Juli 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door go4baby, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Wat is het stil hier :(.

2. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen meiden.
    JIPPIE! Vandaag de 12 wekengrens gehaald!
    Ben zo blij. Donderdag hebben we de nekplooimeting, zenuwen zijn nu al niet meer te houden.

M'n moeder heeft gisteren die Gravitamon pillen voor me gehaald, ga straks de eerste nemen, ben erg benieuwd.

Leuk Patricia, die fotoshoot! Helaas voldoe ik ook niet aan de eisen :( .
    Hihi ben zelf ook fotograaf, en heb altijd gewild dat zodra ik zwanger was ik in de studio een hoekje in zou richten dat ik elke week een nieuwe foto van m'n buik kan nemen. Haha, heb er nog geen een, en m'n buik is al niet meer zo strak als voor de zwangerschap. Stom he. Komt er gewoon niet van. Naja, als ik straks een dikke toeter heb dan maar.

3. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    O ja, ze hebben voor mij ook gependeld. Ik beval op 5 juli van een jongetje. Hmm, dan wordt ik dus niet een week van tevoren ingeleid....Ben benieuwd! Verder kan het allemaal wel kloppen. Bij Mikey 5 dagen voor de uitgerekende datum. En ik denk zelf ook een jongetje. Maar ja, we zullen zien.

xxx

4. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ja krijg veel reacties binnen, maar dames vinden zichzelf niet goed genoeg :( zoooo onzin, want als ik echte modellen had gewild was ik op een andere site gaan zoeken. Ben juist op zoek naar hele normale dames, en geen supermodellen.. Heb al wel wat leuke reacties binnen gehad!
    Kijk dames moeten betalen voor een shoot bij een fotograaf, daarom wil ik ze de kans geven gratis mee te doen aan de shoot en leuke foto's over te houden..het gaat geheel op TFP basis (zal jou bekend in de oren klinken ;) )

en waarom voldoe je niet aan de eisen Penny..?

5. hallo allemaal..

nou, net de cesartherapie gebeld. die krijg ik dus vanaf nu de hele zwangerschap door waarschijnlijk...
    nadeel dus als je in een winkel werkt. en ik werk bij de Aldi.
    dus erg vervelend...
    mja, we zullen zien of ze vanmiddag op het werk een oplossing hebben, want ik mag dus niet meer te lang stil zitten en moet veel in beweging blijven...
    voor de rest gaat het hier wel goed.
    af en toe zere buik, maar volgens mij wordt hij nu ook eindelijk eens wat dikker!
    heerlijk.. heb trouwens soms het idee dat ik ukje al iets voel aan de binnenkant. kan dit?

liefs wendie

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hoi dames,

hier was ik weer een keertje.
    Vandaag mag ik weer naar de vk en ik kan niet wachten om het hartje te horen.
    Ergens ben ik toch nog bang dat de vk niks zal vinden.

De misselijkheid is hier nog steeds niet weg jammer genoeg.

Als ik 's avonds rustig op de bank of in bed lig voel ik zo af en toe zachte plopjes in mijn buik, ik weet niet of dit de beeb is of dat het mijn darmen zijn.
    Zou het te vroeg zijn om wat voelen?

7. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Erg leuk idee Patricia! Hihi, maare.. ik ben ook blond en 1.62 klein :(
    Juist erg leuk om inderdaad 3 verschillende haarkleuren naast elkaar te zetten.

Zijn jullie nou ookal bezig met kinderdagverblijven? Of andere oppas te regelen voor als het verlof is afgelopen?

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Joepie, vandaag 14 weken op mijn teller!

Hier nog iemand die nog steeds onzeker is.
    Ik ben gisteren bij de VK geweest en heb een mooi hartje gehoord.
    Alles was prima, dus weer even superblij! Ook ik heb de vorige keer een mk gehad (MA) en ben zooooo bang dat het weer niet goed is, maar de vorige keer was bij 8 weken, dus ik ga nu proberen te genieten ;)
    Heb met de VK afgesproken dat als ik me nog steeds onzeker voel ik altijd kan bellen, zodat ze even naar het hartje luisteren. Dit vind ik toch wel een prettig idee!

