Oe Kwebbels, dat klinkt goed! Lekker shoppen met je schoonpapa geweldig. Heel veel plezier. Silla, wat een eng gedoe joh. Schrik er echt van. Hoop dat je iemand in de buurt hebt die je een beetje kan verwennen nu je plat moet. Wel fijn natuurlijk dat ze je zo in de gaten houden. Heel veel succes. Veraatje, echt ongelofelijk van die vlos. Ze zou je moeten steunen en adviseren, en niet op zo'n manier. Hoop dat je een leuke andere vlos kan krijgen. Werken ze in ploegendienst? Moet je maar vragen of je de zekerheid kan krijgen dat dát mens niet bij je bevalling is. Ik heb nu 2 vlossen van m'n praktijk onmoet en vond het echt geweldige vrouwen. Je moet toch een soort vertrouwensband opbouwen, zij zijn straks aanwezig bij een van de belangrijkste momenten in je leven. Hoop dat t goed gaat komen. En heel veel plezier bij Anouk! Knuffelkonijn, wij hebben vorige week via marktplaats een wiegje gekocht. Zijn er helemaal verliefd op. Die komt ook de eerste peroide naast ons bedje ivm de geplande BV.
Gisteravond met m'n moeder bij babypark in Gouda geweest. Weer alle kinderwagen getest. M'n moeder vind het een rotzaak want we werden helemaal niet geholpen (hihi misschien door m'n ordinaire tijgerprintlaarsjes met hoge hakken ) Maar begin nu toch te twijfelen over de Joolz Bloom kinderwagen. De wagen van Maxi Cosi is toch ook wel erg handig. Weet alleen niet of die in m'n mini past. Heb van m'n mama zo'n voedingskussen gekregen. Echt heerlijk. Groot kussen in hoefijzervorm. Gisteravond mee op de bank gezeten, geeft super ondersteuning aan m'n onderrug, au au die doet nogal zeer van het sjouwen. Verder twee speeltjes gekocht. Andere dingen wil ik toch met Jeroen kopen, die heeft ook nog wel wat te zeggen Morgen nog een dagje werken en dan zondag eindelijk na 13 dagen een dagje vrij hoop ik. Ahhhhhhh, ben zoooooooo moe.
Hallo meiden, Is het volgende voor jullie ook zo herkenbaar? Ik heb mijn laatste echo gehad met 10 weken en 1 dag. Alles was toen in orde: frummel was lekker actief, het hartje klopte mooi en hij was goed gegroeid! Men zegt altijd dan altijd: vanaf de 9de week kunnen er al foetale bewegingen gezien worden en zien we dan ook een goed kloppend hartje dan is de kans op een miskraam kleiner dan 1% (kopie van een stukje van een echopraktijk). Dus ik zou toch safe moeten zitten normaal gesproken . Aanstaande dinsdag heb ik weer een nieuwe echo. Ik ben dan 13 weken en 6 dagen. En al die tijd heb ik me rustig gevoeld en nu die echo weer in zicht komt, begin ik me weer zo zenuwachtig te maken . Gewoon niet leuk. Wat zal ik blij zijn als je je kind straks kunt voelen, zodat je weet of alles oké is. Nou dat wou ik even kwijt. Groetjes Ester.
Wij hebben ook een Babypark bij ons in de buurt (Kesteren). Daar worden we goed geholpen. Tja of de Maxi-Cosi in je mini past, durf ik je niet te zeggen. Wel hoorden wij van de verkoopster bij Babypark dat de Bugaboo Cameleon heel klein inklapt. Wij hadden eerst onze zinnen gezet op de Quinny Buzz, maar twijfelen nu toch omdat de Bugaboo Cameleon inderdaad wel heel klein inklapt. En wij hebben maar een Hyudai Getz, dus ook niet vreselijk groot. Voordeel van de Bugaboo is ook nog eens dat je de wandelwagenbak zelfs kunt wegvouwen tot een pakketje van een cm of 10 à 15 dik en dat is meestal een vreselijk log ding om mee te nemen.
@Penny, je heb ook zoveel keuzes he qua kinderwagens Essie probeer je niet TE druk te maken over de kleine, de kans is al zo afgenomen en het kan altijd misgaan ook als je je kindje eenmaal voel..ze zeggen: zodra je moeder ben (dus ook zwanger) is geen dag meer onbezorgd...dus wen er maar alvast aan hahhaa Het is zon rotweer hier bah bah het regent!
