Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    @Duikster, precies dat bedoel ik..consultatiebureau enz weten het opeens allemaal beter. Dingen hoe wij zijn groot gebracht zijn opeens superslecht of niet meer goed :(

in een andere topic ging het over kroep, ik heb het als baby 2x gehad. Mijn moeder moest dan in de douche zitten en het heet water opdraaien, nou dat mag dus helemaal niet meer want het blijk gevaarlijk te zijn... :( ben er nog steeds hahahaha
    En dat vastleggen heb ik ook gedaan met Björn, hij zat steeds met zijn beentje was in de spijlen, ik hem van mijn moeder een band gehad, die deed je door de mouwtjes van de slaapzak en aan de onderzijde van het bed vastklikken, dus niet om de baby zelf...werkte uitstekend!
    Björn kon ook moeilijk in slaap komen, niemand wist raad totdat ik bij mijn schoonmoeder was en Björn weer zo aan het jammeren was.
    Hij lag in de kinderwagen en ze pakte dus het spuugdoekje en deed dat over zijn ogen en het restant over zijn hoofd, dus dat zijn neus en mond vrij was..1 min en hij was k.o :confused: door het afdekken kreeg hij rust en viel zo in slaap!
    Dus thuis deed ik het ook, legde hem in bed, spuugdoekje over zijn ogen en dan bleef ik nog even in zijn kamer rommelen totdat hij sliep en haalde het doekje weer weg..man man als je dat nu vertel ben je gelijk een slechte moeder bla bla bla

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ow mijn kinderen hebben allebei kroep gehad maar meost met ze in de badkamer stomen hoor bij een aanval, sinds wanneer is dat dan gevaarlijk :s

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen dames..!

Zo het is alweer vrijdag, weekend staat weer voor de deur! :D
    Meiden die vandaag echo/controle hebben, succes! Volgens mij zijn het er maar twee vandaag waaronder Veraatje.

@ML, ergens op dit forum staat er een bericht over. Daar schreef iemand dat het helemaal niet goed is en dat je beter in de frisse lucht kan staan :( nog nooit van gehoord, maar goed wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

Vannacht een droom gehad dat ik bleef bevallen :confused: als de ene eruit was kwam de andere enz.. :rolleyes: Ik werd vanmorgen gewoon moe wakker ervan! hahaha rare dromen toch!

Iemand nog spannende plannen voor het weekend..?

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ow nah, kan me er niets bij voorstellen want volgens mij hebben ze die stoom juist nodig voor de longen, want daarna was het wel over maar het zal wel haha...

Ik heb vannacht onwijs slecht geslapen want mijn buik deed zo'n pijn. Niet vanbinnen gelukkig, maar ongeloofelijke spierpijn ofzow over mijn hele buik heen :S vaag tog?
    En toen kreeg ik een droom dat ik naar 1 of andere show keek en de meest wanstaltige gedrochten in het publiek zaten die gefilmd werden,
    Ik kreeg echt onwijse lachkick in me slaap, zo werd gewoon wakker omdat het "schuddebuiken" zo'n pijn aan m'n buik deed :S vaag!

5. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    toen ik nog in de kraamzorg werkte was het net aan het opkomen dat bij de intake gezegd moest worden dat hemeltjes naar achteren gebonden moesten worden zodat het niet boven het hoofd van de baby hing.Maar als je het bedje kort opmaakte kwam je er vaak al niet onder.

De meiden hier slapen allebei in een safty sleep das een band om de matras heen met klitteband en die je dan over de luier heen voorkomt omrollen en buikliggen en op latere leeftijd uitbed vallen dit is er dus een die nog wel mag want ze kunnen er niet in stikken door zich vast te draaien.Het zit net als een luier tussen de beentjes door en over de heupen...Nanouk ligt er nog altijd in kruipt ze niet onder de deken uit en het geeft ze een geborgen gevoel.

Wil iedereen trouwens weten wat het geslacht wordt met de echo...
    Wij wel anders moet ik misschien zo wennen na de bevalling als het een jongen is...Klinkt gek maar ja ik ben nu een meisjes mama en moet dan even wennen aan het idee dat er een jongentje bij komt.Vooral ook omdat ik een heel sterk meisjes gevoel heb...gr heidi

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Patricia die band werkt volgens het zelfde systeem als mijn schoonmoeders dekenklemmen! en ik vond het heerlijk toen hij weer sliep...
    Spannende dromen heb jij hoor....

Veraatje succes dan vandaag en ook voor de andere persoon die vandaag controle heeft.

Ml naar dat je zo slecht geslapen hebt! hoop dat de spierpijn snel over is.

Heidi hoe oud zijn jou meiden?

Gisterenavond lag ik op bed op mijn buik....dat gaat nog net. Op een zeker moment vond ukje dit toch wat krap worden en begon flink te bewegen. Ik had het idee dat ik het ook aan de buitenkant van mijn buik voelde dus Franks hand gepakt op mijn buik gelegd en jawel ook hij heeft ons ukje dus al gevoeld! 15 weken....Bij Nick heeft dat tot week 18 geduurd. Het is echt zo gaaf....maar ben vervolgens toch maar op mijn rug gedraaid want ukje had het echt krap en al dat getrappel in mijn buik werkte op mijn blaas. Eerst nog maar even wezen plassen dus voor het slapen.

7. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Hihi Karin dat heb ik ook als ik op mijn buik ga liggen, dan voel ik die kleine echt protesteren.
    Maar aan de buitenkant is het echt nog niet te voelen hoor, maar dat zal ook wel komen door het vetrolletje wat daar zit haha

Patricia, lekker he die vage zwangerschapsdromen. Maar goed dat je weet dat je er maar eentje krijgt.

Wat betreft wat voorschriften over baby's probeer ik het wel een beetje in de gaten te houden, maar vooral gewoon mijn eigen gezonde verstand te gebruiken.

Meiden die vandaag een afspraak hebben, veel plezier!

8. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Even gauw tussendoor (zit op mijn werk :oops: )

Ik heb vandaag geen afspraak bij de vk, maandag pas. Vandaag zijn er geen afspraken.

En nu back to work :D

9. zo, was ik weer ff...

hier gaat redelijk goed. merk alleen dat als ik iets te druk doe op mijn werk, bijv. inpakken o.i.d of iets langer achter de kassa zit, dat ik dan last krijg van mijn linkerbeen/heup
    wie herkent dit? wat kan dit zijn?
    vanaf wanneer begon jullie buik echt zichtbaar te worden?

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    @knuffelkonijn, mijn buik begint sinds een week of 2 licht te bollen.

Ik heb net zo gelachen. Ik vond Damian al zo verdacht stil achter de bank zitten.
    Kijk ik zit hij te spelen met mijn oogschaduw, heeft hij z'n hele gezicht ondergesmeerd hahaha
    Kwam niet meer bij.

11. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    En Niesje, heeft Damian talent om visagist te worden? Haha, kan me voorstellen dat je in een deuk lag.

We hebben het wiegje gisteravond gekocht! Oooh het is zo'n poepie.
    Heb er nog geen foto van want we hebben hem nog even opgeslagen tot de kamer klaar is. Het is een antiek wit ijzeren wiegje met lichtblauwe bekleding. Matrasje en bodem als nieuw, en we kregen er ook nog wat extra overtrekjes bij. Was echt heel bijzonder gisteravond. Onze eerste echte aankoop voor Kruimeltje.

12. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb trouwens achter in m'n agenda een lijstje met namen die ik leuk vind. Kan ik elke keer wat bijschrijven.
    De meeste namen die erin staan gaan het zeker niet worden maar vind ik toch iets hebben.

Boys:
    Wim, Gijs, Rens, Thijmen, Noud, Sjors, Guus, Sjoerd, Tjeerd, Jens, Pim

Girls:
    Pam, Fien, Jana, Sophia, Clair, Elle, Fida, Julia, Carmen, Josephine

Nee ik weet t echt niet hoor, denk niet dat een van deze het zal worden, kom niet verder..........

13. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hoi meiden,

Vannacht erg slecht geslapen mn banden waren behoorlijk aan het trekken en trok door naar mn rug.

Knuffelkonijn ik herken het van je heup en je lies ik zit ook achter de kassa en als ik te lang zit gaat alles pijn doen, meestal vraag ik altijd even of ik naar de wc kan zodat ik even kan lopen.

Wat de namen betreft we hebben al 2 meiden namen, de 1ste krijgt als tweede naam Dymhina dit zit in mn familie en ook mijn tweede naam, de 2e als we twee meiden krijgen krijgt als tweede naam Christina van mn schoonma.
    Twee jongensnamen is erg moeilijk en eigenlijk zijn we er nog niet helemaal uit, ik wil ze ook een tweede naam geven en vernoemen maar daar zijn we ook nog niet uit. Eerst de 20 weken echo maar afwachten en dan verder beslissen.

14. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Namen, ja daar zijn we al uit. Ik heb net stiekem even gekeken op die babysite hoevaak de namen voorkwamen. De meisjesnaam met de manier waarop wij het gaan schrijven is in 2000 1x geclaimd en in 2007 2x. Dus komt niet al te vaak voor. De jongens naam is vorige jaar 54x geclaimd. Het leuke is met onze dochter Maarit dat in haar geboortejaar haar naam maar 1x is geclaimd, uhhh dus dat zouden wij dan wel zijn. :D

Ik ga geen borstvoeding geven. Met de oudste 3 maanden gedaan totdat ik in het ziekenhuis kwam te liggen. Ben er ook gigantisch van afgevallen. toen we zwanger werden van de jongste woog ik slechts 56 kilo. Met het afvallen in mijn achterhoofd is het afgeraden zeker omdat de kilo's er heel moeilijk aankomen. Is me toen goed bevallen. Kon manlief er 's nachts ook uitschoppen om de fles te geven. ;)
    Je moet dan wel vlak na de bevalling een pil innemen die de aanmaak van de melk tegen gaat. Kan je op recept bij de apotheek halen.

