Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    @ Monkeylove, mieters wat heb jij al een buik met 6 weken! Dat zal je kids ook wel opvallen denk? Wat vinden zij ervan eigenlijk dat je zwanger bent en zij grote broer en zus worden?

2. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Vergo, wat super!

Er zit een echostation naast mijn werk :D , morgen in de pauze even een date maken daar :)

3. Vergo jemig 2 babies gaaf hoor....gefeliciteerd :)
    Andere meiden met een goede echo ook van harte :) en nu genieten.

4. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

Nov 8, 2007
    1,251
    0
    36
    Hoi meiden
    Ik heb een vraagje
    Vanaf wanneer kun je eigenlijk naar de vk gaan voor een echo.
    volgens mijn huisarts pas met 14 weken maar ik dacht als je nog nooit een mk gehad hebt je met 12 weken kan gaan. Of ben ik nu helemaal verkeerd
    alvast bedankt

5. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Met 12 weken is normaal. Later moet ook niet omdat ze dan bepaalde dingen niet kunnen bekijken dacht ik. bv hoe lang je zwanger bent. Kan het ook fout hebben hoor.

Maar 12 weken is normaal iig.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je eventueel een nekplooimeting WIL laten doen, dan moet dat in elk geval voor de 14 weken gebeuren. Vandaar dat je rond 10 / 11 weken naar de vlos moet en dan hoor je het wel. Tegen ons zeiden ze aan de telefoon al, -na wat uitleg- dat ze ons die vraag zouden stellen, of we dat zouden willen, want als we het wilden was er niet zo heel veel tijd voor omdat het dus uiterlijk voor die 14 weken moet, als ik het allemaal goed begrepen heb ;)

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow oeps; nou vergeet ik te zeggen: Janien; gewoon even bellen naar de verloskundige (nu al) dan zeggen zij wel, wanneer je moet komen, in welke week voor hen normaal is.

8. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Kimmie, wat een vervelend nieuws zeg. :(
    Sterkte!

Ik weet niet meer wie, maar er was iemand met een 'onzekere' echo. Heel veel sterkte meid!

Mensen met goede echo's, gefeliciteerd! :D

En ik ben nu dus 7 weken en 5 dagen, het vruchtzakje was 2,5 cm en de beginnende embryo was 7 bij 4 mm.
    Het was niet bij de verloskundige, maar in het ziekenhuis, bij de gyneacoloog.
    Mijn man zegt dat ik me niet druk moet maken om het geen hartje zien, omdat die gyn ook niet heel erg inzoomde.
    Over 1,5 week mag ik weer terug, maandag 10 december om 11.50, en dan kunnen ze het hartje wel zien werd er gezegd.
    Dan wordt het een dagje zwangerschapsdingen, om 9.00 naar de vk en dan daarna dus ziekenhuis.

9. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh en Vergo, een tweeling, wat leuk zeg! :D
    Was zeker wel schrikken?

10. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Dames met een goede echo van harte. super weer
    @Vergo: wowie, 2 maarliefst. dubbel gefeliciteerd dus. Zou ik ook wel willen.
    @Mollyvg: wat vervelend zeg al die onzekerheid. Ik hoop dat je gauw bij dat echobureau terecht kan.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Grrrr, er staat op mijn echo ook wanneer ik uitgerekend ben, wat een muts ben ik ook hahahaha.

12. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hij is nu nog groter :( Ik zal vanavond even een foto neerzetten. Mijn kinderen vinden het super en op mijn werk word ik met alle egards behandeld haha... Vandaag moesten we even een staand beraad houden, werd er voor mij helemaal een stoel gepakt hhahah... Wel lief..
    Maar in elk geval kan ik niet meer zonder postitiekleding haha

13. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    @Jusi, maar wat zei de gyn dan? Want ik ben net zo ver en bij mij was ook niet ingezoomd maar zag wel een hartje. Maar dan moest de vk hem wel aanwijzen hoor, anders zag ik hem niet (ben er ook niet ervaren in) dus misschien zag jou gyn hem wel? Misschien had je gyn zijn dag niet.

Ach.... Mag je over 1,5 week iig weer je freubel zien. Ik mag nu 4 weken wachten.

14. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Bloem, de gyn zei dat het vruchtje goed gegroeid was iig. En er was een beginnend embryootje te zien, dus dat was allemaal goed zei hij.
    Er was ook een stagaire bij, misschien dat ie daarom niks over een hartje zei, omdat hij haar ook vanalles aan het uitleggen was? :(
    Ik zeg ook maar iets hoor. ;)

Maar hoe zag 'jouw' hartje eruit dan?

15. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Kan hoor, misschien is dat erbij ingeschoten, hahaha. Bij dat soort mensen heb ik ook altijd het gevoel dat ik zelf moet vragen als ik iets wil weten.

Bij mij zie je een vlekje knipperen zeg maar, maar dat moest de vk eerst aanwijzen voodat ik het zag hoor. Dus misschien heeft de gyn inderdaad het hartje gezien maar gaat hij ervan uit dat als hij zegt dat het goed zit dat het goed zit incl. het hartje. Wil je ook helemaal niet bezorgd maken ;)

Geniet ervan :D

16. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Als de gyn zei dat het goed zat zal het ook vast wel goed zitten hoor, anders had hij wel gezegd dat het niet goed zat lijkt me, maar toch wel weer een beetje oncker allemaal, jammer...

Heb trouwens een buikfoto van gister in m'n album geplaatst dan zal je snappen dat ik geen gewone kleren meer aankan :s

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Volgens mijn man zei de gyn dat er nog net geen hartactiviteit te zien was, maar dat dat niet lang meer ging duren.
    Heb dat dus even niet gehoord. ;)
    Ik ga me niet meer druk maken iig, ik vertrouw erop dat alles nu goedkomt.
    Op naar de volgende echo. :)

18. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Wat een wisselende berichten vandaag!

Kimmy, heel veel sterkte met dit rotnieuws!

Molly, pffff, lekker dan zeg. Heel verwarrend. Ik moest eerlijk gezegd ook meteen denken dat het er misschien eerst 2 waren. Dan is het ook niet zo gek dat het kindje iets kleiner is dan het vruchtzakje en dan de verwachte datum.

Alle andere meiden met goed nieuws: Gefeliciteerd! Harstikke fijn.

En Vergo: Wow! wat een bijzondere dag zal dit voor je zijn. Twee stuks voor de prijs van 1. Heel mooi voor jullie!

Janinenevie:
    Mijn schoonzus is met 13 weken pas gaan bellen met de VK en die kreeg echt op haar falie dat ze zo laat was. Vooral ook omdat ze een aantal onderzoeken dan nog maar net konden doen.
    Bij ons is het eerste bezoek altijd tussen 8 en 10 weken. Ik mocht zelfs al met 7w5d komen. Bij sommigen is het tussen 10 en 12. Dusse gewoon bellen, daar staat toch helemaal los van de huisarts.

Her alles zijn gangetje vandaag.
    Vandaag het WKZ gebeld. Op 12 december hebben wij daar een intake gesprek voor de VP. Die zal denk ik rond de 16 weken gedaan worden.
    Misschien wel egoistisch, maar wij willen graag zekerheid over wat ons te wachten staat en dan zelf de keuze maken of wij een kindje met Down of een andere chromosomale afwijking kunnen verzorgen als dat onverhoopt uit de test komt.

Liefs,
    Lientje

19. heidi77

heidi77 Bekend lid

Aug 12, 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    dames doen ze nun met 8 weken inwendig of uitwendige echo?

nog een tweeling erbij gefeliciteerd straks lekker druk in de buik en er buiten als ze er zijn....geniet ervan

vervelend dat sommige echo's zo onduidelijk zijn hoor.....maar gelukkig wel een kloppend hartje ik had met nanouk ook dat die eerst te klein was maar dat trok later helemaal bij aangezien zij een inhaalgroei ging doen en werd geboren met 3890 gr dus het zegt niet altijd wat verkeerds hoor....
    gr heidi

20. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik schrok niet van een tweeling hoor, we zijn natuurlijk zwanger geworden door ivf/icsi en er zijn er twee teruggeplaatst. We hadden al een vermoeden en vinden het ook helemaal fantastisch en we zijn gelijk klaar.

Voor de rest van de meiden van harte met de goeie echo

Share This Page