Hoi Nina, Ik gebruik de Avent flesjes. Deze pakt zij erg goed. Ik dacht echt dat zij zou moeten wennen maar ze snapt echt de bedoeling ervan! De eerste keer sabbelde ze er een beetje op maar later zoog ze echt de melk eruit. Ik heb het ook opgebouwd hoor, eerst een klein beetje en dan aan de borst en eigenlijk gisteravond voor het eerst een hele voeding. Ik ontdooi de melk in de koelast en doe het dan in de fles. Dan zet ik een pannetje met heet water op en zet dat op een laag vuurtje zodat het water ook heet blijft. Het flesje erin, af en toe een beetje schudden zodat alle melk goed warm word. En af en toe even proeven of het niet te heet word.
Bloem; Ik wil ook echt heeeeeeeeel graag in bad! Ik ga zodra ik niet meer vloei ook in bad hoor, of ik nou 6 weken bevallen ben of niet..Nu vloei ik nog minimaal dus nog maar even wachten! Ik zie weer errug leuke foto s voorbij komen trouwens!
Nou ik ga weer aflsuiten. Even nog wat was doen en dan lekker naar bed...Indi heeft om half 9 een voeding gekregen en ik hoor vanzelf wel wanneer ze weer komt! Weltrusten allemaal..
Ik wil alle dames nog van harte feliciteren met jullie kindjes. Ik weet niet of iedereen ondertussen bevallen is, maar voor die dames wens ik iedereen veel succes..
hey meiden' na t eet probleem heb ik toch gelukkig met advies van een DA medewerker tot een oplossing kunnen komen, die man had best veel ervaring wat babyvoeding betreft en heb ik besloten om friso extra nr 2 erbij te kopen en die half / half in de voeding te doen.(is eigenlijk voor kinderen vanaf maand) ze heeft dat nu 2 keer gehad en tot 2 keer toe pas na 3 uur opnieuw voor eten gekomen, dus ik denk dat we gered zijn hihi van de nachtproblemen, meiden ik ga ervan door. tot snel weer fijne avond en slaap lekker allemaal voor zover mogelijk groetjes susanne
****INBRAAK**** zijn alle juli moeders/zwangeren hier al bevallen? Onze maand is nu begonnen... dus voor ons is het spannend... voor de moeders die nog niet bevallen zijn succes en voor de moeders die al wel bevallen zijn geniet er lekker van ****UITBRAAK****
Hallo meiden, Heb net voor het eerst een half uur samen met mijn zwager vanuit Kenia zitten skypen. Erg apart hoor. En hij had ook een webcam dus we hebben hem ook eventjes kunnen zien. Heel erg bijzonder hoor! Ik ga maar eens afsluiten. Trusten allemaal.
Goedemorgen! Hier een kereltje die om 21:30 zijn laatste fles gehad heeft en om half 6 pas weer kwam. Het is rustig hier zeg, hoop dat er nog bevallinge zijn geweest vannacht
Morgen dames! Hier weer twee nachtvoedingen gehad, ben echt jaloers op de dames die 's nachts al heerlijk kunnen doorslapen. Hier was het om 02.00 en om 05.30 raak, de rest heeft hij heerlijk stil in zijn Swaddle me geslapen. Jusi, leuk dat je even bij ons langskomt..zie dat je een operatie heb gehad in april, is nu alles weer een beetje hersteld? Hoop dat 2008 ook jullie jaar word, en dat je volgend jaar ook alsnog een klein wondertje in je armen kan sluiten! Spannend hier meiden, nog 3 te gaan! Ben benieuwd of we vandaag babynieuws krijgen
Het klopt wel niesje, Forte is voor baby's die nog steeds honger hebben na hun gewone voeding en elke keer eerder komen voor de fles dan de bedoeling is. Nilo dronk op een gegeven moment 210 cc zonder te blikken en te blozen weg, en stak nog zijn hele handje in zijn mond..2,5 uur later begon hij weer te huilen voor een voeding. Dan is Forte zeker een oplossing! Susanne, nummer 2 geven als advies? Dat is voor baby's vanaf 6 maanden bedoeld Ben je niet bang dat je kleine last krijgt haar darmpjes..!?! Dan kan je wel beter Forte geven ipv voeding voor oudere baby's.. Fruithapjes mogen ze nog eerder dan voeding nummer 2
Ja maar zij geeft bv, dan kan ze toch beter eerst kijken of de gewone flesvoeding niet afdoende is? Balen dat je weinig geslapen hebt vannacht. Hier was het voor het eerst trouwens dat er zo'n lange ruk gemaakt werd.
