ow heb het hartje al gevonden! Blaas moet wel leegzijn, maar hoorde m gelukkig ff al is het wel moeilijk te vinden...
Duikster je hebt gelijk het is een zwangerschapsmand, wat ik al heb gekregen, luiers, een heel mooi pakje, een jasje, een broek, twee slaapzakjes, twee mutsjes, hydrofiele washandjes, speciale hoeslakens twee. Dat was hem geloof ik. Mn hele tafel staat nog vol met cadeau's, ik werd ook best wel emo toen ie er mee kwam het is zo'n lieverd. Mn bruinverlies was van korte duur het was ook niet heel veel, ik denk dat ik me iets te druk had gemaakt. We gaan met volle moed naar de echo dinsdag. Nina super je echo en je combitest. Ik heb dinsdag de 12 weken echo zullen ze dan ook al de combitest doen ze hebben er een half uur voor uitgetrokken of moeten ze dit eerst overleggen?
Patricia, je hebt de lijst super bijgehouden hoor, maar kan me voorstellen dat je er ff genoeg van hebt. (enne bedankt!) Vergo, wat superlief van je moeder en vriend zeg! Lekker van genieten de komende maanden. Nina, wat een superuitslag! Toch weer een geruststelling. Kwebbels, ik maak hier ook iedereen soms flink gek met mijn hormonale buien hoor. Ondanks dat ik weet dat ik onredelijk doe kan ik mezelf toch niet beheersen. Lientje, brrrrr 50 uur in de kou, hoop dat je het snel weer warm hebt. Ik heb je pbtje ontvangen hoor en ik stuur je snel ook mijn nr. (weet ik namelijk niet zo uit mijn hoofd) Ik ben vandaag heerlijk wezen shoppen. Voor mijzelf een positiespijkerbroek bij de prenatal. En voor Damian heb ik een berg kleertjes gekocht, die uitverkoop is te verleidelijk gewoon. Bij één winkel verkochten ze superleuke mexx en bfc (babyface) kleding en bij 4 stuks kreeg je 40% korting, dus ik heb flink mijn slag geslagen hihi.
Fijn te lezendat het jullie allemaal weer goed gaat. @Lientje: ik ben benieuwd of er over een maand of 9 ook extra babies geboren zullen worden En hm, ik denk dat ik mijn man ook maar het idee van een zwangerschapsmand moet bijbrengen. Maar nu iets anders, ik lees dat toch een aantal een nekplooimeting en/of combinatietest hebben gedaan. Voor mezelf zie ik dat niet zitten, waarom? Ik ben er stellig van overtuigd dat moeder natuur een eigen "selectieprocedure" heeft. Mocht er iets (levensbedrijgends) mis zijn met ons beeb, dan vertrouw ik op mijn eigen lijf. Ik zou niet extra gerustgesteld zijn als ik een testuitslag heb die gebaseerd is op statistieken. En een vruchtwaterunctie zie ik al helemaal niet zitten. Voor de pret zou ik wel een 20-weken-echo willen, maar echt als medische keuring? Ik weet gewoon niet wat ik met een ongunstige uitslag zou doen. Hoe denken/dachten jullie erover?
Het is hier al een aantal keer aan bod gekomen, en in het begin twijfelde ik nog. Maar toch besloten het niet te laten doen. De test is alleen voor down en er zijn nog zoveel andere dingen die je kindje kan hebben. Ik vind het een soort schijnveiligheid geven als de uitslag goed is, en je plezier van je zwangerschap verpesten als de uitslag slecht is.
jammer dat je nu pas 'instroomd' hier kiki maar vooruit nog maar een keertje. Zowiezo zijn er enkele hier die een kindje met down-syndroom of een chromosoom afwijking in de familie hebben of van heel dichtbij meegemaakt, wat voor hen dus duidelijk heeft gemaakt: Dit wil ik niet. Voor ons is het zo dat ik in kanker heb gehad 6 jaar terug in middels. Dit heeft best wel gevolgen gehad in die zin dat ik altijd vermoeid ben gebleven. Het grote gezin waar ik van droomde komt er dan ook zeer waarschijnlijk niet en zoals het er nu uitziet blijft het bij 1 kindje. Verder weet niemand wat de chemo allemaal beschadigd heeft etc, daarvoor is gewoon te weinig onderzoek gedaan en hoewel ik heel wat gezonde kindjes ken van wie de moeders een soortgelijke behandeling hebben gehad als ik, wil ik het gewoon weten. Ook al blijft het een kansberekening. Mocht het mis zijn (na een slechte prognose en dan verder onderzoek)dan bestaat er hier dus ook een reele kans dat wij de zwangerschap af gaan breken. En zoals ik vorige keer ook al schreef; ik had nooit verwacht dat ik zoiets zou schrijven of zelfs maar denken, maarja, in dit geval moeten we ook echt met ons verstand denken en niet alleen met gevoel... overigens hebben wij ook erg getwijfeld hoor maarja, toch doorgeslagen naar 'ja, wel doen' en voor nu voelt dat goed, hoe eng ook strakjes de 31ste!
