@etje ik ga wel 15 april, een beetje voorlichting is altijd handig. Het hangt aangeplakt in de wachtkamer van de gyn in het elkerliek.
Nou, ik ga niet mee naar het Elkerliek, ik ga denk ik in het MMC bevallen (locatie Veldhoven). Jammer, leek me wel leuk, zo'n voorlichtingsavond! @ de echo-dames: veel succes vandaag!
Doen ze dat in het mmc dan ook niet ? Ik heb zelf in Dordrecht een tijdje bij bureau patientenvoorlichting gewerkt en daar was het ook in beiden ziekenhuis (zwijndrecht hoort daar ook bij) ; iedere 2 maanden ofzo voorlichtingsavond en een kijkje nemen in de verloskamers enzo, zodat je toch ook een beetje wist hoe de gang van zaken is in het ziekenhuis waar je bevalt. Ik zal zelf ook weleens gaan kijken trouwens, misschien kan ik er iets over vinden op de website van het ziekenhuis waar ik ga / wil bevallen.
Ikke denk ik niet, ben er al 2 keer bevallen. En dat beviel goed , hihihi flauw he? Mijn datum is trouwens 2 dagen later geworden, maar ik mag over 2 weken nog een keer terug komen. En dan kijken ze nog een keer of dat wel klopt. Dus ik laat het nog maar even zo tot de volgende echo. Ben al helemaal verliefd op mijn kleintje. Hij was zo grappig . Was het maar al juli, zucht..... Echo-dames: veel plezier en met goede berichten terugkomen. xxx
Joepie ik zie net op de site van het ziekenhuis -na een heleboel interessante info te hebben gelezen- dat ze een bad hebben om de weeen op te vangen . Oke, dat is nog wel geen badbevalling, maar het is al heel wat ! Vooral omdat van de 2 ziekenhuizen die bij elkaar horen, ze op de kleinste locatie van de 2 ze dus dat bad hebben . Nu maar hopen dat er niet meer liefhebbers zijn op dat moment haha. Wat alleen wat minder is, is dat er voor juli geen voorlichtingsavond meer op die locatie . Dus ik moet -of naar het andere ziekenhuis voor de info avond, maar dan zie ik de verloskamers dus niet -of ze hebben de agenda gewoon nog niet goed bijgehouden dat kan natuurlijk ook . Ik hoop maar op het laatste. Goh, we moeten nog zo lang maar ineens komt zelfs dat dichtbij hihi.
O ja Etje, er is bij elke verloskamer een badkamer aanwezig. En volgens mij allemaal met een bad. xxx
hey meiden ik kom net bij de verloskundige vandaan. en alles was volgens haar, baarmoeder lag goed op de tijd dat ik zwanger ben en volgende week weet ik dus of t helemaal goed is met de kleine. maar ik heb er alle vertrouwen in. ik heb zon leuk toddelapje gehad waar t kindje op kan sabbelen en een heleboel boekjes en tijdschriften. meiden met een echo succes vandaag en met goed nieuws terug komen ik ben weer ff pitten liefs susanne
Goedemorgen juli mama's, Hoe gaat het hier? Ik zie dat er zelfs al nekplooimetingen op het programma staan vandaag. Het gaat hard zeg! Heel veel succes vandaag met de echo's. Vanochtend zijn de bij mij gearriveerd. Stipt op tijd, dat wel. Dat maakt het dubbel. Had het heel fijn gevonden als ik direct weer zwanger was, maar ik weet ook dat mijn lijf zich goed hersteld heeft. Mijn buik is nu ook weer plat. Ben nu helemaal voor een volgende ronde en ik kan dit weekend een wijntje bij het eten drinken, want de schoonfamilie schenkt graag wijntjes bij het eten (zit het komend weekend een lang weekend met schoonfamilie in een huisje op de veluwe). Wel het gevoel dat dit een heftige ongesteldheid wordt vanwege de buikpijn. Kerstknuffels voor iedereen hier. Caro
meiden over anderhalf uur mijn eerste echo en ik heb echt kriebels in me buik. De angst of alles wel goed zal zitten etc..... heb ook heel slecht geslapen vannacht en was ook erg misselijk vanmorgen. Ik zit nu al te trillen dus dat zal wat zijn als ik straks op die tafel lig.
@susanne, goed om te horen dat alles lekker ging bij de Vlos. Nog eventjes wachten en dan zie je je spruit! @Caro, aahhh das jammer, maar aan de andere kant ook fijn om te weten dat je lichaam het weer snel oppik, was je cyclus erg lang..? @Mila24, ik duim met je mee..en ja de eerste echo is spannend he! Succes!
succes meid! Ik merk zelf dat de misselijkheid bij mij ook weer toeneemt als ik te veel doe, of bij stress.. balen is dat, voel je je al wat minder komt die misselijkheid er ook nog eens bij opzetten. Maar oke, over een uurtje ga je hopelijk jullie ukkie zien! succes sterkte en geniet er van! Ik duim voor een mooi sterk kloppend hartje meid! natuurlijk ook voor de anderen die vandaag een echo krijgen! en voor een goede uitslag van de nekplooimeting (ik weet niet meer wie eventjes..)
