Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelykids

lovelykids VIP lid

nou
    ga toch maar even onze schreeuwerd uit bed halen. heb het een klein halfuurtje aangehoord met stille tussenpozen maar nu krijst ze echt. terwijl officieel 4 uur pas flestijd is.
    als ze met de difrax-fles krijgt is ze rustiger heb haar nu nl de laatste fles met avent gedaan n nu lijkt het wel of ze kramperig is. dus toch maar geen avent meer
    nou tot later

en ingrid hoop voor je dat die inleiding niet nodig is. (denk het haast niet hoor als ik de rest van je verhaal zo lees)
    maar wat betreft de termijn van inleiding emmen en hardenberg doen het vaak net zo hoor (spreek uit eigen ervaring) en emmen wil zelfs nog wel iets langer wachten is mij verteld dus as het niet waar is dan lieg ik er nu achter aan

ajuus

2. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Zo daar ben ik ook weer.
    Gefietst en gesport, ben weer trots op mijzelf haha
    En Roan in de fietskar mee, echt leuk!
    Niet dat hij er veel van heeft gemerkt van zowel heen als terug sliep hij binnen een minuut hihi

Ook de felicitas vrouw nog binnen gehad. Ik heb mij een ook abonnement laten aansmeren voor mijn schoonmoeder. Maar ze past altijd gratis op en is binnenkort jarig dus vond het wel een leuk cadeautje.
    Verder heb ik dat sesamstraatgebeuren op zicht. Vind het wel erg leuk voor Damian (roan is er voorlopig nog te klein voor) maar erg duur dus ik weet niet of ik het ga houden.

Wat hebben jullie je aanlaten smeren?

Knuffelkonijn, voor problemen met de borstvoeding zou ik eerder de wijkverpleegkundige van het cb of een lactatiekundige bellen.
    Huisarsten weten meestal geen fluit van bv en komen meestal niet verder dan ga maar fv geven.

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb ook het abbonement voor mijn schoonmoeder genomen, en ik had eerst het Sesamstraat-pakket maar dat heb ik 's avonds laten omzetten naar het pakket van Hoteldebotel omdat Bjorn daar ook iets aan heeft. Het Difrax pakket heb ik niet genomen, ik vond alleen de bidon leuk :) dus vond het zonde van ons geld!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja dat is het ook; de ene keer valt het wat meer op dan de andere keer... Fae krijgt hier nu veelal ook (afgekolfde) melk in de fles, vandaar dat het nu misschien een stuk minder is. Of het valt me dus gewoon niet eens meer zo op.

5. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Wij zijn gister voor een paar uurtjes weg geweest. We zijn met de broers van Chris en aanhang naar Pitch en Putt geweest.. Was heel gezellig, maar toen ik Mikayla bij mijn ouders achterliet stonden de tranen in mijn ogen..
    En we zijn maar 3 uurtjes weg geweest :rolleyes:
    Hoop inderdaad dat het de volgende keer makkelijker is..

6. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Zo, ben bij de dokter geweest. Die was erg verbaasd dat ik naast de spruw medicatie voor Danique zelf geen zalf voor mijn borsten had gerkegen bij de huisartsenpost. Dan krijg je een ping-pong effect zei hij en dan besmet je haar met drinken meteen weer. Nu dus opnieuw medicijnen voor Danique gekregen, maar ook zalf voor mezelf. Beginnen we weer opnieuw. Gelukkig vindt Danique het niet erg om het spul te nemen. Ik kreeg nog wel de tip om haar na het eten een beetje water te laten drinken omdat de schimmel melkresten erg lekker vindt en daar goed op groeit. Naspoelen met water dus. Ben benieuwd hoe ze dat vindt.

Ook bij het inloopspreekuur geweest en Danique weegt nu 4300 gram en is 53 cm. Goed gegroeid en ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken over de voeding. Ze krijgt zat binnen. Altijd fijn om te horen.

