Ik heb inmiddels ook 3 echo's gehad. Maar de eerste mag je eigenlijk niet meetellen, omdat dat een pretecho is. Dus die kan je zoveel doen als je wil, als je maar betaald . Daarna nog een termijn echo en daarna nog een echo voor de nekplooimeting (dus eigenlijk ook 1 die je altijd kan doen als je maar betaald - als je tenminste geen medische indicatie hebt) . Ik heb dus eigenlijk maar 1 echo 'gehad' . De rest heb ik 'gekocht' .
Hoi hoi, Bedankt, we hebben zoiets gezien in Veenendal en daar gaan we strakjes kijken Maar zal het zeker onthouden, zo als die andere tegen valt! Oeh heerlijk een cruise geniet ervan!
Het broertje van mijn man (en dat is dus zeer dichtbij) heeft het syndroom van down, de variant Trisomie 21: Bij deze variant van het downsyndroom zijn er van chromosoom 21 geen twee exemplaren, maar drie exemplaren aanwezig. Dit wordt in 96 van de 100 gevallen veroorzaakt een fout voor of na de bevruchting. Dit is de niet erfelijke vorm van downsyndroom. Bij 4 van de 100 gevallen is sprake van een erfelijke oorzaak. Gelijk naar zijn geboorte is er een onderzoek gedaan naar de erfelijk ervan. Bij broers (mijn man dus) en zussen is de kans op een downsyndroom kindje net zo groot als bij ieder ander. Alleen als de moeder van mijn man nog een kindje zou krijgen, dan is haar verhoogde kans 1 of 2 %. Zeer laag dus. De andere broer van mijn man heeft ook een kindje en dat is trouwens ook helemaal goed gegaan. Met die wetenschap in het hoofd hebben wij besloten om geen nekplooimeting te laten doen. Daarnaast hebben wij ook gezegd: zouden we werkelijk een abortus laten doen als het wel zo mocht zij? Ik denk het niet............ Eerst wilde ik wel de test doen, maar mijn man liever niet. Hij zei ook: "er zijn duizenden dingen die mis kunnen gaan en dan zou je er op eentje ervan testen?" Tja heeft ie wel een klein beetje gelijk in toch!? Uiteindelijk is het dus nee geworden. Dus dat is ons verhaal. Groetjes, Essie.
ik ben inderdaad ook erg nieuwsgierig naar het geslacht van ons kindje. de echoscopist dacht toch echt een meisje, maar ben nu al 2x gependeld met de uitslag een jongen. en dan heb ik nog 1 pendel in de wacht. ik heb 1 pendel met een bevallingsdatum dat zou 10 juni zijn en dat betekent dat ik dan een maand te vroeg zou bevallen, maar ook hier heb ik nog een pendel in de wacht staan. nogmaals ben dus zeer benieuwd
Mijn schoonzus (zus van Manuel) geboren met het Down Syndroom, open ruggetje en waterhoofd en is uiteindelijk iets na haar 25ste overleden daaraan. Dus wij kregen het sowieso omdat het ook de reden van overlijden was. 1:302 is zeer laag voor iemand van 28 maar niet laag genoeg voor de VP, en ik vind het ook best. De nekplooi was goed van onze kleine, en met de 20 weken echo kijken ze naar de rug maar die zag er met 12 weken ook goed uit...dus maak mij daar nu geen zorgen meer om.
Essie ik geef jullie groot gelijk. Er kan zo veel fout gaan, maar het grootste gedeelte gaat goed Mijn opa zei tegen mijn moeder toen zij onzeker was toen ze zwanger was: "ben je weleens in de Kuip geweest?" Dus mijn moeder:"nee hoezo?" Mijn opa: "Die mensen zijn allemaal gezond ter wereld gekomen, dus waar maak je je druk om" Ik vind hem wel heerlijk rustgevend die opmerking
Kijk dat is een goed voorbeeld mooiste stadion van NL Esther, mooi kamertje zeg! Hahaha mrietje kunnen dat moeilijk voor zich houden he Wij willen het geslacht weten, alleen weten we nog niet of we het onze omgeving gaan vertellen..we hebben dus bewust de echo op een zaterdag gepland en Björn gaat dan 'toevallig' een middagje kokkerellen met opa Dus als we het niet willen vertellen, kan hij zijn mond ook niet voorbij praten Net naar zwemles geweest, heerlijk een half uur aan de kant zitten..warmmm was helemaal duf! Op een gegeven moment wilde ik opstaan, en toen had ik het idee dat mijn vagina sliep heel raar gevoel! Net als dat je voet slaap, had ik het nu van onder nog nooit meegemaakt, maja alles moet de 1ste keer zijn he
ow meiden ik moet het ff kwijt hoor ! Ik lees net op het prikbord van zwanger.pagina.nl , waar ik ook af en toe nog kom (iets minder vaak, sinds ik dit bord gevonden heb) dat we gewoon kaartjes gewonnen hebben voor de 9 maanden beurs ! En dat terwijl ik met mijn voorspelling (paginahits raden) gewoon het laagste aantal had gezegd ! Je verwacht toch iemand uit de middenmoot ! hihi ik ben zo blij ) ! Zo leuk om iets te winnen, wat je eigenlijk helemaal niet verwacht!
