Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    ML ik had de dokter gebeld omdat Genaro al 4 voedingen spuugde, bleef spugen ook groengal en ik bang was gezien zijn gewicht toen en dat hij zou uitdrogen. Hij had al 12 uur niks binnengehouden!
    Ff aanzien, als t 1 keer is, is het niks, maar dat Beertje van jou kan wel wat hebben denk ik!

2. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi,

Patricia hier al wel een paar keer echt ingebakend...en hij vindt het fantastisch...zodra ik zijn armpjes lekker strak in stop zie je de ontspanning vrijwel direct op zijn koppie! Ze geven aan dat het het meest lijkt op hoe ze zich voelde in je baarmoeder.. veilig en beschermd!
    Ik ga zo een echte inbakendoek kopen nu nog met dunne hydrofiel gedaan!

Duikster was jij dat nou dat je iets aanbevool over zo'n doek?

Hier een onrustige nacht achter de ruh was eigenlijk de eerste keer dat hij wat minder sliep s'nacht en ik hoop ook weer even de laatste keer hihihihi

Nog een vraag aan de dames die iets weten over de kolf! Hoe vaak moet je die dingen echt uitkoken i.p.v met sopje uitspoelen?

Gave foto's weer meiden!

liefs Nina

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Nina, is er nog een speciale techniek voor inbakeren?

Zo net even boodschappen gedaan, wandelend :rolleyes:
    Wat een prachtig weer vergeleken met gisteren zeg!
    Maar toen we eenmaal thuiskwamen zette hij een keel op, als het aan hem had gelegen had mama gewoon heel de dag buiten moeten wandelen :)

Mirjam, succes straks bij de gyn.! Man man ik ken het ziekenhuis nu van buiten naar binnen toe hahaha..13 augustus voor de laatste keer want dan heb ik mijn nacontrole.
    Als je gaat bevallen hoop ik dat je ass.gyn. Mw de Vries heb, dat is zon schat van een meid! Die heeft mij er echt doorheen gesleept! :)

Jeetje Silla wat een lief proppie is Tygo zeg :D echt al een ventje om te zien! Denk als Nilo en Tygo naast elkaar zou houden dat je een wereld van verschil zou zien hahahaha :)

4. patricia, welk zh werkt die as-gyn. ik ha nl ook een mevr. de Vries na mk, en dat vond ik zo'n kreng! :)

5. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Yep patricia...heb je toevallig boek van betrijs smulders veilige kraamtijd? Daar staat het ook in met plaatsjes!

Ik zal proberen uit te leggen..

je pakt een dunne grote doek let op dat ze het niet te warm krijgen!
    Dan leg je hem met een punt aan de bovenkant neer en die punt sla je klein stukje terug!
    Daar komt de kleine met zijn hoofd op te liggen...dan pak je armpje leg je op buikje neer en pakt de andere punt en sla je over arm terug...dan andere armpje op dezelfde manier en dan hou je zijn beentje over en die sla je onder zijn kontje!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is anders denk ik dat je op internet misschien plaatjes kan vinden....
    liefs nina

6. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
  7. marjonz

marjonz Lid

25 okt 2007
    73
    1
    0
    Hallo Allemaal!

Ik wil jullie allemaal van harte feliciteren met jullie mooie wondertjes. ik heb al een aantal ontzettend leuke/lieve foto`s gezien.
    en voor diegene die nog moeten,wil ik jullie veel succes wensen met de laatste loodjes.

ik heb na de bevalling van Tessa niet meer meegeschreven maar heb nog altijd wel zo nu en dan meegelezen. vandaag was ik officieel uitgerekend. 11 maart (de dag dat Tessa geboren is) en vandaag 22 juli blijven data`s die je nooit meer vergeet.

het gaat goed met ons,we hebben het goed kunnen verwerken,en we slaan ons er samen doorheen. ik hoop dat we in de toekomst weer een nieuwe belangrijke datum mogen noteren en dat ik dan de volledige 40 weken kan meeschrijven op het forum. mocht dit in de toekomst zo zijn laat ik het jullie weten.

veel liefs marjon

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Marjon, fijn om wat van je te horen. Vroeg me regelmatig af hoe het met je ging.
    Ook heel goed om te horen dat het verwerken goed gaat. Kan me voorstellen dat deze dag moeilijk moet zijn :(
    Ik hoop snel goed nieuws van je te horen, heel veel geluk...

9. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Het gaat eigenlijk aardig goed..
    Ze moeten me wel een beetje terugfluiten.. Ik wil al weer veel te veel :D
    De knip is wel gevoelig uiteraard, maar gaat aardig goed..
    Kan wel meedoen met de rollatorrace nu, want het gaat allemaal nog niet zo vlot :) :)

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Roan ligt eigenlijk overdag heel veel in de box, het is overdag zijn slaapplek.
    En "spelen" doe ik door hem op zijn buik te leggen en dan tegen hem te praten, dan probeert hij zijn hoofd op te tillen.
    Of door hem tegen mij aan te leggen en liedjes voor hem te zingen.
    Ik denk dat je niet zo ingewikkeld moet denken.

Enne wat goed zeg dat hij drinkt zonder tepelhoedje!

11. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik lag nog flink te puffen van de weeën op dat moment, oh what a joy :rolleyes:

12. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Marjon, fijn om van je te horen. Het zal niet meevallen om hier soms mee te lezen.
    Ik hoop idd dat je snel naar een nieuw wondertje kan uitkijken.

Nina, in verband met spruw etc is het verstandig om de kolf aan het einde van de dag te steriliseren.
    Of in zo'n magnetronding, ouderwets in een pannetje, maar gewoon in de vaatwasser is ook goed genoeg hoor.

Over het inbakeren, bij mijn cb kan je de wijkverpleegkundige inschakelen, die komt dan bij je thuis om je in te lichten over alle ins and outs van het inbakeren. Maar op het internet is er ook een berg info te vinden.

Eindelijk bruis ik weer eens van de energie vandaag. Damian heeft goed geslapen en Roan komt nu 's nachts om de 4 uur voor een voeding. Dus een prima nacht gehad.
    Roan groeit als kool, zijn eerste pakjes hoef ik niet meer om te slaan bij de armen en benen. Ben best nieuwsgierig hoeveel hij nu zal wegen. Ik denk zelf dat hij nu tussen de 4000 en 4500 gram weegt.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hey Marjon,

Leuk om wat van je te horen :D
    Bedankt voor je felicitatie, kan me voorstellen dat het best moeilijk is voor je! Ik hoop dat je heel snel weer zwanger mag zijn!

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoe leg je hem dan in de box? Bij mij los erin is veel te ruimtelijk voor hem zeg maar. Zoals ik het lees speel ik dan ook met hem, hihihi, ik dacht al, wat mis ik dat anderen niet missen.

Net heeft hij weer met gedronken, ik wou het zittend proberen, maar men zijn handje zit irritant in de weg en hij is sterk met zijn hoofdje :confused:. Ik moet echt kracht zetten gewoon om hem te duwen waar hij moet zijn :confused:

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ***breekt ff in***

@Bloem: Toen ik mijn kindjes voor het eerst in de box legde, legde ik aan weerskanten knuffels/kussens onder het boxkleed. Zo was de box niet zo groot voor ze en had je meer het idee van een kinderwagenbak of wiegje. Misschien dat dat helpt?

*****breekt weer uit*** ;)

16. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Knuffelkonijn, wat kan Esmée al mooi lachen zeg! En wat een leuke foto van Esmée met papa onder de douche..

ML, wat een ontzettend lieve foto's van Mayron.. Echt een heel mooi ventje...

Patricia, wat een lekker kereltje is Nilo zeg!

Nance1979, wat ligt Aimey er lekker vredig bij in de wandelwagen.. Wat een cutie!

Veraatje, ook al zo'n mooie meid...

Miss Sil, wat een lieve foto's van Genaro...

Silla, wat kijkt Tygo lekker wijs de wereld in.. Lief hoor!

Voor de rest dames, heb ik alleen gescrolld naar babynieuws... :oops: :oops:
    En helaas niet tegen gekomen...
    Baby's, jullie mogen komen hoor! We zitten allemaal gezellig op jullie te wachten...
    KOM MAAR!

Hier gaat het verder allemaal wel goed...
    Vannacht heeft Mikayla echt haar best gedaan om te drinken aan de borst.. Een paar keer lukte het wel en een paar keer niet..
    Vandaag heeft ze alle voedingen gedronken tot nu toe.. Dus gaat hardstikke goed..
    Met mij gaat het ook aardig.. Beurs onderkantje uiteraard (blijft leuk woord :) ), maar voor de rest gaat het wel goed..

17. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Baby Mikayla Spam :)

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bedankt voor je tip, dat kan ik proberen :D. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
  20. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ah wat een scheetje is Mikayla!

Bloem, ik leg Roan er eigenlijk gewoon in. Hij wil ook niet altijd hoor, maar ik probeer het wel altijd even of het gaat lukken.
    Wat tegenwoordig wel beter gaat is hem op zijn buik leggen dat vind hij blijkbaar prettiger.
    Maar het lekkerste vind hij nog de wipper met trilstand aan. Ook omdat hij dan iets met zijn hoofd omhoog ligt en dan minder snel spuugt.

Deel Deze Pagina