Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Goh, wat gaaf dat jullie je kleintje al zo snel voelen. Ik ben benieuwd wanneer het bij mij zover is. Ik heb vorige week wel mijn 1e positiebroek gekocht, erg lekker om geen knellende band meer te voelen.
    De meeste van jullie hebben zo toch ook al aan?
    Verder heb ik nog een vraagje: zijn jullie ook nog steeds zo moe. Ik kan rond 14.00 u echt bijna niks meer, val zowat om van de slaap. Als het lukt geef ik er lekker aan toe en ga ik even op de bank liggen. Ik had verwacht dat dat toch wel snel wat minder zou worden.
    Mijn grootste eet/drink gewoonte op dit moment is ook melk! Kan wel 2 liter per dag drinken, normaal hooguit 1 beker.

Groetjes Minka

2. Etje

Etje Actief lid

13 okt 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    :oops: jullie ook zo'n last van zure oprispingen? Pfff.....al na het eten van een borrelnootje komt het al omhoog...... :rolleyes:

Bah, morgen weer werken. Niet aan denken.
    Nog maar een paar maandjes volhouden.

Ik ben weer bijgelezen, ik ga weer op de bank hangen.

Groetjesssssssss

3. zo, ben ook weer ff bijgelezen...

hier gaat het heerlijk. vandaag drukke dag gehad, dus wel een beetje moe, maar voor de rest gaat het lekker hier.
    vanavond nog weer ff weg naar mn lieve schoonzus en zwager.
    altijd gezellig daar!
    we hebben behang nu officieel uitgezocht voor de babykamer.
    we gaan het in winnie the pooh stijl doen..
    lief!
    tot de volgende keer.

liefs wendie

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb een wiegje gekocht via marktplaats die staat op mijn babybytespagina...
    Kan niet wachten tot die naast mijn bed staat :p

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Net terug van een etentje. HEerlijk gegeten maar wel veel te veel natuurlijk. Heb nu helemaal het gevoel alsof ik uit elkaar plof.

Bij hoeveel weken moesten jullie positiekleding gaan dragen?
    Ik begin nu pas een beetje te merken dat mijn broeken wat strakker gaan zitten. Door het feit dat ik erg weinig eet nu ben ik wat afgevallen, maar mijn buik is even groot gebleven (hihi lijkt nu wel ofdat mijn buik mega groot was haha).

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    ML wat een sweetttttttttttttt ledikantje!

Bd ik draag al een aantal weken positiebroeken want mijn eigen broeken kunnen echt niet meer dicht hahaha en het zit heerlijk!

7. monkeylove

Dank je Patricia :p

Ik draag ook al een tijd positiebroeken (al voor de 10e week moest ik ze aan) Maar zit wel lekr hoor...

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dag dames :D

Gaan jullie ook een cursus doen? Ik wil het wel graag, maar er is zoveel :S

Welke zwangerschapscursus kun je het beste doen zodat je een beetje voorbereid de bevalling ingaat? Graag eentje waarbij de man ook aanwezig moet zijn, gniffel ;)

Helaas kan ik nog geen positiekleding aan, maar mijn broeken passen ook niet meer. Het lijkt nu net of ik me met kerst helemaal vol heb gegeten, hihihi.

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hier ook al rond de 9de a 10de week een positiebroek. De gewone gingen gewoon niet meer dicht.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ha dames,
    heb vluchtig even wat doorgelezen, maar heb het de afgelopen dagen errug druk gehad! Wij zijn bezig geweest om onze slaapkamer te scheiden en de tussenwand staat inmiddels bijna. Aan de ene kant zitten de gipsplaten er al tegen en de isolatie zit ook al. Nu is ons gedeelte van onze kamer af op het stucen na, maar dat moet iemand komen doen. De nieuwe kamer krijgt ook al vorm, maar pff wat een werk is dat.
    Ik ben nu ook totall loss en heb last van mijn onderbuik, dus maar even rustig aan doen. Maar morgen begint het gewone werken weer, dus dat zal toch weer anders zijn.
    en dan kijken wanneer we de rest kunnen gaan doen. Krijg nu toch wel een redelijk goed idee van hoe het er straks uit gaat zien. We zijn van zaterdag ook nog even naar ikea geweest om te kijken voor meubeltjes voor Nick's nieuwe kamer, o.a. een peuterbedje en ook daar hebben we al ideeen voor. Gaan we wel halen als zijn nieuwe kamer zo ver af is. Van het weekend ook nog een nieuwe kast voor onze eigen slaapkamer besteld, want we hadden een inbouwkast, maar die gaat nu verdwijnen met het scheiden van de kamers. Al met al zijn wel lekker opgeschoten en begint het een beetje vorm te krijgen.

en voor de kinderwagen gaan wij een ruiling met vrienden van ons aan. Zij hebben nu een dubbele wagen en wij een enkele gewone. Hun jongste is nu 3 en zit niet meer zo vaak in de wagen. Wij mogen hun wagen dus gaan gebruiken en zij krijgen dan de onze totdat wij die van hun niet meer nodig hebben. Die van hun is een phil and teds wagen, een dubbele wagen waar je ook nog bv. lekker het bos mee in kunt, dus dat zie ik wel zitten.
    en zo lost het zich niet duur op, wat ook wel lekker is, want verbouwen kost toch ook het nodige...

11. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    hey meiden, snel even bijgelezen. Ik draag ook al een paar weken positie broeken mn oude kreeg ik gewoon niet meer dicht.

