Met het voeden klakken ze met de tong of niet als ze spruw hebben? Nou dat doet je niet, je hoor haar alleen echt slikken als ze snel drinkt. En zijn er nog andere dingen die je opmerkt met voeden als ze spruw hebben?
Als ze echt spruw hebben en het doet zeer, dan drinken ze slecht, dit zoet ze dan zeer namelijk. verder kun je het inderdaad zien aan een witte waas over de tong (die van mij heeft dat ook, maar ze denken niet dat het spruw is, gebruik ook geen medicijnen meer) en witte puntjes in de wangen, onder tong enz. Ook kunnen ze wat afvallen doordat ze zo slecht drinken. Maar niet druk maken over spruw hoor! Het is niks ernstigs, hooguit vervelend voor de beeb en voor jou als je bv geeft.
Waarom ben je zo bang dat ze spruw heeft? Roan heeft spruw en dat wist ik doordat mijn tepels prikten. Pas later merkte ik het bij Roan door het klakkend drinken. Als ze er erg last van hebben dan gaan ze vaak loslaten. Dus slokje, loslaten, slokje, loslaten.
Knuffelkonijn, ik zou toch de babyfoon meenemen.. Geeft mij altijd net iets meer rust... Anders zou ik om de 5 min. gaan kijken denk ik Zet je de babyfoon lekker dichtbij (als dat kan) en gewoon op een wat lager volume... Mikayla had gister gelukkig weer een poepluier.. Die hadden we al twee dagen niet gezien.. En dan ga ik me toch wel ongerust maken.. Wat kun je dan blij zijn met een poepluier... Wat betreft dan huilen is hier ook heel herkenbaar.. Mikayla wil niet al te lang alleen in de box, want dan zet ze het op een brullen.. Als ze dan lekker bij je mag zitten, dan is het weer over.. Maar bij haar is het niet altijd omdat ze honger heeft, maar meer om aandacht en zuigbehoefte.. Want als we dan braaf met een flesje komen, wil ze niet.. Niesje, Spijkermes, geweldig! dat zijn inderdaad altijd grappige dingen.. Ik ken dat van mijn werk, als ik de kleuters les moest geven.. Geweldig.. Ik schreef die dingen altijd op om ze aan het einde van het jaar in de schoolkrant te plaatsen Bloem, overstappen op de FV is voor ons inderdaad een goede keus geweest. Mijn vriend was er in het begin niet zo'n voorstander van.. Om de één of andere reden vind hij borstvoeding helemaal geweldig.. Maar nu hij merkt hoe Mikayla veranderd is, is hij er toch wel van overtuigd dat dit beter is.. En we bouwen het rustig af.. Ze krijgt vanaf vandaag twee FV en de andere 5 voedingen gekolfde melk.., maar omdat ik op het moment nog geen last heb van stuwingen kan ik wel wat sneller afbouwen... Annoniem, wat leuk dat Novalie haar eerste echte lachje had... Geweldig! Essie, ik laat de melk gewoon helemaal zitten in haar mondje.. Maak Mikayla haar tongetje verder niet schoon...
Zo zit ik nu ook elke dag te rekenen hoor, 1 dag langer verlof, 2 dagen langer verlof..... zei al als het zo doorgaat dan is het zo november dat ik weer aan de slag moet. Toch nog een geluk bij een ongeluk Had me natuurlijk ook bij de augustus mama's kunnen aansluiten maar ja dan waren er nu al heel wat geweest die voor me waren bevallen die later aan de beurt waren en vind het hier wel heeeel gezellig dus dat scheelt weer! Vind het trouwens wel heel lief van jullie allemaal dat jullie hier gezellig blijven kletsen ipv naar het juli mama forum te gaan
Patricia01 ik heb nog niet zoveel ervaring met de auto maar er passen in elk geval drie zitjes op de achterbank en een kinderwagen achterin. Wij hebben hem vooral ook genomen wegens de trekkracht voor de caravan....een citroen c5 heeft namelijk even veel ruimte in de auto en is ook mooi...Maar volvo staat bekent om de hoge kmstand die ze kunnen behalen en das wel mooi voor ons aangezien wij 30.000 per jaar rijden. Wij hebben in de volvo geintregeerde zitjes zitten dus je kan de achterbank verhogen met een zitje zodat je geen autostoel meer nodig hebt voor een 4 jarige..wij blijven de auto stoel wel gebruiken op de lange afstanden hoor met vakantie want dat slaapt net wat lekkerder voor nanouk.Maar het is wel makkelijk hoor en erg veilig he zo'nvolvo..... nou ik zal vanavond proberen bij te lezen verder ben nu op pagina 2727.....maar we gaan eten en rajah is onrustig
Ik kijk ook niet naar de hoeveelheid voedingen die ik geef hoor. Zolang het niet al te gek wordt... Ik ben niet zo van het tellen zou ook niet weten hoeveel Mayron drinkt maar veel is het niet...
zo toch nog even kunnen bijlezen aangezien rajah lekker in zijn wipstoel ligt te doezelen..... en wij lekker makkelijk patatjes eten.... rajah slaapt ook nog altijd erg goed en ligt op een speciaal ding met rolletjes aan de zijkant van hem en een speciaal gedeelte wat vervorming van het hoofdje voorkomt...hebben we bij nanouk en tessa ook gebruikt en die hebben een mooi rond koppie.Hij ligt nog wel op zijn zij maar dat komt omdat hij dat zelf lekker vind en soms ligt hij op de rug...op zijn zij kan hij geen kant uit door de rolletjes dus op de buik komen lukt nog niet.En straks gaat hij in de saftysleep om te voorkomen dat hij op zijn buik gaat.Ben nu weer bijgelezen.. Morgen komt mijn oude buurvrouw nog op visite voor rajah en tessa's verjaardag nog....en vanmiddag is onze oppas wezen kijken naar rajah.....
Mayron verliest ook zijn haar niet, integendeel, het groeit best, maar het groeit in een hanenkam en krullen Heb het idee dat het bij hem steeds wat donkerder wordt terwijl het meestwal van donker naar licht gaat. Nou jah, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat