Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik wil bij deze iedereen alvast ene fijne jaarwisseling toewensen moet morgen werken dus dna komt er niks van

2. Mrietje: de meeste kazen kun je gewoon eten net als brie die in nl gemaakt is bevat meestal geen rauwe melk.
    alleen veel boerenkazen wel, wist ik eerst ook niet maar toen ik zwanger was van Steijn werd me dat verteld door de kaasboer op de markt, dus daar altijd even naar vragen als je die kaas wilt kopen.

Ik heb trouwens erg slecht geslapen, werd vannacht wakker en kon me niet meer omdraaien. Ik denk dat ik te lang op mijn zij heb gelegen en alles was verkrampt. eng en het deed ontzettend pijn. Mijn vriend een warme kruik halen en daarna ging het langzaam beter maar durfde niet meer op doe zij te gaan liggen :oops:

Iedereen vast een mooi nieuwjaar gewenst :)

3. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Ik heb flink van de Parmezaanse kaas gegeten totdat ik vorige week het etiket zag. Gemaakt van rauwmelkse kaas Schrok me rot en ben op internet gaan zoeken. Harde rauwmelkse kazen schijnen wel te mogen, maar de zachte soorten niet. Ik eet het nu toch maar niet meer en ga het volgende week even navragen bij de verloskundige.

Ik voel ook af en toe iets. Volgens de echoscopiste heb ik een voorliggende placenta met gevolg dat je de baby later voelt, maar toch, ik weet het zeker. Weer een vraag voor de verloskundige, dus en ondertussen geniet ik van die plopjes af en toe.

Susanne, fijn dat je geen bloedingen meer hebt. Misschien kunnen de bloedingen die je hebt gehad ook met de placentaligging te maken hebben. Ik heb gelezen dat je bij een voorliggende placenta ook meer kans hebt op bloedingen, met name na de sex.

Nou dames allemaal een fijne jaarwisseling. Ik mag van mezelf een klein glaasje champagne en kijk daar nu al heel erg naar uit.

Groetjes Nin0

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    he wat naar Christea, zo'n nacht. Dan denk je volgens mij ook: nu al? Dat had ik tenminste wel vanacht. Ik wilde me dus ook omdraaien van rug naar zij, maar zodra ik met m'n buik het bed raakte deed het toch pijn. Dus terug en nog eens proberen... weer hetzelfde pfff. Toen maar op m'n rug blijven liggen. Later nog eens geprobeerd en toen was het gelukkig over, maar zodra ik m'n been over de andere tilde schoot daar kramp in.. *zucht* en dat herhaalde zich ook meermalen deze nacht. Schoot niet zo op dus. Gelukkig was het allemaal maar kort en niet zo heftig als bij jou, maar je nachtrust is zo belangrijk!

@nino: Ik kan me voorstellen dat jij ook even schrok zeg. Zo'n gedoe he, wat wel, wat niet. En enerzijds zal het vaak gewoon niets veranderen, maar pfff het zou maar... Maar gelukkig dat het dus in dit geval ook minder erg was dan het even leek!

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Middag dames :D

Voor vandaag stond op de planning een dagje Beverwijk, maar ik ben dus gewoon niet vooruit te branden :oops: :oops:
    Ben net pas gaan douchen, want er alleen al aan denken maakte mij weer moe...het is schaamteloos maar waar!
    Ben ik ook zo kortademig de laatste tijd, als ik in de winkel een trap oploop sta ik boven gewoon uit te hijgen als een oud omaatje :oops:
    Dussss vandaag lekker thuis gebleven, morgen weer een nieuwe dag ;)

@Duikster, ja ik hoop het ook voor mijn mannetje, hij wil dolgraag die functie hebben maar wil wel eerst de kleine lettertjes lezen hihihi
    Ik wil na de geboorte minder gaan werken, ik heb met Björn altijd 40 uur gewerkt en dat trek ik straks gewoon niet meer dus hij kan er niet op achteruit gaan. Even kijken hoe het met de auto en telefoon van de zaak zit, en ze krijgen een compisatie deels overuren deels eindjaarsbonus.

