Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Oja, ik geloof dat het Athina was die hyves bij langs ging om te kijken of een naam vaak voorkomt.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuke site vera :) grappig om te zien hoe een naam kan 'opkomen' . Dat is met onze meisjesnaam ZO het geval! Die zie je echt groeien in aantal per jaar!

onze jongensnaam echter blijft met lage aantallen tot de 20 en ondanks dat ik aangaf dat hij van 1990 mocht kijken, kreeg ik pas te zien vanaf 1997 ;) . Een stuk origineler dus ;)

Ik ben trouwens ook door tigger gependeld.
    10 juli , een jongen. Tja, jongen meisje, half februari zullen we het weten :)) , 10 juli is wel leuk op zich. Dat was m'n eigen uitgerekende datum ;)

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    veraatje handige site hoor! ik merk dat ik een jongensnaam echt heeeeel lastig vind. Frank en ik zijn het er ook echt niet over eens. Ik ben ook wel voor de korte namen, dus meer in jouw lijn, denk ik.
    Ik zal het hier binnenkort weer eens bij mijn vriend ter sprake brengen, maar meestal gaan we snel weer over op iets anders..

Christea: ik vind Steijn ook wel een hollandse naam, behalve zijn schrijfwijze dan. Wel apart!

Heb vandaag al de hele dag een rommelende buik, borrelende darmen, bah!

Ik ga trouwens maandag starten met de zwangerschapsyoga. Belde van de week en er was al meteen plek. Normaal gesproken had ik nog even gewacht denk ik, maar mijn vriendin is half mei uitgeteld en nu beginnen we gewoon tegelijk. GEzellig!

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik ben gependeld!
    Ik beval 3 Juli en het wordt een jongen...
    Hoe vaak zullen die pendels het bij het rechte eind hebben?

De meisjesnaam die ik heb is het meest gegeven in 1993 (6) en de jongensnaam het meest in 2005 (8)

5. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Funny site! alle namen zijn erg wisselend. maar eigenlijk maakt het voor ons niet uit of het vaak voor komt of niet, wij moeten hem leuk vinden, en kind lief moet er mee leven.

6. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ben benuwd of het ook nog uit komt!
    Wij hebben maar een poll-van-de-dag in de wc gehangen, en daar schrijf ik alle voorspellingen op! dan kunnen ze niet na de tijd zeggen, Ik zij het toch! :)

7. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Mee eens, de namen die ik heel erg leuk vind zijn ook populaire namen, maar daar kan ik niet zo mee zitten.
    Ik had wel eerst, omdat ik op een basisschool werk, dat ik geen naam voor ons kind wilde die ook op school voorkwam. Maar daar ben ik van afgestapt. Alhoewel, bij sommige kinderen heb je geen leuke gedachten om het zomaar te zeggen en die naam zou ik dan niet zo snel geven.

Wij gaan trouwens niet vernoemen. We kunnen toch niets leuks van die namen maken en zo passeer je ook niemand. :D

8. Kwebbels: Mees vind ik ook geweldig :) ben het helemaal met je man eens. Maar ik kreeg ook een veto hier toen ik Steijn zo wilde noemen. Mocht niet :( Ik vind Mees gewoon lekker ondeugend en gezellig klinken.

Duikster: ja Steijn vonden we allebei een leuke naam en ik had het een keer op deze manier geschreven zien staan en dan vonden we eigenlijk leuker staan en wat ingewikkelder, we hebben zelf ook niet van die doorsnee namen. Ik zag net ook op de site die Veraatje doorstuurde dat deze manier vorig jaar iets van 79 x is gebruikt en Stijn meer dan 800 x

Namen als bijvoorbeeld Vlinder snap ik niet helemaal.

9. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Wat houdt dat pendelen nu precies in. Is dat gewoon iemand die voorspelt wat voor geslacht het wordt en wanneer het geboren wordt, of zit er meer achter?

