fijn lovelykids! Dat je echo goed was! Zo'n eerste blijft spannend ! Je bent je kindje dan nog wel niet verloren in tussentijd, maar je heb hier inmiddels zoveel verhalen voorbij zien waarbij het hartje gewoon gestopt was, al een tijdje eerder! Maar zo'n 2e en 3e echo blijft dat ook vind ik . Ik heb gewoon gewoon de 31ste mijn laatste echo gehad, en nu slaan de twijfels al weer toe en zit ik te verzinnen hoe ik aan een angelsound ofzo kan komen.. pffff. Gisteren dat gedoe (en nu nog eigenlijk) met die kraamzorg, nu dit. En dat terwijl ik juist een paar weken terug een heel stuk zekerder over alles was. raar hoor. Ik voel ook echt nog niets hier . Maarja, ondanks dat er hier een aantal zeer vroege bij zijn, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik daar ook bij hoor. Maarja, het lijkt wel of op dit moment alles me onzeker maakt eventjes!
Hahaha mrietje undercover 8) Goedemorgen dames..! Wij hebben de kraamzorg al geregeld via onze zorgverzekeraar, ik neem geen fulltime kraamzorg, alleen de nodige uren voor het meten en wegen dagelijks. Ik hou niet zo van vreemde mensen in mijn huis, en met Björn is dat niet goed gevallen bij mij. Ik zat de kraamhulp werkelijk de deur uit te kijken, en het was een schat van een mens hoor! Dus dit x 2 uur per dag voor de standaard verzorging van de baby en mij, de rest neem mijn schoonmoeder en moeder voor hun rekening zoals visite ontvangen, koffie zetten, boodschapjes doen, bed verschonen enz, wasje draaien. We gaan zo even naar Capelle aan den IJssel, daar heb je allemaal megastores, even voer voor de hond halen (beesje eet zoveel hahahaha) en ff gewoon shoppen Meiden die vandaag een echo nog hebben toi toi toi, meiden met een goede echo...gefeliciteerd
Zo ik heb net ook mijn kraamzorg geregeld. Geen probleem, was zo gepiept. Kan ook bij kraamzorg welke wij graag wilde, dus dat is fijn. Ik krijg 49 uur toegewezen.
ik las trouwens ergens dat de uren kraamzorg weer omhoog gegaan waren he dit jaar. Das op zich niet verkeerd liever te veel en minder gebruiken dan te weinig , want dan wordt het moeilijker om aan meer te komen heb ik het idee...
ik heb al een paar weken geleden mn kraamzorg geregeld bij de waarden. Ik weet alleen niet hoeveel uur ik zal krijgen ik hoop niet teveel mn mannetje is thuis en mn moeder komt elke dag. Ik kreeg netjes een pakket met info van de kraamzorg en van mn verzekering een brief dat het geregeld is en dat ik bij 7 maanden een kraampakket krijg. Ik heb een vraag, dinsdag heb ik intake bij de vlos, is het zo dat ze alleen maar met je gaan praten of gaan ze ook de hartjes luisteren, ik hoop het wel en kan je dat anders vragen aan ze?
Ik denk echt wel dat ze hartjes gaan luisteren vergo. Bij mij gisteren ook gedaan en ik ben niet eens zo ver als jij. En Patricia, ik wil net als jij maar een paar uurtjes kraamzorg. Ik hoef ook niet iemand die de hele tijd in mijn huis ronddoolt. Doet bij mij ook de familie. En mijn eigen mannetje, want die is ook bijna altijd thuis. Hij maakt muziek en kan op zijn optredens na zijn tijd zelf indelen. Een van zijn medemuzikanten was trouwens aan het optreden toen zijn eerste zoontje werd geboren. Nou als Saan dan niet naar huis komt, hoeft'ie helemaal niet meer thuis te komen . Dat lijkt me niet echt leuk, maar meestal zijn de zomermaanden wel lekker rustig, gelukkig. Leuk he Etje van die baarmoeder. Maar ja, als je een beetje positief denkt, zijn we ook zo op de helft . Heb je hem ook zelf gevoeld trouwens? De vlos liet het mij wel voelen. Leuk! Ik vind het zo verschrikkelijk snel gaan, niet normaal. Ik weet gewoon al 10 weken dat ik zwanger ben! Hihihihi, hopen dat het zo snel blijft gaan, dan is het zo juli. xxx
Dat dacht ik ook, maar in een brief stond dat ze alleen maar gaan praten nou ja ik vraag het anders gewoon.
Wie weet Ik heb het inmiddels aangevraagd en mijn verzekeraar is ook op de hoogte. Blijft een lekker gevoel om te zeggen: "Ik ben zwanger..."
