeld naar de verloskundige, maar die wou eerst eigenlijk niet komen omdat ze het niet geloofde. Nou, ze kreeg mij aan de telefoon midden in een wee en is 2 uur later toch maar even gekomen. Toen ze er om 8 uur was had ik dus 3 centimeter ontsluiting en zou ze om 12 uur terugkomen. Ze verwachtte dat ik dan wel 7 a 8 cm zou hebben. De hele ochtend dus doorgelopen met ontzettende pijn. Wist niet wat ik het eerst en het laatst moest doen. Alles deed me pijn. Werkelijk alles! Toen ze er om 12 uur weer was, bleek ik nog maar 4 centimeter te hebben. Ze keek me aan en vroeg wat we gingen doen. Ik heb gezegd dat ik naar het ziekenhuis wou voor pijnbestrijding. Ze zag ook aan me dat dit niet langer door kon gaan. Om half 1 waren we in het ziekenhuis. Daar heb ik om 1 uur een prik in mijn been gekregen. Zit een soort drugs in verwerkt. Toen ben ik een beetje in een roes gekomen. Om kwart voor 3 kreeg ik persdrang en ze keken en toen had ik alleen nog een opstaand randje.. Ik moest tot 5 voor 3 de persweeën nog ff wegpuffen.. Pff... Om 5 voor 3 mocht ik beginnen te persen. Dit heeft tot 5 voor 4 geduurd. Heb het liggend en op de baarkruk geprobeerd. Esmée is tijdens een wee iets teruggeschoten en met het hoofdje scheef gaan liggen. Om 5 voor 4 kwam de gynaecoloog en die heeft toen verdoving en 1e knip gezet. Het wou hem daarna nog niet lukken, dus 2e knip en pomp en om 10 over 4 was ze er eindelijk.. Doordat ze een bloedvat hebben geraakt, heb ik veel bloed verloren. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik later in de douche 2 keer compleet van de wereld ben geweest. Ze hebben me water enz. in het gezicht gegooid en beetje lopen schreeuwen en trekken, maar ik werd niet wakker. Tot 2 keer toe is dit gebeurt.. Helaas... Maar uiteindelijk hebben we er een supermooie dochter voor weergekregen gelukkig! Sorry dames voor mijn lugubere verhaal.. Liefs...
ik weet het. bij maud braken bij mij de vliezen om 5 u 's nachts ook zomaar uit het niets eigenlijk en bij morris had ik 1 klein sliertje slijm met vers bloed en bij beide kwamen de weeen later pas. verder had ik ook geen voortekenen gehad ofzo, maar nu loop gewoon al een poos met behangplaksel, opgezet onderkantje, kramperig in de onderbuik en 1 nacht 2 uur lang voorweeen gehad. dat is dan toch wel heel anders zeker als je bedenkt dat ik nu sowieso veel meer harde buiken heb dan ik bij de andere 2 gehad heb. toch wel raar hoor dat het deze keer zo ontzettend verschilt met die andere 2, maar ja nog 1,5 week waarschijnlijk dan zal ze er wel zijn. als ik dat maar voor me houdt dan valt het misschien nog wel mee. vind het alleen ook zo vervelend omdat remco nu ook vakantie heeft en we zo weinig kunnen ondernemen met de kids. en als het pas volgende week komt dan ben ik straks na de vakantie ineens de hulp en remco armer en zit ik ineens met 3 kids in mijn uppie. dat vind ik stiekum toch wel een beetje eng. had liever een overloop gehad.
Over de kraamzorg heb ik helemaal niks te klagen gelukkig. Ze doet echt alles voor ons. Ik krijg elke dag lekker fruitsalade, warm eten zorgt ze voor, brood.. Was doet ze en vouwt ze op en strijkt ze, ze stofzuigt, maakt de wc en badkamer schoon.. Kortom, ze doet alles voor ons! Geweldige vrouw van een jaartje of 50 die zelf al 7 kids heeft..
inderdaad gewoon doen hoor. het is niet alleen omdat zij meer wil maar ook om de melkproductie verder te stimuleren om zich aan te passen aan de kleine meid hoe "lastig" en "vermoeiend" het ook is. dat is toch ook wel een beetje een voordeel van bv. daar krijgen ze niet gauw teveel van.
