Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Dat leek mij ook erg leuk, maar ik vind het verschrikkelijk moeilijk om een naam te kiezen die bij onze baby 'past'. Ik heb zelf wel al een paar mooie namen, maar die vindt mijn man nog niet zo leuk. Ik heb voor mijzelf wel een paar regels:
    - het moet een korte naam zijn, niet langer als twee lettergrepen (omdat ik dat mooi vind en omdat we een lange achternaam hebben).
    - het moet een nederlandse naam zijn
    - het moet niet eindigen op een 'a' of op een 's'

In onze toekomstige babykamer ligt nu laminaat, dat ligt op de gehele bovenverdieping en dat laat ik gewoon liggen.
    En sinds kort hebben we ook een weblog gemaakt, alleen is die nog maar bij een paar mensen bekend.

2. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    @ Monkeylove, ja het is na al het gerommel van de week een stukje rustiger geworden.
    Vind het erg jammer dat het op deze manier is gegaan.
    Ik hoop dat mensen in het vervolg gewoon gelijk zeggen wat ze ergens van vinden.
    En het meest jammere van dit alles vind ik dat nu sommige mensen zich niet meer lekker voelen bij dit topic.
    (Dus Patricia, laat je niet ontmoedigen hoor!)

Over de babykamer hoef ik niet na te denken gelukkig, want de baby komt in Damian's kamer.
    En Damian krijgt een nieuw kamertje, we weten het nog niet precies maar het word waarschijnlijk iets met vissen.

Over namen ga ik pas nadenken na de 20 weken echo. Dat scheelt in ieder geval al een stukje.

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Zo, net de kerstboom maar even gehaald en meteen volgehangen, is dat ook weer gebeurd...

Ik heb al een meisjesnaam, jongensnaam meot ik nog wel even over nadenken, maar denk dat ik dat na 11 Februari actief kan doen...

Ik heb laminaat in de babykamer liggen en dat blijft liggen en dan die ik een wit versuisteringsgordijn met van die doorzichtige gordijnen erover, misschien een beetje limetint...

4. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Monkeylove, krijg je alleen nog maar een 20 weken echo en geen 12 weken echo meer?

5. monkeylove

jah helaas :( , heb er 1 met 8 weken gehad vanwege die ma en that's it...
    Nou jah, gelukkig hoor ik met de angelsound wel het hartje van de kleine al is het moeilijk te vinden... Ik heb het wel gevraagd bij de VK maar als er geen reden verder is dan is het niet nodig helaas, dus maar wachten tot 11 Februari...

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames,

Hier ben ik nogmaals, vorige keer was al een hele tijd terug...
    Maar ik ben er al bijna van overtuigd dat dit een zwangerschap is die ik tot het einde uit mag dragen.
    Vandaar dat ik me tot nu toe nog niet te vaak heb laten horen.
    Maar we zijn nu ruim 8 weken, en we hebben een echo gehad met een kloppend hartje, was echt geweldig! sinds deze echo weten we ook hoe lang we zwanger zijn, en die gegevens heb ik via een pb doorgegeven, dus die staat er vast binnekort bij.

groetjes simone

7. monkeylove

Gefeliciteerd Simone!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat gek monkeylove... je hebt toch recht op een termijnecho? Ik neem aan dat die eerste een medische indicatie was. Jammer dat ze er niet zo scheutig mee zijn.
    Ik verwachtte juist dat ik de termijnecho ook niet kreeg omdat ik de nekplooimeting laat doen, dus dat ze dat samen zouden doen, maar nee zei ze: Je hebt er recht op hoor, dus je mag het wel tegelijk laten doen, maar dat hoeft niet!
    Jammer hoor!

9. monkeylove

ah ik vind het ook jammer, maar jah niet aan te doen...

ow ik krijg vast een jongen!
    In Joegoslavië doet ook een bakerpraatje de ronde: Als de zwanger vrouw een haat ten opzichte van een bepaalde vrouw bij zich draagt, dan krijgt ze een meisje. Heeft de zwangere vrouw nu een haat tegen een bepaalde man, dan zal zij een jongetje baren.

Whahah 3x raden welke bepaalde man ik haat :evil:

10. monkeylove

2 weken geleden kreeg ik voor 67% een jongen en nu voor 83% een jongen

11. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Goed, ik ga er toch nog maar weer eens over hebben.

Ik krijg heel erg sterk het gevoel dat sommige meiden mij er o.a. ook op aankijken dat de meiden die een miskraam hebben gehad hier niet meer zijn en dat sommige meiden zich hier niet meer op hun gemak voelen.
    Misschien heb ik het fout, maar zo voel ik het.
    Ik heb toen gewoon mijn mening gegeven, dat mag toch? Ik wilde niemand wegjagen, de meiden waren van harte welkom, maar ik wilde wel aangeven dat ik,maar misschien anderen, het ook moeilijk zouden vinden om zich te uiten omdat we hun niet verdrietig wilden maken.

