Wij zijn ook jong en gaan een nekplooimeting doen. Of we er goed aan doen weten we nog steeds niet hoor, maar het voelt beter het wel te doen, dan het niet tedoen . Maar de reden bij ons is, dat ik in het verleden kanker gehad heb en gewoon erg twijfel aan wat de chemo allemaal beschadigd heeft etc, mogelijk heeft dat niets te maken met het krijgen van een kindje met downsyndroom, maar artsen weten zowiezo weinig wat dat betreft. Verder is het zo dat ik chronisch vermoeid ben gebleven door alles: Het grote gezin waar ik altijd van droomde gaat er zeer waarschijnlijk niet komen omdat ik dat fysiek niet aan kan en tja: Als het er bij 1 blijft en de uitslag (en de vervolg uitslagen) pakken negatief uit, dan is het hier niet zeker of het kindje blijft leven. Het staat er veschrikkelijk cru en hard en ik kan me amper voorstellen dat ik dit zelf typ en denk en voel, maar dit is momenteel de realiteit, vandaar dus dat wij ook al zijn we jong, toch voor die nekplooimeting gaan. En maar gewoon keihard hopen -net als iedereen natuurlijk- dat het kindje gezond is!
Hahaha die horrorscenarios, en hoe je dan zou reageren, en hoe je uiteindelijk heb gereageerd als het je overkom. Ik heb 3 jaar bij de Fortis Bank op de Blaak in Rdam gewerkt, en zat op de 22ste etage. Ik ben dus para van liften, en zeker het idee dat hij vast komt te staan...en ja hoor, op een dag BOEM lift stil tussen de 18de en 19de etage. Ik bleef echt heel kalm en mijn mannelijke collega raakt dus helemaal over zijn toeren Hij stond als een gek te rammen op die noodknop Monkeylove, aardig buikje zeg Ik heb ook zon soort spijkerbroek bij H&M vandaan, met een klein bolletje erin..zal zo even een foto laten maken door mijn mannetje en in mijn album zetten.
Ieder moet het natuurlijk voor zich weten, mijn VK is er in elk geval niet voor. Ik heb er lang over nagedacht en gewikt en gewogen maar ik doe het ook niet, de nadelen zijn me te groot en zoals mijn VK zegt, het is een indicatie en vaak zien ze wel bij een 20 weken echo of er wat mis is...
Hahah sjah, ik heb niet echt een klein bolletje meer, dank je wel in lek geval voor jullie complimentjes :d
@Athina: Jeetje zeg, wat moet je een zware tijd achter de rug hebben. Ik hoop dat nu alles goed gaat. Kijk, dan kan ik me voorstellen dat je een meting laat doen en is dat ook logisch.
@ Athina: ik kan me het heel goed voorstellen hoor. Helemaal als je net als jullie al zo'n 'verleden' hebt, dan zijn dat wel zaken waar je misschien wat langer bij stilstaat dan iemand die gelukkig nog niet zo 'in to de MMM' is.
Zo foto is geplaatst, klein bolletje maar hahaha begin is er in ieder geval Athina, ja kan mij voorstellen dat jullie die keuze hebben gemaakt naar aanleiding van je verleden. Wij gaan ook voor de testen, sowieso omdat ik zware medicatie nog heb geslikt in de eerste 4 weken van de zwangerschap en de handicapt van mijn schoonzus die inmiddels is overleden. We hebben het samen besproken, en ik wil niet pas met 20 weken voor een keuze hoeven staan dan heb ik al de helft van de zwangerschap erop zitten. Als het niet goed is, dan liever zo vroeg mogelijk weten..ieder zijn eigen keuzes maar wij houden het kindje niet als het erg gehandicapt is. Wij hebben natuurlijk van dichtbij meegemaakt, en weten wat de concequenties zijn van een kind met een meervoudig handicapt, helaas is zij daardoor overleden toen ze 26 jaar was..dus nee daar passen wij voor.
Patricia, je begint ook lekker te groeien hoor. Bij Michelle en Leroy zag je pas met 4 a 5 maanden een beetje mijn buik groeien, maar uiteindelijk evengoed een megatoeter haha
Ik hoop dat ik niets vergeet: Nina, Lientje en Etje gefeliciteerd met je mooie echo! Weer een lekker gevoel erbij! Pat, ik ga heel hard voor je duimen meid! Niesje, dat lijkt mij schrikken. Ik heb ooit EHBO gehaald en ben ook bedrijfshulpverlener, maar ik weet zeker dat ik totaal niet weet wat ik moet doen als ik in zo'n situatie terecht kom. Athina, wat vreselijk zeg dat je dat hebt moeten doormaken. Is nu alles goed? Ik kan mij voorstellen dat je dan toch tegen bepaalde dingen anders aankijkt. Monkeylove, dat is al een behoorlijke buik. Mijn buik groeit ook aardig en heb al een positiebroek, maar heb nog altijd die ene spijkerbroek aan die nog net past (met een elastiekje dan in het knoopsgat). Wij gaan geen nekplooimeting doen. Wij testen helemaal niks van te voren, we doen alleen de 20 weken echo. Ook een kindje met Down is van harte welkom! Ik had vandaag weer minder last van symptomen, en ik maak me direct weer zorgen. Hebben jullie dat ook of ben ik gewoon (zoals manlief het noemt) een stresskip?
Als ik minder voel van mijn symptonen zal het wel komen omdat het HCG nu gaat dalen dus ik maak me niet druk. Wel had ik vandeweek een zeurend ongi-gevoel onderin m'n buik, toen maakte ik me wel een beetje zorgen, amar dat is inmiddels over en heb er nog af en toe last van dus maak me daar ook maar niet meer druk om...
Bij Björn was het ook wel vroeg, met een week of 11 ging ik over naar de zwangerschapskleding. Met 14 weken voelde ik hem voor het eerst..ze zeggen dat je een 2> sneller voel omdat je het gevoel ken...ben echt benieuwd wanneer dat is bij mij! Maar aan het einde liep ik ook zo te waggelen joh, leek wel zon kip aan een trektouwtje, deed nog net geen "kwak, kwak, kwak"
Meiden alvast bedankt voor de succeswensen, ben echt reuze zenuwachtig... Nina fijn dat alles er mooi en goed uitzag gisteren, geniet er lekker van! Lientje ook jij super goed nieuws, ga lekker op die roze wolk zitten om er niet meer vanaf te komen liefs pat
Meid we gaan allemaal heelll veelll voor je duimen! [-o< [-o< [-o< Kom je vanavond nog online, om de uitslag te vertellen...?
wat is het stil hier Wij hebben net lekker patatjes gegeten met een kaassoufle hhmmm Straks Babyboom kijken en dan lekker vroeg slapen!
hihi wij hebben ook patatjes gegeten, ik dacht dat ik er ontzettende trek in had, maar na een paar had ik er al genoeg van. Mijn kleine mannetje heeft opeens hoge koorts, na zijn middagtukje werd hij wakker met rode konen, en net met temperaturen had hij dus 39.8 Gelukkig heeft hij wel goed gedronken net, en zometeen een zetpilletje en naar bed, hopelijk slaapt hij een beetje redelijk vannacht.
Ow jee Niesje1980, die vervelende koorts ook! Hopelijk knap je kleine mannetje snel op Nou bij mij gingen de patatjes er goed in hoor hhmm heerlijk met pindasaus.
mmm tja ik had er geen pindasaus bij, misschien dat het daar aan lag Maar de kipnuggets smaakte een stuk beter hoor.