Niesje die winkel uit de Rijp daar heb ik mn wagen vandaan scheelt echt veel in de prijs.

Ik dacht dat ik het een paar dagen geleden verbeelde maar ik voelde ook al plopjes en vanmiddag weer zouden ze het toch al zijn dat ze druk aan het bewegen zijn.

Vanmiddag kwamen mn broer en schoonzus op visite en vertelde dat ik weer tante wordt, zo leuk ze zijn pas 4 weken en er zit straks 3 maandjes tussen ik vindt het echt geweldig. Het enige waar ik mee zit is dat wij er 4 jaar over moesten doen en via ivf zwanger zijn geworden en bij hun is het na 1 menstruatie al raak maar ja het is niet anders. Dit moest ik even kwijt.

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Vergo bij de een is het nu eenmaal sneller raak dan bij de ander. Geniet lekker van je zwangerschap je hebt er nu tenslotten 2 waarvan je mag genieten :)

13. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ja daar heb je ook gelijk in, ga ik ook zeker doen dank je wel

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Morgen om 1 uur voor de intake naar de vk. Ben benieuwd. Mn moeder gaat mee omdat manlief nog op zee zit. Die had er helemaal zin in :D

15. monkeylove

Ik moet er morgenochtend vet vroeg uit, want die zieke vriendin van me die helaas opgegeven is door de artsen :( gaat morgen trouwen, ze trouwt al om 9 uur in stadhuis van denhaag, nou woon ik wel dichtbij maar toch haha...

16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    hy meiden

ik had ff een vraagje.
    ik wil graag een pretecho laten maken. nu wil ik van jullie weten vanaf wanneer jullie die gedaan hebben (als ie gedaan is) of wanneer jullie m willen laten maken(als jullie m al willen doen)
    ik ben namelijk heeeeeelerg onzeker over alles en maak me altijd weer druk of t wel okay is met ons kindje dus ik wil m van de week afspreken met de echoscopiste maar ik weet dus niet of dat zo raar en vroeg is. zo heb ik wel weer dat ik naar ons kindje kan gluren en weer bevestiging krijgen of t goed zit of niet en ik heb zo ook weer een extra foto voor in mijn 9 maanden dagboek.

ik hoor t graag van jullie.

liefs susanne

17. monkeylove

Waarom ben je zo oncker joh, het gaat echt wel goed hoor ;)
    Maar in elk geval, je kan een pretecho laten doen wanneer jij dat maar wilt.
    Dus als jij je er beter bij voelt bij wijze van spreken gisteren nog een echo te laten doen is dat helemaal niet raar hoor.
    Ikzelf heb met 8 weken mijn laatste echo gehad, behoorlijke tijd geleden, gelukkig kan ik met de angelsound naar de kleine luisteren wanneer ik dat maar wil dus weet ik dat alles nog goed zit :D
    Ik krijg Donderdag de 17e (bijna dus) mijn pretecho met geslachtsbepaling, dan ben ik 16 weken en 1 dag...

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi Susanne, wanneer heb je je 12 weken echo ook alweer gehad dan? Want op je banner zie ik dat je bijna 12 weken bent... en er staat me ook iets bij dat je er over verteld hebt....

maarreh: Ik vond ons plaatje bij 13 weken al erg mooi :) . Maar omdat je er met 20 weken pas weer 1 krijgt zou ik het proberen te rekken naar 14 weken ofzo.

Ik heb zelf overigens een pretecho van 10 minuutjes laten doen met 8w2d ;) . Daarna mocht ik toen met 11 weken mijn 12 weken echo doen en met 13 weken had ik mijn nekplooimeting.
    En tja, ik krijg vandaag de angelsound binnen als het goed is hihi. Dus ik kan niets zeggen van jou hihi. Een echo laten we niet meer maken op de 20-weken echo na tenminste. Tenzij daar het geslacht heel onduidelijk is. Dan dus wel ;)

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Goedemorgen allemaal,

ML hoop dat het alsnog een beetje leuke dag gaat worden, al is ze ziek :(

Mijn mannetje is nog thuis, die is nog een weekje vrij..en die heeft Björn vanmorgen naar school gebracht..mama heeft nu vakantie :)

Susanne, het is makkelijker gezegd dat gedaan maar probeer echt een beetje van je zwangerschap te gaan genieten, wat het is echt de mooiste tijd meid. Voor je het weet is de baby er, en heb je helemaal geen leuke zwangerschap gehad door al die twijfels.

Bloem82, ik heb nooit cursus gedaan voor de bevalling. Vond het niet nodig, en mijn moeder zei altijd: vroeger had je die cursussen ook niet en iedereen is goed te wereld gekomen. Ik vind het ook geldklopperij want als je eenmaal moet bevallen weet je echt gelijk hoe je moet puffen, en ik weet zeker dat ik het net zo goed heb gedaan als iemand die een cursus heb gevolgd. Maar....ALS ik zou moeten kiezen, zou ik voor de zwangerschapsyoga gaan, de cursus is wel iets duurder maar je heb er na je bevalling ook iets aan..en yoga is altijd lekker ontspannend :D

20. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen meiden,

Monkeylove echt een super mooi wiegje!
    Moet toch ook maar eens Marktplaats af gaan struinen.

Woensdag weer naar de vlos, hoop dat ze naar het hartje gaat luisteren, doen ze bij jullie toch ook of niet?

17 januari gaan we voor de nekplooimeting, kan niet wachten de kleine weer te zien.

Hele fijne dag allemaal.

Liefs, Penny

Deel Deze Pagina