We gaan trouwens morgen naar het Omniversum met Björn, het gaat over Dinosaurussen. Ik heb even de trailer bekeken en vond het nogal eng eruit zien, dus heb Björn erbij geroepen en het stukje laten zien want ik wil niet met een angstig gillend kind daar morgen zitten :) nou..hij vond het helemaal geweldig..! Soooo dat is cool mama!
    Kleine jongens worden groot :rolleyes:

6. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik was ook laatst met me kids naar het omniversum geweest, maar dan de zee, wel mooi hoor, denk dat die kleine het wel vet vind... have fun ;)

7. monkeylove

Nog iemand iets van Silla gehoord?

8. monkeylove

Ow heb t ff opgezocht of ze nog online was geweest, is ze wel en het gaat goed alleen niet meer in ons topic, nou jah die zien we vanzelf wel weer, het gaat in elk geval goed :p

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou hier ben ik dan ff...

Het gaat redelijk...ik ben echt EXTREEM moe en ik functioneer amper. Ik doe mijn best maar kost me echt veel moeite.

24/12...naar de gyn geweest, echo gehad die was goed. Maar ik ga morgen wel ff bellen of deze opnieuw mag omdat ik helemaal niet het hartje gehoord heb e.d.. Het was die dag zoooo druk in het ziekenhuis dat alles bijna ruim 45 min. uitliep! Dus de echo was echt de laatste 2 min. van het concult met de gyn en we hebben het hartje zien kloppen en dat was het...geen meting, geen hartje luisteren. Dus vandaar dat ik maandag ff ga bellen en mocht het in het ziekenhuis niet kunnen ga ik wel naar een echo bureau.
    28/12 intake gesprek bij het VUmc, ivm de vruchwaterpunctie. En daarna nog naar de klinisch geneticus om nog het e.e.a. door te nemen. De kans dat we evt. de zwangerschap moeten afbreken e.d. als de uitslag van de punctie negatief is (zeer ernstige afwijkingen (in ons geval) = niet levensvatbaar).
    15/1/08 de vruchtwaterpuntie dan ben ik 14 wkn en 3 dgn zwanger.
    Rond 6/2 uitslag vruchtwaterpunctie.

Ik ben erg bang voor de punctie maar goed wat moet dat moet. We willen het zekere van het onzekere hebben en niet nog eens 27 wkn in spanning zitten of ons kind wel levensvatbaar is of niet.

Verder heb ik eigenlijk nog steeds last van mijn darmen, ook krijg ik steeds meer last van mijn maag en ook ik heb last van kortademigheid. Tevens was ik gister en vanmorgen voor het EERST echt misselijk. Hmmm ga toch niet toch nog alle kwaaltjes krijgen NA de 12 wken ;)

Nog een vraagje...waar kan ik zo'n Angelsound Huren?

Groetjes Silla

10. monkeylove

Hey Silla, goed weer van je te horen! Jeetje wat een toestanden allemaal, ik duim dat alles goed is met de kleine...
    Ik heb de angelsound in de Kijkshop gekocht, gebruik alleen mijn i-pod koptelefoontje. Iets van 45 euro heb ik betaald...

Zelf voel ik me neit echt zwanger, ik vergeet het bij tijd en wijle zelfs aangezien ik maar een paar keer per dag kokhals, en verder echt helemaal neits gewoon! Jah, ik heb natuurlijk die buik maar daar ben ik me ook niet steeds bewust van hahaha...

11. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    hoihoi

sann waar vaart je man op wat voor een schip wij hebben namelijk een binnenvaartschip een tanker en zijn bezig om nieuw te bouwen....

ik denk trouwens dat ik toch voor een keizersnede ga want het is voor mij toch dan al de tweede keer en kwa varen etc is het makkelijker plannen en ik ga eerst nog eens info vragen in ziekenhuis hoe en wat met keizersnede......

verder wens ik iedereen een leuke oudejaarsnacht...
    wij gaan straks boer zoekt vrouw kijken en dan lekker op bed gr heidi

12. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hoi Mrietje,

Ben ik bij toeval ook achter gekomen. De boerenkaas van AH is ook van rauwe melk. In ieder geval de versie oud. Wellicht dat veel soorten boerenkaas dus beter even niet door ons gegeten worden nu.
    Liefs,
    Lientje

13. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hoi Silla,

Wij moeten 21 januari voor de VP. Tegen ons zeiden ze dat het niet eerder dan bij 16 weken kan. Raar he dat ze er verschillende ideeen over hebben.

