Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb een nieuwe foto van me buik van vandaag in m'n album gedaan MET mijn nieuwe spijkerbroek aan :p

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn nina! En lekker handig dat ze zo lang doorwerken! Dat is inderdaad praktisch! Mijn man neemt telkens halve dagen vrij op het moment... Gelukkig heeft hij dagen genoeg omdat hij op contract 38 uur werkt maar in de praktijk 40, dus dat zijn best wel wat extra dagen, maar als je ze niet hoeft te gebruiken is dat beter natuurlijk!

En spannend he, dat je gelijk de uitslag krijgt bij de nekplooimeting.. wij hebben het om 31 december, dat wordt dus gelijk heel bepalend voor hoe het jaar uit en het nieuwe jaar in gaan!

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik vind het echt NIET normaal dat je bij jou al zoveel ziet (***JALOERS***).

Ik ben natuurlijk nog niet zo ver, maar ik kan me niet voorstellen dat ik bij 10 weken al zo'n toeter heb!
    Al zou je het geheim willen houden, dan lukt dat toch niet met zo'n buik!
    Wel mooi hoor........... (*** NOG EEN KEER JALOERS ***)

4. monkeylove

haha dank je meisje0123, maar soms denk ik wel van pfffff moet dat al zo snel, iedereen zit al aan mijn buik GRMBL en pas geen gewone broeken meer haha maar jah, hij zal nog wel dikker worden en die van jou ook hoor ;)

5. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Jemig Monkeylove, wat een buikkie al zeg!
    Ik ben 10 weken, maar mijn positiebroek valt op mijn knieen als ik begin te lopen hahaha
    Vind deze weken altijd erg vervelend qua kleding, mijn eigen broeken zitten echt niet lekker meer, heb er nog 2 die wel gaan, maar mijn positiekleding is echt nog te ruim.
    Hopelijk heb ik morgen de tijd om nog een broek te halen, misschien een positiebroek in een maatje kleiner ofzo.

@Nina, super meid gefeliciteerd!

Wat ik net nou weer had in de supermarkt, komt er een vrouw op mij af in de supermarkt die zegt, mevrouw ik word niet goed!
    En ze zakt zo in elkaar. Schrok me een hoedje.
    Gelukkig viel het allemaal mee, ze heeft hartritmestoornissen en kreeg waarschijnlijk een paniekaanval.
    Maar ik stond er wel even met knikkende knietjes zeg.

6. monkeylove

jah weet je, ik deed een elastiekje door het knoopsgat bij mijn gewone broeken, dat hielp wel, dan hoef je de knoop in elk geval niet dicht te doen en gewoon zorgen dat je een wat langer shirt aanhebt

7. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Kijk, dat zijn nou spannende verhalen ;)
    Nee hoor, is een lomp grapje!
    Dat was wel schrikken zeg!
    Voor het zelfde geld krijgt zo'n vrouw een infarct ofzo.
    En ík heb geen EHBO hoor!
    Kom niet heel veel verder dan de stabiele zijligging! :confused:

8. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

22 mrt 2007
    549
    0
    0
    Dan schrik je wel ff als dat gebeurd! pfffffffff
    Heb zelf wel EHBO maar zou in de stress alles vergeten volgens mij!

gr mayo

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, dat denk ik nou ook!
    Ik kan me best voorstellen dat als zoiets gebeurt, je op dat moment helemaaaaal niet weet wat je moet doen!
    Hoewel, sommige mensen blijven dan juist extreem rustig.
    Nou ja, ik hoop dat het mij nooit overkomt! ;)

10. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Jeetje Niesje, kan me voorstellen dat je toch wel schrikt dan.

Kwebbels, wel balen hoor dat ze je moeder belden, maar inderdaad, later lachen jullie er vast om.

Nina en Etje, super!

Pat, veel sterkte vanavond, ik duim dat het goed is!

En hier ook weer bovenop de roze wolk beland. Het wordt allemaal steeds duidelijker op de echo! Het hartje zag ik meteen en je kunt nu ook echt het vormpje zien. Alleen op de foto blijft het een beetje een wolk met stippels. Kindje is in 9 dagen een centimeter gegroeid en bijna 27 mm. En er werd vrolijk gezwaaid! Ongelofelijk nog geen 3 cm groot en het werkt gewoon al.
    Bij het afscheid bedankte de lerende vk en mijn eigen vk me voor de moeite hahahaha, en of ik nog een keertje terug wilde komen om te helpen met de echo's. Binnenkort belt ze wanneer.
    Wat heerlijk toch. En daarbij voel ik me ook veel beter dan de weken hiervoor. Minder misselijk en wat meer energie. Nog niet zoals het was, maar ik voel me niet meer zo'n dweil.

