Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Ik kan alweer in mijn eigen broeken. Heerlijk is dat. Sinds afgelopen weekend kan ik in elk geval ook weer twee korte broeken aan, dat heeft het langst geduurd. Gelukkig had ik die tot afgelopen weekend ook amper nodig. Maar het is nu wel heerlijk.

Mispiggle: ik geef liever BV in aanwezigheid van anderen dan dat ik ga zitten kolven. Moet zeggen dat ik dus gewoon overal voedt, ook op het terras e.d. Met een beetje handigheid erin zien anderen er eigenlijk amper wat van. en desnoods leg ik er een hydrofiel over heen.

Ramoontje: alleen voor het wegkolven van stuwing zou ik geen kolf aanschaffen. Dan kan je het met de hand wel af. Dat duurt gelukkig maar even.. en op MP zijn vrij goed tweedehandskolven voor weinig geld te krijgen. Een avent handkolf (maar ook de electrische) is compleet uit te koken, waardoor je alles schoon kunt maken en er dus weinig risisco is op problemen. Zeker als je de kolf niet veel zal gebruiken is het eigenlijk zonde om er heel veel geld aan uit te geven.
    en ja: hier is de rechterborst altijd voller dan de linker. Vanmiddag liep ik heel charmant alweer met een grote natte plek onder mijn rechtertiet...grrr....

MVP een volgend kindje...we hebben het er hier wel heel even over gehad, maar niet echt serieus. Ik zou eventueel wel een derde willen, maar Frank zei tijdens mijn zw.schap dat hij twee genoeg vond. Na de bevalling zei hij tegen Nick toen die in zijn ballen trapte: he je trapt tegen je toekomstige brusjes...dus ik had zo iets van: oh? Dus wie weet...maar voorlopig wil ik inderdaad eerst even kijken hoe het gaat en tussen Nick en Chris zit net anderhalf jaar. Vind het voor mezelf wel prettig om even zwangerloos te zijn, dus wat mij betreft niet voor Chris een jaar is, maar goed...ik sluit niets uit.

Essie: het is wel goed om bekkenbodemspieren te gaan trainen. keer of 6 per dag even paar keer aantrekken en ontspannen om ze weer te activeren werd hier gezegd.

Sen: de knoop erin...ja dan komt er geen vierde :) enne krijgt hij geen verdoving dan?

Silla: fijn dat je man in elk geval vandaag heeft meegezorgd. Laat het nu maar zo blijven!

Veraatje: fijn zulke adviezen...brrr. daar heb je niets aan.

Sarake: gefeliciteerd met je zwangerschap. En bijzonder dat je zusje een kleine meid kreeg op jouw uitgerekende datum!

Monkeylove: ik heb Chris vanmorgen ook ingewikkeld en ook hij werd wat rustiger....heerlijk is dat soms he.

Kwebbels: je kunt de borst die je aan Indy gegeven hebt ook nakolven. Dan duurt het alleen wat langer tot je een hele voeding bij elkaar hebt. Je spaart dan de verschillende restjes en doet die bij elkaar....De tweede borst afkolven kan ook en dat zit een uurtje of drie later echt weer genoeg in voor je kleine meid en anders geeft je dan de andere als toetje.
    En als je 's nachts niet voedt kun je wel vollopen dus kans is aanwezig dat je dan toch moet kolven...
    Het is over het algemeen een beperkte tijd dat je met nachtvoedingen zit en dat is echt doorbijten is mijn ervaring....

Nu ik ga weer voeden want Chris is weer aan het miepen...Hij heeft ook echt meer last van het warme weer. zeg maar.

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Dat ben ik met je eens hoor.....en van de week is het ook goed gelukt om de stuwing met de hand weg te kolven (poeh wat een opluchting). Maar het leek me ook wel handig voor als ik bijv. eens weg ben/wil. Bij mijn ouders, bepaalde vriendinnen enzo vind ik het geen probleem om zelf te voeden, maar echt in het openbaar (zeg maar op 't terras of in de stad of zo) zie ik mezelf nog niet voeden (niet dat ik er bezwaar tegen heb dat anderen dat wel doen hoor, begrijp me niet verkeerd, het is meer mijn eigen gevoel :oops: ). En dan kan ik als ik bijv. naar de stad wil, toch altijd een flesje meenemen....
    Ik zat idd ook te denken aan de handkolf van Avent, ook nieuw niet al te duur en toepasbaar op de flessen van Avent die ik in huis heb. Wel fijn trouwens dat alle onderdelen ervan uit te koken zijn. Maar ik zal ook eens op marktplaats kijken....

3. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,830
    884
    113
    Noord Holland
    ik had nog ff een vraagje. hoe staan julloe tegenover extra water (lauw/warm) geven om de dorst te lessen? ?
    ik las daar iets over in tgroeiboekje en heb t net geprobeerd omdat ze dorst bleef houden maar wel meer dan genoeg melk op had, en ze is nu wel eindelijk stil. kan dit kwaad of doen meer van jullie water als extratje tegen de dorst? ?

ik lees t graag

groetjes susanne

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Als ik mij niet vergis, is het niet nodig om extra water te geven als je BV geeft. Toen Rick de fles kreeg deed ik het idd wel.
    Maar als je denkt dat Nikita nog wat dorst heeft en ze is nu stil.....lekker doen zou ik zo zeggen!

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Jah ik heb m besteld. Ik heb Mayron in een lakentje gewikkeld, niet in een doek want dat vond ik idd te warm, maar een lakentje werkt dus ook prima...

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Joost heeft gister alleen een rompertje aangehad en dan de omslagdoek. Vannacht had hij z'n armpjes wel losgewoeld (toen hij wakker werd voor z'n voeding)....maar voelde wel lekker warm (maar niet té) aan. Ik denk dat ik 'm vanavond maar weer even zo te slapen leg....en hoop heel hard dat de Swaddle Me morgen bezorgd wordt ;) .

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik ga maar eens even bij mijn mannetje kijken, want hij is volgens mij wakker aan 't worden.

8. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Duikster bedankt voor de tip! Ik ga dan denk ik gewoon mijn borst kolven waar ze dan dus niet aan drinkt. En die zal inderdaad wel weer na een uurtje of 3 gewoon vol zijn.
    Dan nu nog een vraag over de fles; Welke speen moet ik doen want je hebt verschillende soorten. S/M en 1 en 2 ofzoiets? :(

9. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,830
    884
    113
    Noord Holland
    ramoontje ik geef geen borst maar de fles. ik heb geen voeding dus vandaar dat ik voor de fles ben gegaan. hihi
    t is dus niet raar om water extra te geven als ze dorst blijf houden?

bedankt

groetjes susanne

10. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Kwebbels ik heb aventflessen en ik gebruik speen nr. 1. geloof dat Difrax s of m spenen heeft. In principe is het zo dat je bij BV de kleinst mogelijke speen gebruikt op een fles zodat ze er moeite voor moeten doen om het eruit te krijgen en zo niet door 'luiheid' voorkeur voor fles ipv borst ontwikkelen.
    Overigens heeft Chris gisteren voor het eerst uit de fles gedronken. Ik had 20-30 cc afgekolfd en daarna speen op de fles en heeft Frank dit gegeven om te oefenen. Nadat hij dit binnen had gewerkt heeft hij verder gedronken aan de borst. Zo gaan we het verder opbouwen en hem regelmatig flesje geven.
    Dit moet je nl. wel oefenen en ook erin houden zeg maar, omdat kindjes het anders kunnen verleren of de fles kunnen weigeren. Vriendin van mij heeft dit gehad, bij oefenen uit de fles geen probleem toen heeft ze 4 weken alleen borst gegeven en toen wilde haar uk de fles niet toen ze moest gaan werken...

11. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Oke ik heb ook avent flesjes van mijn schoonzusje gekregen en een avent kolf. Dus dan zou ik speen nr 1 halen. Goed idee inderdaad om het eerst op te bouwen! Straks zal ze ook regelmatig uit een flesje moeten drinken..Is het niet te vroeg om er vanaf volgende week mee te beginnen?

12. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik ehb op die site van www.ikbenmama.nl ook speciale flesjes besteld voor baby's met krampjes en die schokkerig drinken.
    Echt geen fles en geen speen helpt want hij blijft het piepend en schokkend en met veel lucht opdrinken met als gevolg krampjes. Heb alles al geprobeerd :( Maar daar schijnen dus juist deze flessen geschikt voor te zijn voor zulke drinkers. Koste wel wat maar als het helpt heb ik het er graag voor over...

13. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Hallo dames,

Heel in het begin heb ik hier weleens meegeschreven maar vanwege tijdgebrek is dat er daarna bij gebleven; iedereen die bevallen is: van harte gefeliciteerd met zoon of dochter en voor degenen die nog moeten: zet hem op!
    Zelf ben ik eind juni bevallen van een prachtige tweede dochter.

Ik lees hier en daar iets over kolven enzo... ik heb bij mijn eerste dochter gekolfd, mijn kolf ging stuk en toen heb ik een nieuwe aangeschaft. Vlak daarna ben ik echter gestopt met kolven en nu ligt er dus een zo goed als nieuwe elektrische Avent kolf op zolder. Mocht iemand deze over willen nemen dan graag, de aankoopbon is nog aanwezig!

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ik heb precies hetzelfde. Bij m'n dochter is het al voor er überhaupt weeën op gang kwamen een keizersnee geworden, dus ik heb er geen idee van hoe het zal zijn. Ik ga ook maar van het ergste uit, kan het alleen maar meevallen.

Balen trouwens dat het bij jou niet heeft doorgezet. Hoop dat ook jij nu niet lang meer hoeft te wachten.

15. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    M'n geheugen lijkt nu echt een zeef. Heb weinig onthouden. Las wel dat er veel kleintjes zo'n last hebben van de warmte, zo sneu. Hoop ook voor hen dat het broeierige snel over zal zijn, maar wanneer ik de weersverwachting zo eens bekijk, duurt het nog zeker een aantal dagen voor het weer wat minder plakkerig is.

En nog een kindje erbij, hoewel het me altijd erg leuk heeft geleken om een wat groter gezinnetje te hebben, zit dat er hier echt niet meer in.
    Dan hadden we gewoon vroeger aan kinderen moeten proberen te beginnen, maar helaas zat dat er door omstandigheden niet in.

En bovendien het is niet gezegd dat het weer zou gaan, maar om weer een heel miskramencircus te moeten doorstaan en weer die megastress van pakweg de eerste helft van de zwangerschap, dat wil ik m'n gezin en mezelf echt niet meer aandoen.

16. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Hallo allemaal!
    kheb de hele dag visite gehad en kwam ff spieken of er babynieuws was, heb dus niet alles terug gelezen, k las wel over die speciale fles die had ikook gezien, wil m ook proberen en die inbakendoek ideaal ga m ook bestellen.
    weet iemand wat t fijnst is katoen of flanellen?

Genaro heef ook last van dewarmte drinken gaat moeizaam, probeerde m wat water te geven voor extra vocht maar hij trok me toch n vies gezicht! en de hele dag n btje jammeren.

17. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,830
    884
    113
    Noord Holland
    hier ging t water er net zo makkelijk in als melk. wat die fles betreft ik wacht wel ff tot ik er goede bericht over hoor hihi. t gaat nu ook redelijk goed met cinababy dus ik heb niet veel meer te klagen alleen nog op de warmte, mij echt te veel hoor en voor nikita helemaal

hey meiden slaap lekker allemaal en ik kom snel weer terug lezen en reageren maar ivm de vermoeidheid zit t er nu nog niet in sorry daarvoor.
    merk dat t bloedverlies mij niet zo heel goed heeft gedaan toen hihi

liefs susanne

18. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Wij mochten hier de kleine kamille thee geven als ze na het flesje nog zuigbehoefte had, want dan kreeg ze geen extra voeding binnen en kon ze wel de zuigbehoefte verminderen.
    Echter ik heb geen idee of je kamille thee mag geven tegen de dorst.

19. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Ik zou katoen pakken Miss Sil. Lekker koel met deze dagen en als het kouder wordt, kleed je Genaro gewoon wat warmer aan.

Pfff, hier ook bloedheet. En wij hebben ook nog de PC op zolder staan. Wegzweten dus :(.

Ik zou wel heel graag nog een kindje willen. Als ik het voor het zeggen had, was ik over 8 maanden weer zwanger. Maar Sani wil op dit moment echt geen kindjes meer en ookal heb ik 3 kindjes moeder natuur moet ook maar weer mee willen werken. Na ja, hoop dat ik Saan wel omgepraat krijg :).

xxx

Share This Page