Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diavolo

Diavolo Actief lid

30 mei 2007
    187
    0
    0
    oowja roken en werk :)

Ik werk 32 uur per week als administratief medewerkster op een accountantskantoor! Leuk werk :D Maar ga als de kleine er is een dag minder werken, vind dan 24 uur meeeer dan zat.

En roken. Ja ik rook ook nog. Heb nu mijn laatste pakje, en dan is het klaar. Morgen dus :)
    Heb dat bij mijn vorige zwangerschap ook zo gedaan, en dat is heel erg goed bevallen. Hoop alleen dat ik na deze uk ook gestopt kan blijven. Tijdens de zwangerschap geen moeite mee, maar daarna... :rolleyes:

Dus vanaf morgen, ben ik een niet roker :)

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik heb dat ook hoor dat ik iedere keer het papier aan het bestuderen ben of het wel echt netjes wit gebleven is. Word er simpel van zeg.
    Ik wil een echo laten maken nog vordat mijn man weer vertrekt dus dat zou dan op het laatst 19 november worden, dan ben ik 6 weken en 6 dagen. Dat zou dus genoeg moeten zijn. Pfff, spannend zeg.

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    @Diavolo: heel goed dat je stopt zeg. Ik ben alweer bijna 5 jaar geleden gestopt en weet nog goed dat het niet mee viel. Maar de reden is het meer dan waard he. Succes er mee!

4. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Wanneer gaan jullie het eigenlijk vertellen.
    Wij willen het zooooo lang mogelijk voor ons houden maar ja dat vind ik dus wel moeilijk. Maar mocht alles goed gaan wil ik het pas na een echo met een kloppend hartje vertellen.

Maar ja dat duurt nog wel ff denk ik! Had ik maar een afstandsbediening...even FastForward en dan zat ik al op 20 wken met de wetenschap dat alles goed is met de beeb en dat zijn/haar pappa de juiste chromosomen (chroompies ;)) heeft doorgegeven.

5. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Er zijn een paar mensen die het al weten, mijn zwangere collega's (gelijk met mij uitgerekend) en een vriendin.

Mijn familie krijgt het 2 dec te zien, via het shirt dat mijn zoontje zal dragen (zie album)
    We vieren dat sinterklaas.
    Lijkt me zo leuk om die verbaasde gezichten te zien als het kwartje valt.

6. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Jahaha idd, op het werk hebben ze dat gerecycled (schuur) WCpapier, daar zit dus wel eens een roodstippie in (gerecycled dus ja) en dan schrik ik toch tis echt nog niet eens een speldeprik maar tis rood, rood is niet goed, maar als ik dan echt staar zie ik dat het echt in het papier zit en dat het niet uit mijn BM komt hihihi

6wkn en 6 dgn zou genoeg moeten zijn! Waar gaat je man naar toe?

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Leuk hoor...wat grappig dat je collega's gelijk met jou zijn uitgerekend wel toevallig hihihihhi.
    Wij durven nog niet omdat we weten dat de kans op MK bij ons groot is.
    Dusss we wachten nog ff maar ja ik heb er wel moeite mee hihihhi

Leuk shirt! Ik ben benieuwd hoe ze zullen reageren.

8. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    @Marieke:
    Meid, maak je nog niet druk hoor, kan van alles zijn. En als je je toch druk maakt (wat ik me best voor kan stellen), de VK bellen. Die van mij zei bij het maken van de afspraak zelfs: Ookal kennen we elkaar nog niet, als je je zorgen maakt of als je vragen hebt kun je altijd bellen.
    Dus gewoon doen hoor, ze vinden je echt geen zeurpiet.

Ik werk als marketingmanager bij een handelsbedrijf in vrachtwagens. 32 uur per week. Hele leuke baan met heel veel vrijheid en mogelijkheden om thuis te werken enz. Dus dat zal wel los lopen als het smurfje zich heeft aangediend.

Vandaag voor het eerst echt de hele dag door symptoompjes. Borsten gevoelig, soort spierpijn in de buik, duidelijk mijn banden voelen als ik moet hoesten, snel een weeig gevoel na het eten (niet echt misselijk, maar ertegenaan) en steeds vaker moeten plassen.

Om nog even op de 9 maanden boeken terug te komen, welke soorten zijn er en welke zijn echt superleuk?

Oja, ik heb het boekje van Kluun voor mijn man gekocht: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Zeeeer komisch en zeker voor de man informatief.

Groeten,
    Lientje

9. Diavolo

Diavolo Actief lid

30 mei 2007
    187
    0
    0
    mijn schoonmoeder weet het net :) kon mijn mond niet houden :)
    mijn zus weet het, en de buren en vriendinnen ook.
    Ga het binnenkort ook aan mijn ouders vertellen, naja hihi ik kan mijn mond gewoon niet houden :)

Bij mijn vorige zwangerschap had ik het dagboek van Anne geddes, ben er zelf niet kapot van. Dus als iemand nog een leuke tip heeft, hoor het ook graag ;)

10. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Heee Goudvis! Meid wat een thriller heb jij doorstaan zeg. Van harte gefeliciteerd! Voordeeltje is wel dat je al wat verder bent dan de meesten van ons bij ontdekking. Zeker nog even aan het idee aan het wennen?