Hier alles ok.
    Morgen lekker met zijn drietjes oud en nieuw vieren. Lekker rustig na alle drukte met kerst. Heb er zin in.

Mocht ik jullie niet meer spreken! Een schitterend 2008 voor iedereen!

Liefs,
    lientje

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik eet niet zo heel veel kaas (behalve jonge voorgesneden) , maar las ergens anders in een topic ook al dat het bij boerenkazen idd niet vanzelfsprekend is dat je dat mag hebben! Daar stond ik ook wel van te kijken hoor ! Enerzijds heb je zoiets van: Niet te moeilijk doen, je hoeft niet alles te checken, maar dan heb je weer zoiets..

15. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Alle kazen bij ah bevatten geen rauwmelkse , ik werk er nl zelf en ben het na gaan kijken. Je mag dus alle kazen eten alleen raad ik wel rocquefort af omdat daar veel schimmels inzitten.

Vandaag hebben we onze tweelingwagen gekocht, we konden hem erg goedkoop krijgen bij bibies baby in de rijp bij purmerend, is een aanrader het scheelt een paar honderd euro en je kan hem direct meenemen. Het is een klein zaakje maar alles is splinternieuw.

Ik wil iedereen een fijne jaarwisseling wensen en een super goed en knallend 2008.

16. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Een goeie morgen allemaal,

lekker geslapen? Hier wel gelukkig. Allemaal zin in vanavond? Ben zo bang dat ik al om een uur of tien naar bed wil :(.

Ik ben in februari jarig en dan ben ik net de 20 weken voorbij. Krijg ik lekker van mijn mama de pretecho (jongetje of meisje ;)) kado. Maar ik las dat je dat al vanaf 16 of 17 weken kan doen, geloof bij Monkey. Dan weten we het al over een paar weekjes, hihihihi das snel...

O ja, over die kazen. Weet niet meer wie het zei, maar is het inderdaad niet alleen erg om zachte kazen te eten?

xxx

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi ik ben 23 feb. jarig en 17 feb. ben ik 20 weken, dus ik had ook al zoiets van: leuk verjaardagskadootje; niet eens zozeer de pretecho, maar de gewone 20 weken echo en dan te horen krijgen wat het wordt :) . Ik denk ook dat ik dit jaar vooral prenatal bonnen ga vragen als mensen niet weten wat ze willen geven. En oja; de mini-monkey komt ook op m'n verlanglijstje. Ik vind hem toch wel erg leuk. M'n man trouwens ook :) Ik twijfel een beetje of m'n rug er sterk genoeg voor is, maar ik wilde zowiezo een hangmatje voor in de box, mocht het dragen niet goed lukken, dan heb ik dus alleen een iets duurder hangmatje ;) maar dat geeft niet :)

maar oke, hier slecht geslapen, veel gedroomd en ik ben geloof ik toch best wel nerveus ineens voor de echo vanmiddag! Gelukkig al om 12.10.. Dus ik duik zo nog even m'n bedje in (ik wilde uitslapen maar had zo'n honger hihi) daarna op het gemak douchen en nog een keer eten en dan langzaamaan richting het ziekenhuis...

voor de andere meiden die ook moeten: Heel veel succes ook vandaag !

18. monkeylove

Goeiemorgen! Lekr geslapen, ga zo op pad om vuurwerk met Leroy te halen, hij is in alle staten haha... Echt 10 jaar...

19. hallo allemaal..

lekker geslapen?
    ik niet echt. vreselijke jeuk gehad vannacht, dus heb 2 uur nog gezien... niks aan, want ik was al zo moe!
    mja. voor de rest gaat het hier erg goed. alleen wel moe, maar de hele 12 weken nog niet misselijk geweest!

20. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hallo dames

Al "hoor" ik hier niet meer thuis,
    toch wil ik jullie allen een heel goed 2008 wensen.
    Geniet ervan!

liefs Jootje

Deel Deze Pagina