Zijn er hier al meiden bezig trouwens met het uitzoeken van het kraambureau en voor wie heb je gekozen en waarom ? ik heb deze vraag aleens los in en topic gesteld maar ben ook wel benieuwd naar jullie reacties! Zelf neig ik momenteel naar kraamzorgbureau DAT , maar in januari beslis ik definitief eventueel in overleg met de vlos.
Ja ik heb de mijne al uitgezocht! Kraamzorg het groene kruis! En waarom.. Mijn zus is hier kraamverzorgster! En die komt dan bij ons!
Nou het gaat hier verder allemaal goed! Heb mijn banner even aangepast.. Ben een weekje korter als de vorige banner haha.. Maar we zijn alweer 9 weken! Geweldig! Kijken echt uit naar de tweede echo op 3 jan! en als dat allemaal goed is gaan we in januari een dag naar hoogeveen naar Babypark! Heerlijk rondneuzen! Hoe is het hier verder?
Hoi allemaal! Nou ik hoop dat iedereen een leuke zaterdag heeft gehad! Wij hebben besloten om geen nekplooimeting te doen of iets dergelijks. Wij willen gewoon genieten en we gaan er van uit dat ons kindje gezond is! Of ik al een kraambureau heb geregeld? Nee Ik moet zelfs nog de verzekering ook regelen, maar ik wil dat samen met mijn vriend doen. En aangezien hij nou een week langer voor zijn werk weg is...Dat doen we dus volgende week als hij thuis komt!
Ik lees overal over de verzekering inlichten, ik heb dat eigenlijk nooit gedaan bij mijn vorige zwangerschap. Zou ook eigenlijk niet weten waarom? Enigste is dat ik met 6 mnd het kraampakket aangevraagd heb (wat ik trouwens niet eens heb gebruikt) Kraamzorg heb ik ook nog niet geregeld, eerst de 12 weken maar voorbij zijn. Denk dat het hetzelfde bureau gaat worden als bij Damian, volgens mij is er ook geen andere hier in de buurt.
Wij kregen bij de intake van de vlos al 4 verschillende folders mee had ik ook geen idee van! En op internet zag ik er dat er nog 2 of 3 meer zaten waar ik terecht kon.. keuze genoeg dus hier... maarja, bijna randstad dus das misschien anders...
Ik moest wel de verzekering inlichten en hun kijken dan of het kraamcentrum van je keus aangesloten is bij hun verzekering, bij mij was dat het geval, volgens mij is dat ook nieuw hoor, je kan het even opzoeken op de site van je zorgverzekeraar...
Hallo ik mag me ook aanmelden ik ga ook een juli mama worden! Woensdag de 1e echo dus dan zullen we zeker weten wanneer ik uitgerekent ben Iedereen een hele fijne zwangerschap gewenst!
kdvjuffie welkom! Kiki: wij gaan ook geen nekplooimeting doen en wel om dezelfde reden als jullie. kraamzorg heb ik al aangevraagd. Wij doen dat bij Thebe. Bureau staat hier in de omgeving goed bekend. Overigens ga ik wel aangeven dat ik de KV die ik bij Nick heb gehad perse niet wil. Dat klikte namelijk totaal niet. Als ik ergens een hekel aan heb is als mijn man genegeerd word en dat deed zij. Ik heb bij de verzekering aangegeven en zij sluiten dit verder kort met Thebe, dus vandaar de verzekering inlichten. En hier adviseren ze het vroeg te doen. Vorige jaar zat ik in de decemberdrukte met bevallen en nu zitten we in de vakantieperiode....wat een timing he! Niesje: hoe ga jij dat doen met een kinderwagen? ga je een dubbele kopen. Want jij hebt er straks ook twee vrij vlot op elkaar, hoewel Damian al weer een half jaar ouder is dan Nick.
Goedenavond! Ik heb nog niks gelezen hoor dus het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar dat haal ik later wel even in Maar ik heb een vraag aan de mensen met angelsound: Ik heb hem ook gekocht , maar hoe weerkt dat nou want ik doen er creme op maar dat ding kan toch krijse, er komt een heel schel geluid uit als je ermee zoet dat ik hem niet meer op voluit durf te zetten omdat ik anders door het plafond heen spring En waar moet ik ongeveer zoeken? Ik las boven het schaambotje, maar ik heb geen idee waar dat is Bedankt alvast
Nou bloem ik heb hetzelfde ik heb hem ook gekocht maar ik hoor helemaal niets, ik wacht eerst wel op mn echo dinsdag dan weet ik waar ik ongeveer moet zoeken. Ik heb het via mn verzekering een kraambureau uitgezocht, en de bevestiging is al binnen het wordt kraamzorg de waarden in het gooi.