Bedankt Mirre.... Ik heb allerlei kwaaltjes....ontzettend moe, pijnlijke borsten, misselijk (niet spugen gelukkig), snel buiten adem, geen trek hebben, vroeg wakker zijn, veel plassen, buikkrampen en af en toe rug pijn....ja ja ja een heel lijstje...gelukkig is niet alles tegelijkertijd aanwezig! Aan de ene kant vind ik het heerlijk om de ' kwaaltjes' te hebben, maar soms weet ik ook niet hoe er mee om te gaan. Maar gelukkig hebben meerdere hier op het forum hier last van Hoe gaan jullie met de kwaaltjes om op het werk? Vertellen jullie het aan collega's of is het nog te verbloemen? Ik grijp nml heel snel naar mn buik wanneer ik krampen en/of misselijk ben. Patries
Triesie, Als ik jouw lijstje zo lees, ben ik ook wel moe...en af en toe licht misselijk... en vooral buikkrampen... maar ik voel me niet anders als dat ik ongesteld moet worden zeg maar..... Ik zal er ooit op terugkomen, maar ik zou willen dat ik even boven de pot moet hangen elke ochtend, dan weet ik dat het echt is. Geloof het nog steeds niet namelijk.
Mijn collega's (een aantal dan) weten dat ik zwanger ben dus dat scheelt, maar ik vind het ook moeilijk om te verbloemen hoor. Zou het wel van de daken willen schreeuwen en dat gaan we waarschijnlijk ook doen zodra ik over 9 dagen de 1e echo gehad heb. Onzekerheid hebben we denk ik bijna allemaal last van en ik hoop ook snel dat de eerste 12 weken voorbij zijn. Met mijn kwaaltjes gaat het wel. Soms voel ik een beetje trekken/steekjes..ben wel de hele dag -lichtelijk- misselijk ..soort van zuur hebben. Afgelopen dag moest ik heel veel boertjes laten en m'n borsten zijn gezwollen en steken soms. Probeer niet teveel na te denken bij wel of geen kwaaltjes , want bij iedereen is de zwangerschap anders volgens mij. Liefs Mirre
Esthertje80, Haha...ik hoop het boven de pot hangen niet mee te maken....maar ik begrijp wel dat je af en toe onzeker bent en wanneer je ergens last van heb dan is het ' aanwezig' dus voel je je letterlijk zwanger(der)... Ik geloof het soms ook niet...het is een klein wondertje wat in ons aan het groeien is...wauwie...
Wanneer is het nu normaal dat je voor het eerst een echo krijgt? Ik dacht bij 12 weken (duurt wel veel te lang ) maar ik lees bij heel veel dat ze bij ongeveer 7 weken eentje krijgen, hier lees ik het ook Mag iedereen ongeveer bij 7 weken een echo? want dan heb je toch wat meer zekerheid.
@Esthertje80 Ik herken het helemaal..het is allemaal nog zo onwerkelijk en we willen zo graag constant bevestiging dat er een klein mensje in ons ah groeien is.
Nee, volgens mij krijg je alleen zo vroeg een echo als je al onderbehandeling was/bent bij een gyn in het ziekenhuis (medische indicatie) en soms als er onduidelijkheid bestaat over de duur/lengte van hoe lang zwanger al (termijnecho) Normaal idd wat later in de zwangerschap.
Ja dat is ook zo, het is de bevestiging die we nodig hebben....maarja, kan wel blijven testen hahaha. Bloem, ik krijg ook met 7 weken de eerste echo, maar dat komt omdat het met IVF is gebeurd, en dus nog in de medische molen zit. Mirre, ik wil ook op het dak staan... haha erg he! Het is ook zo leuk om te vertellen.
