Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    pffffff, ben weer heerlijk misselijk.
    Oja, ik gaf bij de vlos aan dat ik al een week of 3 pijn bij mn schaambeen heb en omschreef wat ik allemaal voelde en wanneer meer en minder. Nu al beginnende bekkenklachten. :confused:

2. anne75

anne75 Lid

27 okt 2007
    80
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi beste wensen allemaal voor 2008 beetje laat maar goed...
    Hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad!

Buikje begint nu wel echt zichtbaar te worden, gek maar wel leuk.
    Hebben ook al wat spullen over kunnen nemen, bedje, kommode, box, wipstoel scheelt weer...

M.b.t. tot betaling denk ik dat je het beste even naar de administratie kan bellen of je CAO boekje raadplegen.
    Het zal namelijk wel hier en daar wat verschillen.

Ik denk dat ik 3x9 wil gaan werken maar weet niet of dat te lange dagen gaan worden. Ik werk nu 4x9 maar dalijk wrs wat minder nachtrust haha.

3. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    en naast je verlof heb je ook recht op ouderschapsverlof. Ik heb na mijn bevalling eerst een klein jaar op een 32 uurs contract gewerkt met 1 dag ouderschapsverlof (dus 24 uur). Nu heb ik een 24 uurs contract omdat 24 uur mij heel goed bevalt. Wat ik straks met mijn ouderschapsverlof ga doen weet ik nog niet. Misschien mijn zwangerschapsverlof verlengen of het nog even bewaren.

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Misschien is het nu veranderd dan, maar toen ik met zwangerschapsverlof van Björn ging liep die dag ook mijn contract af. Ik heb hem toen zelf ontbonden, en ik kreeg gewoon het aantal uren dat ik gewerkt had uitbetaald over 16 weken hoor. Daarna heb ik eerst lekker een paar maanden voor Björn gezorgd, en toen een nieuwe baan gezocht.
    Mijn contract was dus VOOR het verlof afgelopen, en ik heb gewoon die 40 uur per week uitbetaald gekregen.

Mocht je nou twijfels of vragen hebben, dan kan je het beste contact opnemen met het UWV. Zij nemen de betalingen straks op zich, en kunnen je het beste antwoord geven :D

Goedemorgen!
    Dames die vandaag echo/controle hebben, succes!

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    09 jan NinaVI om 08:30 uur vlos
    09 jan Penny om 09.15 uur vlos
    09 jan Anno niem om 9.20 uur vlos Succes, Buddy :D
    09 jan Marlot om 16.15 uur 1e echo

1 echo :D
    Zijn er nu nog meiden die nog geen echo hebben gehad? We zitten nu toch allemaal wel een beetje op of over die 12 weken grens.?

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    \:D/ heb de 12 weken bereikt :whistle:
    oh ben zo blij hihi

heb gister voor het eerst het kindje gevoeld

heb geen klachten ben niet moe
    misselijk enz
    voel me helemaal niet zwanger
    maar ben toch zwanger haha

ik heb 14 jan weer een controle en volgens mij ook weer een echo
    dat wordt dan de 4e

over die lijst ik sta er wel tussen maar jullie kletsen zoveel dat ik het niet kan bijhouden lees wel steeds mee

zou iemand de datum 14 jan in de lijst klunnen zetten?
    alvast bedankt

gr marline

7. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Patricia je laat me schrikken, ik heb morgen pas die afspraak bij de Vlos....... anders had ik hem nu al gemist! Vandaag is het de 8ste, dus t lijstje wat je liet zien is pas voor morgen. pfieuw.

hihi

nog 7 dagen en dan heb ik ook eindelijk die magische 12 weken grens gehaald, oooooooo kan niet wachten.

8. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    08 jan heidi77 om 09.00 1e echo + 13.00 uur vlos
    08 jan Vergo om 09.50 uur intake vlos
    08 jan lovelykids om 13.15 uur 1e vlos
    controle/intake
    08 jan Nannie echo

zijn vandaag aan de beurt.

Succes meiden!

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry Penny...zullen wel de zwangerschapshormonen zijn :oops:

Nou dan heb ik al voor twee dagen succes gewenst :) :)

Marline, gefeliciteerd met je 12 weken :D

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben ook zo juist bij de vlos geweest, op het lijstje stond gisteren, maar dat had ik verkeerd doorgegeven en opgeschreven ook zelf ;) .

Ik was heel benieuwd wat ze zou zeggen, dacht echt dat de klachten van duizeligheid en vermoeidheid van m'n hb kwamen, omdat m'n bloeddruk altijd zo steevast 120/80 of 120/70 aangeeft ;) . Maar nee, het bleek dus toch daar aan te liggen, hij was maar 100/55 :S . Tja en dan gisteren was ik draaierig tijdens de lessen in het warmste bad... Dat is dan weer wel logisch. Een lesuur later had ik er weer geen last van, maar dat was in een ander deel van het zwembad, waar het een stuk koeler (brrr) was.
    Dus ik zit nu lekker aan de dropjes enzo en zal zorgen dat ik regelmatig een bouillonnetje eet, want ik vind flauwvallen zoiets engs! Maar oke. De verloskundige heeft ook geholpen met het doorhakken van de knoop voor wat betreft de kraamzorg, ze was erg te spreken over degene die ik in gedachten had, dus dat was wel fijn :) ik ga dus dadelijk gelijk het formulier invullen en de boel aanvragen. Weer iets geregeld.

