Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelykids

lovelykids VIP lid

zag weer heel wat spam voorbij komen. toppie want dan weet ik waaarvoor ik nog aan het broeden ben. wat een schatjes allemaal zeg!

verder nog wat bevallingsverhalen gelezen en hoop dat ik die van mij ook gauw mag toevoegen.

maar goed morgen nog babynieuws van essie.
    zelf moet ik morgen voor apk 's middags pas en hoop nog steeds dat ik daar niet heen hoef, maar zoals ik al een aantal keer heb gezegd ik heb er een hard hoofd in dat de bevalling gauw gaat beginnen.

nou deze koploper van de lijst sluit hem hier ook weer af voor vandaag.
    welterusten allemaal

2. Ben weer bij :) weet alleen niet alles meer.

Daantje gefeliciteerd met de geboorte van Mika, wat een snelle bevalling zeg :) geniet lekker van je kraamtijd.

Lientje eindelijk je meisje is er :) de laatste van de 6 juli meiden.
    Gefeliciteerd met Danique en hoop dat jullie snel naar huis mogen.

Essie zet hem op en hoop dat je inmiddels bevallen bent.

Zag weer ontzettend mooie foto's voorbij komen :) Ik ga er zo ook nog wat in mijn album zetten.

Ok nu mijn bevallingsverhaal:
    Mijn weeën begonnen vrijdag aan het eind van de ochtend. Eerst om het kwartier en aan het begin van de avond om de 5 min. Maar aangezien ik al zoveel voorweeën had gehad vertrouwde ik mijn eigen lichaam al niet meer en ben ik onder de douche gaan staan en het werd alleen maar pijnlijker. Miquel heeft het ziekenhuis gebeld en gevraagd wat we moesten doen. Toch komen al was het alleen maar om ons gerust te stellen, was het nog niet zo ver dan waren we zo weer thuis zei de verpleegster.
    Mijn ouders bij ons laten komen om op Steijn te passen want we gingen er eigenlijk van uit dat we zo weer thuis zouden zijn.
    Eerst aan de ctg gelegd en om 22.00 uur had ik 1 cm ontlsuiting maar ze dachten wel dat het begonnen was en wilde tot middernacht wachten en dan nog een keer toucheren. Dus mijn ouders gebeld en gezegd neem Steijn maar mee naar jullie huis want we weten niet hoe laten we terug zijn.
    Om middernacht had ik 2 cm ontsluiting en heb ik een pethidine prik gekregen zodat ik wat kon slapen, ook Miquel kreeg een bed zodat hij kon rusten en de ontsluiting zou wel verder gaan zeiden ze.
    Heb toen wel wat gedoezeld maar meer niet. Om half 6 had ik nog maar 3 cm ontsluiting en heeft de gyn een ruggeprik voorgesteld voor de pijn. De anesthesist is van huis gekomen en de ruggeprik was toen snel gezet. Terug op de verloskamers heeft de gyn de vliezen gebroken en zijn ze gaan bijstimuleren om de weeën beter op te wekken.
    Om 10 uur had ik 4 cm ontsluiting en werkte de ruggeprik al niet meer (was niet goed gezet), De verloskundige van het ziekenhuis had al 2 keer de dosis verhoogd en meer mocht niet.
    Als er om 12 uur geen vooruitgang in zat zouden ze gaan ingrijpen, maar voor mij was de pijn al niet meer te houden omdat er tussen de weeën nog maar 30 seconde zat, dat ging dus veel te snel. De weeën zaten in mijn rug en benen en kon ze niet meer wegpuffen.
    Miquel kon het niet meer aanzien (zat huilend naast me) en heeft de verloskundige er weer bijgeroepen en gezegd dat ze NU moesten ingrijpen en niet pas om 12 uur. De verloskundige heeft nog een keer getoucheerd en ze was niet tevreden en heeft de gynaecoloog erbij gehaald. Die wilde niet meer wachten en de baby gaan halen ook omdat ik bloed in mijn urine had zitten en ze niet wisten waar het vandaan kwam. Toen ging het heel snel. Weeënremmers erin, ctg loskoppelen en we konden direct naar de operatiekamer (die wel in het andere ziekenhuis zit dus we moesten via de brug naar het andere ziekenhuis)
    Dat was om 11 uur en om 11.56 is Mees geboren, hij kwam al schreeuwend de buik uit :)
    Ik heb hem pas anderhalf uur later gezien omdat ik volledig onder narcose was, mijn eigen keuze (aangezien de ruggeprik niet goed was gezet durfde ik het niet aan om er nog 1 te laten zetten), en Miquel en de verpleegster die de hele dag al bij ons was hebben hem opgevangen en zijn niet meer van zijn zijde geweken.
    Een dag later is de vk van het ziekenhuis nog langs geweest om te vragen hoe we nu terugkeken op de ks. Voor ons was het een verademing helemaal na de bevalling van Steijn en zij zei ook: dit was anders nog uren gaan duren, je weeën waren krachtig genoeg om ontsluiting te moeten geven maar dat gebeurde gewoon niet.
    Het herstel gaat wel wat langzamer dan de vorige keer maar ik knap elke dag meer op. :)

Morgen is de kraamhulp er voor het laatst. Deze week 's ochtends hulp van de oma's en Miquel 's middags thuis en dan zijn we al weer een week verder en hopelijk kan ik dan steeds meer zelf doen thuis.

