he hallo, hier ben ik weer even, tjonge wat is er veel gebeurt zeg! krijg het allemaal niet bij gelezen. ingrid ik zie dat je nog steeds niet bevallen bent, nog 1 weekje en dan ben je zeker mama! is toch ook een mooi vooruit zicht of niet. mika gaat ook om de beurt met mama en papa onder de douche vind ie echt heerlijk, zo lekker ontspannen is ie dan, gisteren hield ie ook zijn hoofdje onder de stralen van de douche, lekker het water over zijn gezichtje vond ie heerlijk. en is ook zo'n mooi gezicht om naar te kijken... vandaag gaan wegen hij weegt nu 3700 gram! was voor 2,5 weken terug bij de geboorte 3275, heb slagroom haha. ben vandaag weer wat meer aant vloeien, moest van het cb maar even de vk bellen want blijkbaar is het niet echt goed, ze zeiden ook dat ik wat witjes keek, dus dan zo maar een belletje naar de vk. wie heeft dit ook nog meer gehad. was voor vorige week bijna niks meer aant vloeien en nu komt het weer flink. (sorry voor dit lange berichtje)
Ze vinden het vaak erg lekker, huid op huid met één van hun ouders..Nilo vind het helemaal geweldig en ligt dan ontspannen om hem heen te koekeloeren. Nilo mocht na de kraamweek al mee onder de douche, alleen zijn navelstreng bleef een beetje erg lang zitten dus moesten wij wachten. Ik sta dan klaar met een badcape en neem hem dan over van mijn man, en als je de kleine zelf vast heb kan je partner de kleine beter insoppen en afspoelen terwijl jij haar vast heb (of andersom natuurlijk) anders heb je kans dat ze wegglijden van je arm.
Dat hebben wij gister ook gedaan met de voeding van 21.00 uur, want ik had gelezen dat je het beste eerst de een na laatste voeding kunt afbouwen.. De rest kolf ik nog gewoon... En ik merk vanaf gisteravond tot nu dat we een super tevreden dochter hebben.. Het is nog even afwachten of dit door de voeding komt, maar het gaat hartstikke goed.. Dat gestuntel aan de borst dat doen we dus maar niet meer...
HIhihi dank je wel Nee nooit overwogen hihihi maar ik heb ook een verhaal over Björn geschreven toen kreeg ik van een dame hier ook al een compliment op Hyves
Mayron gaat ook vaak met Yaron onder de douche en die vind het ook lekker... Dan sta ik idd met de handdoek/cape klaar en ik was m ook...
*Zucht* kleine jongens worden groot..! 28 jan, 16:27 Jeetje wat gaat het toch allemaal snel..bijna 6 jaar geleden lag ik als kersverse mama in het kraambed. Een knulletje genaamd Björn, 44 cm en 2950 gr had mij plots mama gemaakt. Vertederd door zijn blik in zijn ogen, die vertrouwen, die liefde en warmte...door één blik aan elkaar vereeuwigd. Soms, heel soms..als ik hem 's avonds instop en nog even bij hem kruip, kijk hij mij weer zo aan, slaat zijn armpjes om mij heen en geef mij een dikke kus. Jij ben de liefst mama! zeg hij dan..en je word ook dik! Hahaha ja de baby moet groeien in mama's buik, en daardoor krijg mama nu een dikke buik. Tevreden knik hij en kijk naar mijn buik, ZIJN broertje groeit daar..en daar is hij zo ontzettend trots op! Hij word een grote broer, een voorbeeld voor de volgende, je ziet hem groeien als hij het over de baby heeft, hele plannen heeft hij voor de toekomst staan. Samen voetballen, boomhutten bouwen alles kom aan de revue voorbij. Van de week werd zijn "groter" worden bevestigd, zijn eerste melktandje wiebelt! MAMA, MAMA ik krijg een grote mensentand..glunderde hij. NU word ik echt echt heel groot he, mama! Ik moest ffies slikken, ja lieverd je word groot, nog 3 maanden en dan word mijn kleine baby alweer 6 jaar! Hij zal altijd mijn allerliefst oudste zoon blijven, het kind wat mij moeder maakte..het moment dat hij geboren werd zorgde hij ervoor dat mijn leven nooit meer onbezorgd zou zijn. Hoop dat de aankomende knul, net zon mooi vooruitzicht zal hebben als zijn grote broer, vol met grote verwachtingen, dromen en wensen..maar gelukkig zullen ze voorlopig nog onder mama's vleugels vertroeven. En zal ik ze stap voor stap aan mijn hand naar hun dromen begeleiden..
HAha nee kan niet want ik heb geen koffie en krijg vanmiddag bezoek... Nou voor 15 uur meot ik in elk geval geweest zijn Ga ik nu maar wat andere "klusjes" in huis volbrengen...
dank je wel Leuk om te lezen dat andere mensen het ook leuk vinden om de verhalen te lezen hihihi Mijn moeder kan goed situaties of gebeurtenissen verwoorden, misschien heb ik het van haar geerfd..
Pfff... Dilemma, dilemma... Ik hoorde dus van mijn schoonfamilie dat venkelthee goed moet zijn voor de productie van de borstvoeding. Alleen nu lees ik op internet dat het helemaal niet goed moet zijn. Dat je maar 1 of 2 kopjes op een dag mag drinken omdat het krampjes erger kan maken of zelfs verstopping kan veroorzaken bij het kindje. En ook lees ik dat het zelfs de borstvoeding kan remmen.. Wat moet je hier nou weer mee aan?
Op de buik is bij ons het wonder middel. Als hij dan gaat huilen geef ik hem zijn speen die hij vaak niet moet uiteindelijk. Dan laat ik hem een minuut of 10 huilen want dan is hij tegen zijn slaap aan het vechten en daarna mocht hij dan nog niet stil zijn dan leg ik mijn hand op zijn hoofd of rug en maak een ssssssshhhhhhhhhhhh geluid bij zijn oor. Daar wordt hij rustig van en dan valt hij in slaap.
Ow dat spreekt elkaar dus erg tegen Kan je misschien niet beter die bekende LLL-lijn bellen voor meer informatie en tips..? La Leche League 0111-413189 Ik heb achterin mijn kraamboek allerlei telefoonnummers staan.
Ja dat werkt hier ook goed, alleen wanneer ik mijn hand van zijn rug haalt word hij gelijk weer wakker...dus mama heeft iets gevonden hihihi Ik leg nu na een paar minuten een klein knuffeltje op zijn rug dan denk hij dat het mijn hand is..en kan mama gewoon zachtjes op de bank gaan zitten..