Liefs,
    Lientje

7. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Ik heb nog niks gehoord van Felicitas.. Terwijl ik toch wel dat pakket op heb gehaald.. Was toch van Etos of niet?
    Wanneer kwamen ze ongeveer bij jullie langs dan?

8. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Klopt, toen je je pakket ging aanvragen moest je je uitgerekende datum invullen. Meestal bellen ze je dan een 4-6 weken na je uitgerekende datum op. Bij mij zijn ze nu wat later gekomen omdat ik natuurlijk 2 weken eerder ben bevallen.

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is wel raar van de HAP, want ze hadden jou dat zalfje gelijk moeten meegeven. Wat de dokter zeg, dan krijg je een ping pong effect! Maar goed, nu kan je je borsten ook gaan insmeren en moet je snel overal vanaf zijn.
    CB vroeg aan mij de laatste keer of Nilo met warme dagen extra water van ons krijg, dus ik vertelde dat hij dat niet wilde hebben.
    Nu gaf ze de tip om eventueel 100cc water met 1 klein schepje voeding erdoorheen. Dat is helemaal niet erg en vaak drinken die kleintjes het dan wel op.

10. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hier ook een dametje wat lekker blijft brullen. We zijn nu een kwartiertje verder.. Maar het kan niet zijn dat ze honger heeft, want ze heeft net gedronken en niet eens alles op...
    Ze wil gewoon niet in bed liggen.. Of ze wil haar fopspeen, maar die wil ik haar eigenlijk niet in bed geven.. Vind dat toch een beetje eng...

11. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Oké, we wachten af...
    Ben benieuwd!

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Waarom vind je dat eng..? Kan toch niets gebeuren met haar fopspeen in bed..?
    Heeft ze geen boertje dwarszitten?

13. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Die spruw is irritant he!
    Ik dacht dat we er hier ook van af waren maar gisteren weer een hele witte waas op Roan's tong en pijnlijke tepels :evil:
    Ik gebruik nu ander spul wat ik maar één keer per dag hoef te gebruiken.

Maar ze groeit lekker zo te lezen, fijn hoor! Krijgt ze al lekkere spekbeentjes?

14. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ja het hoteldebotel pakket was ook leuk maar vond het wat te uitgebreid, wij zijn nogal chaotisch en volgens mij zijn wij de halve inboedel van het hotel al kwijt voor we bij boekje twee zijn :)
    Hier geen difrax pakket maar nuby, ik vond het nog best prijzig voor die bekers, bovendien heb ik nog heel wat liggen van Damian.

15. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik werd vrijdag gebeld en ik ben bijna 6 wkn geleden gebeld dus waarschijnlijk zal jij ook binnenkort wel gebeld worden.

16. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Iemand nog tips voor kindjes met grote zuigbehoefte die én de speen weigeren én je pink weigeren.
    Die vervolgens alleen maar aan je borst willen lurken om je vervolgens onder te spugen omdat ze eigenlijk al nokkievol zitten? Grrrrrrrr

Ligt het aan mij of heb ik Silla, Penny en nog een heleboel andere meiden al een tijd niet voorbij zien komen.
    Valt me wel op dat de gene die hier meer komen schrijven bijna allemaal al kindjes hadden.
    Blijkbaar komen wij weer wat sneller in een ritme omdat het bekend voor ons is ofzo?

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ola ladies,

Hier ben ik weer ff...
    Drukke dagen achter de rug.
    Kep allen ff deze pag. gelezen meer niet.
    Maar volgens mij is er (nog) geen babynieuws.

Ingrid heeft het strippen geholpen?
    Hoe staat het met jou Selma?
    Trekken jullie beiden het nog een beetje...

Lientje..ik hoop dat de spruw gauw over is.

Niesje helaas geen tips voor je...

Nou mijn belevenissen van de afgelopen dagen...
    Hier overigens nog steeds niets vernomen van Felicitas ? ?
    Vrijdag naar de Jaarmarkt van 't naast gelegen dorp geweest. Onwijs gezellig en Tygo was mee.

