Ik probeer al sinds gisterochtend bijgelezen te raken, maar het wil me niet lukken: druk, druk, druk. Nu ben ik eindelijk bij en helaas is er weinig blijven hangen. Wel leuke baby spam voorbij zien komen! Verder zelf niet heel veel te melden. Merel is al sinds 12:00 uur wakker en nu heeft ze last van krampjes. Ze drinkt ook minder vandaag en is wat spugerig (gelukkig niet al teveel). Durf trouwens haar luier zowat niet meer te verschonen. Elke keer als ik haar luier los heb, denkt mevrouw: poepen. Met als gevolg mama al een paar keer vol, elke dag een nieuwe waskussenhoes en gisteren zelfs het behang vol . Gelukkig hebben we afwasbaar behang! Gisteren was heeft mijn zwager Merel ook voor het eerst gezien, nu hij even over is uit Kenia. Ik blijf die melkresten achterop haar tong zo vervelend vinden. Voorop krijg ik haar tong zo schoon. Maar ik heb begrepen dat overal waar melk op de tong zit, ze makkelijker vatbaar is voor spruw. Dus ik wil het zo graag weghalen, maar dat geeft huilbuien met grote dikke tranen...............zo zielig . Hoe doen jullie dat of laten jullie de melk achterop de tong gewoon zitten?
Ik moet denk ik maar proberen een soort middenweg te vinden in het advies van het cb en wat ik zelf fijn vind. Het helemaal strikt naleven vind ik niet leuk, dan heb ik een kind wat ik voed en verschoon en verder alleen maar boven in bed ligt. Vind het juist heerlijk als ze zo lekker knus op mn borst min slaap valt. Heb dat mooie van de bv ook al niet, dus geniet dan extra van die kleine dingen. De bv met kolven wil nog steeds niet lopen. Heb nu sinds gisteren een oxitocineneusspray om de toeschietreflex te versterken maar het doet helaas niks. Ik doe inmiddels meer als een dag erover met kolven om 100 cc voor ivy bij elkaar te sprokkelen. En dat met zo'n 6 keer per dag een half uur kolven. Ik denk dus dat ik er helaas eerdaags maar s me stop. dit is niet leuk meer zo.
Bij Damian vond ik dat altijd superspannend/eng om te doen, en nu met Roan is het nog steeds niet mijn favoriete ding, maar de meeste mensen hebben niet eens door wat ik aan het doen ben. Handig zijn van die stretch hempjes onder je shirt/blouse/vest, dan zit je niet zo bloot of van die voedingshirts van H&M. En als het druk is dan doe ik vaak een omslagdoek of hydrofieldoek over mijn schouder heen.
Ik hou ook een beetje dat ritme aan (nou ja poging tot) Maar ik laat Roan nog beneden slapen in de box (of kinderwagen)
Essie, maak je dan na elke voeding haar tong schoon? Lijkt mij niet nodig hoor, eerder zielig voor Merel. En maak je om de spruw maar niet zo druk hoor, zelfs al zou ze het krijgen dan is het niet iets heel ernstigs eerder vervelend. Vaak hebben de kleintjes er niet eens zoveel last van. Meiden wat een scheetige foto's weer allemaal, echt leuk om al die koppies te zien. En wat een bossen haar hebben sommige al. Roan had eerst ook wel wat, maar het is merendeels al aan het uitvallen, gelukkig zijn de eerste nieuwe haartjes ook al te zien. Zit ik vanochtend nog tegen Patricia te zeggen dat Roan zoveel slaapt. Heeft meneertje vandaag maar besloten om de dag grotendeels wakker door te brengen, een half uur geleden is hij dan eindelijk in slaap gestort. Mafkeesje
had beter niks kunnen zeggen over de misselijkheid want na mijn berichtje heb ik al weer 5x naar de wc kunnen rennen. Kan er beter een stoel neerzetten en me daar gaan installeren, scheelt weer een hoop geren. Net wel weer wat harde buiken gehad en die heb ik eigenlijk de afgelopen dagen volgens mij niet echt gehad, of ze zijn me gewoon niet opgevallen en echt het gevoel dat de baby ergens anders ligt. Heb het idee dat de beentjes nu bovenin liggen terwijl die eerst rechts in mijn buik zaten en het ruggetje zit ook niet meer helemaal links in mijn buik. Hoop dat het niet heeft bedacht om nog even te gaan draaien maar dat het heeft bedacht om even anders te gaan liggen om er uit te komen. Valt me trouwens op dat er best veel beebjes zijn met een dikke bos haar. Wel weer leuke foto's voorbij zien komen, ze zijn echt allemaal zo lief om te zien! Ook grappig om die toetjes steeds boller te zien worden
Ik smeer pokon op haar hoofdhuid, dan groeit het sneller Wat lijken de baby fotos van Damian en Roan opelkaar zeg!
