Goeiemorgen allemaal, ik heb gister mijn intake gehad bij de VK. Geen echo helaas. Die krijg ik pas 19 december, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo erg. Lijkt me ook niet fijn als je zo in onzekerheid moet zitten omdat je misschien te vroeg bent en ze dingetjes niet goed kunnen zien. Hihihihi, ik heb misschien wel mazzel met de bevalling. Mijn verloskundige heeft me nu al verteld dat ze gaan proberen om, met toestemming van de gyneacoloog, mij in te leiden in het ziekenhuis rond de 39 weken. Ik mag vanwege de cultuur van mijn man eigenlijk niet thuis bevallen. En omdat mijnbevallingen zo verschrikkelijk snel zijn gegaan, gaan ze dit proberen. Tralalallalala, hoef ik niet de 40 weken uit te lopen, laat staan met heel veel pech de 42.... En nog ff een vraagje. Moeten jullie ook de 12-weken echo (nekplooimeting) zelf betalen? Ik krijg een echo voor termijnbepaling, daarom issie gratis, anders had ik dus 130 euro moeten betalen. Had ik nog nooit van gehoord xxx
Ik geloof wel dat wij de nekplooimeting zelf moeten betalen, omdat we gezien onze leeftijd geen medische indicatie hebben. Leuk is anders, maar ja..
Je krijgt standaard een 12-weken en een 20-weken echo, als je ervoor kiest om de test te doen om te zien of er een verhoogte kans bestaat dat je een kindje met afwijkingen krijgt moet je dat wel zelf betalen onder een bepaalde leeftijd. Ik ga die test neit doen omdat het alleen maar aangeeft dat er een verhoogte kans is maar dan hoeft het dus nog niet zo te zijn. Mijn VK is ook niet voor deze tests omdat ze alleen maar onrust veroorzaken en als er wat met het kindje is zien ze dat toch vaak wel bij de 20 weken echo..
Weet iemand hier trouwens hoelang het duurt als je bij de Hennes hebt besteld en het is op voorraad hoe lang het kan duren voor je t in huis hebt?
Volgens mijn VK krijgen wij die 12 weken echo dus niet standaard. Vond het ook heel raar, bij de vorige 2 was dat wel zo. Maar ja er is zoveel veranderd... Ga vanmiddag de verzekering us opbellen. xxx rustig trouwens, iedereen weer aan het werk?
ik denk het.. ik moet zelf om 12.00 uur beginnen, maar volgens mij zitten er niet veel mensen meer achter de pc. Vanavond krijg ik visite, dus dan zal ik er ook niet zijn, misschien morgenochtend nog eventjes... groetjes Athina
Kan iemand mij helpen? Dit weekend gaan we het aan onze fam. vertellen en nu heb ik rompertjes gekocht voor mijn broers, zwager en aanhangsels Wat voor tekst is leuk om erop te zetten? Ik had al zoiets: Levertijd 9 maanden, aankomst in juli 2008. Maar misschien is er iets originelers?
Wat ik nog weet van de vorige keer is dat de 12 weken echo wel vergoed wordt, maar een echo in het kader van nekplooimeting niet. Mogelijk kan de een wel voor de ander doorgaan, maar dan moet je niet eerder al je 12 weken echo hebben gehad, bv. bij 8 weken of zo. Gelukkig is dit keer het gezeur over de 20 weken echo klaar. Weet nog dat ik daar vorig jaar een heel gezeik over gehad heb. Ondanks dat het vergoed zou worden, werd het toen eerst toch niet vergoed.... merk dat velen van jullie echt last hebben van zwangerkwaaltjes en zelfs ziek thuis zijn (geweest) Ik heb er gelukkig niet zo heel veel last van. Ben af en toe wel wat weeeig maar met wat eten is het vaak wel weer klaar. Tegelijk geeft ook dat weer onzekerheid tot aan de echo denk ik. Maar geen bloed is goed denk ik dan maar.... Vergo nog gefeliciteerd met jullie huwelijksplannen! Dat is echt een topdag geweest gisteren. nou weer snel gaan werken...