29 dagen, helemaal back to normal. Hoewel de ongie op zich wat grillig is. Normaal is het aaneengesloten bloeden en nu steeds met tussenpozen. @Misselijke meiden; jullie hcg is flink actief. Dat is alleen maar een goed teken. Veel succes iedereen.
hoi allemaal, Nou, het is nu 3 dagen verder en het kindje is er nog steeds niet uitgevallen... Langzaam begin ik er weer een beetje vertrouwen in te krijgen. Ik kan me ook gewoon zo slecht voorstellen dat ik dit kindje niet krijg... Zit niet in mijn systeem. Ik praat er veel tegen, zeg dat ze/hij het vol moet houden, door moet zetten, en herinner mezelf er aan dat het hartje klopt! Durf zelfs alweer een beetje na te denken over kleertjes en kamertjes en namen. Hebben jullie al namen? Ik weet de meisjesnaam al vanaf het begin. Het gekke is dat dat een andere is dan die ik altijd dacht te gaan geven. Is het trouwens gebruikelijk dat hier te vertellen, of houden we dat liever voor onszelf?
Thura, blij te horen dat het al wat beter met je gaat...hou de moed erin meid! Wij hebben de namen ook al, al twijfelen we nu weer tussen twee namen voor een knul...zijn ook ZOVEEL leuke namen! Ik heb er geen moeite mee om het hier te vertellen, we kennen elkaar niet prive dus al zou je een naam overnemen...lig ik daar geen nacht van wakker! Wij hebben zoals bij Björn wel voor drie namen gekozen.
Fijn om te horen thura! Over de naam: dat moet je zelf weten . Ik heb zoiets van: het geslacht dat mogen jullie in elk geval wel weten, hoewel we nog niet helemaal zeker weten of we dat verder rond gaan vertellen (ik kan moeilijk m'n mond houden!) , de naam houden we zowiezo stil, maar ik ben zelf nogal wisselvallig, dus vandaar dat ik het hier ook niet ga vertellen denk ik (denk ik nu), de meisjesnaam die wij hebben momenteel is heel anders dan ik altijd in gedachten heb gehad, of anders dan de diverse namen die inmiddels voorbij gekomen zijn hihi. Ik ben alleen heel erg aan het dubben over de 2e naam, ik wil verschrikkelijk graag mijn vader vernoemen en als het een mooie 2e naam is, vind mijn man dat ook wel best, maar er zijn weinig mooie naam te verzinnen vind ik die afgeleid zijn van Leo . Ik kom niet verder dan Leona voor een meisje (klinkt misschien wat vreemd, maar ik vind het mooi klinken bij meisjesnamen eindigend op 'ne' of 'le') . Voor een jongen weten we het dus helemaal niet. Alle andere vormen j/m vinden we niet echt wat; dus leonie, leon, leonne, cleo valen af en veel meer variaties weet ik (nog) niet. Achja, vanaf 20 weken wordt het makkelijker in die zin dat we dan gericht kunnen gaan zoeken naar een jongens of meisjes naam. Nouja, namen! Maar ik ben in elk geval niet bang voor meelezer ofzo wij kletsen toch te veel niemand die dat bij kan en wil houden als ze niet zelf meetypen hihi
Wij hadden eerst voor een meisje Chloë in gedachten, totdat er pas iemand beviel van een meisje en haar dochter zo noemde. Toen hoorde ik een andere dame zeggen: ja het is een meid, maar zon moeilijke naam...iets met klooien ofso. Die naam hebben we dus gelijk geschapt hahahaha! Nu krijg een meisje een spaanse naam.
Ik ben al wel aan het nadenken over namen, maar heb nog niet echt wat leuks! Hebben we ook nog wel de tijd voor! Meiden voor de echo vandaag veeeeeeeeeeel succes! Ik ga nu ff de hond uitlaten in de kou, bah. heb gewoon 3 truien aan! haha. Hebben jullie het ook zo koud vandaag? gr mayo
Thura: Fijn dat het beter gaat met je MEIDEN! Ik heb eindelijk het hartje gevonden Ik ben zo blij, toch even en bevestiging Had het nooit verwacht omdat ik het al een paar keer had geprobeerd, maar ineenkeer hoorde ik een treintje voor bijkomen in de verte, WOEHOEOEOEOE