Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben niet zoooo kotsmisselijk geweest als jij, maar mijn klachten gingen ook van week 5,5 tot week 8.. toen dacht ik dat het echt over was, maar toen had ik af en toe nog eens een dag dat ik echt beroerd was. Kwaaltjes zeggen niets meid. Maar ik was net zo onzeker als jij en heb een pretecho laten maken met 8w2d , daar zagen we het hartje kloppen, dat gaf veel geruststelling.

Ik denk dat de angelsound je inderdaad alleen maar onzekerder maakt, omdat de kans heel klein is dat je wat vind..

maarreh: de 12 weken echo kun je misschien ook al met 11 weken laten maken als er plek is. Gewoon gelijk bellen als je bij de intake geweest bent, dat maakt meestal niet zo veel uit! En dan is het niet zo lang wachten meer! Zolang je geen bloed verliest moet je gewoon afwachten en er maar vanuit gaan dat het goed zit. Hoe onzeker ook! sterkte met wachten!

2. Athina. toevallig heb ik de kraamzorg gister geregeld via mijn zorgverzekeraar. Die meldt je dan aan bij het kraamzorgburo en die nemen in april contact op voor een intake gesprek.
    Alleen de vorige keer zat ik bij kraamzorg Twente en die bestaat nu niet meer (samen gegaan met een ander) zei ze maar heet nu Naviva. Dus ik vroeg: daar werken toch nog wel dezelfde mensen?
    Eh ja! Nou doe me die dan! Ik bedoel dat is me de vorige keer goed bevallen!
    Vaak heeft je zorgverzekeraar een nummer voor de afdeling kraamzorg. ff op de website kijken voor de mensen bij Menzis is dit: 0900-2025003

Je kan ook op google even "kraamzorg en dan je woonplaats' intikken, krijg je genoeg sites en anders je vk is vragen die hebben genoeg ervaringen met buro's in de omgeving.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi maar dat is het probleem juist ;) ik kan kiezen uit 6 of 7 verschillende :) ! en bij de vlos kreeg ik ook al van 4 of 5 (!) verschillende de reclamefolders mee... (de andere 2 vond ik op internet) .

4. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Rebecca: ik begrijp je ongerustheid. Waarom bel je de huisarts niet. Hij/zij kan je doorverwijzen voor een echo. Je hoeft dit niet via de verloskundige te doen. Succes en ik hoop dat het niets te betekenen heeft en dat je kindje het goed maakt.

5. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Rebecca, ik zou ook even contact opnemen met je huisarts. Je zorgen maken is ook niet goed voor de beeb toch!
    Weet niet waar je woont in zuid holland, maar ik woon in een klein dorpje naast Gouda en hier doet de vrouw van de huisarts de echo's. Ze werkt een paar dagen in het ziekenhuis en heeft een kleine praktijk aan huis. Afspraken maken is dan ook niet zo lastig. Als ik zo zou twijfelen zou ik gewoon een (pret)echo aanvragen.

Heel veel succes meis!

6. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies hier ff een kort berichtje van mij.

Ga over 15 min. naar het ZH ivm irritante krampen die ik al sinds oud & nieuw heb.
    Ik ben dus erg nerveus dat begrijpen jullie wel!

Ik hoop jullie vandaag nog een update te geven want tis gewoon een werkdag en we zitten met de jaarfacturatie wat er deze weeek uit moet maar alles lijkt ook daar weer tegen te zitten.
    Anyway dat wou ik ff laten weten....duimen jullie voor me?

Liefs Silla

7. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel veel succes Silla!
    Duim zeker voor je.

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

ik sms Silla wel als we om 15 uur nog niets hebben gehoord!

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Succes in het ziekenhuis.

Ik heb er echt een bloedhekel aan als mensen zomaar aan mij zitten, en zeker met de zwangerschap. Met Björn gingen ze ook aan mijn buik voelen en heb gelijk duidelijk verteld dat ik dat niet wil, een baby in mijn buik is geen reden tot aan mij zitten. Rotterdammers zijn nogal recht door zee he ;) Maar goed, nu weten mensen dat dus en ze laten mijn buik lekker met rust hahahaha Ik heb er geen problemen mee als mijn mannetje of Björn eraan zit hoor, maar de rest lekker hun handjes thuislaten.

10. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Tuurlijk duimen we mee silla!
    Nu moet ik zeggen dat ik je irritante krampen heel erg herken! Volgens mij had athina er ook last van! Dus we hopen op een oprekkende baarmoeder die lekker wordt uitgerekt door jullie beebje!

Over de kraamzorg die heb ik ook van de week op de bus gedaan! Bij ons had de verloskundige een duidelijke voorkeur dus dat zal wel niet voor niets zijn dus zijn we daar voor gegaan! Teven hebben we ons voor Yoga opgegeven en een cursus bevallen en voeding!

Kus Nina

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb ook last van die krampen onderin mijn buik, soms zo erg dat ik echt ff wit wegtrek. Heb besloten hier niets mee te doen, want elke x bellen maak je ook veel gestressder. Nu ik ben een gyneacoloog loop, merk ik dat je ook veel minder snel bel als je vragen heb, een verloskundige-praktijk is wat laagdrempeliger.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja de krampen werden behoorlijk heftig, nouja steken meer... ik heb er 1x paracetamol voor in genomen en toen is het afgezakt en niet meer zo heftig teruggekomen. Dus ik hoop dat m'n lichaam zich wat dat betreft koest houd en als het weer zo heftig wordt en zo lang aanhoud, dan toch weer een 1 paracetamolletje denk ik. Hoewel ik wat dat betreft zo min mogelijk wil pakken.

maar silla ik hoop dat het bij jou hetzelfde is meid!

13. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

heb ook vaak steken hoor, maar jah, die had ik ook bij mijn vorige 2 zwangerschappen en hoor het hartje nopg driftig kloppen :p

14. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ben weer terug!

Alles is goed, kindje doet het goed!
    De uitwendige echo was op sommige plaatsen heel gevoelig en dat waren ook de plekken waar ik af en toe steken heb enzo.

Maar goed ik heb het hartje mogen horen, volgens de meting van het kindje zou ik 13 wkn en 1 dg zijn, maar we houden het nog ff op 12wkn en 5 dgn want het kan nog wel 100x veranderen.

Pfffffffffffff ik ben blij dat alles oke is!

Thanks voor het duimen!

Groetjes Silla

15. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Geweldig Silla!
    Gefeliciteerd!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    fijn dat het goed was silla! Hebben ze nu ook verteld wat ze dachten dat je gevoeld hebt? of is het 'gewoon' je baarmoeder ofzo die wat gevoelig is momenteel door de groei mogelijk?

fijn dat je je kindje weer eventjes gezien hebt!

17. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    krampen zijn vrij normaal meiden, ik had er met me dochter ook erg last van.
    Leek wel menstuatie pijn, maar washet oprekken van de baarmoeder.

Vandaag is me man voor 12 dagen naar Turkije vertrokken, en bah ik voel me nu al rot! me dochter en ik gaan hem verschrikkelijk missen en net kwamen de tranen alweer :S
    ( hormonen? ))
    Verder voel ik me prima! ik heb net een lekkere moorkop op jam!

18. lee74

lee74 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    Sila, super dat het goed gaat! Ik heb ook veel last van krampen gehad. Zal idd wel het groeien vd baarmoeder zijn.

Ik heb na heel lang wikken en wegen uiteindelijk gekozen voor ZinKraamzorg. Ik kon ook uit veel kiezen en wist het op een gegeven moment echt niet meer. Heb het uiteindelijk aan een vriendig gevraagd en zij raadde ZinKraamzorg aan. Had ze goede ervaring mee. Ga er dan ook maar van uit dat het goedkomt. Athina, succes met kiezen!

19. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hey allemaal!

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik wens jullie veel vieze luiers en een superfijne zomer toe!

Meisje, wat ontzettend erg! Ik hoop voor je dat alles zo snel mogelijk achter de rug is, zodat je met nieuwe moed in 2008 kunt afmaken waar je aan begonnen bent! Heel veel sterkte.

Silla, pfff gelukkig dat alles goed is! Blijkbaar horen deze krampen er bij jou gewoon bij. Niet leuk voor jou natuurlijk, maar gelukkig trekt het kindje er zich niks van aan!

Ook hier wordt de slaapkamer weer wat vaker gebruikt voor meer dingen dan alleen slapen ;)

Ik begin nu wel serieus wat meer last van mijn banden te krijgen. Als ik me wat te abrupt omdraai in bed bijvoorbeeld of als ik lang in 1 houding heb gezeten en dan verander. Hebben jullie daar ook last van?

Verder alles prima hier. Fijne dagen gehad en veeeel vuurwerk. Ik vind het prachtig altijd.

Vandaag weer gewerkt en dat ging eigenlijk heel lekker. Ik merk gewoon echt dat ik meer energie krijg.

Liefs,
    Lientje

20. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland

ik weet niet of dat bij jou t zelfde is als bij mij maar ik heb erg last van steken als ik uit de auto stap. dan schiet t er zo in en dan met name in mijn zij/buik net boven mijn lies. heb t al 3 keer gehad rechts en vandaag voor de verandering links maar nu wat meer richting mijn zij

zal er wel bij horen

liefs susanne

Deel Deze Pagina