Sann, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Ivy! Minka, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Eline! Rensie, dat is inderdaad heel slordig van de drukker zeg! Wat een blunder. Daantje, wat jammer dat het na gisteravond niet heeft doorgezet! Vanavond weer een nieuwe poging ok? Niesje, fijn dat jullie een beetje aan het opknappen zijn. Hopelijk nog zo'n goede nacht erachteraan! Mrietje, gefeliciteerd met Sani! Liesje, spannend dinsdag strippen! Ik duim voor je dat het kan! Patricia, gefeliciteerd met je 40 weken mijlpaal! En ik hoop dat de bedgym zn werk zal doen! BD81, wat een gedoe steeds he? Iedere keer naar de gyn. Ik hoop ook dat je snel bevalt, maar anders is het wel fijn dat je weer terug naar de VK kan! Maar wel onhandig dat het nu onduidelijk is dat je niet weet waar je heen moet als er iets begint. Lijkt mij de gyn dan, maar misschien moet je gewoon ff bellen om het na te vragen? Kwebbels, gewoon bellen hoor, misschien kunnen ze voor de komende dagen nog iemand anders regelen ofzo? Het is niet fijn als je zo'n muts hebt natuurlijk. Lovelykids, Leuke avatar en banner! Essie, dat is een mooi kado zeg! hopelijk komt het snel binnen. Het moet wel heel bijzonder zijn om je kindje in Kenia op te halen. Kan me voorstellen dat je erg met hen meeleeft. Moeten ze verplicht zo lang daar blijven of hebben ze die keus zelf gemaakt? liefs, Lientje
dat is inderdaad een heftig verhaal zeg, maar gelukkig dat het nu allemaal wel lekker gaat. mag ik vragen welke gyn je had en hoe was die gyn? heb zelf bij maud in hardenberg gelegen en weet dagt er van al die gyn nog maar 1 is en ben dus benieuwd naar de anderen
dank je lientje je was er weer en helaas dus niet bevallen vertel hoe was het bij de controles vandaag
heb net ons eerste kraamcadeau al gekregen terwijl we nog niet bevallen zijn! een vriendin van ons is erg artistiek en ze heeft 4 schilderijtjes gemaakt 1ntje van een panda,1 van giraf, 1 van aap, en 1 van zebra. ze gaan vanavond op vakantie en ze wou niet wachten totdat ze terug waren, dus een vervroegd kraam cadeau, errug leuk!
Wat een lekker moppie Kwebbels! Wat regeldagen betreft misschien als je dit leest begrijp je het. http://www.zwangerschapspagina.nl/about90415.html
oke, die ken ik niet zit zelf nog steeds in dubio of ik naar emmen zal gaan dus vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben naar de overige. ben je verder ook goed begeleid na de bevalling of hebben ze je een beetje aan je lot overgelaten
Ik heb er geen meer vond het veel te lang duren om een fles op te warmen. Voor onderweg vond ik het wel handig want die van ons werkte ook op 12V.
Zo, ben bijna bij met lezen. De rest komt zo, maar ik zag dat mijn buddy ongerust begint te worden. Lief van je Niesje! En ook van de anderen natuurlijk. Heb hier een rare dag achter de rug. Gisteravond kreeg ik weeen ongeveer 3 uur lang om de 10 minuten. Toen zakte het weer af en ik heb vannacht weinig geslapen doordat ik niet goed kon liggen van de rugpijn. Vanmorgen na het douchen volgde er een volledige rust in de buik Dus naar het ziekenhuis waar de gyn bekeken heeft of er genoeg vruchtwater was en dat was er in overvloede. Ook een CTG gemaakt en die zag er goed uit qua hartje, maar op een harde buik hier en daar na, geen echte activiteit. Zondag moet ik weer voor een CTG komen en maandagochtend om 7.30 moet ik me melden voor de inleiding. Dat zal waarschijnlijk met gel zijn en ik mag na de "behandeling" normaal gesproken weer naar huis. Aan het eind van de middag weer terugkomen, dan checken ze de ontsluiting en als die nog onvoldoende is dan mag ik weer naar huis om te slapen. Volgende morgen weer melden en dan kijken we verder. Vanmiddag naar de vlos geweest en die kon zowaar voelen dat ik weeen had gehad omdat het kindje nog dieper was gezakt dan ze al was. Maar helaas nog steeds niet veel meer dan 1 cm en nog steeds een tuutje op de baarmoedermond. Vandaar ook dat ik ervan uit ga dat ik in het zkh eerst gegeld ga worden voor ze de vliezen kunnen breken. De vlos zei dat ik er maar vanuit moet gaan dat het in het zkh geboren gaat worden, maar dat ik nog 2 dagen heb en dat ze wel gekkere dingen gezien heeft. Dus het kan best nog gebeuren. Dus opnieuw afwachten. Ik hoop dat vanavond de weeen weer komen en dat het doorzet, maar ik reken er maar niet op. Dan kan het alleen maar mee vallen. In ieder geval is mijn meisje gezond en wel, sterker nog, ze heeft het nog erg naar haar zin in de buik. En daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om. Liefs, Lientje
Zijn opgezette schaamlippen ook een signaal dan? : die heb ik nu al een poos! het zijn net van die opgespoten vanessa-lippen alleen de laatste 2 dagen voelt het heel droog daar... weet het ook niet meer wat nou waardoor komt, je gaat overal dingen in zien! trouwens nog steeds geen reactie van de drukker gehad... niet echt netjes...