Ingrid, het verbaas mij echt dat je nog best positief ben! Je loop al meer als een week overtijd maar hoor (cq. lees) helemaal geen geklaag van je. Oke je misselijkheid, maar niet over dat het zwaar is om zolang door te lopen enz. dat bewonder ik echt aan je, chapeau! Zou mij echt moeilijk lijken als iedereen is bevallen en jij zit te wachten, want Selma schrijf niet mee hier..dus feitelijk ben jij de enigste momenteel hier die nog geen baby in dr armen heeft. Hihihi Niesje, hij heeft stiekum meegelezen en dacht: kom laat ik eens kijken hoelang ik wakker kan blijven Essie, ik zou ook niet te veel met Merel's tong bezig zijn. Nilo's tong is ook aan de achterkant wit maar het stoort mij absoluut niet. Als ze echt spruw heeft zal je dat wel snel merken tijdens het voeden, denk door elke keer eraan te zitten dat het sneller gaat irriteren dan dat je het op zijn beloop laat..
Nilo is momenteel net een monnik qua haar bovenop heeft hij haast niet meer, doordat hij berg had kwam zijn beetje haar ook los. Nu krijg hij er kleine stekeltjes, dus het groeit weer langszaam terug maar hij heeft nog steeds mama's kleur haar terwijl Björn gelijk donkerhaar had met de geboorte.
Denk dat het scheelt dat ik al onderaan de lijst stond dus ging er al vanuit dat iedereen eerder de baby had dan mij en nu kan ik alle tips enzo al lezen dus straks weet ik alles al als die van mij er eindelijk besluit uit te komen
Vind je? Slapend hebben ze nog wel wat van elkaar weg en van opzij. Maar als Roan z'n ogen open heeft is het een heel ander koppie.
Mocht ik misschien ooit weer zwanger raken en ik ben aan het einde van een bepaalde maand uitgerekend, ga ik mij mooi niet bij die lijst aanmelden hahaha ik zou echt gefrustreerd raken! Maar één voordeel heb je Jij heb extra lang zwangerschapsverlof, want je blijft rechthouden op 10 weken NA de bevalling hihihi dus als je twee weken later beval, hoe je toch niet over 8 weken al te gaan werken maar over 10 weken pas...dus je pik lekker 2 weken extra mee Schaal troostje maar hoor Ik had verkeerd gekeken, mijn zwangerschapsverlof eindigd op 15 september..bbbrrr mag hopen dat het nog lang duurt!
Ik vind die twee foto`s in je album, echt op elkaar lijken... neusje enzo. misschien door dat ze uit een andere hoek zijn genomen?
Niet alle babies verliezen hun haar. Jordy heeft altijd gewoon zo`n bos als wat Novalie heeft, gehouden. lijkt me maar vreemd een kale Novalie.
Ouderschapsverlof en 3 weken vakantie! Ik wil heel graag de 6 mnd bv halen en dat is 1 jan. Als ik niet hoef te kolven is de kans groter dat ik het red.
Nee ik maak niet naar elke voeding haar tong schoon. Ik vind dat zo zielig om met een gaasje over haar tong te gaan. Elke keer dikke traantjes in haar ogen als ik dat doe. Alleen omdat de achterkant van haar tong nog zo wit is, ben ik geneigd om dat steeds schoon te gaan maken.