Hey meiden, Senninha ik heb de mol wel gezien, ik zat op georgina maar die ging er gisteren uit, nu denk ik dat het Joris zal zijn die doet zo vaag. Ik las iets over een voedingskussen die heb ik ook gehaald woensdag en sinds dien slaap ik heerlijk het is een goeie ondersteuning. Zo alweer ruim 16 weken het gaat nu snel, ik voel me een stuk beter gelukkig, minder last van mn rug en banden.
ik hoop alleen dat ons uk niet 17 juni komt, dat is onze trouwdag. Eigenlijk ga ik er vanuit dat ik overtijd ga lopen, dus dan is er weinig risico. 28 juli is al te ver na mijn uitgerekende datum, dus daar hoef ik me ook niet druk over te maken. Dan is Frank jarig, zou ik ook minder vinden... Hier wel BV maar geen wieg naast het bed. weet dan zeker dat ik niet meer slaap....Nick heeft ook vanaf het begin op zijn eigen kamertje geslapen en met de deuren open kon ik hem goed horen. Gaat dus helemaal goed komen. Ik kan nu al weer helemaal uitzien naar de BV. vond dat zo'n gezellig intiem moment met mijn ukje, dat ik het bij Nick ook veel langer heb gedaan dan ik ooit gedacht had. Zelfs maanden kolven op het werk, dat had ik vooraf echt nooit bedacht.... Patricia ik schud je de hand gaap gaap. bij ons omdat ons kleine mannetje al vanaf een uur of half 6 lag te spoken. Hij krijgt weer wat tandjes... en nog iets leuks van het weekend: ik ga vanavond heerlijk uit eten met 5 vrienden van me van de opleiding. Heb er echt zin in. We hebben elkaar alweer zeker een half jaar niet gezien. Dus dat wordt vast heel gezellig. En op 1 na weten ze nog niet s van mijn zwangerschap.... Rensie leuk zo'n fijne reactie van je baas. ik vind het heerlijk dat ik me niet druk hoef te maken over of ik wel of niet kan opschieten met mijn VK. Ik ken ze alletwee prive al, dus dat kan alleen maar goed gaan. Vond het bij Nick ook heerlijk om een bekend iemand aan mijn bed te hebben. en ze stellen ook geen nare gewichtsvragen hier. essie herkenbaar hoor, die zenuwen. en ergste het gaat niet over meteen als je je kleintje kunt voelen. Ik voel uk al regelmatig, maar nu al een dag of 2 niet, en ik maak me nu dus ook zorgen. Terwijl je pas vanaf ergens in de 20 weken je uk dagelijks hoeft te voelen. voedingskussen. Ik ga mijn vriendin maar weer eens lief aankijken of ik hem mag lenen. Hij is net 4 maanden terug bij haar..... Vergo ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw buik? Hoor je nu vaak dat je al veel buik hebt, vanwege je twee ukken of valt het mee?
Ow gezellie Duikster, een hapje eten met een groepje! Weet je al wat voor restaurant het gaat worden..? In ieder geval heel veel plezier vannaaf! Nou wat Zw. pagina niet allemaal kan doen ik zat vanmorgen even in de Lounge te neuzen...laat ik nou tegen een oud klasgenootje aanlopen Na school is zij het leger in gegaan en ben ik haar nog weleens in het winkelcentrum tegengekomen..maar dan verlies je elkaar uit het oog, nu zag ik haar naam en dacht ff kijken of zij het is, en ja hoor echt toevallig! Net even de luieremmer gekocht die bij onze Tummytub hoort zoooo leuk om shoppen voor de baby NU koop ik echt niets meer totdat we het geslacht weten (zei ze heel overtuigend *ahum*)
hey meiden ben ik ook weer ffies. mijn baas belde mij vanmorgen en vond mij zo beroerd klinken dat ik nog een dag vrij heb gehad. maar de voorhoofdholteonteking is al weer iets minder dus ik voel me weer wat fitter. ik ben zo blij, vandaag weer een weekie verder en heb t hartje ook nog ff gehoord. zon ideaal ding. ben er echt blij mee. volgend weekend heb ik een feestje van mijn schoonzusje. moeten helemaal naar tilburg toe maar mijn mannetje rijdt altijd terug naar huis omdat ik altijd zo moe ben. we zien dan weer een keertje alle familie die ver weg wonen. altijd leuk, ik ga weer verder op bank hangen want ben nog best moe, en heb nog een afwas te doen liefs susanne
Het is ons al bekend vanaf 7 weken dat het een twee eiige tweeling is... Dan zijn alle mogelijkheden nog open... Bedankt voor de uitleg nog...al was die al bekend..lol Susi
he dames hier een berichtje uit wederom en nat en vies stukje frankrijk. @Susanne85: Beterschap en sterkte wat de baby kamer betreft hier is alles nog kaal! nog niks gedaan.... hmm nou ja we hebben een mooie ouderwetse wieg gekocht maar die staat in ons vakantiehuis opgeslagen. Verder van de week wel mooi laminaat gekocht voor beide kinderkamers. Heb me nl heilig voorgenomen de kamer van Périne eerst in orde te maken voor ik aan de baby kamer begin, zou nl niet willen dat het ene kind een mooi kamertje heeft en de ander kale beton muren. Maar ja die puf he.....die is ver te zoeken nog steeds. Ga maar een vriendin vragen of ze komt helpen kunnen we elkaar aan vuren voor als we een inzakkertje hebben- groetjes Mama van Périne
thanks, dat gaat lukken. We gaan naar een eetcafe, met een gemengde kaart, dus daar vind ik vast iets wat ik nog lust en geen vis. Normaal vind ik dat errug lekker, maar nu....beh als ik al vis ruik is mijn eetlust voorbij! en ahum....wanneer had je ook weer je echo t.a.v. het geslacht? Shop ze! Ik heb echt nog helemaal niets gekocht en ook nog niet meteen de behoefte. WE zijn te druk bezig met verbouwen en troep maken.... Ik wil wel zo ergens in april of zo nog kleertjes gaan kopen (neutrale) omdat dan echt de zomercollectie er wel is....