Liefs,
    Lientje

11. anne75

anne75 Lid

27 okt 2007
    80
    0
    0
    Rotterdam
    Heb vandaag negen maanden zwanger dagboek gekocht van A. Christine. Harris.
    Ze hadden geen andere, deze geeft per dag wat info en ruimte om te schrijven.

Las trouwens ook vandaag dat je liever geen kaneel mag als je zwanger bent. Heb net dit weekend een overdosis op :rolleyes: (appeltaart, thee, kruidnoten).

Ik werk in de Jeugdhulpverlening. 36 uur per week als ambulant gezinsbegeleider. Daarnaast nog een klein aantal uren op de Hogeschool Rotterdam.

12. anne75

anne75 Lid

27 okt 2007
    80
    0
    0
    Rotterdam
    Uhh nog even een vraagje, hebben jullie ook zo'n opgezette buik ? :(

13. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ja, mijn buik is ook behoorlijk gezwollen.

En ik schrik van jouw info over het kaneel. Dat wist ik niet! En ik heb ook de nodige pepernoten al op, dit weekend nog appeltaart gehad.....

14. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Ja ik had er niet meer op gerekend maar goed gister had ik al mijn twijfels en dat had ik ook al gepost in het oktober nod-forum.
    Moet nog steeds wennen maar het zoveel symptomen dat een 2e test niet eens nodig is.

ben wel bang dat het nog mis gaat maar dat zal iedereen hier wel hebben.

15. anne75

anne75 Lid

27 okt 2007
    80
    0
    0
    Rotterdam
    Ja wist het idd ook niet.. maar heb het nog even teruggelezen. Het is niet wetenschappelijk bewezen.!
    Maar matig zijn wordt wel aangeraden...

Wanneer je het na wil lezen kan je even hier kijken:

http://www.gezondvgz.nl/%7B5e470067-ebf ... 8f92b43%7D

Ben trouwens dit weekend naar alles is liefde geweest, heeeerlijke film :D
    Aanrader als jullie van Nederlande films houden tenminste..

16. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    sorry even tussendoor

Joepie 4 weken zwanger. Vond het heel raar om voor mijn nod te testen! Maar dat is nu voorbij!

kan lekker slapen nu, slaap lekker allemaal

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Goodmorning ladies,

Nee ik ben normaal gesproken NIET om deze tijd wakker. Beter gezegd, ik kom er sowieso nooit voor 7 uur uit door de weeks.
    Nu...pffff
    We gingen vroeg naar bed, en op een gegeven moment werd ik wakker en dacht...hmmm wat heb ik heerlijk geslapen. Ik keek op de klok...00:30 uur! Hmmmm dus ik kon nog verder doorslapen. Niet hoor, om 4:15 uur WEER wakker en eigenlijk niet meer in slaap gekomen. Ben er dus maar uit gegaan en heb de wasmachine aangezet ? Tja een mens moet toch wat.

Ga straks 8:20 uur, naar de huisarts. Nog ff een testje laten doen hihihihi. En "'t plan van aanpak" bespreken, mijn twijfels en angst. Want ik wordt ECHT gek van mezelf.
    Ik voel me wel anders dan anders, en deze zwangerschap voelt ook anders dan de vorige keer (laat dat in hemelsnaam een goed teken zijn), maar toch ben ik zoooo verschrikkelijk bang maar dan toch ook weer niet! Snappen jullie het nog?

Nou ga maar ff een kop thee zetten en een broodje maken en plof wel op de bank ofzo hihihi

Groetjes Silla

18. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Oja mijn buik (en ik had er al 1 van mezelf hihihi) is MEGA opgezet! Ik ben dan al enige dagen niet naar de WC geweest voor de grote boodschap.

Ik moet overigens ook veel plassen. Maar 't zijn vaak mini plasjes. Of het nou om het plassen in of om het controleren of ik toch niet ongi geworden ben weet ik niet. Maar herkennen jullie die mini plasjes?

19. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Jah Silla....die minplasje herken ik ook...zonet nog één bij t opstaan..
    Mijn buik is opgezet ook...en kan niet voor de grote boodschap...

Net als jij word ik ook gek van mezelf...Haal me vanalles in me hoofd...
    pffffff...
    Nu effe werken...wat afleiding..lol

Susi ;)

20. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    goedemorgen allemaal

Nou idd dat plassen word ik gek van zelfs snachts
    Ik heb juist het omgekeerde mijn darmen maken overuren.
    Ook heb ik last van een opgezette buik en mijn borsten zijn echt super pijnlijk word steeds erger.

Maar straks ff lekker werken begin de dag altijd met een bakje thee en dan 1 broodje meer gaat er eerst ook niet in.

zal van de week de verloskundige ff bellen :D

fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina