Juli 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by go4baby, Oct 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Klopt de Angelsounds kan geen kwaad, je hoort haast hetzelfde als dat je je oog op een buik lig alleen versterkt. Met de Angelsounds hoor je ook water klotsen en andere geluiden uit je buik. Zon ding wat de vlos heeft hoor je dat niet, die weerkaatst met geluidsgolven alleen het hartslag van je kind..

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ow hij is al met <12 weken te waarnemen, alleen niet altijd. Je moet net geluk hebben dat de kleine vooraan lig. Denk om gewoon geen paniek te zaaien dat ze zeggen, vanaf 12 weken bij de Vlos..

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

JAh want bij mij ligtie al wat hoger sowiesow door littekenweefsel van m'n keizersnede en hij ligt egt nog heel laag die kleine van mij...

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ja met 12 weken kunnen ze bijna zeker het hartje horen misschien... Ik zat trouwens even bij mijn vorige zwangerschap te kijken wanneer ik bij de verloskundige kwam en dat was pas met 12 weken, dus ben nu al erg vroeg geweest blijkbaar.. Is dat nieuw ofzo? Kreeg toen ook pas met 12 weken een echo trouwens, en ik zie hier een hoop dames met 9 weken!

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sassa: ik krijg een echo bij 7 weken, 2 dagen. Komt omdat ik al bij de gyn liep, en toen ik daar naartoe belde om te vertellen dat ik zwanger was, gaven ze daar aan dat ze daar normaliter 2 weken na de positieve test een echo doen.
    En 't zal ook wel een beetje verschillen per VK denk ik.

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Als je niet zeker ben van je cyclus, of medische achtergrond, of problemen met je vorige zwangerschap of miskraam dat je eerder mag komen. Met Björn had ik mijn eerste afspraak bij de VK met 12 weken toen termijnecho en daarna geen echo's meer gehad.

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    @ meisje:

Ja jij had iets geloof ik he waardoor je bij de gyn liep, of was dat weer iemand anders?!

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    @ Patricia:

Ja, ik begrijp hem! Ach maakt mij ook niet uit hoor, ik vind het ook wel fijn 12 weken, want dan zie je al echt een babytje!

Willen jullie weten wat het wordt?

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Is ook zo, er zit ook zo verschil in mijn echo's, 7 weken en 9 weken wow al een heel kindje ontwikkeld! Nu heb ik ook met 12 weken weer een echo, dan sta ik helemaal versteld denk ik!

Jaaaa wij willen het zekers weten :D
    Met Björn een pretecho gedaan met 19 weken, en toen gezien dat het een knul werd...nu weer hoor :D :D :D ben veelsss te nieuwsgierig! :)

Willen jullie het weten Sassa?

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ja wij hadden de vorige keer ook een pretecho laten doen en wisten ook dat het een meid werd!

Ik vond het opzich wel jammer, want op een gegeven moment wisten we dat we een meisje kregen en op welke dag en hoelaat ongeveer ze geboren zou worden!

Eigenlijk zou ik nu het gewoon een verrassing willen laten zijn, maar mijn vriend is ook ontzettend nieuwsgierig en wil het dus heel graag weten en zei al: "desnoods doe jij je oren dicht, of ze kijken en loop jij de kamer uit" maar ja dan ken ik mezelf en ga hem uit zitten horen, dus dan wil ik het ook wel weten...

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Hahaha dat zou ik ook doen, gaan uithoren.!
    Ja wij willen sowieso die 3/4D echo laten maken, want met Björn was het nog 2D. Tsja, als ze dan op een gegeven moment vragen, willen jullie het geslacht weten.. :rolleyes: kan ik echt geen NEE zeggen. :)

Wat denk je deze keer?
    Ik denk een meisje, misschien omdat ik het graag wil om het evenwicht in huis te krijgen..maar vermoed een meid.

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ik denk ook dat wij weer een meid gaan krijgen, maar soms denk ik dat dat komt omdat ik al een meid in huis heb lopen en dat dus makkelijk is om te denken!

Gezien de bakerpraatjes en ik dus bijna niet misselijk ben zou ik een jongen moeten krijgen...

Ach ja ik zei net nog tegen me moeder: "als het maar gezond is, hoe cliche het ook klinkt" en zo zou het ook moeten zijn :D

13. Etje

Etje Actief lid

Oct 13, 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihihi............ik wil het ook weten. Met een heeeeeeeeeeeele lichte voorkeur naar een meid. Komt omdat iedereen in de familie jongens heeft. Ik wil die eerste met een meid wel zijn.

