Het was een zware bevalling, maar beide banken staan op hun plaats! Dus dames, ik ga bankhangennnnnnnnnnnnnnnnnnnn! Bye Bye, prettige avond nog, trusten voor strakkies..en morgen zijn we weer een dagje verder!
Misschien heb je hier iets aan: Mooie echobeelden zijn niet alleen afhankelijk van het aantal weken dat je zwanger bent, maar meer nog van de ligging van je kindje. Wel kunnen we in grote lijnen vertellen wat je in bepaalde periodes van je zwangerschap kunt verwachten: * Vanaf 12 weken zie je al een compleet minimensje (van kruintje tot stuitje is het ongeveer 7 cm), vaak ook al volop in beweging, dit tot grote verrassing van zijn of haar ouders. * Vanaf n week of 16/17 kun je al veel meer zien. Zo kun je bijvoorbeeld zien of het kindje al drinkt en of er een plasje in de blaas zit. Het is nu ongeveer 16 tot 18 cm lang. * Met 20 weken (lengte circa 25 cm) moet ook te zien zijn of het een jongen of een meisje is, ervan uitgaande dat je kindje dat wil laten zien (zoniet, dan mag je hiervoor nog een keertje gratis terug komen). Het gezichtje begint zich ook veel duidelijker af te tekenen, vooral als het zich en profil, dus van de zijkant, in beeld laat brengen. * Vanaf 25 weken (lengte zon 33 cm) begint het kindje een onderhuids vetlaagje te krijgen, waardoor je al wat bolle wangetjes gaat zien, met name bij de 3D opnames. Wat je in de eerste helft van je zwangerschap in klein formaat zag, zie je nu allemaal veel gedetailleerder. * Tot 33/34 weken (lengte ongeveer 43 cm) kun je vaak nog mooie beelden van met name het gezichtje maken. Pas als het kindje ingedaald is, wordt dat wat lastiger. Ook leuk is om het voetje in beeld te zien en te weten hoe groot (lees: klein) dat is. Zon 5-6 centimeter! Voor alle duidelijkheid; VOOR HET SLAGEN VAN DE ECHO IS DE LIGGING VAN JE KINDJE ECHT VEEL BELANGRIJKER DAN HET AANTAL WEKEN! Komt van een een echobureau af, Babyview in dit geval. Groetjes.
Volgens de site van de negen maanden beurs is Babette van Veen elke beursdag aanwezig in de stand van Woezel en Pip om voor te lezen. Dus wat dat betreft hoef je niet specifiek woensdag te gaan.
ow oke dan heb ik het verkeerd gezien, ik heb naar het podium programma gekeken! En daar zit ze alleen woensdag, maar bij de stand dus alle dagen leuk!
Hey, was weer klaar met werken... Heb alleen maar een beetje zitten internetten aha. Ik heb idd aangifte gedaan en alles geblokkeerd dus komt wel goed, nou maar hopen dat ze m toch onverhoopt vinden...
Hoi meiden, na een poosje zoeken het hartje gevonden gisteren bij de vk. daarna lekker gaan shoppen met mijn zus, uit eten en is mijn fiets gejat! en ik heb hem nogwel iedere dag nodig voor mijn werk! dus ik heb slecht geslapen ben boos en gefrustreerd! waarom kunnen mensen nou niet gewoon van andermans spullen afblijven! rensie
Morgen dames..! Zo zo ging lekker gisteren, eerst ML dr portomonnee en rensie dr fiets onbegrijpelijk dat er mensen zijn die niet van andermans spullen kunnen afblijven..! Ik ben een x mijn portomonne verloren, kreeg hem toen netjes terug (zonder geld) dat vond ik nog het minst erg want die pasjes en fotootjes zijn voor mij meer waard..! ML heb je wel een beetje kunnen slapen? Kan mij voorstellen dat je best nieuwsgierig ben voor vanmiddag! Ga je alleen of neem je iemand mee? P.S. de bank ligt heerlijk! Was zelfs in slaap gedut
Hey! Jah heb wel kunnen slapen maar ben wel een beetje zenuwachtig hoor. Joop maar wel dat alles goed is met die kleine, maar dat zal wel want ik heb er een goed gevole over. Mijn moeder, mijn 2 zussen, Michelle en Leroy gaan allemaal mee, dus voor Leroy zou het leuk zijn als het een jongen word is ie niet meer de enige man in het gezelschap hahaha
Hahahaa spannend hoor! Ben zooo benieuwd! Ppff ik moet nog meer als een week wachten Maja maandag naar het ziekenhuis, en dan zaterdags de echo..dus dan gaat het wel snel, het is nu al donderdag, de weken vliegen voorbij Ik had even op school geinformeerd, maar Björn krijg ook een dag vrij voor de geboorte van zijn broertje of zusje. Dat wist ik helemaal niet, maar heb het even aan de juf gevraagd.