....even geneuzel van mij Nu is me reuk ineens een flink stuk sterker...raar en soms ook heel naar (wat stinkt die pizza! HEEEEé boordje pindakaas gehad? Volgens mij heb jij sinasappels geperst ) Maar sinds gisteren hou ik het niet meer droog bij reclames....en niet zomaar reclames maar die van pampers met de mooie zang van Do.. http://nl.youtube.com/watch?v=-ygtNYzedlc http://nl.youtube.com/watch?v=HfySoZ3X4 ... re=related Wilde ik even laten weten
whaaaa vergo......een tweeling en een aanzoek dat doe je goed! Echt fantastisch voor jullie! Gaan jullie voor de geboorte nog trouwen of erna? Patricia zag dat je een aanval hebt gehad...ik las dat je helse hoofdpijnen hebt is dat een soort migraine of zit ik dan helemaal in de verkeerde hoek? Jusi meid hou je vast aan de gyn en op na de volgende echo! Silla super dat je onze lijst zo update! Wat vinden jullie om de lijst op te schonen en de meiden die al 2 weken niets hebben laten weten eraf te halen? Of is dat heel aso? Ze kunnen er altijd weer op? Liefs Nina
Ik heb gister ook voor de eerste keer gespuugd. En niet netjes boven de wcpot, NEE bijna voor de deur van de videotheek. Balen zeg, maar ja niks aan te doen.
de kleding van hennes krijg ik meestal binnen een week hoor.....ik wou dat ik even mijn bedje in kon lekker slapen ben zo moe.... gr heidi
Zo kom net van Björn's school ppfff we hebben voor alle groepen 2 pepernotendeeg gemaakt, en daarna in groepjes van 8 kinderen pepernoten gemaakt..totaal 76 kindertjes aan de tafel gehad en ieder 15 pepernoten..dus kan geen pepernoot meer zien! Ben wel moeeeee nu zeg, al die drukke kinderen..allemaal heel spannend natuurlijk! @Nina, nee migraine is voor mij een milde pijn vergeleken met CH. CH word omgeschreven als een helse pijn waardoor je in het laatste stadium zelfmoordneigingen krijg. In tegenstelling tot migrainepatienten, bewegen CH patienten heel druk tijdens de aanval..je wil rennen, heel hard totdat je je pijn niet meer voel of ga heel druk heen en weer wiebelen..zulke dingen. Als je aanval in zijn hoogtepunt is, dan trek je aan je haren en gaan veel met hun hoofd tegen de muur of grond slaan ik heb nog nooit met mijn hoofd tegen de muur geslagen gelukkig, maar heb mij wel een x hele mijn armen opgekrabbeld en haren uit mijn hoofd getrokken. Zelf weet je het niet, mijn vriend vertelde het mij.. Helaas weten ze niet de precieze oorzaak ervan, wel iets met je bloedvaten in je hersenen..ze hebben dus ook geen medicatie om het te voorkomen
even terug komen op die echo ik ben de 11de 8 wkn en 5 dgn dus hoop dat ze dan een echo zouden kunnen maken uitwendig ik loop gewoon bij een verloskundige dus niet ziekenhuis..nog niet ga met 36 wkn over na de gynacoloog.....gr heidi
heidi: bij mij hebben ze bij Nick uiteindelijk met 12 weken en 3 dagen nog een inwendige echo gemaakt omdat ze uitwendig de termijn niet konden bepalen omdat ik toen al een erg druk kind in mijn buik had wat niet effe stil wilde liggen voor de meting. Inwendig is dit toen wel gelukt. Dus het hangt van veel factoren af of een echo in of uitwendig zal zijn, niet alleen van de duur van de zwangerschap
De 12 en 20 weken echo zijn standaard tegenwoordig en volgens mij altijd uitwendig. Bij de 12 weken word NIET standaard naar de nekplooi gekeken alleen als je dus de combinatie test laat doen. Ik denk dat wij geen combi test gaan laten doen, maar wel beiden echo's.
Tja, misschien wel aso maar als dames zich niet meer melden, dan is het eigenlijk alleen maar onoverzichtelijk he... Misschien over een maandje ofzo?
Lijkt me wel een goed idee, als ze dan anderhalve maand niet geweest zijn. Dan gaat het vast ook niet meer gebeuren. Ik ben me tioch eeb partij moe. Had vanmoregen al om 9 uur een afspraak in rotterdam, dus moest om kwart voor 8 de deur uit. toen eindeloos in de file waardoor ik toch nog een kwartier te laat was. Daarna nog even voor een broek wezen winkelen. nu helemaal versleten en dan moet ik om 4 uur ook nog met een vriendin naar de ikea. pfffff.