Miss Sil: Zou ook doen wat je broer zegt, kies voor jezelf en je kind! ML: Wat 'n mooi gezin heb je De lieve lieve kraamhulp is weg en m'n mannetje is weer aan 't werk, gelijk de nachtdienst in Maar we redden 't wel samen Demi weegt nu 4140 en bij de geboorte 4050/4060 ongeveer.. Ze heeft al 'n echte onderkin
oke even proberen mijn bevallingsverhaal op te schrijven... Om 3.45 uur op 30 juli werd ik wakker omdat mijn vliezen waren gebroken. Ik dacht in eerste instantie dat ik in mijn broek aan het plassen was, maar toen het bleef stromen, trok ik met mijn slaperige kop toch de conclusie dat het mijn vliezen waren. David wakker gemaakt (om even alles op te dweilen) en toch maar nog proberen te slapen. De weeen kwamen om de 7 a 10 minuten. Om 6 uur toch eruit gegaan en naar beneden gegaan. Rond 8 uur belde we de verloskundige. Ik had toen weeen om de 3,5 minuten ongeveer. Omdat ik nog erg kalm klonk zei ze dat ze tussen 9 en half 10 bij ons zou zijn. Ze was er om half 10 en heeft even naar het hartje geluisterd. Ze wilde nog niet toucheren wegens infectiegevaar en omdat ze niet wilde dat ik het de ontsluiting onbewust tegen ging werken. Ze sprak af dat ze om 15.00 uur terug zou komen, maar dat ik moest bellen als er dingen veranderden. Om 10 uur kwamen de weeen om de drie-twee minuten. Maar waren goed uit te houden. Ik ben nog even onder de douche gegaan, wat wel fijn was met dat water op mijn rug. De weeen kwamen steeds sneller op elkaar. Om 12.15 uur belde David de verloskundige dat ze beter eerder moest komen. De weeen kwamen om de 1,5 minuut en duurde tussen de 1,5 en 3 minuten en het werd wel moeilijker. Ze zou er zo snel mogelijk zijn en was er met 1 uur. Om 13.30 uur keek ze hoeveel ontsluiting ik had en had ik 4,5 cm. Ik ben nogmaals onder de douche gegaan, ik kon de weeen sowieso het beste staand opvangen. Dus verder half hangend op de kledingroede van de kast. Om iets voor 3 kreeg ik ook persdrang. Het was natuurlijk erg snel maar ik hield ze echt niet meer. Om 15.05 uur voelde ze nogmaals voor de ontsluiting en had ik volledige ontsluiting (dus 5,5 cm erbij in anderhalf uur), dus mocht ik gaan persen. Om 15.28 uur lag Jurre op mijn buik! Ook de nageboorte kwam snel. Ik heb 4 kleine hechtinkjes, waar ik weinig last van heb. Ook de verloskundige was helemaal verbaasd dat alles zo snel kon gaan bij een eerste en zo goed. Om ongeveer 5 uur lag Jurre aan de borst, de melkproductie was al zelfs op gang. De kraamverzorgster was zelfs minuten te laat voor de geboorte, omdat de kleine zo snel kwam. Al met al een goede bevalling dus! liefs rensie misspiggle, ik heb zo'n boek nu van winnie the pooh. mijn kraamboek heet het geloof ik.
Het boek van ikke, misschien nog wel dezelfde die jij had want hij ziet er oldskool uit voor 2,50 http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 2%26fs%3D1
oke, dan ligt het dus niet aan mij. Dacht al dat het wel redelijk normaal was, heb het net even ingesmeerd met een beetje purol kijken of het daardoor ook wat soepeler word want dat is het nu absoluut niet.
we hebben hier het boek: lieve woordjes van mijn schoonouders gekregen, hierin kun je foto's plakken, verhaaltjes schrijven, alle eerste dingen die je kind doet zoals lachen, brabbelen en weet ik het wat nog meer opschrijven met datum erbij. Ook wel grappig is dat je ook alles op kan schrijven van voor de kleine er is/was, zoals wanneer je erachter kwam dat je zwanger was, hoe je reageerde, hoe je het je vriend/man hebt verteld, de muziek waar je naar luisterde, welke namen je had bedacht en welke naam het natuurlijk uiteindelijk is geworden. Weet niet of je zo'n soort boek bedoelde maar die is dus bij de boekhandel te koop.
dat boek van ikke is echt helemaal retro Ik heb die boven van mezelf in het boekje van het cb kan je ook dingetjes invullen (maar dat wist je vast al) De navel zegt mij niks.. geen last van gehad.
hoi meiden Hier vanmiddag nog naar de ha geweest met Senna...hij spuugde erg veel en met het warme weer wilde ze geen risico nemen...gelukkig was alles ok en is het waarschijnlijk te danken aan het warme weer. De rest van de dag niet zo erg meer gespuugd alleen zo nu en dan een mondje! Op advies van ha iedere keer aanleggen op verzoek dus een complete rommeldag mbt eten soms een uur ertussen dan 1,5 dus ben benieuwd wat de nacht ons gaat brengen! Silla ook hier de wens om nog een keer zwanger te willen worden echter bij ons na 24 maanden pas dit medisch onverklaarbare wonder...wie weet treft het geluk ons een tweede keer en anders wordt het hier een ICSI/IVF behandeling! Daar waren we immers voor Senna al mee begonnen!~Ik weet wel bij een 2e bevalling wil ik weer een ruggeprik! Even vraag over je schema....heb je die misschien ook voor mij! Ben reuzebenieuwd en wil het ook graag gaan proberen! Dankjewel patries voor je antwoorden...ik ga zeker die info lijn bellen want bij consultatiebureau zullen ze zeker geen voorstander zijn dat ik de laatste voeding wil vervangen voor BV! ML Nutriton is dat nog van een speciaal merk? Ik kon het vanmiddag niet vinden! Het hielp toch voor krampen en spugen? Vandaag mijn minimonkey gehad en de dunne swaddle en was al groot succes! Weet iemand of het merkje van de mineymonkey aan de voorkant moet of de achterkant? Nou ik ga zo slapen want verwacht weer een drukke nacht! Ik ben benieuwd hoe lang die eerte oei ik groei moment gaat duren....best vermoeiend|! liefs nina
hey meiden, een beetje laat maar nog allemaal bedankt voor de felicitaties , erg lief. hieronder mijn bevallings verhaal, tis kort maar krachtig hihi Hey meiden, Bedankt voor alle lieve felicitaties ! Mijn bevallings verhaal is kort maar krachtig Dinsdag avond rond 23.30 kreeg ik een beetje last van krampen die ik al vrij snel moest weg puffen, maar omdat ik al het hele weekend ervoor ook al last had van dit soort weeen dachten mijn man en ik dat het wel weer vals zou zijn. Rond 00.00 uur werden ze wat heftiger maar nog steeds heel onregelmatig soms zaten er 12 min tussen dan weer 5 min. Maar om half 1 kreeg ik ineens weeen die ik niet meer weg kon krijgen, om de 2 min , zowel rug als buik weeen die echt wel pijnlijk waren. Ik ben toen nog even gaan douchen maar eigenlijk vond ik dat ook niet zo prettig. mijn man heeft toen een vriendin snel gebeld of ze kon komen om op Yildiz te passen , gelukkig kwam ze heel snel met de taxi en vrij snel daarna kwam de auto die ons naar het ziekenhuis zou brengen. Het leken wel uren en alle lichten stonden ook op rood uiteraard ... en ik had toen al het gevoel dat ik moest persen. Om 1.30 kwamen we in het ziekenhuis aan waar meteen werd gekeken hoeveel cm ontsluiting ik had en dat waren er toen 6..... maar de vroedvrouw zei wel je vliezen staan op springen dus grote kans dat als ze gebroken worden je ineens op de 10 zit. Ze heeft ze toen gebroken en idd het was gelijk 10cm en ik kon gelijk persen. Nog geen 18 min later is Iliyas geboren een super snelle bevalling dus ..... Doordat het zo snel ging had Iliyas het wat moeilijk met ademen en kreeg hij wat zuurstof toegediend maar gelukkig kreeg hij vrij snel een roze kleur en mocht hij lekker bij me liggen. Maar na ongeveer 15 min werd ik zelf niet lekker door het bloedverlies en waarschijnlijk doordat het zo snel is gegaan dat mijn lichaam in een wat shock is gekomen of iets. Ik kreeg gelijk een infuus ingebracht en de vroedvrouw bleef maar zeggen dat ik moest blijven praten en vooral me ogen niet mocht dichtdoen omdat ze bang was dat ik zou flauwvallen. Tot overmaat van ramp moest mijn blaas nog geleegd worden omdat deze heel vol zat ( en dat was erg pijnlijk ) .... gelukkig werkte het infuus vrij snel en begon ik weer wat op te knappen. Daarna vooral genoten van de eerste momenten van onze prachtige zoon! De dag erna was alles met ons beiden in orde en mochten we al naar huis toe en het moment dat Yildiz haar broertje zag was zo lief, ze was helemaal onder de indruk en zelfs ontroerd. Ze is erg lief voor hem maar soms wat onhandig , maar ja dat kunnen we haar natuurlijk niet kwalijk nemen.