Nou Monkey, ben benieuwd! Jij hoopt ook een beetje op een jongen of niet? Gezellig dat jullie met zun allen gaan. En Patricia, ik vind dat de weken voorbij vliegen. Dus dan is het ook zo volgende week zaterdag, maar ja jij w8 erop natuurlijk. Dan duurt het altijd wat langer. De rest van de meiden die iets hebben vandaag: veel plezier! xxx
Goedemorgen, Een bewogen dagje gisteren las ik. Balen meiden van jullie portemonnee en fiets... Echt bizar weer, laten ze lekker voor hun eigen zooi aan het werk gaan en van andermans spullen afblijven! Gedene die vandaag onderzoek of echo hebben heel veel succes!
Mijn mannetje belde net, hij heeft een nieuwe baan! Vorige x had ik het erover maar daar ging hij niet echt op vooruit, dus heeft die baan laten schieten. Nu is hij gistermorgen bij een ander bedrijf in Rotterdam geweest, en dat was echt toppie! Hij blijf lekker in regio Zuid Holland werken, auto en telefoon van de zaak, 250 eur bruto vooruit en nodige bonussen. 1 maart word zijn eerste werkdag, en ben ontzettend blij voor hem dat hij eindelijk de functie krijg die hij al zolang wil...zo wilde ik ff kwijt Nu mijn schaamstukje Heb net brood op, en zit nu dus aan de original Pringles ik kreeg er opeens zooooo trek in, en nu is dus de halve bus al leeg Dat word dus voor de rest van de dag appels en bananen eten
Ik had de vorrige keer naar gevraagd bij me echo bureau en die zeiden na week 25 en voor week 33. Na week 25 wordt de huid wat dikker en dat is mooier op de echo en na week 33 heb je een erg grote kans dat het kind al zi klem licht dat je bv het gezichtje er niet leuk op krijgt. suc6
zo na een onrustige nacht met nanouk en haar hoesten etc weer vroeg op.....tessa was ook nog aan het rommelen dus echt slapen lukt dan toch niet super....en manlief weer thuis en das dan ook weer ff wennen.....gaan we vandaag weer verder met frisse moed.Nanouk wil vanmiddag graag naar school toe dus dat doen we dan maar even he.... nou ik ga dus maar een gewone echo doen en dan denk ik ook op 3-3 want dan kan ze mooi mee.... nou gr heidi
Wat is er weer veel geschreven, ik kan het amper bijhouden. ML spannende dag. Ben erg nieuwsgierig hoor. Zijn er ook dames die het geslacht niet willen weten? (zoals ik). Oh en wie heeft er nog meer van slappe bekkenbodemspieren? Ik hoest nogal veel omdat ik de hele tijd verkouden ben en verlies dan de nodige druppels. Ben nu maar wat oefeningen aan het doen. De vorige keer had ik het de laatste twee maanden van mijn zwangerschap, maar nu is het al een tijdje bezig.
Ook wij willen het niet weten... Goedemorgen allemaal trouwens.. Hier weer lekker geslapen... Vandaag nog van 1-8 werken en dan weekend! en volgende week donderdag hoef ik dan pas weer te werken Heerlijk... succes allemaal vandaag. liefs wendie
ook wij willen het geslacht niet weten. pff wat zijn jullie de afgelopen dagen weer aan het kletsen geweest. Niet bij te houden. Hier trouwens ook geen extra echo's of zo. Ik vertrouw gewoon op mijn kleine ukje en wacht nieuwgierig af hoe hij/zij er straks uitziet in juli. Extra echo's brengen alleen maar risico met zich mee dat ik per ongeluk toch ga weten wat het wordt...
Goedemorgen meiden. JIPPIE, alles was goed bij de nekplooimeting! Pff, ben zo opgelucht en nu echt in feest stemming. Kans was 1 op 17011! Kan altijd natuurlijk nog die ene zijn, maar daar ga ik nu maar niet meer vanuit! Eindelijk mag iedereen weten dat we zwanger zijn. Jeroen was er angstvallig op tegen om het al wereldkundig te maken, maar wil ik het wel van de daken schreeuwen. Hij heeft vanavond een lezing op z'n werk dus denk dat ik met m'n moeder even de stad in ga. Ik MOET gewoon wat leuks kopen voor de kleine, nu mag het eindelijk echt.