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sassa: nee, ik had niks maar mijn vriend wel.
    Wij hebben best een hele medische weg afgelegd met z'n tweetjes.
    Om kort te gaan: hij heeft reuma, Crohn en een niet werkende hypofyse waardoor hij geen hormonen aanmaakt uit zichzelf.
    Hij is gestopt met al zijn pillen voor de reuma en de Crohn (12 op een dag) om zwanger te worden en om andere hormonen te kunnen gaan gebruiken (die pillen die hij allemaal had werken tijdelijke onvruchtbaarheid in de hand, als je dan aan de andere kant hormonen gaat spuiten om zwanger te worden heeft dat natuurlijk geen zin).
    Hij is daar al een half jaar mee bezig.
    We zijn bij de fertiliteitsarts (=gyn) geweest om mijn cyclus in kaart te brengen omdat bij ons de tijd erg belangrijk is geweest, hoe langer ik niet zwanger werd, hoe langer mijn vriend zonder goede medicatie zat en dus zieker en zieker werd :(
    Maar goed, het is nu raak dus we zijn ERRRRRRUUUGG blij!
    Hij blijft nog even deze hormonen gebruiken tot ik ongeveer 20 weken op weg ben, stel je voor dat het mis gaat, hoeft hij niet weer maanden te doen om die medicatie af te bouwen en weer met de hormoonspuiten te starten!

Wat een verhaal he (hihi, erg lang!)

15. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Voorkeur is helemaal niet erg :D Tuurlijk iedereen wil toch dat het gezond is, heb nog nooit iemand horen zeggen: goh ik wil wel een kindje met het Down syndroom...
    Omdat wij al een knul hebben, zou ik het leuk vinden als dit een meid word. Als het met de pretecho toch een knul word ben ik er ook erggg blij mee, het is maar een voorkeur..en die mag je best hebben (vind ik) :)

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Tuurlijk wil je liever een kerngezonde jongen dan een ziek meisje, maar dat neemt niet weg dat het hebben van een voorkeur best kan hoor!

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Zuid Holland
    Vind ik ook, mensen doen daar soms nog steeds geshockeerd over..zo van, joh wil je een meid wees blij als het gezond is. Ja duh! Maar dat neem niet weg dat je een knul dan verstoot ofzo of dat ik histerisch gaat liggen gillen als ik een knul krijg hahahaha zou het gewoon leuk vinden..

@meisje0123, jeetje dat is ook wat met je vriend. Hopelijk zijn je 20 weken zo voorbij en kan hij zijn eigen medicatie weer slikken!

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    @ meisje0123:

Jeetje wat een verhaal zeg! Pfff wat een waslijst aan dingen heeft jou mannetje! Maar goed wel echt top dat hij dat ervoor over heeft om een gezinnetje te starten! Voelt ie al dat hij zijn medicatie niet inneemt?

En @ Patricia en Etje:

Natuurlijk mag je voorkeur hebben, maar ik denk dan meteen aan die serie van vroeger, Sisters, waar al die meiden jongensnamen kregen omdat die pa liever jongens had gehad! Hahaha stom dat ik dat meteen denk, maar ben niet veroordelend hoor!
    Wij hopen ook meer op een jongetje hoor!

19. lee74

lee74 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,031
    0
    0
    Zoetermeer
    Wow wat een boel pagina's als je een paar dagen niet gekeken hebt! Ik heb niet alles gelezen, maar wil alle meiden waarbij het mis is gegaan heel veel sterkte wensen!

Iedereen met goede echo's, heel erg gefeliciteerd! Ik heb vorige week ook alweer een echo gehad en de kleine lag flink te bewegen. Echt zo onwijs super gaaf! Volgende week hebben we de nekplooimeting. Hopelijk komt daar een positieve uitslag uit. Doen jullie dit ook? En heeft er al iemand ervaring mee?

Ik ben trouwens nog helemaal niet aangekomen... gelukkig waren de echo's goed anders had ik me vast flink zorgen gemaakt. Ik ziet in ieder geval met spanning af te wachten tot mijn broek niet meer dicht gaat... :D

Lee

20. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, de klachten zijn de laatste maanden wel wat erger geworden ja. We willen allebei heel graag een kindje, maar vooral mijn vriend was de grote 'kindervriend'. Ik had op zich ook best nog wel een paar jaar willen wachten, maar nu was de gezondheid van mijn vriend dermate stabiel dat hij die medicatie tijdelijk kon stoppen, en of dat over een jaar ofzo nog zo is, dat weten we natuurlijk niet!
    Op advies van de internist hebben we ook zaad in laten vriezen, dus mocht het in de toekomst nodig zijn, ligt er in Eindhoven een voorraadje in de diepvries! ;)

Share This Page