IK ben zoooo ontzettend trots op onze kleine man Komen net van het weeguurtje vandaan en meneer weegt gewoon AL 3775 gram Ze gaan van het laagste gewicht uit, dus 2540 gr..en nu na 4 weken 3775 gram hihihi Hij mag dus 10 cc per keer meer gaan drinken, dus dan zit hij op de 130 cc per voeding. Na het weeguurtje zijn we een flink stuk gaan wandelen, heb dus nu ook geen benen meer over..maar het was echt heerlijk! Zie dat er nog geen nieuw babynieuws is na Bd1, dus ga zo even het eten voorbereiden en nog even snel languit op de bank tot de volgende voeding
Silla, na 6 weken mag je de nageltjes gaan knippen. Je mag ze eventueel wel met een kartonnen vijl gladvijlen maar hun nageltjes zijn nog zo dun dat ze gewoon dubbelslaan als je ze wil vijlen Als bij Nilo een stukje loszit, bijt ik hem zachtjes af..scheuren durf ik niet want ben dan bang dat zijn nageltje doorscheurt.
Weet alleen dat als je de gehele fles (voeding+water) opwarmt in de magnetron dat er dan wat voedingstoffen kunnen kapot gaan... Maar ik maak gewoon gekookt water met de waterkoker en dan warm ik het nadien op en daarna de voeding erbij
Silla, ik doe bij Nièl sokjes over zijn handjes. Vind ik er ook altijd zielig uitzien, maar dat ziet een opengekrast gezichtje ook en daar hebben ze ook nog last van. Verder scheur ik wel gewoon zijn nageltjes, gaat echt hartstikke goed. Maar is inderdaad wel een beetje eng . xxx
Je hebt trouwens ook speciale handschoentjes. Die wilde de mevrouw van de prenatal me aansmeren, maar ik vind sokjes net zo makkelijk.
Hoi meiden, Na een baaldag kon er natuurlijk wel een baalnacht achteraan grrrr! Senna wilde om de 2 uur eten...later gaf mijn man aan misschien had hij net als wij gewoon last van de warmte...... Hij had ook enorm veel terugegeven dus misschien had hij wel gelijk! Patries hier ook een kindje met meerdere keren per dag de hik en ml ook enge geluidjes hier met ademen....volgens ha heel normaal maar je schrikt gewoon wel! Duikster fijn dat het beter met je gaat! Ik heb de advent kolf ken je die? Hier vanmorgen onder de douche even met de hand gedaan leek veel beter te gaan en ik ben nu overgestapt naar 1 borst per voeding...ik heb het idee dat dat wel werkt! Wie van de borstgevende mama's gaat na het verlof verder met bv? BD gefeliciteerd met Dean! Nog vraagje aan bevallen dames wachten jullie met in bad echt tot de 6 weken? xx nina
gelukkig er zijn er meer die kraanwater gebruiken en opwarmen in de magnetron. ja wel raar over kramojes en de magnetron memoiikke, kga wel ff googlen! ik vijl zn nageltjes en als er een haaltje aanzit scheur ik ze, heb gehoord van de kraam dat ze niet in kunnen scheuren. verder doe ik ook sokjes om zn handen want hij krabt zn gezicht soms met huilen echt kapot.
Hopelijk heb je vannacht een betere nacht! Ik wil na mijn verlof nog verder met bv, mocht ik dan nog bv geven. Ik heb bij Damian 9 maanden bv gegeven, met 7 mnd gecombineerd met flesvoeding. Ik heb deze keer bewust verlof genomen tot 5 januari omdat ik heel graag de 6 mnd wil halen ivb met eczeem en allergie. En met 6 mnd beginnen ze met bijvoeding en hoef je niet zoveel meer te kolven.
Hoi dames.. Ik heb geen tijd om terug te lezen sorry! Vanacht was mijn man weg voor een spoedritje naar Denemarken morgen komt hij terug..Op zich wel balen omdat hij deze week eigenlijk nog vrij heeft maar goed dan heeft hij volgende week nog een paar daagjes vrij. Ben wel blij dat dit ritje er tussen door komt want dan kan ik eerst ff wennen aan een nachtje alleen ipv een hele week gelijk! Met Indi gaat alles goed ze was vandaag lekker actief en de hele tijd wakker..Nu ligt ze te slapen maar goed ze moet zo eten dusss. En de nageltjes die vijl ik...Ze groeien echt heel hard en ik moet ze ook wel elke dag vijlen Nou ik ga der weer vantussen...Fijne avond allemaal en k hoop dat er snel nog dames bevallen!
nee hoor, je mag in bad als je niet meer vloeit, bij de een is dat 6 weken, bij de ander eerder. ik vloei nog heel licht, maar ben al in bad geweest, was heerlijk! als je er maar geen schuim in gooit kan het heb ik begrepen.
Silla: ik scheur de nageltjes gewoon af. rensie: klinkt goed zo'n modderhotpack. So wie so is warmte op pijnlijke plekken lekker. Ik heb een warme kruik zo'n rubberen onder mijn rug gehad toen ik aan het bevallen was en nog op bed moest blijven liggen. Was ook erg aangenaam moet ik zeggen en scheelde veel pijn. Nina: de aventkolf ken ik goed. Ik heb zelf de electrische. wel merk ik dat de handkolf (die je er ook van kunt maken) beter vacuum trekt en soms dus makkelijker kolft. Ik heb hier voor Nick tot 9 maanden 3 x per week 2x per dag mee gekolfd op het werk. En ja: ik wil dit voor Chris ook gaan doen, maar ga binnenkort wel een dubbelzijdige kolf kopen, want anders duurt het me echt te lang. Ik werd op een zeker moment echt gaar van bijna drie kwartier kolven....dus hier komt dadelijk een echte PISA van medela, moet nog effe kijken of ik hem nieuw koop op via marktplaats....bij doorverkopen blijft de waarde redelijk op peil. en simpel 10 pakken voeding kosten ook een hoop dus ik haal het er wel uit.... Hier voedt ik ook nog steeds 1 borst per keer, hoewel Chris vanmiddag toevallig voor het eerst 2 borsten heeft gedronken, en hij slaapt nu nog dus ik weet niet wat me overkomt. Hij heeft om 13.00 zijn laatste voeding gehad. enne met badderen wacht ik tot ik uitgevloeid ben. Ben de laatste dagen ineens weer meer gaan vloeien. De ervaring bij Nick is dat het dan daarna over is, dus ik moet zeggen...ik heb wel weer zin in een bad. Alleen niet bij dit warme weer.... Niesje: ik heb inderdaad ook na de 7 maanden volledige BV soms flesvoeding gegeven. Leuk om te zien dat dat soms zo parallel loopt.
goedemiddag allemaal. was ik ook weer ff.. vanmorgen heerlijk ff met esmée en christian naar de supermarkt hier in de buurt gelopen. achteraf wel een beurs gevoel bij de hechtingen, dus na die tijd lekker plat gegaan. vanmiddag is onze huisarts ff langs geweest. doen ze hier altijd eventjes. hij heeft esmée helemaal onderzocht en het ziet er goed uit. alles deed het en zat erop en eraan zei hij. dus wij weer helemaal blij. ze ligt nu weer heerlijk in haar wiegje te slapen.. lekker onder alleen een lakentje en met een tshirtje en 3 kwart broekje aan. anders is het veels te warm... iedereen die nog moet: heel veel succes. hopen dat jullie beebjes ook gauw een keertje willen komen! liefs wendie
Heb verder wel alles gelezen maar ben te moe om overal op te reageren. Mijn broertje heeft besloten om een eigen ondernemersschap te beginnen en we zijn daar heel veel voor aan het regelen. Wist niet dat daar zoveel bij kwam kijken. Kan geen BTW meer zien of horen.
Thanks voor de nageltips! Nog wat vraagjes... - Wat te doen tegen de pukkeltjes?; - Hoe berekenen jullie hoeveel de kleine uit de fles gedronken heeft? 't Totaal aantal water of wanneer de voeding gemaakt is dus 150 cc wordt ongeveer 170cc. - Tygo wordt volgens mij verkouden, zijn neus zat net mega vol, veel slijm ophoping en niest zo nu en dan. Nou heb ik wel eens zo'n flesje/pompje gezien voor de neus om 't snot eruit te halen...hier iemand bekend mee? En welk neuspray zou ik moeten halen? Groetjes
De pukkeltjes van jou of Tygo? Als je van Tygo bedoelt daar kan je volgens mij ziet zoveel aan doen. Ik reken dan 170cc dus incl. poeder. Wij hebben ook een neusjesreiniger gehad voor de andere twee. Het werkt goed alleen is het volgens mij best pijnlijk voor die kleintjes. Als neusspray kan je alleen maar zoutoplossing halen. Mocht hij weken achtereen een verstopte neus houden zou je bij de hh op recept Xylometazoline 0.25% kunnen halen, is nl niet los verkrijbaar. Wij als volwassenen gebruiken dit ook alleen in 1% en kinderen vanaf twee jaar in 0.5%.