Iedereen met onderzoeken/controles heel veel succes, ik kom snel weer eens bijlezen

Groetjes Minka

9. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Hallo allemaal,

Waarom hebben sommige dames al vroeg zo'n nekplooimeeting?

Oeh heerlijk een andere bank, je hebt groot gelijk, even lekker bankhangen. Degene die dat heeft uitgevonden verdiend een medaille ;)

Penny gefeliciteerd, lekker gaan genieten heerlijk die eerste weken door zijn!

Nou vanmorgen bij de vlos geweest, hartje gehoord, wat een heerlijk moment was dat :D Verder alles goed, bloed ook gelukkig. De afspraak voor de 20 weken echo staat ook vast nu, 27 Feb. om 16.00...

Hoe is het met de andere dames gegaan die vandaag een echo of ondezoek hadden?

10. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi meiden,

Ik ben me net kapot geschrokken! Ben heel beroerd geworden in de winkel! Had nog maar weinig gegeten alleen een liga en ik zat op de hurken een bijsluiter te lezen! Na 10 min kwam ik omhoog en toen ging het los!

Werd zo misselijk dat ik bijna moest overgeven, kreeg koud zweet op het voorhoofd en raakte een beetje in paniek! Ben niet verder de boodschappen gedaan maar direct terug naar de auto na wat frisse lucht zakte alles gelukkig weer! Toch zit de schrik er dan even in!

Verloskundige gaf aan dat je erg moet oppassen met op je hurken zitten en opstaan..dan gaan de meeste zwangeren onderuit en ik had meer moeten eten!

Ik heb ook een verloskundige die niet aan de weegschaal doet! Gelukkig want ik heb een haat liefde relatie met dat ding!

Morgen vertrekken we naar Australie met paps en mams dus mocht ik jullie niet meer spreken heel veel succes de komende weekjes! En ik log weer even in zodra het kan!

dikke kus Nina

11. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Haai TuttiFrutti, Volgens mij moet de nekplooimeting tussen de 11e en 14e week. Weet t ook niet precies meer maar ze vroegen hoelang ik zwanger was en toen zeiden ze dat ik dan donderdag a.s. de nekplooimeting zou hebben.
    Wanneer heb jij hem dan?

12. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Zo das zeker even schrikken, voel je je nu nog steeds goed?

Jullie hadden het over je kindje voelen, maar wanneer ga je je kindje ongeveer voelen? Dit is mijn eerste zwangerschap, weet niet of daar verschil in zit...

13. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    Pig-City
    Ik heb helemaal niks over een nekplooimeting gehoord, ik weet dat ik rond 20 weken een medisch echo heb en dan kijken ze naar allerlei dingen... Ligt het er misschien aan of je een verhoogd risico hebt, of niet?

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Nee hoor nix verhoogd risico. Nekplooimeting is een echo waarbij ze de vocht laag onder de huid in de nek meten. (sydroom van down kids hebben over het algemeen een dikkere vocht laag..) Dit kan het beste gezien worden tussen 11 en 14w..vandaar zo vroeg! ;)
    Dit is een echo die als je nog geen 36 bent zelf moet betalen en deze info wordt, als het goed is, verteld door de vk....ze lichten je in over alle mogenlijkheden.

De 20w echo krijgt tegenwoordig iedereen. Standaard echo. Daarin wordt gekeken of alle sluitingen van het lijfje van je beeb goed zijn gegaan....zoals middenrif...open ruggentje....hazenlip etc...zulke afwijkingen. Bij mijn schoonzus is een kindje geboren met een open middenrif, heeft maar 4 uurtjes geleefd, dus bij mijn 20w echo kijken ze er extra naar...maar ik ben niet echt een verhoogd risico.