10. Duikster nog een vraag heb je hoervoor ook yoga gedaan? Of gym? En de anderen?
    Ik heb de vorige leer gym gedaan en wil nu ook yoga gaan doen, lijkt me wel ontspannend.
    Vriendlief wil alleen niet mee omdat vrienden hem bang hebben gemaakt over de zogenaamde weeendans hahahahahahaha :)

11. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi,
    Ook wij hebben al een wiegje, althans we moeten hem nog ophalen, staat bij een neef.
    En ook de namen hebben we al, en heb ze net opgezocht, beide namen zijn sterk afgenomen van 1990 tot 2007

12. Wij hebben de vorige keer bij Steijn de bak van de kinderwagen gebruikt, die op 2 grote poeven gezet naast ons bed. Was prima volgens onze vk en de kraamverzorgster. En met een week of 7 lag hij volledig in zijn bedje te slapen en daarna wilde hij niets anders meer. Misschien een idee als je geen wiegje wilt aanschaffen?

13. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Ik vind het zoek naar een naam,laat staan twee...best wel eem ramp..lol
    We hadden al twee namen voor een jongen en meisje..Lekker dan,maar ze passen echt niet bij mekaar omdat de beginletters bijna gelijk zijn..
    We houden van Iers/Schotse namen dus daar zal het uit gezocht moeten worden.Inmiddels zijn we zo ver dat we wel twee meisjesnamen hebben die bij mekaar passen en die we erg leuk vinden.Jongen en meisje weten we nog niet 100%... dwz mijn vriend weet dat nog niet zeker(pffff..kerels..)
    En twee jongens...HELLLLLLUP..(dat vond ik nog het moeilijkst eerlijk gezegd...)
    Een paar dagen geleden kwam een erg goede vriend (tevens mijn ex)van ons vertellen dat z'n vriendin ook zwanger was en half juli is uitgeteld.We doen zoveel dingen toevallig"tegelijk"dat we al aant overleggen waren om mekaar de namen te zeggen...lolll

Susi ;)

14. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    hoihoi
    hemeltjes hebben ze tegenwoordige liever niet meer boven de bedjes wegens wiegendood en warmte die dan blijft hangen..en kindje die het pakken en rare dingen er mee doen...
    Wij hebben een wiegje en ledikant..wiegje voor de eerste 2 a 3 weken als de kleine nog op onze kamer staat (iss het wiegje waar ik en mijn broer ook al in hebben gelegen) en nanouk en tessa...ledikant gaan de kleine in na die weekjes....
    en dan ook lekker op eigen kamer...Eerst bij mij want das makkelijker voor mij en mijn buik (keizersnede) en bekkeninstabiliteit...
    nou verder ga ik lekker op bed tot morgen dames..

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Leuk susi :) jullie namen smaak. Ik hou daar ook wel erg van :) . Ik zoek ook veel in die richting en op bepaalde sites echt naar namen met die afkomst :) . M'n man moet er wel een beetje aan wennen ;) maar vind het toch ook wel wat hebben gelukkig :)

16. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @Athina:De fokker van onze jongste hond gebruikt voor de honden/pups ook een schots namenboek..Ik denk dat ik dat maar ga lenen...lol

Susi ;)

17. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Jongensnaam zijn we al uit (hebben er zelfs twee hahaha), maar een meisjes naam...... We hebben er wel een maar ben nog niet echt overtuigd dat dat het gaat worden.
    3 maart 20 weken echo dus dan weten we of we nog langer moten gaan verzinnen of dat we niet meer verder hoeven te denken :)

Wel een hoop leuke namen die hier voorbij kwamen, maar net niet wat ik zoek. (ben echt lastig!)

18. Esther1986

Esther1986 Fanatiek lid

Hallo Dames,

Ook wij hebben een familiewieg.. Wil hem eigenlijk wel genruiken maar heb zelf ook een hele mooie in de winkel gezien..
    Maar denk dat we toch voor het eerste gaan..

