Senn, ze heeft inderdaad een lekker bolle toet.. Net zoals papa en mama toen die niet geboren waren Nog vier dames te gaan zag ik op de lijst... Meiden heel veel sterkte met de laatste loodjes en laat de baby's maar gauw komen.. Patricia, wat een gezeur op het werk van je man.. Ze kunnen hem toch inderdaad nu als nog die tweede dag geven.. Wat moeilijk toch weer allemaal... Susanne, wat een leuke foto's... Veraatje, wat een leuke foto van Marin met mama... erg cute! Rensie, wat een mooie foto van Jurre Nina, klaag maar lekker hoor meid... Daar zijn we toch voor... Essie, met dit warme weer heeft Mikayla ook gewoon korte mouwen... Af en toe neem ik dan even haar temperatuur, maar zolang die rond de 37 blijft, kan het volgens mij geen kwaad... En waarom maak je Merel haar tongetje schoon als ik vragen mag? Mikayla heeft ook een witte tong, maar dit komt gewoon van de melk toch...? Nannie, wat vervelend zeg.. Heel veel sterkte... Knuffelkonijn, Esméé is ook al zo'n schatje.. Dames, even een vraag.. Hebben jullie ook zoveel van die tegenstrijdige verhalen? Ik word er een beetje onzeker van... Vandaag de vrouw van het CB op visité gehad.. En die vertelt toch sommige dingen weer anders dan de kraamhulp deed... De vrouw van het CB vindt ook dat we Mikayla niet te lang beneden mogen houden in verband met teveel prikkels.. Dus eigenlijk komt het erop neer dat ze na elke voeding zo'n beetje weer naar bed moet... Maar volgens de kraamhulp was het niet zo erg als ze wat langer beneden bleef, want je kon ze nog niet verwennen op deze leeftijd... HELP HELP, ik weet het niet meer! ! ! ! Oh, en nog iets.. Volgens het CB moet je met de kleine de buikligging oefenen, zodat ze leren hun hoofd op te tillen, maar hoe leg je ze dan precies neer? ? ? Op de buik (uiteraard ), met de armpjes naar voren en het hoofdje dan? Leg je die recht naar beneden (dat is toch zielig) of leg je die naar links of naar rechts? ? HELP!
zoals ze mij gister vertelde, moet je het hoofdje dan naar rechts of links leggen. als je die naar beneden legt, is de kans op verstikkingsgevaar groot... maar het schijnt goed te zijn voor nek en rugspiertjes...
Ik heb er dus een gevonden die aan al mijn wensen voldoet (denk ik), bovendien niet al te duur nieuw in aanschaf en 'k zou 'm dan kado krijgen van mijn ouders voor mijn verjaardag. Alleen heeft manlief me dus weer aan 't twijfelen gebracht door te zeggen dat die zak straks niet/nauwelijks gebruikt zal worden en dat 't zonde is van de duowagen (zie ook mijn eerdere berichtje). Ik zal er nog eens goed over nadenken (hij heeft makkelijk l*llen.....is de hele dag werken en ik ben thuis met 2 kids en een huis van 3 woonverdiepingen ).
Hier hebben ze van 't buikliggen trouwens niks gezegd. De armpjes kun je gebogen langs het lijfje leggen.....(met de vuistjes zeg maar op schouderhoogte) en het hoofdje naar links of rechts. Doet je kleintje nog niets, geen paniek komt vanzelf. Het is maar om te oefenen! Wat je ook kunt doen (geleerd op de babymassage) is zelf op de grond gaan zitten en je kindje op het buikje op je bovenbenen leggen. De armpjes langs je ene bovenbeen naar beneden en zeker in het begin het hoofdje nog wel ondersteunen. Dan leren ze vanzelf het hoofdje omhoog houden. Persoonlijk vond ik het prettiger (bij Rick) om de baby op ons bed op zijn buikje te leggen, zeker toen ze nog zo jong waren als onze kindjes nu zijn. (Babymassage begon pas vanaf 6 weken, dus dan zijn ze alweer een stuk verder in hun ontwikkeling)
Mss P... Hier vertelde de dame van CB PRECIES hetzelfde. Maar Tygo is al vanaf 't begin vrij sterk in zijn nek dus ik moet zeggen...ik doe het niet. Soms als ik op mijn rug lig in bed of op de bank...leg ik hem op mijn buik en doet ie het ook. Wat is er plotseling veel bij geschreven. Nou net weer een poging gedaan voor een fles...meneer was wakker in de tuin en had een mega "pesto" broek. Daarna was ie weer "zoekende" dus kreeg weer een zuigzoen in mijn nek hihihihi. Fles gemaakt maar ik moet zeggen na 1 uur proberen geef ik het gewoon op hoor. Hij heeft 100cc gedronken. Ik vind het best. Op advies van een andere forummama hier heb ik het boek van Gina Ford besteld. Schijnt heel goed te zijn om een goed ritme te creeëren. Kep ook gegoogeld en las alleen maar goed resenties. Dus zeker de moeite waard denk ik. Ga zo maar ff naar de supermarkt om avond eten te halen. Nou ik heb ook nog pizza's in de vriezer en haal wel wat salade ofzo... al ben ik niet zo van de salades hihihi. Maar goed... Krijg net weer een geboortekaartje binnen van mijn Dinnejte (jullie weten wel met die vroegtijdige weeËn en zuks)...Tess Sarah! Leuk kaartje! En ik had mijn (ex) collega ff snel aan de phone. Zijn vriendin (ook ex-collega van mij + verre familie van mij) is met 32 wkn bevallen en hij vertelde net ff snel dat ze pas met 24 wkn erachter kwamen dat ze zwanger was . Ze had 2 vleesbomen en haar was verteld dat ze nooit zwanger zou worden, maar goed het gehele verhaal krijg ik nog. Het ventje doet het overigens heel goed, is uit de couveuse en weegt ong. 1995 gram. Juli is echt een babyboom maand! Over babyboom gesproken...BABIES! TOE NOU TOCH ES! KOM NOU!
