Ik heb ook maar ff bij ons waterbedrijf gekeken. En het lijkt er toch echt wel op dat ML helemaal gelijk heeft en de VK's helemaal ongelijk: Kan ik warm water uit de kraan drinken? Antwoord Nee, wij raden de consumptie van warm leidingwater af. De gegarandeerde kwaliteit van koud leidingwater geldt niet voor verwarmd leidingwater dat door een boiler of geiser heeft gestroomd. Uw boiler of geiser is vervaardigd van metaal. In warm water kunnen metalen beter oplossen dan in koud water. Vandaar dat de kans bestaat dat de normen voor bijvoorbeeld koper, lood of zink in warm water worden overschreden. Als u het water uit de kraan te koud vindt om te drinken kunt u wat koud leidingwater verwarmen in de pan, fluitketel of waterkoker. Eventueel kunt u het verwarmde water met koud water mengen tot de gewenste temperatuur.
Jah het ziet er toch echt naar uit dat het niet echt goed is. Zo was ik ook verbaast dat Silla haar kraamhulp haar had geleerd het flesje zo te maken: Koud water, nutrilon erbij en dan pas opwarmen in de magnetron Dan vermengd het helemaal niet goed in koud water en in de magnetron schijnen ook voedingsstoffen verloren te gaan...
Er staat op die pakken flesvoeding toch ook een uitgebreidde beschrijving hoe je het klaar moeten maken? Zo las ik in dat boekje van jonge ouders, dat een kraamhulp een colafles gevuld met warm water als kruik bij het kindje had gelegd!?!
Ja, dat las ik ook Niesje. Vreselijk toch? Dat moet je als kraamhulp toch weten? En ook had ze niet gecontroleerd enz. Belachelijk! Ben blij dat wij een ontzettend gave kraamhulp hebben gehad.. Trouwens, wie laten de kindjes nog meer op de buik slapen? Esmée wil vanaf begin af aan al moeilijk op haar rug slapen en op de buik slaapt ze zo en ze draait haar hoofdje ook al van links naar rechts en andersom. Ben benieuwd welke kindjes nog meer op de buik slapen.. Liefs Wendie
Overdag slaapt Roan wel op zijn buik, 's avonds niet. Zijn wiegje staat namelijk wat schuin tegen het spugen en dan is het nog lastiger voor hem om zijn hoofdje goed omhoog te houden. Maar als hij gaat omdraaien (meestal tegen een mnd of 3) dan ga ik hem niet meer tegen houden, wel zet ik zn wiegje dan weer recht neer. En dat verhaal was idd echt verschrikkelijk, dat zo'n persoon dat werk mag doen, echt een geschift mens.
Ja, dat vind ik ook, zo 1 moet je direct ontslaan! Hier hoeven we het wiegje volgens mij niet schuin te zetten, want Esmée spuugt amper..
Klikt goed Nina, Met de mannen uit eten! Wij moeten ook maar eens wat gaan plannen. We hebben wel al met zn drietjes op een terrasje gezeten. Nouja gezeten... wij zaten en Danique lag lekker in de wagen. Ben net met Danique samen boodschappen wezen doen en dat lukt ook weer prima. Ik voel me alweer heel veel meer mens dan de afgelopen anderhalve maand zeg! Heb mijn lijf weer terug en we zijn weer mobiel. En daarbij nog eens een prachtig meisje, wat kan het leven toch mooi zijn! Liefs, Lientje
volgens mij zitten er in warm kraanwater weer bepaalde stoffen die slecht zijn die in koud water dus niet zitten als je een aquarium vult die moet je ook met koud water vullen en dan op temperatuur laten komen en dan pas de vis erin, want bij warm water gaan ze je geheid dood
Hier een supernacht achter de rug . Joost besloot om 21.30 uur dat hij (na de voeding van 19.30 uur) weer honger had. Dus maar aangelegd en we zouden wel zien waar het schip zou stranden.....nou pas om 04.45 uur besloot hij dat hij weer honger had . Vandaag heb ik ook de middag BV-voeding eraf gegooid, dus nu hebben we alleen de ochtend- en de avondvoeding nog als BV. Nog even volhouden en dan zitten we volledig op de fles. Ik heb wel gemerkt dat ik af en toe wat meer moet tijdrekken bij Joost tussen de voedingen. Heb al geprobeerd hem meer te laten drinken (maak nu 120cc + 4 scheppen klaar, maar hij drinkt maar +/- 100 ml) maar dat lukt dus niet. Met het speentje lukt het meestal wel, soms zelfs door hem op zijn buikje te laten slapen (zo heb ik 't vanochtend zelfs 1,5 uur kunnen rekken), maar vind dit toch wel vreemd. Met flesvoeding zijn ze normaal toch verzadigder dan met BV? (gebruik ook de Bfree fles en hij doet +/- 15/20 min over zijn fles, dus daar ligt het niet aan).
Ik heb Nièl gisteren wel voor de 1e keer 's nachts op zijn buikje laten slapen. Normaal komt hij echt om de 3 uur om te drinken, maar nu had hij om een uur of half 11 gegeten bij mij in bed. En daar is hij ook in slaap gevallen, rond kwart over 11 heb ik hem in zijn eigen bedje gelegd (op zun buikje dus) en hij werd pas om 4 uur weer wakker voor zijn volgende voeding. Ga het vanavond nog maar een keer proberen, kijken of het geen toevalstreffer was . xxx
Ja hoor! Ik vind het erg makkelijk gaan. Heb ook ervaring met een electrische maar die met de hand bevalt mij even goed.
Als het aan 1 stuk door brullen is dan pak ik haar gewoon hoor. Ik heb zoiets van als ze eventjes huilen is het niet erg maar ze moet ook niet hysterisch worden hoor.
Mijn buik is veranderd. Valt me net ineens op, normaal heb ik rechts een bult zitten en links niet maar nu heb ik dus links een bult zitten en rechts niet. Ook wel logisch want het ruggetje zit aan de linkerkant maar daar zit het al een paar weken dus wel grappig dat die bult nu is verplaatst.