Vandaag hier een druk dagje gehad. Heb wel bijgelezen, maar niet meer de puf om nog overal op te reageren. Helaas geen baby's meer geboren. Verder gaat het goed hier. Alleen ben ik weer wat meer gaan vloeien vandaag. Maar ik heb van de kraamzorg begrepen dat dit mogelijk is omdat je steeds meer gaat bewegen. Het is alleen wel vreemd, omdat ik dacht dat het alleen maar minder zou gaan worden. Nou ga afsluiten. Hopelijk kan ik morgen wat meer reageren.
Morgen dames! Zo de eerste ochtendfles is hier weer gegeven! Zie dat het zonnetje ook al langszaam opkomt..en heb geen zin meer om terug naar bed te gaan. Dus Nilo en mama zitten al in de woonkamer hahahaha Meneer ligt in de box zeer aandachtig zijn muziekmobiel te volgen Even een vraagje (mits je het weet), hoeveel bloed ben je in totaal verloren tijdens de bevalling? Ik ben totaal maar 200 cc bloed verloren dat is echt drie x niets! Had ook totaal geen last van duizelingen. Gisteren alle boodschappen al gehaald, dus vandaag een lekker rustig dagje voor de boeg \/ We genieten zo van Nilo, gisteren lag hij bij papa op schoot en die stak zijn tong naar hem uit..hij zat heel geboeid te kijken met grote ogen en opeens...kwam heel langszaam ook zijn tongetje naar buiten hihihihi so lief!
Zo meiden hier ben ik weer eens. Heb echt even jullie hulp nodig want zit in een mega dip Mijn kleine ventje doet het hartstikke goed, maar die bv doet zo'n zeer! Zie er steeds meer tegen op om hem voeding te geven. ... Voel me echt zo'n slechte moeder omdat ik mijn kind niet eens bv kan geven Zit er nu over te denken om maar te gaan kolven zodat mijn ventje toch nog bv binnen krijgt. Weet iemand hoe je dit het beste aan kan pakken? Wil toch proberen hem die moedermelk te blijven geven maar krijg het via bv gewoon niet meer voor elkaar..... Sorry voor dit ego berichtje, maar trek het nu gewoon ff niet meer
Meid niet jezelf een slechte moeder vinden! Ik had precies hetzelfde bij Nilo, alleen moest ik al na een paar dagen stoppen ivm mijn clusters. Ook ik heb zitten huilen omdat ik mezelf een slechte moeder vond, maar zo is het helemaal niet! Ik kon ook geen melk afkolven want dat lukte gewoon niet op één of andere manier en moest accuut overstappen op flesvoeding. Ongeacht BV (afgekolfd of niet) of FV de kleintjes worden toch wel groot, en daar is Nilo het bewijs van met zijn groeien Je kleine zal ook merken dat jij niet lekker in je vel zit, en niet ontspannen bv aan het geven ben. Probeer het eens af te kolven en te geven, geef jou ontspanning omdat het geen pijn doet en je kan het weleens uit handen geven aan je man.. Dikke digi knuffff voor jou! Ik heb Nilo's site net betaald gemaakt en gelijk volgegooid met foto's hihihi echt verslavend die site!
helemaal niet stom hoor! kan he me best voorstellen. het heeft ook best een impact op je lichaam en geest. maar het eerste kwartaal is nog een half jaartje weg en je moet wel bedenken dat je nu ook eerst 3 mk's hebt gehad en je eet dus niet hoe dat bij de volgende gaat.