Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    kweet niet wat ik ermee moet, of Genaro heeftop eens heel veel honger ben vandaag al 20cc opgehoogd of hij heeft heel veel oneindige zuigbehoefte. Want hij houd niet op, en dat verdomde speentje valt steeds uit en dan gaat hij meteen huilen.
    Iemand tips, of zal hij dan echt in 1 dag meer dan 20cc meer willen drinken?

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Fijn te horen dat ik niet de enige ben.
    Kan me niet meer herinneren of ik dit met Sven en Maarit ook had.

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hoeveel geef je hem nu per fles?

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Sann, ik sluit me aan bij knuffelkonijn. Ook Chris heeft 1 x bijvoeding gehad en dronk daarna al veel beter zelf. toen was de BV ook goed op gang gekomen. Sterkte bij deze fase. is wel vermoeiend en onzeker namelijk.

Sen ikherken het niet zo, hopelijk komt het niet alsnog...

5. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Ja gek geld dat ook voor stuitliggingen? want Genaro's billetjes waren niet ingedaald en ik heb gewoon nog gelopen, welliswaar niet veel want had steeds een natte broek hehe

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    zie dat lientje ook bevallen is van een dochter. Van harte gefeliciteerd

hier mijn bevallings verhaal,(is niet erg lang aangezien het maar 4 uurtjes geduurt heeft).

om half 2 vannacht braken mij de vliezen, dacht in eerste instantie dat ik in de broek had geplast maar er kwam maar steeds meer, dus mijn mannetje snel handdoeken laten halen, die eronder gelegd toen snel naar de wc, de weeen kwamen al vrij snel erachter aan, en werden ook al snel heftiger. om half 3 de vk gebeld die kwam om kwart voor drie, toen had ik nog maar 3 cm, is ze weer gegaan en een half uurtje later ongeveer heeft mijn mannetje de vk weer gebeld dat ze nu toch maar weer moest komen, want ik wist niet meer waar ik het zoeken moest van de pijn.
    toen ze er was had ik 5 cm ontsluiting, en na een tijdje had ik er 7, toen kreeg ik al wat persdrang en vroeg of het erg was als ik wat mee perste, maar dat mocht, ze heeft inwendig nog wat mee geholpen en toen had ik 10 cm en mocht ik mee persen, wat heerlijk wat een genot, heb ongeveer 20 minuutjes geperst en toen het hoofdje eruit was (ik dacht de vk trekt me met 2 handen van onder open zo voelde dat) moest ik opeens zuchten, had wel vaker gezien dat als het hoofdje er was dat je moest zuchten maar voor mijn beleving was het hoofdje nog niet geboren. dus vond het een beetje raar dat ik moest zuchten, toen voelde ik er iets uit glibberen en toen was mika geboren! heb me nog nooit zo gevoeld als op dat moment geweldig.
    de placenta kwam ook al vrij vlot erachter aan, denk iets van 10 minuutjes ongeveer zag er allemaal goed uit. heb geen hechtingen, wel 2 kleine schaafwondjes maar die zaten keurig tegen elkaar aan en daar deden ze verder niks aan.
    daarna nog lekker gewassen geworden en heeft mika nog lekker aan de borst gelegen, drinkt al vrij aardig.
    de kraamhulp is ook een heel aardig en spontane meid gelukkig dus voel me wel bij haar op mijn gemak. die was er trouwens rond kwart over 5 20 minuten voordat ik mocht persen.

wie kan me nog even uitleggen hoe ik kan spammen, had van ingrid wel al iets begrepen hoe het moet maar daar krijg ik alleen zo'n klein fototje, zal anders kijken of ik er nog een paar in het album kan plaatsen.

groetjes daantje

7. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem

Jeetje Daantje als eem trein! Na de vliezen al zo snel zo veel ontsluiting! En de bevalling, we hadden het er nog over, nou bij jou is t zeker erfelijk!
    Met spammen kan ik je niet helpen,snap dr niks van!

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Klinkt als een fijne bevalling Daantje.
    Fijn dat Mika al zo goed drinkt. :D

9. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Heeft iemand de minimonkey? kheb m besteld in olifantgrijs, vet goedkoop 25 euro! tis niet echt een draagzak meer een slendang.

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Pfoe meid, ik herken het :( bij ons was het bijna hetzelfde. Eerst borstvoeding proberen, daarna ging mijn man Wessel bijvoeden met pink en spuit en ondertussen was ik aan het kolven om mijn productie meer op gang te brengen. Ik weet hoe vermoeiend het is inderdaad, want je komt niet aan rust toe. Wij waren 1,5 uur bezig met een voeding en verschonen en max. 1,5 uur later begonnen we weer opnieuw. Bij ons heeft dat 2 nachten en 2 of 3 dagen geduurd en toen lukte het zonder. Ik hoop dat het bij jou ook niet te lang duurt.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat een scheet :D

12. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Klinkt preciues hetzelfde als hier. Heel bemoedigend opm te horen. Vind het zo zielig allemaal als ze wel huilt en wil zuigen maar het dan niet echt lukt. Tnx meid.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    18 juli Eline - 40,3 weken - ? gram - dochter van Minka
    18 juli Ivy - 41,3 weken - 3580 gram - dochter van Sann
    20 juli Mika - 40,5 weken - 3275 gram - zoon van Daantje85
    20 juli Danique - 42 weken - 3700 gram - dochter van Lientje

Van harte gefeliciteerd :D

14. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Schatje hoor Sann :D

Sen, geen last van slijmslierten hier... Eigenlijk niets meer.

Klinkt als een vrij relaxte bevalling Daantje, lekker hoor...

Miss Sil, ik heb de minimonkey maar ik gebruik m helemaal niet. Heb het 1x geprobeerd en vond m er zo opgekruld in liggen, binnenkort probeer ik het weer.

15. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ja hoor, eindelijk maar toch:

Lientje en partner, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Eindelijk kunnen jullie gaan genieten van jullie kleine meid! Heel veel geluk samen!
    Mooie naam trouwens!

Daantje en partner, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Mika! Veel geluk samen en geniet er heerlijk van!

Heb in de snelligheid prachtige foto's voorbij zien komen! Wat is zo'n kindje toch een rijk bezit!
    ML, wat een superlief filmpje zeg!

16. monkeylove

Hey Veraatje, hoe is het met jou dan en met de kleine Marin?

17. lovelykids

lovelykids VIP lid

gefeliciteerd met jullie dochter
    ben benieuwd naar die krullen

18. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ja, het gaat erg goed! Ik geniet zo van haar! De vermoeidheid slaat ook wel eens toe, maar omdat ze 's nachts niet meer zo vaak gevoed hoeft te worden kan ik weer meer slaap te pakken krijgen!
    Het blijft gewoon heerlijk zo'n kleine meid in huis! Ik blijf ook maar stralen van geluk! :D

19. monkeylove

Haha lekker is dat he? Ik blijf ook maar gelukkig met m'n mannetje... Vind hem zo cute...

20. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik had het nog niet eens gedaan door mijn live bevalling maar zal ook even mijn volledige bevallingsverhaal plaatsen:

Op 26 juni na de wedstrijd Spanje-Rusland (of anders om) gingen we naar boven met de intentie om naar bed te gaan. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd nog zo'n ienieminie plasje gedaan zoals zo vaak die dag. Eerst de kinderen laten plassen en daarna ging Niels naar de badkamer om zijn tanden te poetsen. Ik dacht laat ik nou eerst nog even een klein plasje doen heb ik dat al vast gedaan en kan ik zo als Niels klaar is in de badkamer ook mijn tanden poetsen. Bleef nog even iets langer zitten dan normaal en voel in ene knap in mij, gevolgd na een seconde van stilte door een plens vruchtwater wat zo in de pot viel.
    Dit was om 22.50 uur.
    Ik zei tegen Niels: "Schat ik geloof dat wij nog maar even niet gaan slapen!". (Dit terwijl ik helemaal op was en ik die dag van de gyn wat slaappillen had gekregen om de twee dagen erna goed te kunnen slapen om uitgerust ingeleid te worden) Niels snapte gelukkig gelijk wat er aan de hand was want die was ook die kleine plasjes van mij gewend en nu in ene een plens in de pot.
    Dus hij de vk bellen. Of ze nu moest komen. Tja, ik had wel gelijk regelmatige weeën om de 3 minuten die een minuut aanhielden maar hoefde nog niet te puffen of iets maar om nou te zeggen ja kom maar dat hoefde voor mij ziet zo. Moest haar wel beloven dat ik op tijd zou bellen en niet als het al teveel werd.
    Ja en dan? Wat ga je doen tijdens de weeën, ga ik op bed liggen en er op zitten wachten of ga ik nog wat tv kijken? Daar had ik dus geen zin in. Dan maar doen waar ik de laatste maanden goed in ben geweest FORUMMEN! :) Niels zat ondertussen een boekje te lezen en was alvast wat voorbereidingen aan het doen aan de op te hangen versieringen.
    Twee uur vlogen voorbij met mijn forumvriendinnetjes die speciaal voor mij opbleven echt helemaal geweldig.
    De weeën bleven iedere 3 minuten komen en werden steeds heftiger dat ik op het gegeven moment wel mee moest puffen.
    Toen ze iedere 2 minuten kwamen werd het me te heftig en heb ik Niels de vk laten bellen of ze wilde komen. Ze lag net op bed en zat op ons belletje te wachten. Omdat we ook de baarkruk standby wilde hebben i.v.m. de bekkeninstabiliteit duurde het een half uur tot dat ze bij ons was.
    En op het moment dat ik het niet meer trok om achter de pc te zitten en wilde gaan sluiten op het forum kwam ze eraan.
    Dit was rond 1.15 uur.
    Wij naar boven toe en de vk zij tegen Niels bel maar gelijk met de kraamzorg :confused: . Ik had zo iets van je bent er net en je hebt nog niet eens gekeken hoever ik ben. Nou zei ze ik denk dat dat nog wel eens snel kan gaan. Bij de kraam wisten ze al dat het ging gebeuren vannacht want Niels had ze gebeld toen de vliezen braken. De kraam wilde weten hoeveel ontsluiting er was. Uhh ja dat moest de vlos nog even meten. :) Bleek dus 4 oprekbaar naar 6cm te zijn. Oké zei de kraam wij gaan iemand sturen.
    Ik mocht al zachtje meepersen als ik aandrang kreeg en ik maar denken dat dat pas bij 10cm mocht. Nou 3 weeën later kwam de lichte persdrang.
    Kreeg nog wel een aantal weeën die echt heel pijnlijk waren waarvan Niels blij was dat ik in de matras kneep en niet in zijn hand. :)
    Om 2.05 uur kreeg ik echt persdrang, echt een verademing na die indalings weeën. Om 2.15 uur was de kraamverzorgster er en om 2.30 uur is Karsten geboren.
    Kreeg nog wel een prik omdat de nageboorte niet los wilde komen maar na 20 minuten en wat drukken op mijn buik kwam ook die eruit.
    Karsten had een apgar score van 8/10 omdat hij nog wat blauw zag maar na 10 minuten was het 9 en 10/10.
    Al met al een heerlijke thuis bevalling die ik zo weer zou doen.
    Het werd me eindelijk gegund na twee keer verplicht inleiden.

Deel Deze Pagina