Dat is waar, BV is lichtverteerbaar als je dat combineer met een zware voeding komt het tegen elkaar afgewogen op een gewone voeding neer. Hypoallergeen is ook lichtverteerbaar en die vrouw van Nutrilon zei dat tegen mij, door een lichtverteerbare voeding met een zware voeding te combineren kom je op een gewone voeding nummer 1 uit. Dus of lichtverteerbaar, gewoon of zware voeding geven maar die drie nooit met elkaar mixen.
Ola ladies... Redelijke nacht achter de rug ondanks de (vermoedelijke) krampjes. Tygo kreeg om 23:30 uur de laatste fles...daarna lekker in bed gelegd..DACHT IK! Nou BRULLEN! Gezien ik bij hem krampjes heel slecht tot niet herken denk ik dat het krampies geweest zijn. Na vele sussen, masseren enz enz. heb ik de ben ik tussen de voedingskussen gaan liggen en met Tygo tot 4:00 uur geslapen in mijn armen. Toen kwam ie weer voor de fles...80 cc gedronken (ik had maar een klein flesje gemaakt) en hij tukte weer verder ? ! Toen werd ie om 7 uur weer wakker en ik ga me nu weer aan het schema houden en hij moet dus nu een tukkie doen. Maar het gekke is hij werd idd al moe... Maarja 1 nadeel...ik moet om 9:20 uur bij 't CB zijn voor het eggie, dus hij ligt nu ipv zijn bedje al in de wandelwagen (met kap omhoog en lekker donker gemaakt) ik hoor hem nog sabbelen hihi dus hij is nog niet helemaal weg. Nou ja we zien wel hoe het vandaag loopt. Ik heb een aantal vragen genoteerd voor t CB maar weet nou niet of ik dit aan de verpleegkundige moet vragen of de arts... Betreft: - Vele slapen (tips om hem wakker te houden); - Voeding (eet zelden 150cc + voeding op); - Krampjes - Inbakenen? omdat ie zo vreselijk met z'n armen en benen bezig is als ie wil slapen (muv in de wandelwagen? ? ) Wat denken jullie...aan de arts of verpleegkundige vragen...
Als het goed is heb je nu een afspraak bij de arts, deze kan je op alle bovenstaande vragen antwoord geven. Muv krampjes heb ik ook alle overige vragen gesteld, en ik kreeg er netjes antwoord op en adviezen. Ook regelmaat is heel belangrijk en daar kreeg ik netjes een blad met handige tips over mee. Over de voeding zal ze misschien zeggen dat zolang hij aan de 6 flessen per dag komt dat het goed is, maar misschien moet je wel over naar lichtverteerbare voeding voor Tygo. Hoelaat moet je er zijn vandaag? P.S. ik heb trouwens vanaf pagina 1 van onze topic teruggelezen, de TS is helaas afgevallen..daarna hebben ze twee dames gemeld maar die schrijven nooit meer mee. Nummer 4 die zich toendertijd hier melden was Niesje, zou het wel leuk vinden als jij straks de juli 2008 mama's zal openen namens ons
Ah oke dat wist ik niet. Maar dit geld dus voor hongerige kindjes= Als ik gewoon 1x bv wil laten vallen voor een fles dan kan ik toch wel gewoon of hypoallergene nemen?
De Juli2008 mama's is al geopend 150 cc pfff hhaha, die flessen maak ik nog geeneens voor Mayron. Dat redt ie echt niet. Ik maak flesjes van 120 cc en dat was volgens het cb prima (Hij groeit ook goed). Ik moet straks voor nacontrole naar de gyn, wat gaan ze daar eigenlijk doen? Anyone?
Waarom wil je Tygo wakker houden Silla? Slaapt ie dan snachts niet meer goed? Ik laat Mayron, als ie moe is, lekker slapen anders wordt ie zo jankerig en gestressed...
De oudste twee gaan wel in een tent, maar wij gaan lekker in de sleurhut slapen van mijn schoonouders.