qua positie kleding ben ik bij prenatal en miss etam geslaagd. heb nog bij de c&a gekeken, maar vond ik 3x niks en de v&d en h&m hebben geen positiekleding in emmen.
Grappig want bij ons verkoopt de C&A juist geen positiekleding, denk dat het ook per winkel verschil of dat ze er wel genoeg van verkopen!
Hier mijn bericht van de echo, alles zag er heel goed uit, ze zwaaide direct naar ons en ze bewogen als een gek. De hartjes klopte hartstikke hard. Ik hoef niet meer terug te komen in het zh en 8 jan mag ik naar de verloskunde. Ik moet alleen deze week beslissen of ik een combinatietest wil laten doen (ik moet hem wel zelf betalen) wat zouden jullie doen?
Tja, ik doe 'm wel. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen 'm niet doen. Mijn vriend heeft een behoorlijk medisch verleden, dus wij willen voor zover mogelijk (en voor zover het de zwangerschap niet kan beinvloeden) alles uitsluiten. Maar doen dus geen vlokkentest / punctie want dat vergroot de kans op een MK.
Thura wat een vervelend nieuws hoop dat je toch goed nieuws krijgt. andere meiden met een goed echo...hartstikke goed @Etje, ik heb bij mijn eerste zw gym gedaan, voornamelijk omdat ik erg weinig mensen om me heen had die of zwanger waren of kleine kinderen hadden. De lessen zelf vond ik niet zo nuttig, alleen het kletsen met de dames onderling was erg fijn omdat je toch vaak in dezelfde periode bent uitgerekend en je kent elkaars kwaaltje...een feest der herkenning en heb er 2 vriendinnen aan over gehouden. Ook heb we vrienden over gehouden aan de periode dat we in het ziekenhuis lagen, zij en ik lagen tegenover elkaar omdat onze kindjes op de neonatalogie lagen. Het zijn nu hele goede vrienden van ons geworden. Verder niet veel online geweest. Van het weekend buikgriep gehad..getver! was gelukkig maar 1 dag en gister weer hartstikke druk. Gister wezen bloedprikken, 7 buisjes! Jemig en weer konden ze mijn ader niet vinden. dus ze haalde er iemand bij die wat beter was in het opsporen van 'rollende' aders! Over een half uur staat de eerste visite op de stoep. Steijn is vandaag 1 geworden net een geweldige taart opgehaald bij de Hema, met zijn foto erop. Probeer het 1 dezer dagen even op zijn website te plaatsen.
ze heeft me inderdaad nog teruggebeld, dat was wel erg fijn. Het bleek dat het echobureau geen direct contact had opgenomen, en alleen een aantekening in het dossier gemaakt heeft. Dat betekent dat er wel wat reden is tot zorg, maar dat er geen accuute problemen zijn. Ik heb wel weinig vruchtwater, maar niet alarmerend, zogezegd. Ik ben wel heel erg geschrokken, en er is nog steeds een verhoogde kans, maar niet een half, gelukkig. We moeten maar afwachten en ik ga proberen mijn zinnen te verzetten en rustig aan te doen.
Thura, fijn dat het geen acute problemen zijn. Het kan nog alle kanten op hoor. Je zult inderdaad wel flink geschrokken zijn. Ik kom ook net terug van mijn 2e echo. Alles ziet er prima uit, termijn op precies 10 weken en een vrolijk zwaaiend kleintje! Nu valt er zoveel last van mijn schouders pffff. Ik ga morgen wel een afspraak maken voor een combi-test. Vanwege mijn leeftijd is dit toch wel belangrijk. Mocht de uitslag hiervan een grote kans op afwijkingen geven gaan we ook voor de VP. Meiden die nog moeten vandaag en morgen: Met goed nieuws terugkomen hoor Groetjes Minka
Weet iemand van jullie wanneer je met enige 'zekerheid' kunt zeggen wat het gaat worden op basis van een echo? Ik was net weer even tussen de bedrijven door in een babywinkel, en denk je dat ik ook maar iets neutraals, leuks en niet 'winter'-achtigs kon vinden? Nee dus... Dus ik koop nog maar niet te veel kleertjes, vind het veel te leuk om straks echte meisjes- of jongetjes kleertjes te kopen!
Ik heb de 1e echo gehad! Wat bijzonder zeg..ik kan er niet over uit. Ik zit de hele dag te smilen. Een mooi bewegend klein mensje...Wat prachtig!