Kwebbel vroeg jij nou wat voor vreemd vocht er uit je borsten kwam een aantal pagina's terug? Dit is waarschijnlijk een crème-achtige gelige/wittige substantie? Dat is een colostrumachtige vloeistof. Ook wel eerste moedermelk of biest genoemd. Het is nog geen colostrum want dat komt pas na de geboorte. De borsten zijn zich aan het voorbereiden op de borstvoeding, waarbij deze vloeistof wordt aangemaakt (en vrij kan komen). Deze afscheiding dient om de huid rond de tepel soepel te houden en om ontstekingen tegen te gaan. M.a.w. het hoort er dus bij.

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    hey meiden

ik heb vandaag de 12 weken gehaald. ohzo blij :)
    ik zou vanavond naar een wandelwagen gaan kijken van marktplaats af. nu was mijn stiefpa t niet helemaal met de prijs eens :( kan gebeuren.
    dus nu kon ik kiezen om ie van marktplaats te kopen met zijn geld of een hele nieuwe bij babydump vandaan en dan krijg je ook nog een autostoeltje erbij, nou ik heb met mijn manneke tuurlijk voor de nieuwe gekozen. daar zit tenminste ook garantie bij. ;)
    ik was gister voor t slapen gaan ook nog ff wezen luisteren naar ons kindje en toen viel me op dat t kindje nu al wat hoger in mijn buik lag, geen wonder dat ik m niet vinden kon :) normaal zat ie net onder of net boven mijn schaambot maar daar zat ie dus niet haha
    nou ik ga ff werken en daarna ff bij slapen. ben nog steeds zo moe en heb van t weekend in rotterdam de NK Twirlen dus ik moet wel fit zijn.

tot laters en sorry van t lange verhaal

liefs susanne

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd Susanne, 12 weken! :D :D

Penny, ik zat even je namen te bestuderen..maar Wim? is dat een grapje of echt zo.. Ben je niet bang dat je kindje word gepest want het is best een ouderwetse naam voor tegenwoordig. Bedoel het niet verkeerd hoor!

We gaan trouwens gewoon bij de drukkerij de geboortekaartjes bestellen, hebben we met Björn ook gedaan. Het is makkelijker want je kan boeken mee naar huis nemen om op je gemak te bladeren, ook gaf de drukker aan dat er veel fout gaat via internet. Je betaal maar krijg je kaarten uiteindelijk verkeerd of ze komen te laat met de post, en er moet dan ook nog iemand thuis zijn als ze worden gebracht...teveel rompslomp!
    Nu kunnen we kaartjes uitkiezen, samen met de drukker de tekst samenstellen voor jongen/meisje, proefdruk goedkeuren en voila! Als je op werkdagen voor 18.00 uur bel, en alle gegevens doorgeef kan je ze dezelfde dag nog ophalen..ik ga voor zekerheid! En het is echt niet duurder dan via internet.
    Einde van de maand gaan we al boeken halen, met Björn heb ik ook twee maanden getwijfeld welke kaart, nou dan afspraak maken voor de tekst, dan moet je op de proefdruk wachten, eventueel nog aanpassen, en akkoord gaan...dus mei wil ik dat wel klaar hebben, toch weer een zorg minder ;)

17. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha, Patricia, nee Wim is geen grapje. Vind het echt een leuke naam, maar zal de kleine nooit zo noemen hoor. Willempie enzo, nee dat gaat niet gebeuren. Hij staat in m'n lijstje omdat ik t wel mooi vind klinken, vind de W sowieso een mooie letter.
    Maar de meeste namen uit m'n lijstje vind ik leuk klinken maar zullen het echt nooit worden.

Vind het trouwens wel goed om eerlijk tegen elkaar te zijn wat we van de namen vinden. Tuurlijk smaken verschillen maar je kan elkaar ook wijzen op dingen waar je zelf nooit aan had gedacht. Toch!

18. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Vind het inderdaad wel leuk om te horen wat jullie in gedachten hebben wat betreft namen. Brengt me ook nog wel eens op ideeen :)

19. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @Duikster..We krijgen een twee eiige tweeling...Thats for sure...

@Vergo..We wachten ook met het zoeken van namen tot we de 20 weken echo hebben gehad.Wellicht hoeven we dan niet verder te zoeken(als het 2 meisjes zijn)ik zeg ze hier niet...weet dat bekenden van me meelezen... :)

En ik kan me ook bij velen aansluiten dat soms tegenwoordig erg moeilijk gedaan word over dingen die vroeger/of een tijd terug prima werkten.En wat die hete douche betreft,ik hoor het nog steeds in een reclame van een zorgverzekering...dus dat zal wel meevallen.
    We hebben ook drie honden..Dat zal vast ook voor velen een discussie oproepen in het kader van hygiene....Maar zo blijf je aan de gang denk ik.

Susi ;)

20. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Bij mij is er ook gependeld :D Bevalingsdatum 10 juli en het word een jongetje volgens de pendels! :) Maar of het echt zo zal zijn? We zien het vanzelf...Senninha: Bedankt voor je reactie nog op mijn vraag, weer wat wijzer geworden ;) Nou ik hoop dat alles hier goed gaat met iedereen! Hier wel. Ga zo wel even een uurtje rusten want ben verschrikkelijk moe!

Deel Deze Pagina