Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    @Patricia, bij de combinatietest maken ze een kansberekening aan de hand van de nekplooimeting (rond 12 weken), bloedonderzoek en volgens mij ook familiegeschiedenis.
    De test is alleen voor downsyndroom en nog 2 chromosoomafwijkingen (de laatste 2 beiden niet met het leven verenigbaar)

Je krijgt bijv te horen dat je de kans hebt van 1 op 2500 (kleine kans) of 1 op 50 (grotere kans)

Aan de hand van die kansberekening kun je besluiten over te gaan tot een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest maar die geven wel een verhoogde kans op een miskraam (1 op 200 en 1 op 100 geloof ik)

Als je onder de 35 jaar bent moet je in principe zelf betalen voor het onderzoek maar sommige verzekeraars vergoeden het wel.

Je kunt er voor terecht bij je eigen gyn en die kan je ook alle info geven.

Ik denk dat wij het niet gaan laten doen.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hey dank je :D Dit doe ik bij mijn optie's :D

3. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies!

Ik ben KAPOT! En ik moet nog 25 minuten werken pfffffffff!

Eitje goed nieuws! Lekker genieten meis!

Wij "moeten" met 20 wkn een vruchtwaterpunctie laten doen. Mijn vriend heeft een chromosoomafwijking (hij is verder wel gezond en "normaal";) ) maar als hij de verkeerde door heeft gegeven dan is ons kindje buiten de baarmoeder niet levensvatbaar. Maar goed die kans is 5% maar we gaan het dus toch laten onderzoeken.

Vandaag echt een suffe dag MAAR we gaan PIZZA eten! Daar heb ik al de hele week trek in hihihihi

4. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    O, lekker pizza! Daar heb ik ook wel zin in.

Wij hebben besloten om verder geen onderzoeken te doen en alleen de 20 weken echo te doen.

5. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Hier wel onderzoeken, ivm leeftijd. Als 't vruchtje mag blijven zitten en met wat Pokon nu keihard gaat groeien. Eerst de combinatietest, en aan de hand daarvan evt nog vruchtwaterpunctie, maar niet als 't niet nodig is.

6. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoi meiden,

ff een weekkie neit op zw.p geweest, was ff te moe! het gaat hier super goed!
    ben vandaag voor het eerst naar de vlos egweest en heb het hartje weer mogen horen! A.s dinsdag mag ik nog een termijnecho maken.... ben dan bijna 10 weken ( op 1 dag na) verder mag ik 24 dec weer een echo voor de nekplooimeting doen.

11 januari 2de afspraak met de vlos.

groetjes mandy

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Patricia, die hoofdpijn van je klinkt erg heftig.
    Lijkt me ook erg vervelend voor jezelf, als je zelf niet weet wat je doet tijdens zo'n aanval.

Vandaag ben ik dus bij mijn moeder geweest, en heb daar samen met haar worstenbroodjes gebakken.
    Van de 1e lichting hebben we er vanmorgen al 1 gegeten bij de koffie, en ze smaakten erg goed moet ik zeggen. :D

Over 3 kwartier zullen we ook wel gaan, want we hebben besproken voor vanavond rond 18.00-18.30.
    Lekker eten! :)

8. hoi pregnies! :D

poeh ben altijd zo'n tijd bezig met lezen hier...
    net terug uit mijn werk, echt kapot zeg!
    ging met de klas sinterklaasliedjes zingen...
    zong bijna 'in verwachting klopt ons hart', in plaats van 'vol verwachting'.
    verder komt nu de misselijkheid weer opzetten... maar boeit niet...
    heb zelfs ook pas 19 december eerste echo, maar wij gaan geen plooimeting ofzo doen, denk ik (al moet dat natuurlijk echo's later)

hoe doen jullie het trouwens met sporten? waar houden jullie rekening mee?

liefs rensie

9. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Nou, ik stel dus dat bloedprikken al 2 weken uit... Ik moet morgen echt gaan maar ik ben zo'n type dat flauwvalt als er bloed word geprikt... zucht... Maar jah wat moet dat moet en als het goed is maar 1x....
    Heb trouwens vandaag voor het eerst echt overgegeven, anders kokhalsen, ik dacht er net een beetje vanaf te zijn haha zul je altijd zien...

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Plooimeting enzo hebben wij ons nog niet eens mee bezig gehouden.
    Eigenlijk weet ik nu al wel dat ik dat ook niet laat doen allemaal, ben nog jong en op de 20w echo kunnen ze ook evt. afwijkingen zien.
    Een kind met een handicap is iig net zo welkom.

