Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Helaas wil een knip dit niet altijd tegengaan....had bij Rick 2x een knip en toen ook nog een scheur :( en dus een subtotaal ruptuur.

Nu had ik geen knip en wel een scheur, voornamelijk vanbinnen, op dezelfde plek als bij de bevalling van Rick.

Wij hebben gisteren voor het eerst weer een beetje bedgym gedaan ;) . Dwz niet "all the way" (snappen jullie het nog, vind het zo raar om het expliciet op te schrijven :oops: :rolleyes: ....waarom eigenlijk?) ...het was effe wennen weer, maar toch wel fijn (totdat ik de melk ineens naar beneden voelde lopen, toen kreeg ik de slappe lach :oops: ).

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik ben vorige week overgegaan op gewoon maandverband. Ik vloei de ene keer nog wel en de andere keer niet/nauwelijks dus zonder kan ik nog niet, maar die hele dikke kraamverbanden zijn (gelukkig!) ook niet meer nodig.

3. raar dat ze pas zo laat willen strippen, bij mijn vk zouden ze dat met 41 weken doen als hij er nog niet was! Beeb van Ingrid kom eruit!!!

wat zoek je wel? ik beschilder ook porselein....

las iets over kleding kopen. mijn zus en zwager kwamen gister met kadomand, zaten wel ruim 20 kledingdingen in (echt leuke) en luiers, knuffel vsan eeyore grote, puzzel, kinderkookboekje, badeendjes, bijtring, billendoekjes, deken :confused: echt megaveel, wel heel leuk :D maar kan ff stoppen met shoppen nu zelf ;)

silla mijn kraam zegt dat groenige poep komt vaak als hij krampjes heeft gehad... is niet erg...

misspigglte misschien alleen zuigbehoefte, valt ze ookin slaap met je pink in mond?

haha ramoontje, lekker zeg de slappe lach tijdens gym :D goed voor de ego van je man! :)

ga effe verder rusten
    rens

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Tot welke leeftijd moet je je kleintje eigenlijk wakker maken voor een voeding als ze BV krijgen?

Overdag redt Joost het om 3 tot 4 uur tussen de voedingen te laten, soms zelfs wat langer, maar na 4 uur maak ik 'm dus nog wel wakker. 's Nachts laat ik 'm zelf komen.

Ik vind ook dat hij zoveel spuugt, echt flinke golven (wat eerst alleen een mondje was). Soms zelfs nog 1 a 1,5 uur na een voeding. Ik kan me niet herinneren dat Rick dat ooit gedaan heeft. Moet ik daar iets mee/aan doen?

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Was eigenlijk meer toen we allebei (letterlijk en figuurlijk) "klaar" waren....maar gelukkig kon hij er ook wel om lachen. Het mooie was, dat ik het van te voren nog had gezegd; zo van "kijk niet raar op als het ineens begint te stromen".

6. :) :) :)

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ja ik bel ook liever even die voedingslijn ipv het CB :)
    Nilo krijg met 5 weken ook 150 cc water + 5 scheppen voeding, ik weet niet hoe zwaar Senna is momenteel, maar Nilo was vorige week donderdag 4225 gram.
    150 cc water = 27 sec precies in de magnetron :)
    Ik ben kampioen in uittellen (voor 's nachts erg makkelijk!) Ik kijk dan wel op de secondewijzer van de keukenklok en tel dan tot 27 sec want als je het uit je hoofd doe kan je te snel of te langszaam tellen.

8. Nee, nog helemaal geen last van gehad. Hij ligt zo goed aan elkaar dat ze er de kans ook niet voor krijgt. Ze ligt er nu nog steeds op te slapen...

9. Ik ook, ondanks de zware bevalling en dat had ik helemaal niet verwacht. Jullie wel?

10. Ik gebruikte vanaf de 5e dag al gewoon maandverband hoor op aanraden van de kraamhulp. Inlegkruisje mag wel volgens mij..

