Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    even een test heel de tijd mijn tekst kwijt als ik wil posten!

liefs nina

2. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Inez, gefeliciteerd met je dochter Yelina

Miss Sil, wat vervelend zeg, dat het zo uit de hand is gelopen.. Maar misschien toch wel beter dat je nu weer even bij je vader zit...

Mikayla heeft vandaag echt haar dag niet.. Ze doet niet anders als huilen...
    En tijdens de voedingen valt ze in slaap.. Maar na de voeding als ik haar in bedje leg, dan begint ze weer te huilen... Moet ik haar nu uit bed halen of even laten huilen? Mama heeft het even helemaal gehad met de borstvoeding ook..
    Ze laat ook steeds los tijdens het voeden.. Echt frustrerend.. Zit er nu toch echt serieus over te denken om te stoppen met borstvoeding...
    Het is sowieso de bedoeling om vanaf ongeveer 6 weken te combineren met flesvoeding, maar dit schiet niet op...
    Dames met een tip! Zit er even helemaal doorheen....

3. misspiggle

misspiggle Bekend lid

Sep 29, 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    :) :) Dat is nog eens grappig... :)

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Persoonlijk zou ik haar niet laten huilen.. Misschien heeft ze wel last van haar buikje omdat ze ook slecht drinkt...
    Misschien kan je beginnen met 1 flesvoeding en kijken hoe ze daar op reageert, jah als je toch al wou gaan combineren...

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb gisteren de Swaddle Me bij de babywinkel gehaald, wat een ideaal ding! Die doeken zijn leuk, maar kosten zoveel tijd voordat je een kleine heb ingebakerd en weer uitgepakt heb :( En ik vond het eng want als ik 's nachts zijn luier moest verschonen, en weer moest inbakeren stond ik met slaperige ogen die veiligheidsspelden terug te plaatsen..was zo bang dat ik hem zou raken :confused:
    Ik heb de lichtblauwe Swaddle Me katoen met twee berenhoofdjes als klittenband, je moet wel ff kijken de eerste keer hoe al die lapjes dichtmoeten maar hij werkt prima hier! :D En aan de onderkant zit een lapje die je los kan maken om de luier te verschonen, dus hoef hem nu ook niet meer helemaal eruit te halen, IDEAAL!

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ligt eraan welk huiltje het is..als Nilo jammerend huilt laat ik hem max. een halfuurtje jammeren. Als het echt overgaat op krijsen dan ga ik wel naar hem toe, maar probeer hem zo min mogelijk eruit te halen.
    Probeer hem altijd even te troosten door zachtjes tegen hem te praten en over zijn hoofdje of buikje te aaien, speentje aanbieden..maar eruithalen doe ik alleen als hij echt helemaal over zijn toeren is, en niet te kalmeren is.

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Nieuwe mama's gefelciteerd. Nog maar een paar meiden en dan gaat dit topic al weer op slot. Meiden die nog moeten ik duim voor jullie dathet snel gaat gebeuren!

Miss SIl: Sterkte meid! Zal niet makkelijk voor je zijn.

Hier is vanochtend de lactatiedeskundige geweest. Mijn ene tepel was een stukje uit :confused: Ook leek deze vanochtend net een watermeloen, zo groot en hard. Er bleken melkkanalen verstopt te zijn. Ik moet nu voor de voeding eventjes druk er af kolven en dan meneer toch aanleggen. We hebben nu een speciale manier waarop het (nu nog even pijnlijk is) goed gaat. Veel aanleggen en die borst goed leeg laten drinken waardoor de verstopping hopelijk snel oplost. Goed blijven smeren zodat de tepels soepel blijven en hopelijk lost het dan snel op.
    Goh zeg wat zat ik gister omhoog. Wist gewoon echt niet meer wat ik moest doen!

8. 25 juli Demi - 41 weken - 4050 gram - dochter van Mirjam2112
    27 juli Rihanna - 41,6 weken - 4065 gram - dochter van Liesje76
    29 juli Yelina - 40,1 weken - ? gram - dochter van InezI
    30 juli Jurre - 40,2 weken - 3480 gram - zoon van Rensie

Meiden gefeliciteerd met jullie kleintjes :)

Miss Sill wat vreselijk :( hoop dat je tot rust kan komen bij je vader thuis, heb helaas niet alles bijgelezen dus weet niet wat er aan vooraf is gegaan. Wens je in ieder geval heel veel strekte. Dikke kus voor jou

ML goed dat Mayron goed reageert op de Sab Simplex.

Mirjam, ik laat Mees gewoon liggen als er visite komt en hij slaapt. Met Steijn heb ik dat ook gedaan. Dan hebben mensen gewoon pech gehad. Ook gaat hij niet van arm op arm. Zeker de eerste weken niet. wel bij de oma's en opa's, goede vrienden die vaak komen enzo, maar bij collega's, vage kennissen etc.. doe ik dat niet. Bij Steijn was het dan echt een drama nadat de visite weg was, gewoon teveel prikkels. En bij Mees doe ik het dus op voorhand al niet.
    Eind van de maand geven wij een kraamfeest en gaat hij dus ook niet van arm op arm.