tessa zit voor het raam te wachten op haar bosje bloemen die we vanmorgen hebben besteld via internet.......lekker weer een bos bloemen op tafel......ik ga even alle was in de kasten vouwen...... esther mooie kamer hoor.....gr heidi
Hey meiden was ik weer! Ik heb met 8 weken een echo gehad en met 20 weken krijg ik er weer 1, ondanks mijn MA de vorige keer, maar owkee, tot nu toe gaat het allemaal goed. En morgen de pretecho Vanmorgen bij de VK geweest, bloeduitslag alles goed, geen SOA's Baarmoeder komt al tot net onder mijn navel en het hartje klopte weer mooi.
gaan er nog dames naar de 9maanden beurs ik ga met mijn mam 15 febr erheen lekker ff neuzen en even weg....meiden blijven dan bij ype..... ik merk nu de vermoeiheid wel hoor heb wat last van mijn bekken......en dat terwijl ik alle was even wou opruimen...moet dat morgen maar even..... ik probeer als ik wat voel maar meteen rustig aan te doen..... Nou ja morgen is manlief er weer bij dus die kan mooi weer mee helpen.... nou dames wie gaan er nog meer al vroeg een echo maken dus voor de 20 wkn echo? groetjes
Meiden bedankt voor jullie geruststellende woorden over het syndroom van down. Weet niet welk type Jeroens neefje heeft, maar ga er maar vanuit dat t niet erfelijk is, want t neefje heeft ook nog een gezonde broer en zus. Ja en wat als..... het kindje morgen niet goed blijkt te zijn? Ik heb echt geen idee. Vroeger riep ik dan dat ik het weg zou laten halen, maar nu die kleine echt in me zit, heb ik geen idee of ik dat zou kunnen. We zien het wel en ik probeer er gewoon van uit te gaan dat alles goed is, maar toch die spanning. Het is hier heel druk op de zaak, stressfactor mega hoog en er komen opeens allemaal mensen even gezellig op de koffie omdat ze in de buurt waren. Bwaaa maar we hebben echt geen tijd om gezellig thee te leuten, maar omdat t ook klanten zijn is dat lastig te vertellen. M'n kop staat op springen van alle drukte en de onzekerheid voor morgen. Kan niet wachten vanavond onderuit op de bank te hangen, verheug me op de engelse detective op 1.
hey meiden ook weer ff een berichtje van mij. wij gaan ook naar de 9 maanden beurs. weten alleen nog niet welke datum, wilde eigenlijk op mijn verjaardag gaan maar de kans is dan groot dat mijn schoonouders op visite komen dus we kijken nog ff hoe en wat. ik heb tot nu toe maar 1 echo gehad en dat was met 9w6d. de volgende echo is met 20 weken op 3 maart. ik ga weer slapen. ben zo ziek als een hond en ben niet vooruit te branden alles zit dicht en heb er ook nog eens een fikse voorhoofdsholte-ontsteking bij. als ik ff te verstopt zit en ik haal mijn neus op dan schieten de pijn scheuten echt door naar de zijkant van mijn hoofd niet prettig. voelt aan alsof mijn hoofd elk moment kan ontploffen dus ik ben er weer als ik me wat beterder voel liefs susanne en sorry voor t klagen
Beterschap Susanne! Denk dat ik vanavond vanaf de bank vanuit ons woonbootje naar het golvende water ga staren en fantaseren dat ik net als Nina op een cruise ben ! -X-
he suzanne85 wij hebben op de zelfde datum de 20 weken echo grappig hoor.... ik ga mijn mama een echo cadeau geven van de kleine in de buik ze wou dat altijd zo graag zien......dus nu zit ik te twijfelen voor een 2 d of 2 3 en 4 d in een.Ik wil deze echo ook rind begin maart te laten maken...want dan komt het het best uit voor ons.... Wat is nu het leukst op dat moment,,,,iemand een idee?
hey meiden, ik heb 20 feb mijn 20 weken echo ( ben dan precies 21 weken) Men heeft mij verte4ld als je een pretecho wilt moet je dat met 26 weken doen want wordt ie het mooist? liefs mandy
Wij gaan dus ook naar de 9 maanden beurs, het liefst wil ik woensdag of donderdag eigenlijk misschien is het dan nog niet te druk. En woensdag komt Babette van Veen voorlezen uit Woezel en Pip, van Guusje Nederhorst, vind ik op zich ook wel erg leuk, maarja dat kwam bij m'n mannetje niet zo goed uit geloof ik. Verder wil mijn moeder ook heel graag mee naar de 20 weken echo, maar ik geloof niet dat ze daar zo blij mee zijn, als ik het goed begrepen had. Dus dan maar een pretecho, maar ik vind het wel érg duur 3 en 4d.. dus ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe we het gaan doen. Eerst morgen maar eens bellen voor de 20 weken echo. Als het lukt plannen we die op de dag van de 9 maandenbeurs.
Hahaha Penny, jammer van het weer alleen he Wij willen ook naar de negen maandenbeurs, ben 6 jaar geleden geweest..en vond het wel grappig. Denk dat het bij ons in het weekend word, want mannetje kan weinig vrijkrijgen komende tijd Heb trouwens een nieuwe banner!
ook hier zijn we ws van de partij op de huishoud/negen maanden beurs. wij gaan denk ik op zondag, omdat we beide met werk zitten. gaan er nog meer op zondag?