Volgende week zaterdag de pretecho..en als ik nog zelf twijfel over de uitslag dan wacht ik even tot de 20 weken echo..echoscopiste had al beloofd eventjes te spieken als we komen ow eetcafe is ook lekker hoor...hhhmmm sate met salade enz..ggrrr krijg er gelijk trek in!
Ah ik wist niet dat het bij jullie bekend was dat het een twee eiige tweeling is. Misschien had je het ergens in de 550 pagina's al vermeld, maar laat ik het zo zeggen, ik heb dat niet gelezen. Dan kan het dus inderdaad nog alle kanten op! Spannend!
Oh bah Patries, je maakt me misselijk, saté , ohhh moet ik nu echt niet aan denken. Misschien over een half uurtje wel, maar nu euhhhh. Veel plezier met je etentje duikster. Had me helemaal verheugd om straks na t werk lekker onderuit in het voedingskussen op de bank te hangen. Maar helaas Jeroen belt net, heel vrolijk "Liefje we gaan vanavond even in Den Haag op visite bij oude vrienden, gezellig he?" Ohhhhhh, ja normaal heel gezellig, maar nu! Ben zó kapot, ben zelfs te lui om de trap af te gaan om te piessen! Mama van Perine, leuke foto in je album! Hebben jullie een boerderij in Frankrijk?
Nou ben bij de verloskundige geweest. Mijn bloeduitslagen waren helemaal goed, ik moet alleen bij 20 weken nog een keer extra bloed prikken voor mijn ijzergehalte. Dat gebeurt normaal bij 30 weken, nu bij mij ook nog bij 20 weken. Hij was nu goed maar ze wou omdat ik jong was het toch nog voor de zekerheid doen. Altijd goed een extra keertje hoor! Bloeddruk was goed, baarmoeder voelde goed aan en het hartje horen was geweldig! Een hele mooie duidelijke hartslag, mijn vriend stond helemaal te glunderen En ik ook natuurlijk. Ik krijg met 20 weken een echo maar dan word het hartje speciaal heel goed onderzocht omdat mijn broertje 4 afwijkingen aan zijn hart heeft gehad namelijk en mijn vriend heeft een hartruis gehad. Ook alleen maar goed dat er dan extra aandacht aan besteed word! Nou mijn gewicht was ook goed. Weeg nu 65! Kilo Ik voel me echt net een walvis, ik heb hele lange tijd eetproblemen gehad, best heftig(zat tegen anorexia/boulimia aan) en Ik ben nu 5 kilo aangekomen maar vind dit dus écht verschrikkelijk gewoon, ik ben 1.74. Ik snoep niet, eet misschien 2 boterhammen op een dag meer maar ik ben nu al gewoon 5 kilo aangekomen Mijn beste vriendin en mijn vriend vind me juist hartstikke mooi zwanger maar ik voel me echt een walvis. Ik hoop dat dat gevoel snel weg gaat want ik word er gek van! zijn er meer dames die hier last van hebben?
@kwebbels, ik heb er in mijn eerste zwangerschap ook veel moeite mee gehad dat ik aankwam. En dat is de reden dat ik nu ook niet weeg omdat je er toch niets aan kan veranderen. En na mijn bevalling zat ik eigenlijk zonder moeite redelijk snel weer op mijn oude gewicht. (langleve de borstvoeding )
Kwebbels, fijn dat je bloeduitslagen goed zijn. Hoop echt dat je wat lekkerder in je vel gaat zitten, ivm je gewicht. Ookal is het voor een buitenstaander altijd makkelijk om te zeggen; het is voor een goed doel, maar ik hoop toch dat je daar aan blijft denken en het je "walvis gevoel" wat kan verdrijven. Heel veel sterkte.
Als ik me misselijk voel, pijn heb, kleding niet meer pas of gewoon uitgeput ben van de zwangerschap denk ik steeds. Ho eens even, ik ben wel ZWANGER JA! We zijn anderhalfjaar bezig geweest, nu is het eindelijk zo. Ik moet blij zijn dat ik die pijn en misselijkheid heb! We waren bang dat het ons nooit zou lukken! Dat zou pas erg zijn. (hihi niet dat t altijd helpt hoor, maar ik heb wel t idee dat t me sterker maakt)