3. Foto's staan in mijn album :)

4. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Jeetje Senn, khad het toen niet gevolgd en geen tijd t terug te lezen dus goed dat je m alsnog hier neerzet!
    Toch ook wel een snelle bevalling! En lkkr thuis!

5. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Jeetje wat een heftig verhaal zeg!
    Kan me voorstellen dat je man het op het gegeven moment niet meer aan kon zien dat je zoveel pijn had.
    Heeft de anesthesist nog zijn excuus aangeboden?
    Wel fijn dat er uiteindelijk voor een ks is gekozen.

Jullie hebben echt een heerlijk mannetje en zo te zien is Steijn erg trots op zijn broertje. :D

6. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Denk dat je mijn berichtje over het hoofd heb gezien maar hoeveel voeding geef je Genaro per keer?

7. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Christiea heftig hoor! ik herken veel van je verhaal in mijn eigen bevalling wat uitliep op een keizersnede. voor mij was t ook een opluchting!
    Wat een lkkr ventje is Mees!

8. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Lientje ik zie dat je online bent, moet je niet uitrusten of zo? :confused:
    Nogmaals van harte meid!

9. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Jaaaa Lientje en Daantje van harte gefeliciteerd met jullie wolkjes!!!

Hier nog steeds geen tekenen van wat dan ook....* zucht *

10. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    vroeg net een kennis via de msn om mijn hulp, eigenlijk vraagt ze daar al sinds vorige week om want haar zoontje word zondag a.s. 1 jaar en nu wilde ze uitnodigingen versturen via de mail maar ze wist niet zo goed hoe ze dat moest doen dus heb ik haar even een voorbeeldje gestuurd met uitleg hoe het moest. Krijg ik net een mailtje met uitnodiging binnen is het gewoon mijn eigen kaartje, zelfde tekst en alles en dan ook nog vragen hoe ik het kaartje vind! Vind het best dat als je mijn idee goed vind het gebruikt maar zeg dat dan gewoon even en ga dan niet vragen wat ik van het kaartje vind wat ik zelf heb gemaakt. Zal wel door de hormonen komen maar weet even niet zo goed hoe ik er op moet reageren.

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    meiden ik ben zo onrustig, me buik staat strak gespannen en ik heb toch wel om de 8 a 10 min last van rug weeen en harde buiken..... zou dit miss. het begin zijn?
    Mijn man weet ook niet of hij nu naar huis moet komen, heb maar gezegd nog daar te blijven en als het echt niet gaat ik gelijk bel, maar voorlopig zijn ze niet mega pijnlijk ofzo.
    Oh ik voel me zoo stom he! ik heb al een bevalling mee gemaakt en weet nu niet eens of ik nepperds heb of dat het nu gaat beginnen :(

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    :) haha lekker l*llig zeg, ik zou der een antwoord terug sturen als : erg leuk vooral omdat IK hem zelf heb gemaakt ;)

13. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    is toch niet stom! Elke bevalling is anders lijkt me zo dus is het elke keer weer een verrassing toch. Hoop wel voor je dat het begonnen is!

Hier wel een strak gespannen buik maar verder nergens meer last van.

14. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    das wel een goeie, denk dat ik inderdaad maar zoiets ga terug sturen. Vind het ook niet erg dat ze het gebruikt heeft maar voel me eigenlijk wel gebruikt, zij gaat straks met de eer ervandoor terwijl ze er niks voor gedaan heeft.

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik zou zeker zoiets terug sturen , tis natuurlijk niet leuk dat ze jou om hulp vraagt en dan idd met de eer gaat strijken, ook zo vaag dat ze jou dan gaat vragen wat je er van vindt :( :)

Tja ik heb dit al vanaf vrijdag die rare rugweeen en van mijn dochter had ik het ook maar toen kwam ze 2 dagen later wel dus miss. dat ik teveel zit te hopen ofzo ........ nou ja mocht ik morgen niet online zijn dan weten jullie dat ik waarschijnlijk lig te bevallen of al bevallen ben ( zend maar veel positieve stralen ;) )

16. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    ik stuur alle positieve stralen naar je door! Dan moet het wel goed komen hoor!

17. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    hallo allemaal,

hier ben ik ook weer eens.

Allereerst alle nieuwe mama's gefeliciteerd!
    Er zijn er weer een hoop geboren zeg!

Ik ben een tijd niet online geweest, dus heb niet alles bijgelezen.
    Ik ben zelf nogal ziek geweest.
    Eerst vorige week dinsdag en woensdag, was een twijfelgeval of het nou borstontsteking was of gewoon griep, maar ben 2 dagen knap beroerd geweest.

Toen was ik redelijk opgeknapt, alhoewel ik nog wel wat slapjes was (ook door het vele bloedverlies tijdens de bevalling). Maar lekker naar buiten geweest enzo, dus ging allemaal wel aardig.

Jeroen dronk alleen nog steeds niet uit de borst, maar ik kolfde en gaf hem dan die voeding met de fles, dan dronk hij het wel goed op! Inmiddels was er ook al een lactatiekundige bij geweest, maar dat mocht ook niet baten, maar we probeerden dit nog even, zodat hij sterker werd en dan misschien wel uit de borst wilde drinken.

Maar, afgelopen woensdag werd ik opeens weer ziek, de koorts liep op tot 39 graden en ik had een beetje een beurs gevoel in mn borst.
    Als ik niet lag, maar ging zitten of staan viel ik bijna flauw, dus ik de vlos gebeld, en ik moest de hoogste dosis paracetamol slikken en als het niet wilde zakken morgen terug bellen. Donderdag werd de koorts zelfs over de 40 graden dus terug gebeld en aan een antibioticum kuur en vrijdag moest het wel aardig zakken.

Maar helaas vrijdag zakte het niet, het bleef boven de 40 graden, ik kon bijna niks meer, kon Jeroen niet eens zelf verschonen of een fles geven, maar ik moest ondertussen wel steeds kolven.
    Dus ik ben een dag bij mn ouders op bed gaan zieken (die wonen 150m verderop en ben met de auto opgehaald :D :oops: ), want manlief moest heel de dag en avond werken en kon er niet onderuit. Maar dan werd er in ieder geval voor jeroen en mij gezorgd.

Toen ik 's avonds naar huis ging zakte de koorts gelukkig geleidelijk en zaterdag kon ik weer een beetje voor mezelf en mn kindje zorgen!
    Inmiddels had ik wel besloten te stoppen met de borstvoeding, want door het kolven elke keer, ging de borst niet goed leeg en daardoor kreeg ik die ontsteking. En doordat ik ziek was, liep de productie al flink terug. Dus ben nu verder aan het afbouwen en de productie neemt aardig af.

Jeroen krijgt nu kunstvoeding en dit gaat gelukkig goed!
    Afgelopen maandag woog hij 3780 (zijn geboortegewicht) en vandaag woog hij 4120, ook is hij al 5 cm gegroeid!

Met mij gaat het gelukkig ook weer aardig!
    Vandaag weer even naar buiten geweest.
    Dus hopen dat het nu zo blijft!

Goh al met al toch wel een heel verhala geworden maar goed ik moest het weer even kwijt!

Oh ja hebben er nog mensen de 'ouders van nu'?
    In het nieuwe nummer sta ik! Op het paard!
    Vond het wel grappig om mezelf zo te zien!

Nou groetjes allemaal, ik hoop dat ik nu weer vaker kan komen lezen en af en toe reageren!

groetjes Maaike

18. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem

OE ja ik zie t, dat gebeurd me vaak denk ikde laatste tijd

Gister gaf ik m nog 70, vanochtend 80, vanmiddag 90 en net de laatste voeding 100 en moet zeggen nu slaapt ie gelukkig al 2 uur! Hij weegt ongeveer 3060gr.

19. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Hey Maaike, wat vervelend zeg zulke hoge koorts!
    Gelukkig had je hulp in de buurt! Ik ga morgen zoeken in de ouders van nu naar jou op een paard! Wat leuk!
    Fijn dat t met Jeroen goed gaat op FV!

20. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    DAMES!

buddy nieuws

beetje laat maar door van allerlei gedoe en smsje op mobieldie boven lag.....

maar clarrissa(miss piggle) is vanmorgen bevallen van een meisje om 8.51 mikayla en ze weegt 3515 gr...

ze heeft mij op 13.42gesmst.....
    als ik meer weet horen jullie het...zal wel pas morgenvroeg worden want ik ga haar nu niet meer smsen....

Clarrissa gefeliciteerd! en een erg mooie naam.....sorry voor het late plaatsen maar beter laat dan nooit....
    gr heidi

Deel Deze Pagina