En ook ik voel me de laatste tijd hier niet meer op mijn gemak...

12. monkeylove

Veraatje, die intentie heb je absoluut niet gegeven, niet bij mij in elk geval hoor, gewoon lekker blijven komen en over je zwangerschap kletsen, straks wordt dit een heel dood topic terwijl we nog zo lang zwanger zijn met zijn allen...
    Die meiden hebben nu hun eigen plekje en vind het leuk om van ze te horen hoe het gaat, maar de zwangeren moeten lekker blijven hoor, ik kan me er gelukkig nooit zo druk om maken.
    Dus voel je lekker op je gemak want je hoort hier thuis met je bijna 12 weken zwangerschap en ik ook bijna 12 weken... JEEEEEEEEEEH!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Niet te veel piekeren veraatje :) na zo'n rottige discussie met zoveel mensen (wat eigenlijk zowiezo niet te doen als je het schrijft omdat je geen gezichten ziet) duurt het even voor de sfeer weer terug is. En daarbij, een aantal van de meiden die afgevallen is, waren hele drukke posters hier. Dus logisch dat het rustiger is. En Misschien is dat voor anderen juist weer een voordeel, dat ze het nu ietsje beter kunnen volgen? Ik verwijt niemand iets hoor :) en denk dat juist als we het gewoon even laten zoals het is en het er niet meer over hebben dat het dan prima is. Dan komt het vanzelf weer goed allemaal.
    Ennuh; hoe vaak ik het zelf ook doe: Probeer niet te bedenken wat anderen denken, want 9 van de 10 x zit je er dan toch naast. Probeer je te focussen op de leuke dingen!
    Alles omtrent het vorige is uitgepraat en de lucht geklaart... écht! En de restjes die misschien voor je gevoel blijven zitten, die slijten vanzelf wel weg. Ik kan me voorstellen dat dit niet in 1 x vergeten kan worden, dus geef het even tijd.
    En echt, maak je niet druk :) - hoewel ik weet dat dat bij veel vrouwen een eigenschap is.. en misschien wordt dat nog wel versterkt door die gekke hormonen en de vermoeidheid nu!
    Maar ik geloof echt niet dat er meiden zijn die anderen iets verwijten hoor :)

(((veraartje)))

liefs athina

ps en dit geld ook voor de anderen meiden die hetzelfde idee hebben als veraatje hoor :)

14. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Thanx Monkeylove en Athina, voel me nu weer wat beter!
    Ik weet van mijzelf dat ik een enorme piekeraar ben, dat ik heel snel voor anderen in ga vullen wat zij denken, en dat ik me heel snel aangesproken voel.
    Ik zal proberen het te vergeten en weer verder gaan. Ik hoop alleen dat Patricia hier ook snel weerkomt!

15. monkeylove

Patricia had het geloof ik erg druk de komende dagen dus die zou wat minder online komen...

16. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    hoi hoi!

Ik ben dr ook nog wel hoor :p ben ook niet van plan om weg te blijven, en om eerlijk te zijn is de hele discussie aan mij voorbij gegaan..

Ik vind gewoon dat iedereen lekker moet kunnen komen, en of het nou goed gaat/ging of niet, doe waar je je lekker bij voelt! en verder? het is maar een forum, niet te druk om maken ;)

Volgens de bakkerspraatjes moest ik :
    "snoezig roze en jurkjes gaan kopen" 61 % kans op een meisje, nou jah ik weet het niet, mijn eigen theorie er over is vrij onlogisch, maar het komt er op neer, ik denk altijd het tegen overgestelde :D dus nu denk ik eigenlijk dat het een jongetje word, dus zou het (als mn eigen stomme theorie klopt) een meisje moeten worden, snappie? haha

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi jij probeert ook alvast jezelf te beschermen door er niet te veel op te rekenen dat het het 1 wordt, dus ga je maar weer vanuit dat het altijd andersom is :) zoiets? Heb ik ook wel een beetje hoor :)

18. monkeylove

Ik heb wel een "jongensgevoel" haha

19. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    haha nee,

Het is meer als ik denk, het word vást een jongetje, dat het een meisje word,
    bijv bij kennisen enzo, zelfs bij mn eigen zoontje dacht ik dat het een meisje werd.

dus een verkeerd om theorie ;)

en nu denk ik dus, waarom geen idee, dat het een klein ventje word... maar jah eigenlijk weet je het pas zeker als het op de wereld staat :D

20. monkeylove

Wat denk je dat het bij mij wordt anno niem :p

Deel Deze Pagina