Zaterdag....
    Eerst naar verjaardag, daarna nog ff de stad in met de familie. Kom ik een dinnetje tegen haar dochtertje is 6 maanden en weegt 6 kilo. 't Kindje van een ander dinnejte van mij is 8 maanden en weegt 7 kg en Tygo 1 maand..weegt 5 kilo :oops: wat een verschil he?
    Ook ging Tygo voor het eerst uit logeren!
    We zouden naar de Feestweek gaan, ondanks het rot weer maar mijn dinnetje is 30 geworden en zou daar aanwezig zijn.
    T was een hele rommelige avond en net voordat ik weg wilde gaan zette Tygo het op een brullen! En zo hard had ik hem nog nooit horen huilen.
    De zenuwen gierden door me lijf want ik wilde hem natuurlijk zo niet achterlaten.
    Dusss getroost en hem in bed gelegd en ben praktisch zelf BRULLEND van het huilen weggegaan.
    Bij thuiskomst miste ik hem zooo erg dat ik bijna in staat was om hem weer op te halen maar kep hem gewoon bij mijn moeder gelaten.
    Zondag om 11:00 uur (nadat ik eerst het huis gedaan had zodat ik daarna alle aandacht aan hem kon besteden) opgehaald. Het is hartstikke goed gegaan gelukkig maar het ging wel met pijn in mijn hart.

Zondag dus de hele dag met Tygo lopen kroelen en knuffelen...man wat had ik dat ventje gemist.

Vandaag probeeerde ik al meerder malen achter de pc te kruipen maarre ik ben erachter gekomen dat Tygo zich absoluut NIET kan vermaken in de box ? ?
    Terwijl ik dit typ ben ik al 4x opgestaan om de speen te geven, mobiel weer aan te zetten wat extra speelgoed om hem heen te bouwen maar niets werkt!
    Ook Tigetjes Babygym is niet interessant meer! !
    Toen nog ff op zijn buik gelegd...nou FOUTE BOEL meneer was not amused! Wat moet ik nou?

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Oh by the way...

Ik werk volgens het schema weten jullie wel...
    Gaat perfect maar ik kom gewoon niet van de voeding van 01:00 en 04:00 uur af? ?
    In princiepe krijgt ie (volgens het schema) tussen 22:00-23:00 uur (ligt er ff aan hoe het ging die dag) zijn laatste fles...telkens probeer ik ook een grote fles te maken maar die gaat er gewoon niet in...120 cc is echt nog max. bij Tygo.
    Wel lukt het me om de voeding van 04:00 uur uit te stellen tot omstreeks 06:00 uur maar dan moet ik hem wel bij me hebben liggen. Dan neem ik hem in mijn armen (leg wel de voedingskussen om me heen zodat ik me niet kan omdraaien en bouw mezelf helemaal in hihi) en zijn speen en dan jammert ie ff een kwartiertje en valt dan weer in slaap. Dan denk ik telkens...dusss zo'n honger heb je dus niet hi hi. Dan krijgt ie een half flesje waarbij we dus weer in slaap vallen en dan om 07:30 de andere helft en vervolgens komt ie weer bijna exact volgens het schema (errug grappig moet ik zeggen). Maar goed heeft iemand anders nog tips om die 2 voedingen in de nacht te laten vervallen?

19. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou waar is iedereen hi hi...ben ik er eindelijk hi hi

Ik ga Tygo alvast voorbereiden voor zijn tukkie dan ga ik ff een wasje in de droger gooien en dan ben ik er weer...hopelijk jullie ook weer hi hi.

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    :) iedereen weg ;)

Herkenbaar dat logeer verhaal! (logeren kan ik écht nog niet hoor!) dus knap van je dat je het toch gedaan hebt.

Lekker dat ie al 5 kilo is ;) die is met 8 maanden gewoon 20kg :p

Deel Deze Pagina