Hihi...ja woon in Langedijk (werk in HHW..zag ook net dat jij in HHW woont) Nee ik zit bij VK de ZON in Langedijk maar die hebben geen echo apparaat...dus dan moet ik naar de Mare of ziekenhuis. Mare is beter vertelde ze me (minder wacht tijd en beter aparaat!..) En aardige mevr.
Och ik had het met mijn bevalling, ik wilde niet veel mensen erbij hebben...lag daar immers in mijn blote kont! Maar toen het eenmaal zover was, had ik toch een aardig medisch team rond mijn bed staan...op een gegeven moment ben je zo bezig met je bevalling..echt als Lee Towers naast mijn bed had gestaan, had ik het ook best gevonden dacht alleen: dat kind moet er NU uit, en heel snellll..! @Sonja, het hartje is al vanaf 10 weken te horen horen. Zelfde dat het geslacht met 15 weken al zichtbaar is, maar ze houden 20 weken aan.. Niet iedereen is hetzelfde, en ik heb ook het hartje gehoord met de Angelsounds. Eenmalig maar, want ze hebben nog veel ruimte om rond te zwemmen. Vanaf 14 weken kan je kindje zich niet meer goed verstoppen dus is het hartje zoeken een stuk makkelijker, en garandeerbaar.
Met zun gouden microfoon en elleboogie he 8) Tsja wel een coole opkomst als je dan eenmaal geboren word, dan huil de baby zeker weten
Meiden als je het hartje niet gevonden krijgt, maak je niet al te druk. Bij mijn eerste kon de VK het hartje met 13 weken zelfs niet vinden! Met de echo (inwendig) met 11 weken had ik het gelukkig al zien kloppen en gehoord.... de VK kon het uiteindelijk pas met 15 weken horen (en de placenta lag toch echt achter). Niet gelijk in paniek raken, is niet goed voor je bloeddruk .
Hello dames! Weer een hoop gekletst, een boel over die Angelsound zag ik. Nou, daar hoef ik me nog geen 'zorgen' over te maken, hihi bij 7 weken (JAAAA VANDAAG 7 WEKEN!) kun je echt bij lange na niks horen! Ik moet het dus nog maar even doen met misselijkheid als enige bewijs van de zwangerschap!
7 weken onze jongste telg bij de juli baby's...wat gaat het snel he! Sommige van ons gaan komende week naar de 12 weken wandelen..geweldig! Nu is het ook leuk omdat Augustus achter ons zit, en straks September..dan schruiven we steeds een maandje dichterbij!
Haha, ik vind het ook wel grappig dat ik de 'jongste' ben. Anderzijds is het niet zo leuk omdat ik de komende maanden iedere keer halsreikend naar jullie zwangerschapsduur uitkijk, blijf zo een beetje een groentje he Maaaaaaar wel erg leerzaam hoor, van die 'ontwikkelde' dames om me heen!
En het zeg nog niets hoor meid, misschien beval je wel als eerste van ons allemaal Ik kijk ook altijd naar de banners van de meiden die bv 1 of 2 juli zijn uitgerekend..een weekje verder als mij, en dan denk ik: ik wil ook!
He, volgens de gyn ben ik ook op 31 juli uitgerekend. Ookal kloppen mijn dagen volgens mij niet helemaal met die van meisje0123, hihi. Wachten duurt lang, lang, lang!
@beastie, wat is de wereld klein he? Ik woonde voorheen in alkmaar, ik was dus met mijn zoon onder controle in de mare. Helaas hadden ze toen nog geen echo apparaat staan daar, moest ik dus naar het ziekenhuis (maar 1 keer hoor) Maar dat was echt een ramp. Daar moet je zo lang wachten. Het kamertje bij de mare is ook veel gezelliger (ik ben er vorig jaar geweest met mijn schoonzusje). Gelukkig heeft de verloskundige waar ik nu zit wel een eigen echoapparaat dus dat is helemaal makkelijk. Waar werk je in heerhugowaard?
Aha, nu zie ik het, 2008 is een schrikkeljaar! Ga nu voor de intake naar de Vlos, ben best een beetje zenuwachtig. Slaat nergens op natuurlijk, maar kan er niets aan doen. Brrrrr........... grtz, Penny
Kom net bij de VK vandaan... Ze vond eigenlijk dat de afspraak te vroeg stond vanweger het moeilijk vinden van het hartje, dus ik vertelde haar dat ik met de angelsound ook het hartje niet kon vinden... Toen ging ze heel goed zoeken met de doptone, ze was wel 2 minuten aan het zoeken en in ene, in het midden tegen m'n schaambeen rikketikketik! JEEEH! Ik alweer bijna in tranen natuurlijk haah... Heel gedoe nog met ziekenhuis in Amsterdam, heb hiervoor een spoedkeizersnee gehad met 3 geneacologen om m'n dochter er zo snel mogelijk uit te krijgen en zw wilt wel die gegevens hebben maar nu moet ze in een archief in amsterdam ergens gaan opvragen, ben benieuwd of het er nog is haha... Ook ziekenhuis gebeld waar ik ga bevallen, YES! ruggeprik is al aangevraagd
@ Monkeylove: misschien heb ik wel niet opgelet hoor, maar hoezo, die ruggeprik? Heb jij vervelende ervaring van vorige bevalling? Wist niet dat je dat op voorhand al aan kan geven!
Nou, bij mij dochter heb ik een spoedkeizersnede gehad maar bij mijn zoon maakte ik niet dat hormoon aan die de scherpe kantjes wegneemt. Ik heb letterlijk 19,5 uur bijna lopen gillen van de pijn :s T was echt verschrikkelijk en er was destijds geen geneacoloog in het ziekenhuis aanwezig en anesthesist of iets :s Dat heeft zo'n groot trauma opgeleverd haha dat ik nu het zekere voor het onckere wil nemen en het vantevoren al besproken is, zodat ik er niet op het moment supreme om hoef te gillen...
Slim hoor! Je hebt groot gelijk. Ik kan ook nooit zo goed tegen die fanatieke 'anti-pijnbestrijding' mensen. Waarom onnodig creperen als je met één prik van het leed af bent! Woonden we maar in Belgie, daar is het volgens mij standaard
Ow dat ze bij voorhand al een ruggeprik toezeggen is wel bijzonder, hier in NL houden ze niet zo van pijnstillers tijdens bevallingen mits het extreem is. Mijn bevalling was ook pijnlijk, heb zitten bijten in mijn hempje zeg..maar geen sec eraan gedacht om pijnstilling te vragen want wilde het zo bewust mogelijk meemaken. Nu lees ik hierboven dat jij 19,5 met je bevalling heb gelopen, mijn hele bevalling heeft nog geen 6 uur geduurd..