Pffff ik moet de kraamzorg nog regelen hoor. Maar ik wacht nog op mijn nieuwe verzekeringspapieren want we zijn net overgestapt naar een andere maatschappij. Ik heb de vorige keer vanwege ziekenhuisverblijf maar 2 dagen kraamzorg gehad. En ik vond het eigenlijk alleen maar irritant, ze was gerust wel lief maar ook zeer bemoeizuchtig vooral naar mijn man toe. Dus het worden zeker geen volledige dagen. En Vergo je mag zelf bepalen hoeveel iemand bij je thuiskomt hoor. Dus zelfs al krijg je heel veel uren dan kan je er zelf voor kiezen om toch minder uren te nemen.
hallo, Even een vraagje.. Vanaf roken jullie niet meer in huis? Mijn vriend rookt namelijk.. Ik niet.. Vanaf wanneer is het het beste om te stoppen?
gewoon direct lijkt mij? hier is het eindelijk weer goed. na 2 dagen volop buikgriep, ging het gister al iets beter.. maar nu hoef ik niet meer te klagen, hetgaat lekker...
He dames, Hier gaat alles prima. Lekker de feestdagen bij mijn man aan boord geweest en sinds gisteren weer thuis. Man komt over een kleine 2 weken pas weer. Ik luister geregeld met de angelsound en vind het iedere keer weer zo'n heerlijk geluid. Ik kan het ook steeds makkleijker vinden en het is steeds krachtiger. Wordt er telkens zo blij van. Mn buikje groeit inmiddels ook aardig. Ben benieuwd wat de vk maandag te zeggen heeft.
Is ook zo Mrietje, maar die bemoeizucht..telefoon opnemen , vertellen wanneer je moet gaan slapen of rusten pppffff nee bedankt! Ik vind het ook fijner als mijn moeder de was doet ipv een vreemde. Maar ja dat wist ik bij de eerste ook niet allemaal, daarom nu deze beslissing. Ik voel de kleine steeds beter in mijn buik, is wel weer wennen hoor maar ook een heerlijk gevoel. Na mijn bevalling miste ik dat zo, die onderonsjes met je kleine in je buik, ik voelde mij zo eenzaam ff vragen voor de dames die al kind(eren) hebben, hoe jullie kindje in je buik was, was het zo ook na de geboorte? Björn was echt ontzettend wild ik mijn buik, echt paar x een blauwe plek geschopt vanuit mijn buik. En nu is hij nog steeds een druk actief mannetje. Hebben jullie dat ook gehad? Of hadden jullie b.v. een drukke baby in je buik, wat uiteindelijk een heel rustig kind is geworden? Ben ik benieuwd naar
Damian heb ik weinig gevoeld vanwege een voorliggende placenta, wel wiebelen etc maar weinig geschop. En als baby was hij ook rustig. Maar nu kan het wel een heetgebakerd druktemakertje zijn hoor (maar welke peuter niet haha) Ik denk dat ik deze baby vaker zal voelen. Ik voel 'm nu al af en toe. Bij Damian was dat met 22 weken ofzo. Vandaag voor het eerst bij de vk en met luisteren zij ze ook al dat het een druktemakertje was, de eerste paar minuten hoorde we alleen maar plonsjes omdat hij zo druk aan het bewegen was. De kleine was ook flink gegroeid zei ze. Twee weken terug met de echo was ie nog niet boven het schaambeen uit en nu zat ie al 3 vingershoog boven mijn schaambeen.
Zo weer even bijgelezen. Nu voor wat ik nog onthouden heb. Alle dames met een goede echo proficiat! Kraamzorg hebben we een paar weken geleden geregeld bij GouweZorg Tjarda. Hebben we vorige keer ook gedaan en was goed bevallen. Al was ik wel blij dat ze aan het einde van de week wegging met haar stagaire. Ik had toen echt zo iets van ik doe het zelf wel weer. Sex, nou nee dank je wel. Heb er echt geen behoefte aan. Sinds we zwanger zijn slecht 3 keer geloof ik en aan het einde van de rit lig ik kokhalzend in bed. Gelukkig is mijn mannetje erg begripvol en wacht hij liever dan dat hij de hand aan zich zelf legt. @Patricia, ik had met de eerste echt een druktemaker in mijn buik. Op het gegeven moment had hij me zelfs een gekneusde rib geschopt. Hij kan nu nog steeds druk en uitgelaten zijn maar hij heeft ook momenten dat hij heerlijk met een boek op de bank zit of heerlijk aan het kleuren of puzzelen is. Met de tweede was het wel wat rustiger in mijn buik. Misschien omdat het een meid was? @Rebecca5 ik heb je gePBt.
Zo mijn mannetje heeft net de plank boven de commode vastgemaakt whieeeee word er nu al helemaal hyper van..over een paar maandjes lig daar gewoon een baby hihihihi Kon het niet laten, maar heb uit de babybox (we hebben een box waar we de nieuwe spulletjes in bewaren) een knuffel gehaald en op de plank gezet zal hem nog wel tig x moeten afstoffen voordat de baby er is hahahaha muts ben ik ook! Maar vind het gewoon ZOO leuk, nu krijg het zwanger zijn een beetje vorm