Maar oke, nu komt zo m'n schoonzusje, ik zou haar ophalen (10 minuten rijden) maar voel me nog te wazig, dus dat durfde ik eventjes niet, maar misschien dat ik haar zo gek krijg om eventjes mee naar de bouwmarkt te gaan ;) voor wat dingetjes hihi.
    Voor allemaal een fijne dag verder!

11. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Goedemorgen!

Nou heb net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo!
    Dinsdag 26 feb om 9:45uur! \:D/

12. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    http://mistermoney.rtl.nl/vrije-dagen.asp Misschien hebben diegene met vragen over verlof hier wat aan. Heb geen idee, niet echt gekeken, maar zag de link. Ik heb het niet nodig ;). Blijf lekker thuis tot alle kindjes op school zitten.

xxx

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet niet wanneer ik mijn 20 weken echo heb, ik heb de 21ste weer een afspraak bij de gyneacoloog, misschien dat ik dan een afspraak moet maken voor de echo :(

Vind het wel raar want als ze vragen hoeveelste zwangerschap dit is, moet ik dus 3e zeggen want ze rekenen ook je miskraam mee..raar toch want die heb je nooit voldragen :( Waarom zouden ze die wel meerekenen, iemand enig idee?

14. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    zo was ik weer en helemaal blij
    we hebben een mooie spartelde baby gezien die echt een feestje had in mijn buik.....en een mooi kloppend hartje dus alles was goed......3-3 20 weken echo vanmiddag nog naar de verloskundige toe....volgens de echo ben ik wat verder 12wkn en 6 dgn dus zou ik uitgerekend zijn op 16-7....
    de echografist liep te geinen dat het een jongentje was hij zag wat hangen(deze man kan met 13 weken al zien wat het wordt) dus we wachten met spanning af.....laat de 3 de maart maar gauw komen.....
    Ik zal straks de foto's in mijn album zetten.... als het lukt...gr heidi

15. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd met je mooie echo Heidi!

Ben een beetje op nternet naar prijzen aan het kijken :( word ik toch niet helemaal gelukkig van. De wagen en buggy die we willen en dan nog de maxi cosi en atributen erbij zoals tas, adapter enz. komen samen al op 1089,- pleuri's uit :confused: .

Heb echt geen idee waar we dat nou weer vandaan moeten trekken, en dan nog alle spulletjes voor de kamer, en de kleine dingen waar Patricia t al over had zoals schaartjes enzo..........

Jeroen wil in oktober graag met z'n oom een weekje naar een autobeurs in Amerika........ maar ben bang dat dat niet gaan lukken. Denk dat we ons vakantiegeld nu al kwijt zijn :( . Ja, hoe ga ik het hem dat nou weer vertellen.
    Jaja, wist wel dat t allemaal duur zou worden, maar dan denk je nog "we doen het allemaal op een goedkopere manier" maar ondertussen wil je toch de veiligste en handigste wagen enzo.

Sorry voor dit verhaal, maak me eigenlijk nooit druk over geld. Maar nu we het opeens nodig gaan hebben......... bla wordt er misselijk van.

16. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij zijn in onze vriendenkring de eerste die een kindje krijgen....... spulletjes krijgen of overnemen zit er dus helaas niet in.

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Penny daarom dat wij niet lang hebben gewacht met spullen kopen.
    Ik heb ook niet veel spullen van Björn over...eigenlijk niets.
    Wij zijn gewoon iedere maand dingen gaan kopen, al waren het kleine dingen maar het scheelt dan dat je alles in 1x moet kopen.

Wij hebben uit een zwangerschapsmagazine zon checklist gescheurd en zijn gaan afvinken. Een maand: badje, mandje met thermometer, schaartje, speentjes, shampoo enz., 2 rompertjes. Maand twee: hydrofiele doeken, slabbertjes, jasje, 2 rompertjes, 2 broekjes. Maand drie: bedje, pakje luiers, talkpoeder, sterilisator, kruik. Deze maand: hemeltje, commode, commodeplankje, 2 pakjes, 2 rompertjes, 2 broekjes, 2 speentjes, en 2 flesjes.
    En zo bouwen we het iedere maand op, en vinken elke maand wat van de lijst af..zo kan je het een beetje verspreiden over die 8/9 maanden :)

18. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Wij hebben alles bij babypark besteld..
    En wanneer je boven de €1250 kwam 5% korting, boven de €1500 10% korting en boven de €2000 15 %korting..
    Scheelt een hoop..
    Zo hebben wij dikke €500 euro bespaard..
    En pas bij aflevering betalen.. Niks geen aanbetaling ofzo..

Daar zou je ook naar kunnen kijken..

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Maar alleen je babykamer en kinderwagen ben je er niet..mensen verkijken zich daar veel op. Want je moet nog een hele mik aan spullen in huis hebben, dat is ook zo een paar honderd euro meer.

En spulletjes van Marktplaats zijn ook vaak nog mooi en nieuw, en ze hebben vaak leuke dingen voor weinig!

20. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik ben net terug van de verloskunde, alles ziet er goed uit. bloeddruk ietsie te hoog en dat houden ze in de gaten. Mn baarmoeder was goed gegroeid en de hartjes hebben we ook gehoord ging als een sneltrein. 5 februari terug en 13 februari de 20 weken echo. Het wordt wel medisch maar dat wisten we eigenlijk wel.

Deel Deze Pagina