Ook hebben wij alles al besteld en wordt begin mei geleverd..
    Kan niet wachten..
    Heb alvast de kinderwagen en maxi cosi in mijn album staan..
    Baby kamer ben ik nog mee bezig.. Wil niet helemaal lukken vanaf mijn telefoon grrr..

Maar namen.. Ik vind het zo moeilijk..
    Jongen heb ik al.. Alleen moet vriendlief nog even zijn mening geven..
    Meisjesnamen vind ik echt een ramp.. Hellup!

En dat pendelen.. Zit er idd meer achter? (Of het nog mis kan gaan?)
    Want ben heel benieuwd wat de pendel zegt.. Maar dat wil ik niet weten..

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Pendelen doen je normaal gesproken met een speciale natuursteen die uitloop in een punt, hij zit vast aan een metaal kettingje. Je vragen worden beantwoord door een echte lijn of een cirkel. Vroeger deed men het ook wel boven de buik van een zwangere vrouw met een naald en draad eraan. Meisje is ronde beweging, Jongen was rechte lijn wat de naald wiebelde. Ik heb zelf ook gependeld alleen ben de mijne met de verhuizing kwijtgeraakt :oops:
    Je moet pendelen met het paranormale vergelijken net als kaarten leggen ;)

Athina, we staan beide op 6 juli, ik beval volgend de pendel op 10 juni en jij op 10 juli :) grappig!

Heidi, ik heb nog nooit gehoord dat een hemel liever niet word toegestaan :( Wel een stootkussen bij het hoofdeind omdat ook jonge babytje met hun gezichtje erin kunnen draaien. Als ze eenmaal oud genoeg zijn om een hemel het bedje in te trekken kunnen ze ook onder hun dekentje schruiven want dan zijn ze al aardig stukje ouder.
    Trouwens heel veel dingen die vroeger normaal waren, mag nu opeens niet meer of is niet meer verantwoord. Als dat zo zou zijn dan hadden de wereldbevolking al aardig uitgedund geweest :)

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    christea ik heb inderdaad vorige keer ook yoga gedaan. En de weeendans is niet eng hoor! doe je trouwens als vrouw alleen en ik moet zeggen dat ik er best profijt van heb gehad bij nick. Maar misschien dat het bij gym gewoon anders heet. Ik vond Yoga in elk geval erg lekker, maar heb voor de zwyoga ook al gewone yoga gedaan, dus voor mij was en is de keus niet moeilijk. Lekkerste van de zw.yoga vind ik gewoon dat je ook echt een uurtje voor jezelf en je kindje uittrekt en ik merkte daarmee dat ik meer rust kreeg in mijn meestal toch vrij volle leven...

Susi: ikke ben eerlijk gezegd errug blij dat ik maar 1 jongensnaam moet gaan verzinnen. twee lijkt me helemaal een drama....
    kunnen ze bij jullie trouwens zien of het een of tweeeigige tweeling is?
    Van Vergo weet ik dat de twin tweeeiig is.

Patricia het is inderdaad zo dat heel veel wat vroeger niet als probleem gezien werd, nu wel gevaarlijk wordt geacht. Ik vind het soms ook wel moeilijk om daar goed mijn weg in te vinden....Ik was echt tegen het vastleggen van mijn kind in bed, maar toen Nick vanaf 6,5 maand kon staan en telkens 's nachts stond in bed en niet meer ging slapen en bleef krijsen heb ik hem toch vastgelegd. en niet met de moderne safetosleep maar met de ouderwetse dekenklemmen van mijn schoonmoeder...Het werkte perfect en nu ligt hij sinds een week of 3 weer los in bed. Ben toch blij dat ik het gedaan heb, want sindsdien heb ik weer een gezellig in plaats van oververmoeid kind gehad.

Deel Deze Pagina