11. Mmm.. Mannetje komt net boven met schaaltje met vers fruit.. Wat is hij toch lief...

12. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hey meiden

patricia: ik gebruik t niet meer (die extra voeding) want t werkte voor geen meter, ik heb dan ook maar 1.5 uur geslapen vannacht. ging er een keer om 4 uur in omdat ze maar bleef huilen en jeroen moest weer om 07.00 naar zijn werk toe. dus ben in de huiskamer wezen zitten.
    ik heb ook een beetje t vermoeden dat ze een flinke regeldag heeft gehad. snachts slaapt ze heel slecht altijd a;l geweest maar nu drinkt ze zonder moeite 105 cc leeg met speentje 1 want de nr 2 die ze altijd gebruikte ging te snel leeg met dat gesabbel van haar hihi. klein honger lapje hier in huis.
    silla: nikita heeft ook groene poep en krijgt friso hypo-allergeen. heb door jou vraag waar in onzeker van was geworden ff t CB gebeld en die groene poep kan komen door te weinig voedings stoffen of door krampjes of door t soort voedsel/melk wat ze binnen krijgt. schijnt ook een ding te zijn van die hypo-allergene voeding. zolang ze hier per dagmin 1 keer poept en vaak genoeg plast hoef ik niet bang te zijn dat t fout gaat. donderdag ga ik ff naar t weeguurtje en dan ga ik t meteen allemaal voorleggen aan hunnie.
    voor de rest weer erg lieve fotos voorbij zien komen. *zwijmel*
    las ook iets over een volgend kindje? hier wel over gehad en die gaat ook zeker wel komen maar eerst gaan we de volle aandacht aan nikita schenken en pas weer beginnen als we een groter huisje hebben en nikita uit de luiers is.

voor de rest ben ik t helemaal weer vergeten. sorry :oops:

groetjes susanne

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb even een vraag: Ik heb vanmorgen Sab Simplex besteld omdat Nilo vooral in de avonduren ontzettend veel last van krampjes heeft. En zelfs masseren en troosten help dan niet. Nu las ik op de site dat het 3 a 4 dagen duurt voordat het geleverd word. Word het door een pakketdienst geleverd, anders zorg ik ervoor dat ik donderdag-vrijdag niet weg hoef want je weet natuurlijk nooit hoelaat ze komen :(

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik vloei nog steeds maar wel heel weinig dus gebruik in alleen nog een inlegkruisje. krijgt blauwe liezen van maandverband dus vandaar dat ik met mijn normale ongi ook gewoon weer tampons ga proberen

15. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vond die dikke lappen ook verschikkelijk! Ik mocht van de kraamhulp geen maandverband gebruiken omdat daar een plasticlaag in verwerkt is, en dat voor infectie kan/kon veroorzaken :( vaag he!
    Nu ben ik weer voor de eerste keer ongesteld, maar durf nog geen tampon te gebruiken..nou durven is een groot woord, maar wil even de eerste menstruatie laten lopen (zeg maar :oops: ) met een tampon heb ik het idee dat niet alles goed eruit kan (rommeltjes enz). Vanaf volgende maand ga ik wel weer tampons gebruiken, en 's nachts gebruik ik altijd de nachtmaandverband van AH.

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier een kleintje met onwijze krampjes :( en ik weet toch echt niet waarvan.....

17. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik heb alle soorten maandverband al geprobeerd maar ik blijf dan maar last houden en lopen zitten enz gaat dan heel moeilijk en mijn humeur wordt er dan ook niet beter op hihi. vandaar dat ik dan gewoon meteen tampons ga gebruiken. ik vraag me sowieso al af wanneer t vloeien door mijn bevalling stopt. ben al bijna weer 4 weken verder maar vloei nog steeds. wel de ene keer meer als de andere keer maar toch.
    en ik vraag me ook af hioe ik mijn eerste ongi ga herkennen haha

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Als het goed is stop je na max 6 weken met vloeien door je bevalling.

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ramoontje: bedankt voor je antwoord, hopenlijk stopt t eerder bij mij want ben die rode afscheiding behoorlijk zat haha. zal; wel weer wennen zijn om ongi te worden .
    t verbaasd me eigenlijk hoe snel de laatste weken voorbij zijn gegaan. nikita is morgen al weer 4 weken oud :confused: zo vaag. weet nog goed dat de tijd voorbij kroop en nu vliegt ie voorbij

20. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    *** Inbraak ***

Hallo allemaal,

Ik lees nog altijd mee met jullie, ik heb in het begin mee geforumt met jullie maar na een poosje had ik geen tijd meer om met jullie snel lopende gesprekken mee te dingen. Drukke baan en een dochter die ook aandacht eiste waren de oorzaak! Ben inmiddels ook bevallen van een zoon Marcus op 16 juli!

Maar ik zag een berichtje van Miss Piggle en ik zat hier zelf ook mee en mij heeft deze website heel erg geholpen: http://www.borstvoeding.com/

Marcus viel ook steeds in slaap en toen heb ik na aanwijzing van de site borstcompressie toegepast (hier de link: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... essie.html) en moet zeggen dat dit zeker hielp!

Succes, en meiden allemaal gefeliciteerd met jullie wonders van kinderen, en de overige 3 zet hem op!

Groetjes sassa

p.s. Misschien kom ik wel meekletsen bij de mama's!

*** Uitbraak ***

Deel Deze Pagina