Joost doet dat idd ook uit zichzelf wel als hij tegen de schouder aan "ligt"....dan recht 'ie ineens zijn rug en zie je dat koppie gewoon alle kanten opdraaien en kijken. Maar ik zal straks toch eens kijken wat er gebeurt als ik 'm op zijn buik leg....
Ja dat is inderdaad een heel leuk boek. Ik had het bij Chris al en heb het er nu weer bijgepakt voor Danique.
MissPiggle, ik heb Roan de hele dag beneden liggen. Praktisch gezien omdat wij (en hij) op zolder slapen en ik geen zin heb om steeds helemaal naar boven te gaan want er loopt ook nog een peuter rond. Maar ook omdat het dan duidelijker dag en nacht is, over dag meer geluid etc en 's nachts dus stilte. Heb het bij Damian ook gedaan tot een maand of 3, dan worden ze bewuster van hun omgeving en is het moeilijker voor ze om zich af te sluiten, toen ging hij wel echt naar bedje toe. Ik leg Roan op zijn buik met zijn hoofdje om en om.
Niesje, bedankt voor je berichtje... Vindt het namelijk erg moeilijk dat iedereen zo lekker tegenstrijdig praat... Ik word daar namelijk nogal onzeker van.. Vraag me steeds af of ik het dan wel goed doe... En hier in huis is het vaak nogal rumoerig, omdat altijd iedereen bij ons over de vloer komt, dus leek het mij wel een goed idee als Mikayla daar vast aan zou wennen.. Maar ja, de vrouw van CB wil weer dat ze alleen in haar bedje slaapt.. Erg vermoeiend.. Maar bedankt voor je antwoord... Ik ga gewoon meer op mijn eigen gevoel af....
Ik maak haar tongetje schoon om te kijken of ze spruw heeft. Gewoon een bezorgde moeder, omdat ze ineens zo slecht dronk. En dan zie je dat haar tongetje vaak wit is en dan ga je je toch zorgen maken .
hallo dames was ik ook weer eens maar ik ben erg druk momenteel met drie kids en dan hadden we gisteren ook nog de verjaardag van tessa....jaja ons meisje is alweer 4 geworden...... En we zijn aan het kijken geweest voor een nieuwe auto een volvo v70 die gaan we waarschijnlijk maandag kopen....zondag gaan we weg naar zuidbroek (groningen) maandag waarschijnlijk naar berlikum en dan woensdag ype weer varen en dan heb ik het rijk weer alleen met mijn meiden en nu ook kleine manneke,,,, Mijn schoonzus heeft weer eens niks van haar laten horen met de verjaardag van tessa...vorig jaar belde ze ook een dag later.....dacht ze ook dat het de 31 ste was o sorry was het toen...nou zal ze het dit jaar weer verkeerd hebben ik zou het dom vinden maar das net als dat mijn zwager haar nieuwe mobiele nmr wel krijgt en wij niet.....wat moet ik daar van denken....ik weet het niet... nou we zullen wel zien he.... verder gaan we straks bbqen aangezien het nu nog mooi weer is....en dan lekker slapen en hopen op regen zodat het lekker afkoelt.... Nannie, wat vervelend zeg.. Heel veel sterkte... heb een klein stukje bijgelezen.... ik geef trouwens rajah geen flesjes met water maar ik verdun zijn gewone flessen gooi daar 20 cc water extra in verder heeft rajah gewoon een korte broek aan en t shirt zonder romper of korte broek met romper en verder niks maar wij hebben er eentje die graag veel slaapt dus erg veel last heeft hij niet van de warmte.. Kleine man slaapt snachts al door van 23.00 tot 06.00 en dan flesje 120 cc en dan slapen tot 9.30...jaja het is wat en nu ligt hij ook alweer vanaf 13,00 te slapen...tot waarschijnlijk 16.00....erg makkelijk manneke dus.... nou dames ik zal proberen weer wat meer mee te doen... gr heidi
Heidi...Gefeliciteerd met Tessa! Wel lullig van je schoonzus zeg nou ja maar afwachten wat voor aktie ze evt. nog gaat nemen? Enne nieuwe auto..beterrrr. Tja ik had gehoopt dat wij nu onze nieuwe auto al besteld hadden maarre NOPE! Hugh is niet zo vlot ermee (what els is new ). Enne wat heeft Rajah al een lekker ritme! Hoe doe je dat?
Zo Roan is ook lekker gegroeid zeg! Vervelend dat hij spruw heeft en dan ook nog die kwaal aan zijn billetjes, arme jongen toch.
Zeg moederssss, Ik ben hevig op zoek hoe ik een ritme kan ontwikkelen qua voedingen met Tygo. Kep wel dat boek besteld maar dat krijg ik pas op z'n hoogst maandag... Heeft iemand een suggestie
Meid huil maat lekker hoor, ik weet het het zijn lange dagen zo terwijl je eigenlijk het liefste wil bijslapen en dan in combi met hormonen dan stroomt de emmer even over. Knuf voor jou.
Volgens mij mag dat vanaf het moment dat de baby zich zelf goed op temperatuur kan houden. En daarnaast moeten die kleintjes ook hun warmte kwijt kunnen.
Vervelend voor Brenden en jou dat dat hij weer niet goed in zijn vel zit. Kan je snel bij de kinderarts terrecht? Knuf voor jou meis.