Even een vraagje aan de meiden die gehecht zijn en waarvan de hechtingen niet door de VK zijn weggeknipt: vanaf wanneer gingen deze oplossen? De VK heeft ze bij mij nl. niet weggeknipt bij haar laatste bezoek vanochtend omdat ik er momenteel relatief weinig tot geen last van heb. Maar vandaag heb ik bijna de hele dag gezeten in een bank met een vrij diepe zit en bij het opstaan verging ik dus echt van de pijn. Nu is de pijn alweer minder tot weg nadat ik op een hoge harde stoel met korte zit ben gaan zitten. Dus ik vraag me af hoe lang die hechtingen nodig hebben om op te lossen, de VK zei dat ze vanaf heden kunnen oplossen, maar dat vind ik nogal een ruim begrip .
die kleine van ons heeft na t eten nog heel weinig zuigbehoefte maar soms wel echt dorst dus vandaar dat ik water geef, stond ook in t groeiboekje dat we dat naast de voeding gewoon konden geven maar zo onervaren dat ik ben vroeg ik t hier ook ff. ze heeft net ook weer 95 cc melk op terwijl ze normaal rond de 80 cc zit op t moment. t consultatieburo zei ook dat we mochten geven wat ze op kan maar ik vind 105 cc in ene wel heel veel dus vandaar dat ik max 90 a 95 cc geef. groetjes
Wel als je mijn bevallingen zou hebben gehad . Ben altijd bang dat ik dat te hard roep en dat het een volgende keer een hele zware bevalling gaat worden (als die volgende keer er komt dan).
Oh wat ben ik jaloers op je! Ik heb gisteren 2x een poging gedaan om een oude broek van voor de zwangerschap aan te krijgen, maar dat leidde alleen maar tot frustraties . Dus nu maar een positiebroek met opgerolde pijpen aangetrokken.
Wat ik op zich vreemd vind, is dat ik veel meiden hoor praten over dat ze borstvoeding geven en daarnaast (willen) kolven om dat met het flesje te geven. En mij is in het ziekenhuis gezegd: als je BV geeft, mag je absoluut geen FV geven, want dan willen ze daarna niet meer aan de borst, omdat de fles zo makkelijk is. Mede daarom ben ik direct aan FV begonnen, omdat ik het niet zag zitten dat alle voedingen op mij aan zouden komen. Dus zoals ik al zei, bevreemd me het een beetje.
Nou ik ga maar eens afsluiten, want het zal wel weer een lange nacht worden: het laatste flesje zit er weer aan te komen en ook nu zal ze daarna wel niet meer in slaap komen. Na elk flesje slaapt ze gewoon door behalve na die laaste als wij naar bed willen. Best frustrerend, maar helaas..........................'t is niet anders. Iemand misschien tips? Oh ja vandaag de laatste dag van de kraam gehad en dat was me nogal emotioneel zeg, maar ja wat vind ik nou niet emotioneel momenteel . Nou trusten allemaal.
Ik denk dat dat vooral helemaal op het begin is. Dan kunnen ze tepel-speen-verwarring krijgen. Maar je hebt wel gelijk je hoort daar altijd tegestrijdige verhalen over. Weltruste enne een tip voor het slapen: bij mij werkt echt de bakerdoek! Zo daar heb ik nu wel genoeg reclame voor gemaakt . xxx
Goedenacht allemaal! Hoop dat iedereen nog lekker aan het slapen is, ik ben weer eens aan het nachtbraken. Heb wel eventjes geslapen maar meer als een uurtje is het niet geweest dus ga het straks nog maar eens even proberen, moet morgen tenslotte om 9.20uur weer bij de vk zijn. Werd wakker omdat ik heeeeel nodig moest plassen, nou wel 1 druppel. Word er gewoon sjaggie van dat ik daarom mijn bed uit moest. Verder het gevoel dat mijn baarmoeder ofzo aan het samentrekken is, is niet pijnlijk maar meer een vreemd gevoel. Ook al de hele avond een harde buik gehad, niet af en toe een harde buik maar gewoon constant aan een stuk door en nu dit dus. Nou ik ga weer eens proberen te slapen en hoop morgen veel babynieuws te lezen!
Goedemorgen... Hier verder niet veel te melden. Phemme, nog gefeliciteerd met je dochter Ingrid, hoop dat het nou eens begonnen is voor je...