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Mijlpaal..2e trimester! :D :D

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Klopt maar wij hoeven hem ook niet te betalen ;)
    36 jaar en ouder, of verhoogd risico kom je in aanmerking voor de gratis nekplooimeting.
    En klopt het gebeurd tussen de 11-14 weken, dus daarom dat vele hem al hebben gehad.

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

Hier een berichtje van mij.
    Vanmorgen (na een nacht niet slapen maar ja..WHAT ELSE IS NEW) om 7:30 uur de auto in gestapt om naar A'dam te rijden, alle shortcuts genomen die konden verzinnen en we waren gewoon PRECIES om 8:30 uur binnen. We zaten nog niet "koud" in de wachtkamer of we werden geroepen. Een kort gesprekje en er werd nog ff een echo gemaakt. Man wat was de kleine druk...hij/zij was nogal aan het "Jumpstylen" geloof ik en we waren even bang dat hij/zij niet stil zou liggen. Vervolgens een mega klodder jodium op mijn buik (tis nog al een oppervlakte dus daar waren ze wel ff mee bezig ;)). En toen ging ik in "zware meditatie" om mijn lichaam zo stil mogelijk te houden en onderzocht aandachtig het plafond van de behandelkamer. Hugh's hand had het zwaar te verduren toen de prik gezet werd en was ijverig bezig om zijn hand in een andere houding te doen gezien het voor hem ook erg pijnlijk werd, het was wel een pittige prik en na een paar minuten was het klaar(?). Ik moest rustig opstaan en ik moest vertellen hoe ik me voelde, uiteraard moest ik janken want alle spanning kwam eruit. We kregen nog een foto van de echo mee (zeer slechte kwaliteit) en de kleine heeft nu al kapsones want we zien alleen een deel van 't gezichtje en de rest zie je alleen maar rug ;). Kreeg instructies dat ik maar een "luie" dag ervan moest gaan maken (nou daar zeg ik geen nee tegen) en ik kreeg een formulier mee die ik NA DE BEVALLING moest terugsturen. Naaah ik weet niet hoor maarre dat ga ik GEHEID vergeten maar goed what ever wat zij willen. Over 2 á 3 wkn verwachen we de uitslag. En om 8:45 uur liepen we weer naar buiten! IS HET NIET BIZAR?! Ben nog langer onderweg geweest, incl. file en parkeerplaats heen en weer lopen, dan de ingreep zelf?! Lopen vond ik wel ff pijnlijk het voelt net of ik in mijn buik gestompt ben ofzo, niet fijn.

Maar goed ik ga vandaag dan ook echt niet doen...

Dikke kusss

18. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    was ik weer
    sorry voor de afwezigheid en geen melding maken maar tessa was ziek vanaf dinsdag en is zaterdag opgenomen in ziekenhuis met longontsteking en uitdroging........ze wou niks meer drinken en ik moest eerst ruzie maken op huisartsenpost voor dat ze naar drie keer tessa zien eindelijk ons naar de kinderarts doorstuurde een arts was vervelend die wou niet horen dat ze erg ziek was.....dus 's avpnds een andere en die liet haar meteen opnemen....Ze was heel erg ziek zei ze dus kan je nagaan ik blij dat ik eigenwijs ben.....vandaag weer thuis gekomen met antibiotica voor 10 dgn en we mochten naar huis omdat het ergste kwa longontsteking voorbij was en ik een medische achtergrond heb durfde ze het wel aan.....gelukkig dus wij gaan vroeg slapen morgen komt ype weer thuis en nanouk ook want die is nu nog bij mijn ouders aangezien ze nergens kon blijven,......gr heidi

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Goed van je te horen, Silla! Klinkt beetje eng en pijnlijk.... :( Spannend hoor zo lang wachten op uitslag!

20. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Rare situatie zo Silla, hoop dat de uitslag snel komt en natuurlijk helemaal super is.

Heidi hoop dat Tessa snel opknapt. Belachelijk hoor dat sommige artsen het afdoen als of er niets aan de hand is. Stel je voor....... nee doe dat maar niet. Bah, afschuwlijk hoe makkelijk ze je soms wegsturen.

Deel Deze Pagina