Thura, ik duim voor je hoor. Maar gelukkig is het minder heftig als ze eerst zeiden! Ik wil graag thuis bevallen. Als het gaat, want Chris was dik 2 weken overtijd en dan moet je sowieso naar het ZH om de bevalling op te wekken. Toen hij eenmaal kwam was het overigens zo gepiept. Dus bang voor de bevalling ben ik niet. Maar het wachten op de bevalling en de behandelingen om het aan de gang te krijgen vond ik niet zo leuk. Het hele ziekenhuisgebeuren vond ik erg ongezellig overigens. Daarom hoop ik dat het thuis kan gebeuren. De bende wordt door de kraamzorg opgeruimd en de begeleiding is naar ik hoop beter dan ik het ziekenhuis. Het was superdruk toen ik moest bevallen en er was geen zuster te bekennen. Niet geslapen want de adrenaline giert nog door je lichaam, maar niks kunnen doen omdat je rekening moet houden met de zaal. Nee voor mij liever thuis dus. Maar als het niet anders is vind ik het geen ramp. Alleen minder leuk. Liefs, Lientje
hallo allemaal, gefeliciteerd voor diegene met een mooie echo vandaag (en de afgelopen tijd!). Ik heb al even niks meer geplaatst, maar wel steeds meegelezen. Gisteren en eergisteren ziek geweest, vandaag beetje slapjes. Het was zelfs zo erg dat ik na een bok van mn paard gelijk ben afgestapt omdat ik bang was om te vallen. En dat terwijl ik nooit zo'n scheiterd ben, en mn paard hatstikke braaf is! Maar goed, ik wil nu echt geen risico met vallen nemen. Morgen mn eerste echo! erg spannend! Krijg wel een beetje de zenuwen nu hoor! hadden jullie dat ook of ben ik toch een beetje een watje?!
@ Memoiikke: ik denk dat iedereen een eerste echo hartstikke spannend vind! Ik in ieder geval ook! En bij mij was het nog hartstikke pril, net 7 weken toen ik 'm kreeg! HEEEEL veel succes, en probeer er een beetje van te genieten want het is HARTSTIKKE bijzonder!
ja dankjewel! ga er zeker van genieten als alles goed is, maar daar gaan we voorlopig gewoon nog vanuit!
Nou ik heb geprobeerd alles bij te lezen maar heb niet alles onthouden dus als ik mensen vergeet,vergeeft me Thura: gelukkig valt het toch mee inderdaad maar het is schrikken! Alle echodames met een goede echo/uitslag: Gefeliciteerd Ook de dames die de 12 weken zijn gepasseerd gefeliciteerd Athina: Gefeliciteerd met je goede prestatie voor je zwem diploma! Ik ben best wel bang voor de bevalling, bang dat ik een knip moet krijgen bijvoorbeeld of erger nog een keizersnede Ik ben ook best bang dat mijn vriend er niet bij kan zijn omdat hij door zijn werk veel in het buitenland is. Hij heeft me wel verzekerd dat hij als de uitgerekende datum in de buurt komt hij dicht bij huis blijft Had vanacht ook een hele rare droom. Ik droomde dat ik al bevallen was en dat ik me kindje nergens kon vinden Was echt geen leuke droom Ook nog eens gigantisch verslapen omdat ik zo diep aan het slapen was
Hallo meiden, Pfff ehm 60 pagina's terug lezen ga ik niet redden! Druk druk druk gehad afgelopen week dus ben ook niet zo vaak online, maar goed! @ kwebbels: ik heb ook nachtmerries tijdens mijn zwangerschap, had ik overigens ook tijdens mijn vorige zwangerschap! Je bent toch bezig met moeder worden en bent bang dat je faalt misschien, hoop dat ze gauw verdwijnen! Ik droom steeds over de dood, maar iemand heeft mij eens verteld dat dat komt omdat je bezig bent met een nieuw leven... Maar ja wel naar hoor zo wakker schrikken elke nacht! Ik ben overigens ook doodsbenauwd voor de bevalling! Ik heb bij mijn dochter een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging dus ik weet niet eens wat weeen zijn, wat persen is, wat inscheuren of knippen is het idee doet me al peentjes zweten! Ik denk er maar niet aan en hoop dat als het moment daar is het ook lekker soepel mag verlopen! Maar goed ik heb al eens eerder gezegd, ik vermoed dat dit weer een stuitligging word gezien ik een gekantelde baarmoeder heb. Denk dat het daarmee te maken heb gehad?! Hoe is het hier verder? Zag dat er enig onenigheid was van de week? Of kom ik nu als spuitelf aanzetten?
