ik had me erop verheugd dat mijn beeb snel geboren zou worden maar helaas....ik bedoel ermee focus je er niet teveel op
bloem82 ik heb ook wel een koortslip gehad bij nanouk en tessa's geboorte.en geen mondkapje opgehad gewoon niet kussen knuffelen veel handen wassen en opletten wat ik bij mijn mond had gehad.... ikheb die lippatsches ook gebruikt maar daar werd mijn koortsuitslag alleen maar erger van want die pleisters lieten bij mij niet vanzelf los en dan moest ik ze er af trekken en dat deed erg veel pijn en dan dus ging het blaasje open en dan de nieuwe erop en dan kreeg ik er weer een blaasje naast..dus nee niet wat voor mij...Ik heb ook zovirax gebruikt maar dat hielp ook niet echt en nu heb ik een nieuwe creme en die werkt super....weet alleen niet meer hoe die heet.... gr heidi
ik trek het sowieso in twijfel met die bloeddruk, want heb het bij de vorige 2 ook niet gehad. maar vond het wel grappig dat ze het zei
PINO staat voor Pneumokokken Immunologie en Neus Onderzoek. Zo heet dat onderzoek en je kan geloof ik alleen uitgenodigd worden om mee te doen als je in de provincie Utrecht of Noord Holland woont omdat ook daar de onderzoeken plaats vinden. Er schijnt een nieuw vaccin te zijn die tegen meerdere pneumokokken beschermt en ook tegen oorontsteking. Ze komen dan thuis prikken en dan moet je de eerste dagen temperaturen en een maand lang de gezondheidsveranderingen bijhouden. Ook moet je twee keer bloed afgeven. Je hebt kans van 2 op 3 dat je het nieuwe vaccin krijgt. Het zit nog in een onderzoeksfase en is nog niet op de markt. Aan gezien ik al 2 KNO kinderen heb gehad met zoveel oorontstekingen met bijbehorende antibiotica en ingrepen aan buisjes zit ik te twijfelen of ik het moet doen. Aan een kant twijfel ik of ik Karsten als proef konijn (want dat ben je uiteindelijk) wil laten fungeren en aan de andere kant denk ik van als het helpt tegen die oorontstekingen. Moeilijk hoor.
denk dat ikhet niet zou doen, zeker als het nog in testfase zit. je weet de (langetermijn)effecten dan niet.... Maar misschien komt het ook omdat ik net een roman heb gelezen waar het misging met testvaccin.... dus dat spookt vast nog door mijn hoofd.... maar toch is het denk i wel proefkonijn idee....
oh oke. zo hadden we hier anderhalf jaar geleden gecko alleen ging dat dan vooral om overgewicht hoe dat ontstaat, of het aangeboren is en dan alles wat ermee te maken heeft. dat was van het umcg uit. hier kon je toen ook voor kiezen om mee te doen. heb ik wel gedaan, maar hoef alleen maar lijsten in te vullen nu nog in het begin is er twee keer extra bloed afgenomen en wat nog komen gaat wet ik niet, maar als ik niet verder wil dan kan ik ook stoppen. kan me voorstellen dat je erover twijfelt. krijgt hij deze prikken dan naast het bestaande vaccinatieprogramma of ipv de pneumokokvaccinatie. succes in ieder geval met je keuze maken
daar sluit ik me bij aan, dit moet iedereen zelf beslissen, lijkt me een moeilijke keuze (woon gelukkig niet in die provincie, hoef ik niet )
heb wel deze discussie voor je gevonden over dat onderzoek... http://forum.viva.nl/forum/list_message/1130772
Hij hoeft dan niet op het CB ge-ent te worden dat komen ze thuis doen. Hij krijgt dan hier de DKTP prik en de pneumokokvaccinatie. Als je bij de 66,6% hoort die de speciale pneumokokvaccinatie krijgt dan krijg je die en anders de gewone. Maar dat weet je dus niet.