Heb de afgelopen dagen wel steeds geprobeerd bij te lezen maar geen energie om te reageren. Sorry.
    Was een behoorlijk zware week. Begon dinsdagavond met een gil van boven, mijn man erheen en Steijn had alles uitgespuugd en dan niet een beetje, maar zijn hele bed lag vol :confused: En hij bleef maar overgeven. Mijn man had hem eerder die dag opgehaald van het kdv, en hij had zijn petje niet op en zat in de volle zon al de hele middag in de zandbak te spelen, volledig over verhit dus. Arm jong. Gaat gelukkig weer beter nu, maar hij is helemaal op lijkt wel.
    Mees is ook al dagen super onrustig. Valt halverwege zijn fles in slaap en wil absoluut niets meer hebben, maar komt 2 uur later weer omdat hij honger heeft en dan niet een jammerhuiltje maar echt boos krijsen!
    Hij wil ook niet slapen maar schreeuwt alles bij elkaar, bakeren helpt ook even niet, want hij krijgt zijn armen gewoon uit de swaddle me. de enige plek waar hij in slaapt valt is bij mama en papa op de arm.
    Erg vermoeiend op het moment dus, maar ja we moeten er doorheen.

Nog een vraagje aan de meiden die een ks hebben gehad. Is jullie onderbuik (onder de navel) ook zo gevoelig? En hebben jullie nog last van de wond? Die van mij irriteert een beetje en steekt af en toe.

9. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Lieve lieverds,

Kan me slecht concenteren dus ik onthoud niets! Sorry.

Zit nog steeds niet echt lekker in mijn velletje (Hugh doet nu zijn best (echt super) maar toch irriteer ik me aan hem, kan er niets aan doen, zal wel komen omdat de oververmoeidheid nu genadeloos toeslaat ik had eerder aan de bel moeten trekken bij Hugh).
    Daarnaast lukte het me gister (zoals verwacht) niet om me aan het schema te houden (natuurlijk kun je je er ook niet exact aan houden) maar we gingen bij de schoonouders eten. Zelf was ik ONTZETTEND moe, liep echt op mijn tandvlees terwijl Tygo geen goede nacht had gehad daarvoor.
    Maarre vannacht...om 1:00 uur kwam ie, om 4 uur en om 6:30. Maar omdat het te vroeg voor zijn fles was (6:30) kon ik het uitzingen met de speen, alleen zijn we alle 3 in slaap gevallen tot 8:15 uur...dusss weer hele schema door de war! En vanmiddag naar overgroot opa, die wordt volgende week geopereerd (bypass operatie) en wil vandaag alle familileden om zich heen hebben. Dus we komen er ook niet onderuit.
    Maar ja...dat betekend dus...vannacht weer aan de bak! ! !
    Ik ben erg te spreken over het schema (kep het boek ook al binnen) maar dit weekend lukte het me gewoon niet.
    Daarom focus ik me op ma - vrij. Dan kunnen zowel Tygo al ik eraan wennen en dan is het mss in het weekend routine...

10. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Hij ziet er ook uit als een tevreden kereltje. :D

11. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Vervelen joh, ik zou echt niet weten wat er kan zijn. :(
    Knuf voor jou.

12. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    :) , dan kan ze het jurkje ook vast met gemak aan. ;)

13. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Oh nog ff een quick Tygo spam!

14. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Fijn dat het goed gaat met jullie.
    Wat ML al zei misschien inbakeren met een echt inbakerdoek?
    Niet om het aan te prijzen, want het wordt door alle instanties afgeraden, maar heb je al eens geprobeert of hij op zijn buik wil slapen en tot rust wil komen?

15. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Dat wilde ik ook typen dus dat scheelt weer. ;)

16. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Dus geen gemaai meer?

17. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Wat fijn dat ze zelf op zondag wilde komen om je te helpen.
    Heb je er nu weer even vertrouwen in?
    Maar wat raar dat er een stukje uit je tepel was. :confused:

18. heidi77

heidi77 Bekend lid

Aug 12, 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    miss sill

wat vervelend dat het zo gaat momenteel bij jou heb je toch niet nodig nu.....sterkte meis en hier zijn altijd luisterende oortjes.....
    laat je niet je kaas van je brood af eten en hou rekening met je kindje....kies altijd voor de kleine en dan maar geen of wel een partner...de kleine en jij moeten een fijn leven hebben....

hier verder alles goed zal vanavond even bijschrijven en foto doen van de knul,,,

19. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Jeetje wat een week zeg.
    Had Steijn geen zonnesteek?

20. Senninha

Senninha VIP lid

Aug 13, 2007
    62,755
    0
    36
    Goed te horen dat Hugh goed zijn best doet.
    En kan me voorstellen dat je na al die tijd op je tandvlees loopt.
    Juist als je dan eenmaal wat rust hebt dan voel je pas hoe gesloopt je bent en voel je je nog moeier.
    Morgen weer een nieuwe dag voor de routine en anders eten jullie volgende week toch een keer niet bij je schoonouders.
    Alles in het belang voor Tygo zou ik zeggen.

Share This Page