Liefs,
    Lientje

11. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Schrikken zeg maar gelukkig viel het mee.

Geweldig Nina zo'n mooie echo hartstikke goed

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Goedenmiddag dames :D

Nina gefeliciteerd met je echo :D

Ik zie dat er best veel zijn die zo jong zijn (rond de 25) die een nekplooimeting laten doen, mag ik weten waarom eigenlijk? Ik ben zelf ook 25 maar doe het denk ik niet.

13. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou Lientje, als ze nog vrijwilligers zoeken, dan meld ik me bij deze aan ;) !
    Ik woon alleen wel in omgeving Eindhoven :(

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Bloem: ik ben 26, word in maart 27.
    Ga denk ik ook nekplooimeting laten doen.
    Wij vinden het fijn om te weten als er een kindje komt met Down (hoewel de kans natuurlijk erg klein is).
    Dan kunnen we ons daar (voor zover dat überhaupt mogelijk is) op voor bereiden.

15. Mariekie

Mariekie Lid

29 nov 2007
    74
    0
    0
    Zo. Net mijn intake gesprek gehad bij de verloskundige.

Hoera, ik ben een saai geval, want er komt in mijn familie niets voor, in mijn partners familie niet, ben jong genoeg, kerngezond, geen eiwitten in urine, bloeddruk was uitstekend..... Nou ja, dus kan niet beter voor nu!

Verwijsbrief gekregen voor een echo en bloed laten prikken en begin januari voor de 2e keer naar de Verloskundige.

En nu dus maar weer afwachten.

16. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Tja, dan is Geldermalsen toch wel meer dan een half uur rijden.

Lientje

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat begrijp ik, ik zou me ook willen voorbereiden. Maar..... het is een kansberekening, die is nu 1 op de 1400 en straks krijg je misschien te horen dat de kans 1 op de 250 is (bij wijze van) dan weet je nog niet veel eigenlijk want hoewel het een verhoogde risico is moet je alsnog net die ene zijn. Een vruchtwaterpunctie kun je dan laten doen, maar dan heb je weer kans op een miskraam. Hierdoor heb je een grotere kans op stress lijkt mij.

18. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hee monkeylove, volgens mij heb ik precies dezelfde broek gekocht. Bij mij zat er alleen niet zo'n mooi bolletje in :cry:
    Kreeg je die er gratis bij :)

Prachtig jouw buik!

Liefs,
    Lientje

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Uuhhh echovieuw heet het bureau in Barendrecht..volgens mij.
    als je op google "echobureau Barendrecht" intoets, kom je vanzelf op hun website :D

@Niesje, klopt ik had dat ontstokken oog! Heeft bij mij 2 dagen geduurd voordat het weer weg was..ook prikken, en tranen pppfff heb elke keer met een watje en lauw water schoongemaakt.

@Pat, ik heb de lijst met echo's gekopieerd van de laatste lijst, dat jij er niet opstaat weet ik ook niet...heb je in ieder geval niet opzettelijk van de lijst gewerkt ofso hoor ;) In ieder geval heellll veellll succes meid!

Blub Blub nog iemand vergeten? :( moest heel wat pagina's doorlezen hahahaha heb even een ochtendje op kantoor gezeten voor het voorbereiden van de jaarafsluiting arghhhh klotewerk *piep*.
    Nu lekker relaxen en morgenochtend DE echo ppfff ben echt op van de zenuwen!

20. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Lientje gaaf hoor weer zo'n mooie echo.

Ik bleef trouwens heel rustig toen die vrouw voor mijn voeten viel, ze kwam snel weer bij en toen ben ik tegen haar aan gaan praten om haar erbij te houden zeg maar.
    Zo zielig zat ze daar met zwaar trillende handen.
    Hoop dat het nu weer beter met haar gaat.

@Bloem, ik ben 27 jaar en ik denk niet dat ik de combi test ga laten doen. Mijn gyn staat er ook niet echt achter dat iedereen het nu "zomaar" gaat doen.
    Bovendien is het een kansberekening. Stel er komt 1 op 100 uit, de kans op een miskraam bij de punctie die dan volgt is ook 1 op 100!
    Stel dat er dus een miskraam volgt en het kindje blijkt kerngezond te zijn. pffffff
    Bij Damian hadden we de keuze niet en nu nemen we de keuze denk ik niet ( al vind ik het weer eng omdat zo definitief te stellen, straks krijgen we dus idd een kindje met down en hadden we het kunnen weten, nou ja zullen de hormonen wel zijn die mij zo lekker kunnen laten piekeren)

Deel Deze Pagina