Goedemorgen mama´s en bijna mama´s Voor degene die nog moeten bevallen, toi toi toi! Ik denk aan jullie met dit warme weer. Alle mama´s ik hoop dat jullie en jullie kleintjes het goed doen. Ik heb weinig puf gehad om achter de PC te kruipen, maar hier gaat alles goed. Eline groeit en drinkt goed en we voelen ons helemaal super. Hier in het kort mijn bevallingsverhaal De bevalling is super vlot verlopen. We waren smiddags om 14.30u op controle geweest bij de VK en zaken besproken van strippen. Ik voelde me wat anders en had al een voorgevoel, maar voor de rest geen tekenen. Rond 16.00 u begonnen de weeën, eerst om de 10 min. Dit werd al snel, 8 min en 5 min. Ik heb Minka-man naar bed gestuurd om 21.30 u en zei dat ik rond 04.00 u wel bevallen zou zijn! Om 00.00 u heb ik hem wakker gemaakt met het verzoek de VK te bellen, het ging nu wel erg snel (2-3 min). De VK kwam rond 00.45 u en ik had al 5 cm ontsluiting. Dus de VK is niet meer weggegaan. Rond 03.30 u mocht ik persen en dit heeft nog een half uurtje geduurd, even moeten stoppen want haar handje zat langs haar oor en de navelstreng om haar hoofdje, maar om 04.09 u is ons meissie geboren. Ikzelf heb 2 kleine hechtingkjes gehad , maar dat was erg weinig. Ik heb dus niks te klagen gehad. Ik weet niet wie de lijst nu bijhoud voor het geboortegewicht van Eline, maar het was dus 2820 g. In mijn album staan wat eerste foto´s maar wat gaat dat snel als je nu al weer kijkt! Groetjes Minka
goedemorgen meiden, geen beebnieuws zag ik, hier ook nog niet! helaas.... wel heel veel harde buiken en wc bezoek en een volgens mij verloren slijm prop maar meer ook niet.... en voor mijn gevoel moet het toch vandaag gebeuren, is toch de datum waar je al die tijd naartoe leeft... heeft iemand wat van liesje gehoord? die is nu 42 weken toch? ingrid hoop bij jou alles goed is en dat je aan het bevallen bent... anders succes bij vk straks! liefs rensie
Dank je wel voor de felicitaties en lief dat je even langskomt. Kan me voorstellen dat het wel een raar gevoel geeft dat je zus op jouw uitgerekende dag is bevallen. Heel veel succes met je zwangerschap en ik hoop voor je dat je in januari ook een mooi kindje in je armen mag hebben.
Misschien heb je wat aan deze link? http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#4 Je hebt flessen die geschikter zijn om te combineren met borstvoeding, maar ik heb altijd de gewone standaard fles van de etos gebruikt met de speen die je erbij krijgt.
Met kinderbadje bedoelde ik eigenlijk een lauwwarmbadje. Je hebt dus lekker rijst kunnen eten. 8) Ik denk dat de familie heus wel begrijpt, ook al ben jij jarig dat je even naar boven verdwijnt om te voeden. Waarom zou je vooraf gaan kolven. Kost je weer extra tijd en energie. Plus als je boven voedt is het voor Marin ook een stuk rustiger.
Tegen mij hadden ze ook gezegd dat het snel zou gaan, maar de laatste is pas sinds 2 dagen weg bijna 4 weken later dus.
Vraagje: Heeft iemand een tip tegen onwijs hard poep? Mayron poept bijna niet (Gister niets) Ik heb een beetje olie door zijn flesvoeding gedaan en extra water maar vanmorgen zat er weer een keiharde keutel in zijn luier. Vind het zo zielig... Iemand een wat effectiever middel?
Ik volg je niet helemaal? Afgekolfde melk is toch geen flesvoeding? Het word aangeraden om vanaf 6 weken oud te gaan oefenen met een flesje als je van plan bent om ook gekolfde melk te geven als je bv gaat werken. Bij Damian heb ik trouwens vanaf dat hij 7 maanden was ook flesvoeding bij gegeven toen ik op mijn werk niet meer genoeg gekolfd kreeg.
Hoe is het vannacht gegaan met Mayron? Heeft hij je een beetje laten slapen of ben je ook de hele nacht opgeweest? Karsten had het een paar dagen geleden en ik denk dat hij een groeisprong had. Zie nu ook het reslutaat, hij kijkt nog meer en bewust om zich heen en begint geluiden te maken, kruipt zijn halve bed omhoog en hij probeert naar zijn zij te rollen om speelgoed te pakken wat aan de rand van zijn bed vast zit. Misschien zie jij ook dingen bij Mayron de komende dagen en misschien vandaag al dan weet je dat het dat geweest is. Ik had Karsten aan het einde van de dag van ellende ook maar in een laken gewikkeld want meneer wilde niets alleen maar maaien met z'n armen en benen en janken.