Sporten doe ik niet. :oops:

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.827
    881
    113
    Noord Holland
    hey iedereen

ik heb ff een hele rare vraag :oops: weet een van jullie tot wanneer t hcg blijft stijgen tijdens een zwangerschap?
    ik was er benieuwd naar maar kan t nergend dus vinden

ik hoor t wel

liefs susanne

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry Susanne, met die vraag kan ik je nu niet helpen.

Ik wou nog even zeggen dat mijn moeder best 'boos' was toen ik vertelde dat ik me toch nog wat druk maakte, en ik het zkh gebeld had vanmorgen.
    Ze vindt dat ik me veel te gek laat maken door 'die meiden van internet. Je moet de gyn maar gewoon geloven, die zal het wel weten, niet een stel meiden van dat internet.' <-- Haar woorden he. ;)
    Mijn vader, zus en man hadden dezelfde mening.
    Dus ik zit hier nu 'illegaal' te forummen. :)

13. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    't Grote verschil is dat de zwangerschap in JOUW lijf zit en niet in die van je moeder, vader of man..............

14. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Susanne, dit pluk ik van internet. Lang leve google ;)
    "Wat is een normaal hCG nivo tijdens de zwangerschap ?
    Er is een grote variatie in de normale hoeveelheid hCG, op elk punt in de zwangerschap. Zodra het hartje kan worden gehoord prefereren doktoren hiernaar te kijken in plaats van de hCG. Sommige normale zwangerschappen hebben een erg laag hCG nivo, maar eindigen toch in gezonde babies. Een hCG nivo wat niet elke 2 of 3 dagen verdubbelt hoeft niet perse een probleem te zijn. Maar, als het niet snel genoeg stijgt, zal de zwangerschap automatisch door het lichaam afgebroken worden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Na de innesteling:
    Als je ßhCG (een onderdeel van het hCG) minder dan 5 mIU/ml (milli International Units per milliliter) is, bn je niet zwanger.
    Als je ßhCG tussen de 5 en 25 mIU/ml is ben je wellicht zwanger.
    Als je ßhCG boven de 25 mIU/ml is ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger.

Na de implantatie van de eicel verdubbelt het hCG nivo dagelijks. In de eerste 2 tot 4 weken na de bevruchting verdubbelt het elke 48 tot 72 uur. Het hCG nivo is het hoogst zo rond de 8-10 weken. Daarna daalt het weer om met een kleinere hoeveelheid aanwezig te blijven tot het einde van de zwangerschap. "

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben kampioen piekeren, ;) en ze hebben natuurlijk al wel meer dingen met me meegemaakt.
    Ze willen natuurlijk niet dat ik 's nachts weer de huisartsenpost moet bellen omdat ik een paniekaanval heb en denk dat ik doodga.
    Kortom, ik snap ze best, dit is hun manier om mij te beschermen.

Neemt niet weg dat ik jou ook wel begrijp Molly.

16. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ze zullen je ook wel goed genoeg kennen om te weten dat je ons hier toch wel opzoekt ;)

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja dat wel, maar ik heb die woorden gek genoeg ook nodig, om alles goed te kunnen relativeren.
    Maar goed, ik ga nu afsluiten, ga lekker met mijn man uit eten! :D

18. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Jusi ik denk ook niet dat het de bedoeling is van de meiden van hier om jou ongerust te maken en de meeste delen de mening dat de gyn het gewoon het best weet! Dus op naar een mooie echo volgende week! Jullie gingen ook lekker uit eten toch? Welke keuken wordt het?

Ik las net trouwens bij onderwerp miskramen dat Daisy misschien weer zwanger is! Ze heeft een positieve test maar is nog voorzichtig i.v.m de miskraam maar zoals ik het las was de test nu stuk duidelijker dan toen! Ik hoop het echt voor hun!

Verder gaat het hier redelijk die misselijkheid breekt me wel echt op zo aan het einde van de dag! Ik weet dat ze zeggen steeds kleine beetjes eten maar echt ETEN komt mijn neus uit! Heel gek voor deze lekkerbek normaal gesproken!

Patricia die aanvallen klinken echt horror inderdaad! Knap dat je er zo mee om gaat! Hoe was het tijdens je vorige zwangerschap?

liefs Nina

19. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

hCG waarden gedurende de zwangerschap

Één kind
    vanaf bevruchting vanaf eerste dag laatste
    menstruatie (ELM) mIU/ML of IU/L
    7 dagen 3 weken 0 to 5
    14 dagen 28 dagen 3 to 426
    21 dagen 35 dagen 18 to 7.340
    28 dagen 42 dagen 1080 to 56.500
    35 - 42 dagen 49 - 56 dagen 7.650 to 229.000