Meiden fijn om te horen dat het met de echo's goed is gegaan vandaag! Nu ik de ervaring heb van mijn vorige bevalling zijn er wel twee dingen die ik van te voren ga afspreken of doen: 1. WARME sokken aantrekken! bbbrrr ik had koude voeten, en het was echt geen koude dag ofso..maar door het constant liggen, leek het of mijn voeten op een gegeven moment bevroren! 2. Ze hoeven mij niet te verwittigen als ze gaan inknippen! Als het nodig is, gewoon wachten op een wee en knippen! Met Björn lag de schaar al klaar omdat hij met de vacuum kwam, toen zei de gyneacoloog: bij de volgende wee ga ik waarschijnlijk een knip zetten. WHAAAAAAAAAAA NIET ZEGGEN! gelukkig was het achteraf niet nodig en ben ik ook niet ingescheurd. Maar dit x zal ik het van te voren zeggen, Don't talk just do it!... Nou we hebben net gegeten en alles afgeruimd, nu snel douchen en omkleden want vanavond hebben we in de kerk hier de kerstviering van Björn's school...ze gaan als engeltjes bijna geloofwaardig hahaha. Heb er wel zin in, altijd leuk sfeertje met al die kindjes en ouders.
Zo, mijn werkdag zit er weer op! Pfff @Thura; Tjeempie ik zal extra voor je duimen! @Memoiikke; ik moet morgen ook voor mijn eerste echo! Moet je vertellen dat ik ook in de zenuwen zit hoor... Geen aanwijzingen ofzo dat het niet goed zit, maar gewoon, het is allemaal zo nieuw en spannend.. Probeer er nu even niet te veel aan te denken maar stiekum zit ik 'm wel te knijpen hoor :-$ Ik zal aan je denken morgen @Evi27& Minka; Hoezeeeee! Ben blij voor jullie! (en voor alle andere goeie-echo-dames natuurlijk) @meisje0123; ik lees even mee met je vraag "wanneer je met enige 'zekerheid' kunt zeggen wat het gaat worden op basis van een echo".. Ook erg benieuwd naar, wij willen het ook graag weten namelijk. En wat het klertjes kopen betreft, kan je straks lekker helemaal losgaan hihi Wat de bevalling betreft, bij mijn moeder is alles vrij soepeltjes verlopen dus ik hoop dat ik dat een beetje geërft heb haha Heb vrij brede heupen en ik heb vaak gehoord dat dat in je voordeel kan werken. Maar ik laat me wel verrassen, heb een vrij hoge pijngrens (zeg ik nu ) en heb altijd geroepen dat ik niet ga gillen en krijssen enzo. Beetje ala die Tanja (toch?) uit BigBrother een paar jaar terug, vond ik wel een mooi voorbeeld. Die was ook vrij relaxt, op die ene kreet na dan... Ik weet trouwens toch niet of gillen echt helpt? (mensen met ervaring, zeg ik nu iets doms?) Maar zoals ik al zei, ik laat me wel verrassen, geef me er gewoon aan over en we zien wel (oeh klinkt dat ff stoer whahaha)
Heupen hebben helaas niets te maken met eventueel een bevalling, het gaat om je bekken en hoever die kan openen meid Iemand van 120 kilo kan hele smalle bekkens hebben en niet de mogelijkheid hebben om een natuurlijk een kind te baren, iemand van 50 kilo kan dat bv door de bekkens weer wel.. En gillen heeft geen zin, het put je alleen maar uit...ze zullen ook tegen je zeggen je zoveel mogelijk op de bevalling te richten en niet te gillen. Ik hou niet van gillen want dan krijg ik hoofdpijn..ik heb ook helemaal niet gegild..ik was alleen een beetje een bitch tijdens de bevalling
Hahaha bij mijn schoonmoeder zei de gynacoloog: "je hebt niet gegilt toen je het maakte, dus je gaat ook niet gillen als het eruit komt" Nou denk niet dat iemand dat tegen mij moet zeggen in the heath of the moment om het zo maar te zeggen, maar vond hem wel komisch!