Mirre, Heb jij het alleen naaste collega's verteld, ik heb nml ook een teamleidster en ik heb het gevoel dat zij het dan ook moet weten. Omdat wij een hecht team zijn hoort zij het ook snel genoeg....maar omdat het nog zo pril is, twijfel ik of ik het zo officieel aan haar moet vertellen.
jeetje wat is er veel geschreven en wat veel meiden die in juli moeten bevallen. Gisteren wezen shoppen, maar helemaal geen zin gehad om kleding te passen. Wel het 9 maandendagboek gekocht. Staan een hoop interesante dingen in. Zoals bij 8 weken al een kraamverzorgster regelen. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Hoezo groeien mn borsten, gisteren brak er spontaan een beugel van mn bh die ik net 2 weken had. pffff deed wel zeer zo'n beugel in je borst. Mooie kras geeft dat. En het gebeurde op een ongelukkig moment. Duurde een uur voordat ik thuis was en een andere kon aantrekken. Pffff van de week maar eens een meeigroei ding kopen. Verder een lekker rustig weekend.
.....bij mij ligt het allemaal wat complexer Teamleidster weet van kinderwens en omdat ik afgelopen 2 maanden (ivm een operatie en rare cyclus) meerdere malen naar het ziekenhuis moest was ze op de hoogte. Ook van het feit dat ik nu met hormonen zou gaan beginnen... Ben eerlijk tegen haar geweest en heb haar in vertrouwen genomen (ook omdat ze zelf nu 4 maanden zwanger is ) Ze heeft me de garantie gegeven dat ze het pas doorgeeft zodra ik daar toestemming voor geef. Liefs!
Hey meiden, Even een vraagje: Ik had net een beetje rozig geveegd na het plassen, kan dit normaal zijn of is het dan meestal mis?
Naar wat ik lees hier en daar, kan dit geen kwaad, komt het bij een heleboel vrouwen voor aan het begin van de zwangerschap, wanneer het aanhoudt of erger wordt dan is het (altijd) verstandig om advies te vragen aan een deskundige. No worries
Okay bedankt Het is zo stom he, ik heb altijd zoiets gehad van, als het fout gaat gaat het fout, komt vaker voor en het is jammer. Maar nu je het net weet dat je zwanger bent, verandert het helemaal.
Hoi allemaal, Leuk al die nieuwe "gezichten". Heerlijk om hier een plek te heben waar je ongegeneerd over de zwangerschap kan kleppen. Ik heb lekker gesport. Het ging prima, alleen de meer springerige stukken waren gezien de borsten wat lastiger Bij mijn verloskundige (pfff, ik heb haar nog niet eens persoonlijk ontmoet en toch is het al MIJN verloskundige...) staat in de folder dat het bij hen standaard is de eerste echo tussen 8 en 10 weken te doen. Ik mag met 7 weken en 5 dagen komen, dus dat is mooi vlot. Ze doen standaard 2 2D echo's en 1 3D echo. Als je meer wilt, moet je daar extra voor betalen. Behalve als de situatie daarvoor aanleiding zou geven natuurlijk. Voor mij is die eerste echo ook inderdaad een belangrijke mijlpaal. Ze zeggen dat de kans dat het fout gaat veel minder groot wordt als het duidelijk is dat het hartje mooi klopt. Van geen trek in eten heb ik niet echt last. Trek heb ik juist wel erg, maar als ik eenmaal aan het eten ben, kan ik wel minder op. Niet dat ik geen trek meer heb, maar meer dat ik snel een heel vol gevoel heb. Liefs, Lientje
Ik krijg ook vroeger een echo vanwege die miskraam... Moet woensdag naar de VK en dan mag ik meteen een afspraak maken...
Sven is in september 5 geworden. Eigenlijk was het meer de kennismaking met de leraar en daarna vrij zwemmen. Het echte werk begint volgende week zondag pas. Bij ons is het ook normaal om een echo tussen de 8 en q0 weken te krijgen. Ik heb hem met 9 dus mooi in het midden. Ik zie dat er weer een paar nieuwe bij zijn. Van harte en welkom bij de club! Gelukkig nog steeds geen klachten hier. Ik heb wel dat ik niet zo veel trek heb om te eten maar dat is niet echt een klacht vind ik. Ik zag wel net tijdens het douchen dat de aders op mijn borsten wat dikker beginnen te worden dus toch een herkenning van mijn lijf dat ik zwanger ben. Ik heb nog steeds dat ik er uren niet aan denk dat ik zwanger ben en dan in ene van o ja ik ben zwanger, da's best gek.